Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
KapiteinT
Berichten: 5
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 15:04

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door KapiteinT »

Bee schreef:
De belangrijkste wijzigingen
Bron: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... anden/1561
De dienstregeling van lijn 169 op Connexxion.nl weet niks over het omrijden via Beukenhorst. Lijkt mij ook een behoorlijk dom plan om zo'n drukke lijn met reizigers uit Overbos en Toolenburg om te laten rijden.

En het klopt net zo min dat de lijnen 163 en 263 elk half uur gaan rijden.

Beetje vreemd dat Connexxion dat dan wel in deze lijst met wijzigingen zet...
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door OVAMS »

Bee schreef:De frequentie van lijn 172 is vorig jaar nog verhoogd naar 6x/uur gedurende de gehele dag. Er zijn weinig streekbussen die zo'n frequentie benaderen hoor :Y
Oowke dat wel, maar in de ochtend tussen 07-08 zit hij vaak erg vol en zijn er bepaalde ritten waar het proppen is ook in de middag tussen 15-17, maar het grappigste vindt ik dat er in de daluren en soms in de middag gelede Citaro's rijden :roll:.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door TLP »

KapiteinT schreef:
Bee schreef:
De belangrijkste wijzigingen
Bron: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... anden/1561
De dienstregeling van lijn 169 op Connexxion.nl weet niks over het omrijden via Beukenhorst. Lijkt mij ook een behoorlijk dom plan om zo'n drukke lijn met reizigers uit Overbos en Toolenburg om te laten rijden.

En het klopt net zo min dat de lijnen 163 en 263 elk half uur gaan rijden.

Beetje vreemd dat Connexxion dat dan wel in deze lijst met wijzigingen zet...
Ja ik dacht ook al. Nou bleken er vorig jaar ook nogal wat fouten in te zitten dus we zullen straks wel zien wat er allemaal gaat rijden... :?
Waarschijnlijk bedoelen ze trouwens met die 163 en 263 dat die gezamenlijk een scheve halfuursdienst gaan vormen (in de spits dus).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door Suus »

OVAMS schreef:
Bee schreef:De frequentie van lijn 172 is vorig jaar nog verhoogd naar 6x/uur gedurende de gehele dag. Er zijn weinig streekbussen die zo'n frequentie benaderen hoor :Y
Oowke dat wel, maar in de ochtend tussen 07-08 zit hij vaak erg vol en zijn er bepaalde ritten waar het proppen is ook in de middag tussen 15-17, maar het grappigste vindt ik dat er in de daluren en soms in de middag gelede Citaro's rijden :roll:.
De Citaro's zitten wat willekeurig in de omloop voor mijn gevoel, maar dan nog. Een frequentieverhoging zal niet heel veel uithalen zolang er grote kuddes scholieren tegelijkertijd bij de halte komen, de eerste bus die er stopt zal ze allemaal meenemen en ja, dan heb je een overvolle bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door Roeland »

TLP schreef:
Vinny schreef:

De bediening van Rijsenhout snap ik ook niet, het lijkt er op dat een groot deel van de Aalsmeerderdijk geen bus meer heeft in de daluren, ik had hier liever de continuering van de huidige dienstregeling gezien, maar dan wel een betere overstap op de 140.
Maar dat van lijn 163 snap ik echt niet: ik dacht eerst dat ze een vergissing hadden gemaakt en de normale dienst met de spitslijn hadden verward! :? Maar nu blijken ze het serieus te menen... het is voor de Aalsmeerderdijk inderdaad niet handig.
De snellere 163 komt er omdat ze dit keer juist wel goed naar reizigers luisteren: vorig jaar is de verbinding Rijsenhout - Hoofddorp fors vertraagd door een omweg over de Aalsmeerderdijk en de Kruisweg. Maar de meeste Rijsenhoutse reizigers willen graag snel in Hoofddorp zijn. Gelukkig luistert Cnx daar naar, en krijgt Rijsenhout precies wat ze willen: een snelle verbinding met Hoofddorp, en voor die enkeling die op de Aalsmeerderdijk opstapt, nog een paar spitsritten. Misschien moet Cnx, als ze Rijsenhout helemaal op maat willen bedienen, spitslijn 263 niet naar Hoofddorp, maar naar Schiphol laten rijden.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door fred1954 »

OVAMS schreef: Oowke dat wel, maar in de ochtend tussen 07-08 zit hij vaak erg vol en zijn er bepaalde ritten waar het proppen is ook in de middag tussen 15-17, maar het grappigste vindt ik dat er in de daluren en soms in de middag gelede Citaro's rijden :roll:.
Er zijn 8 gelede Citaro's nr's 9101-9108 al een tijdje in dienst genomen in de Meerlanden. Deze zijn uit een andere concessie overgekomen. Ik heb toendertijd gevraagd aan een chauffeur hoe of wat. Volgens hem worden de gelede Citaro's "at random" ingezet op de 142,170,172, 174 etc. Er zit geen filosofie of logica achter de inzet van deze bussen in de dienstregeling. Waarschijnlijk een tekort aan bussen in Uithoorn denk ik. Dan is er nog een rode (totaalreclame) gelede Citaro (ik meen 9112 of 9113). Deze rijdt ook in deze concessie meestal op 170 en 172. De reclame is van de TV-studio's in Aalsmeer.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door marvinkok »

