Dat lijkt me heel sterk: dat stel is van de stichting mat'64marvinkok schreef:Er staat al maanden een plan V met de pantograaf naar beneden in Enschede aan de kant van het Saxion. Die was het niet toevallig? ;)MdJ schreef:^^Die 2 stellen waren hetMdJ schreef:*De Vtjes die in de s7000 zijn gesneuveld: Een stel staat in Es, een stel in Hgl en het derde stel is foetsie.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ah okee. Daar was ik niet van op de hoogte.Geert schreef:Dat is niet nodig vandaag, er rijden geen treinen tussen Roermond en Sittard vanwege werkzaamheden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht?Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X
Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ja, dat mag van de Provincie Utrecht, daar er gewoon (destijds) te weinig Amba's zijn besteld voor alle diensten. Zodoende zijn er bussen van West (Uithoorn/Woerden) naar het oosten (Wijk/Zeist/Amersfoort) verhuisd. En mogen een beperkt aantal diensten vanuit Uithoorn met bestaand materieel (lees: MANs of 'niet provincie Amba's) gereden worden. Theoretisch zou je ook de 14,5 mtr Volvo's, Procity's en/of Citaro Geleed kunnen aantreffen op de 120,121,126,130 en 141. Alleen in noodgevallen mag dat (na toestemming). Maar er zijn natuurlijk altijd chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en gewoon een Citaro geleed uit de stal trekken en er rustig mee op de 121 gaan rijden. En dan maar klagen als ze later op het matje moeten komen......Meltrain schreef:Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht?Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X
Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Dan hebben ze er wel heel veel te weinig bussen besteld. Immers rijden er naast de bussen die dan uit het westen van de concessie zijn gekomen ook een heel stel oudere Amba's die in provincie-stijl zijn gebracht in het oostelijke deel van de concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Dat chauffeurs liever een MAN hebben dan een Ambassador kan ik me nog wel voorstellen, maar ik bedoelde dat op lijn 130 (die toch een redelijk stuk over de snelweg rijdt) eigenlijk Volvo's (serie 4300 - 4311) horen.Bluearrow schreef: En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat Connexxion die Volvo's planmatig op andere lijnen inzet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Volvo's 4300 - 4303 en 4308 - 4311 rijden op de lijnen 130, 195 en 295 en de 4304 - 4307 rijden met een aantal ex-Voorne Puttense 56xx-Volvo's vanuit Haarlem op lijn 176 naar Amsterdam Zuid. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Bijna alle Provincie Utrecht Volvo's zijn vast te vinden op de 195, de 130 wordt eigenlijk nooit meer met Volvo's gereden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Het was hem niet, er stond er nog eentje van NSR ging pendelen in de pendeltreintjes Enschede-Hengelo in aansluiting op de s140.dennistd schreef:Dat lijkt me heel sterk: dat stel is van de stichting mat'64marvinkok schreef:Er staat al maanden een plan V met de pantograaf naar beneden in Enschede aan de kant van het Saxion. Die was het niet toevallig? ;)MdJ schreef:^^Die 2 stellen waren hetMdJ schreef:*De Vtjes die in de s7000 zijn gesneuveld: Een stel staat in Es, een stel in Hgl en het derde stel is foetsie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ik heb zelf nog nooit iets anders dan een Amba of Lions City zien rijden op de 121. Wel zowat alle nummerreeksen van beiden.Bluearrow schreef:Ja, dat mag van de Provincie Utrecht, daar er gewoon (destijds) te weinig Amba's zijn besteld voor alle diensten. Zodoende zijn er bussen van West (Uithoorn/Woerden) naar het oosten (Wijk/Zeist/Amersfoort) verhuisd. En mogen een beperkt aantal diensten vanuit Uithoorn met bestaand materieel (lees: MANs of 'niet provincie Amba's) gereden worden. Theoretisch zou je ook de 14,5 mtr Volvo's, Procity's en/of Citaro Geleed kunnen aantreffen op de 120,121,126,130 en 141. Alleen in noodgevallen mag dat (na toestemming). Maar er zijn natuurlijk altijd chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en gewoon een Citaro geleed uit de stal trekken en er rustig mee op de 121 gaan rijden. En dan maar klagen als ze later op het matje moeten komen......Meltrain schreef:Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht?Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X
Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Het schijnt dat de meeste chauffeurs de MAN's beter vinden rijden maar het ontwerp van de Amba's praktischer vinden. Ik zat een paar weken geleden nog in een Amstelland MAN en toen ging de, overigens zeer grappige, chauffeur een uitgebreid verhaal ophouden via de microfoon waarom hij dacht dat de bus ontworpen was door een leasebakrijder
De klachten waren o.a. dat bij de tweezit rechts direct achter het voorwiel de stopknop op kniehoogte zit en de stopknop bij paal naast de ingang precies op de hoogte waar instappende bejaarden de paal vastpakken.
De klachten waren o.a. dat bij de tweezit rechts direct achter het voorwiel de stopknop op kniehoogte zit en de stopknop bij paal naast de ingang precies op de hoogte waar instappende bejaarden de paal vastpakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ook vandaag mocht de Friese Qbuzz Lion 2004 buiten spelen op vreemd terrein vanuit de vestiging Ridderkerk en wel op o.a. lijn 182.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Niet echt een afwijking, maar wel toevallig: ik stond vanmiddag 20 minuten bij de Buiksloterwegveer in Noord waar ik vier bussen van lijn 38 op de foto zette. De eerste drie bussen (ongeacht richting Molenwijk of Buikslotermeerplein) waren alle drie de 12 meter-Citaro's die het GVB heeft. Pas de vierde bus was een Citea...
Wel een afwijking: GVB Citea 1111 ( ) rijdt op lijn 22, waar normaal Citaro G's rijden.
Daarnaast reden bijna alle sprinters op de Flevolijn vanmorgen met slechts één SLT4 of 6, ook in de spits. Ook in de s3900 zaten losse DDAR'en.
Wel een afwijking: GVB Citea 1111 ( ) rijdt op lijn 22, waar normaal Citaro G's rijden.
Daarnaast reden bijna alle sprinters op de Flevolijn vanmorgen met slechts één SLT4 of 6, ook in de spits. Ook in de s3900 zaten losse DDAR'en.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Rond 17.30 op Duivendrecht richting Muiderpoort (41) de Jonckheer 218.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ik had gister ochtend in de t4318 een DDAR-IV. Was erg gezellig/krap.Milco1995 schreef:Daarnaast reden bijna alle sprinters op de Flevolijn vanmorgen met slechts één SLT4 of 6, ook in de spits. Ook in de s3900 zaten losse DDAR'en.
Daarnaast 's middags op Weesp om 17:46 een NID op spoor 5 op Weesp gezien. Of die was erg te vroeg en flink te laat...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Je zou denken dat de treinen die nog rijden tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haag verlengd zouden worden.. Maar nee enkele ICM vanaf Rotterdam overvol, Normale zaak. Slecht geregeld.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Op L70 in Rotterdam is de 927 actief.
Gister 2x DenOudsten op de spitsrit (normaal met een gelede) ri de Waalhaven op de 68(?)
Gister 2x DenOudsten op de spitsrit (normaal met een gelede) ri de Waalhaven op de 68(?)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Zojuist terug van een retourtje Rotterdam C - Utrecht C; dat was niet de beste ooit. Er rijden minder treinen, maar vanochtend had ik het idee dat er ook een deel ontbrak en dus was het gangpadenwerk vanaf Rotterdam C (en toen moest Alexander er nog bij). Op de terugweg stond een VIRM VI klaar voor Ut - Rtd, daar paste iedereen denk ik net op een stoel. Dat belooft nog wat voor de drukke uren die komen gaan/net zijn begonnen.
Overigens had de stoptrein Ut - Gv nog vertraging ook door de IC Ut - Gv/Rtd, dus blijkbaar ging er toch iets niet helemaal goed.
Ik vroeg me af of het niet mogelijk is om Rtd - Ut nog steeds in een 15' dienst te doen en dan in Ut te combineren met de volgende trein, waardoor er slechts één kant op problemen zijn en dan ben je ook nog verzekerd van een trein die lang genoeg is.
Overigens had de stoptrein Ut - Gv nog vertraging ook door de IC Ut - Gv/Rtd, dus blijkbaar ging er toch iets niet helemaal goed.
Ik vroeg me af of het niet mogelijk is om Rtd - Ut nog steeds in een 15' dienst te doen en dan in Ut te combineren met de volgende trein, waardoor er slechts één kant op problemen zijn en dan ben je ook nog verzekerd van een trein die lang genoeg is.
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Naar Denhaag toe laten ze 3 stellen rijden, Rotterdam 1... Logica. Pluimpje voor de planning.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Vanochtend reed lijn 60 van 8.25 vanaf Enschede Centraal met een amba ipv citaro geleed. Voor die rit is het niet nodig, maar de vorige rit (de 62 die om 8.20 aankomt) moet eigenlijk wel met een Citaro rijden (en dan rijdt er nog een extra duvedec voor...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Alle drie de geledes stonden gisteravond wel gewoon klaar voor de dienst op de stalling. Misschien toch een defect bij de uitruk..
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Normaal is elke halteerplek bezet op busstation Hilversum rond 7.30, vanochtend was er nog minder plek door een wat ongelukkig geparkeerde 9236 op lijn 59.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Ik zag vandaag op Gv de s5100 van 17.03 met een VIRM. Ook spotte ik op Hlm de s3400 van 16.41 in een SGM. Oftwel, ik zag een sprinter met intercitymaterieel, en een intercity met sprintermaterieel. :pos:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Zaterdag reden er meerdere Brabantliners (Volvo 8700) op lijn 10 (Oosterhout - Breda v.v.). Normaliter wordt lijn 10 zowel doordeweeks als op zaterdag met gelede Volvo's 7700 gereden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19
Weense tram op de baan thv Kanaleneiland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten