Haltes Laan van Vlaanderen en Kasterleepark hadden in de beginjaren van Nieuw Sloten beiden één perron die ná de kruising kwam. Die zijn toen binnen paar jaar verplaatst naar vóór de halte zodat trams relatief langzaam over de kruising rijden. Dat hebben ze toen gedaan naar aanleiding van een ongeluk.Klaasje schreef:De halte ligt na de kruising.
De laatste is geen verkeersveiligheidsmaatregel (eerder omgekeerd) maar in de praktijk is dat helemaal geen probleem door die andere twee punten.
De heggen beïnvloeden het gezichtsveld trouwens niet en aan weerszijden ervan heb je ook nog iets van twee meter gras. De kruispunten zijn extra goed verlicht door vier zuilen met elk twee lichten: vier die lager hangen voor fietsers en voetgangers, vier die hoger hangen voor autoverkeer. In het midden van de rails heb je sinds paar jaar hekken staan die ervoor zorgen dat je niet halverwege de trambaan kunt oversteken.
En toch worden mensen met enige regelmaat aangereden. Onbegrijpelijk.