Of je nummering klopt niet, of het zijn er maar 7 want de 9106 is Twents-rood gespoten en rijd ook in het Twentse zijn rondjes...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door Milco »

Dan zal ik het even opsommen :Y

9100 - Amstelland-Meerlanden
9101 - IJsselmond
9102 - Amstelland-Meerlanden
9103 - Amstelland-Meerlanden
9104 - weet ik niet, ik twijfel tussen Amstelland-Meerlanden en IJsselmond
9105 - Spijkenisse (grijs)
9106 - Twente (rood)
9107 - Amstelland-Meerlanden
9108 - Amstelland-Meerlanden
9109 - Amstelland-Meerlanden
9110 - Jaren terug uitgebrand en gesloopt
9111 - IJsselmond
9112 - Reed in IJsselmond, maar is een aantal maanden terug uitgebrand
9113 - Amstelland-Meerlanden (reclame tv-studio's Aalsmeer)

Wellicht ook leuk om te melden is dat de 9101, 9103, 9105, 9107, 9111, 9112 en 9113 allemaal een tijdje in Almere hebben gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door Suus »

De Citaro's zijn naar Uithoorn gekomen omdat bleek dat niet niet alle ritten gereden konden worden met standaardbussen ondanks de frequentieverhoging van de belangrijkste lijnen toen de gelede bussen verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door fred1954 »

marvinkok schreef:Of je nummering klopt niet, of het zijn er maar 7 want de 9106 is Twents-rood gespoten en rijd ook in het Twentse zijn rondjes...
Ik heb in de loop van de tijd een aantal (Citaro) wagennummers voorbij zien komen hier in Buitenveldert en deze waren allemaal laag in de 9100 reeks. Blijkbaar dus geen aansluitende nummerreeks, die indruk kreeg ik toendertijd van de buschauffeur van CXX in ieder geval wel. Die had het over 8 Citaro's. Waarschijnlijk inclusief de Aalsmeer-reclame-bus. Mijn nederige excuses. :oops:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door TLP »

De nummering van Milco klopt wel, daarbij aanvullende dat ik weleens in de 9104 heb gezeten en deze dus in de eerstgenoemde concessie rijdt. Overigens klopt die bewering van jou voor wat betreft die beplakte 9113 niet, hij rijdt namelijk ook op de 142. Een andere aanvulling die ik heb is dat de Citaro's volgens mij ook nog achter elkaar ingeroosterd zijn, ik fiets namelijk tegenwoordig dagelijks rond 08:00 uur over de route van lijn 142 en 170 ten zuiden van Amstelveen Busstation en dan zie ik allemaal gelede bussen tegemoetkomen richting Amsterdam.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door fred1954 »

TLP schreef:De nummering van Milco klopt wel, daarbij aanvullende dat ik weleens in de 9104 heb gezeten en deze dus in de eerstgenoemde concessie rijdt. Overigens klopt die bewering van jou voor wat betreft die beplakte 9113 niet, hij rijdt namelijk ook op de 142. Een andere aanvulling die ik heb is dat de Citaro's volgens mij ook nog achter elkaar ingeroosterd zijn, ik fiets namelijk tegenwoordig dagelijks rond 08:00 uur over de route van lijn 142 en 170 ten zuiden van Amstelveen Busstation en dan zie ik allemaal gelede bussen tegemoetkomen richting Amsterdam.
Ze rijden ook op de 142 inderdaad. Ik woon aan de amstelveenseweg en kan je verzekeren dat ze door elkaar ingezet worden op verschillende lijnen en in willekeurige volgorde ten opzichte van de MAN-bussen. Er is bij mij geen reden aan te nemen dat er een logica zit m.b.t. de inzet van de Citaro's. Maar goed, laten we er geen halszaak van maken.
Dat je misschien wel eens een paar tegelijk gezien hebt, dat kan. Ik zie ze ook vaak verspreid in de dienstregeling.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door TLP »

Wat me wel opvalt is dat de wijzigingspagina van Connexxion voor deze concessie wat karig is in vergelijking met wat er op de wijzigingspagina staat. Weet iemand hoe dat komt?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Iemand info over concept vervoerplan Amstel-Meerlanden 2

Bericht door Edwin »

Dat iedereen hier zo keurig over de 9113 praat (Aalsmeer-reclame-bus). Dat is gewoon de slet/hoer van CXX (quote CXX-personeel).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten