OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ach, ik zag van de week (op NS.nl) nog een trein naar $destination.stationname
In Rotterdam deed het vertrekkende treinen-bord het vanavond niet. Handig met alle verstoringen en werkzaamheden...
In Rotterdam deed het vertrekkende treinen-bord het vanavond niet. Handig met alle verstoringen en werkzaamheden...
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
- In de s1900, ik weet niet welke, reed een iet wat korte ICRm-stam. Er zaten 7 rijtuigen i.p.v. 10 in. Volgens mij dus een s3600-stam die erin beland is.
- Opvallend veel s5100-tjes reden met vertraging rond. Het lijkt me niet dat dit komt door het ongeluk in Gouda, want de 5100 komt daar niet in de buurt.
- Videoschouwtrein 07-2 kan ik nu wel dromen. Vanaf 11:15 uur zag ik hem bij Rotterdam Zuid wel elk uur richting Rotterdam Centraal langskomen en elke keer een kwartiertje later ook weer richting Dordrecht. Het gebeurt overigens elke zaterdag rond deze tijden dat er een videoschouwtrein op dit traject langs komt. Om de week is het de 07-2 en de 07-3.
- Opvallend veel s5100-tjes reden met vertraging rond. Het lijkt me niet dat dit komt door het ongeluk in Gouda, want de 5100 komt daar niet in de buurt.
- Videoschouwtrein 07-2 kan ik nu wel dromen. Vanaf 11:15 uur zag ik hem bij Rotterdam Zuid wel elk uur richting Rotterdam Centraal langskomen en elke keer een kwartiertje later ook weer richting Dordrecht. Het gebeurt overigens elke zaterdag rond deze tijden dat er een videoschouwtrein op dit traject langs komt. Om de week is het de 07-2 en de 07-3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39164
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Denk eerder dat dat te maken heeft gehad met het keren in Delft: de s5100 keert daar op spoor 2 en de s2200 op spoor 3. Echter komt de s2200 om .26 .56 binnen en moet de s5100 om .27 .57 vertrekken, da's een beetje erg krappe kruising dus.mb90 schreef:- Opvallend veel s5100-tjes reden met vertraging rond. Het lijkt me niet dat dit komt door het ongeluk in Gouda, want de 5100 komt daar niet in de buurt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Arriva GTW 236 heeft als reclamestel voor Groningen tegenwoordig historische Groningse afbeeldingen (met toelichtende beschrijving) op de ruiten .De afbeeldingen zijn gelukkig wel doorzichtig, dus de passagiers kunnen nog enigszins naar buiten kijken. Zowel van binnen als buiten ziet het er mooi uit! :D
EDIT: zie ook http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=1464
EDIT: zie ook http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=1464
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
- O.a. Sneltrein t2257 (vandaag tijdelijk Delft --> Breda) reed met 3x Plan V. Bij de voorste V bleef de rol hangen op Maassluis. Bij de rol van de middelste V zat er een defectsticker op, maar werd echter de juiste bestemming getoond: Breda.
- Waarom is de dienstregeling van de s5100 voor dit weekend aangepast. Net als gisteren reed deze serie weer met vertraging rond, dus waarom kon niet gewoon de normale dienstregeling gereden worden?
- De pendeltreinen tussen Rotterdam en Gouda werd gereden volgens de tijden van de s4000. Deze werden gereden door VIRM 8746, VIRM 9420 en de combi SGMm-III 2944 + SGMm-II 2133. In de laatste combi zat ik en deze was druk met een aantal staanplaatsen. In de tuin van Rotterdam Centraal stonden een VIRM en een DD-AR te niksen, dus een 3e dubbeldekker in die tijdelijke serie had er ook wel bij gekund lijkt me.
- Waarom is de dienstregeling van de s5100 voor dit weekend aangepast. Net als gisteren reed deze serie weer met vertraging rond, dus waarom kon niet gewoon de normale dienstregeling gereden worden?
- De pendeltreinen tussen Rotterdam en Gouda werd gereden volgens de tijden van de s4000. Deze werden gereden door VIRM 8746, VIRM 9420 en de combi SGMm-III 2944 + SGMm-II 2133. In de laatste combi zat ik en deze was druk met een aantal staanplaatsen. In de tuin van Rotterdam Centraal stonden een VIRM en een DD-AR te niksen, dus een 3e dubbeldekker in die tijdelijke serie had er ook wel bij gekund lijkt me.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Had hem (of zijn er meerdere?) afgelopen week al vaker gezien. Ziet er wel leuk uit idd :)Trein-O-Fiel schreef:Arriva GTW 236 heeft als reclamestel voor Groningen tegenwoordig historische Groningse afbeeldingen (met toelichtende beschrijving) op de ruiten .De afbeeldingen zijn gelukkig wel doorzichtig, dus de passagiers kunnen nog enigszins naar buiten kijken. Zowel van binnen als buiten ziet het er mooi uit! :D
EDIT: zie ook http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=1464
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ik kan de cijfers zo even niet naar boven toveren, maar het verschil in zitplaatsen tussen 4 bakken DDAR en 5 bakken SGM is niet heel groot (SGM is wat dat betreft veel efficienter ingericht dan DDAR). VIRM-IV heeft nog minder zitplaatsen, een zesje zou er wel meer hebben.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Gisteren een dagretour Essen-Lille gemaakt - voor € 15,00 overigens - en het viel me weer eens op hoe zichtbaar de Belgische conducteurs zijn. Zowel drie stempels voor de heenreis als drie voor de terugreis.
Overigens is 't wel jammer dat men vooral in stoptreinen de stations niet omroept. Al met al kunnen we ook nog wel wat leren van de Belgische spoorwegen, maar andersom zijn er ook nog verbeterpunten.
Overigens is 't wel jammer dat men vooral in stoptreinen de stations niet omroept. Al met al kunnen we ook nog wel wat leren van de Belgische spoorwegen, maar andersom zijn er ook nog verbeterpunten.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
In de Belgische stoptreinen waar ik meestal mee reisde (Antwerpen Centraal - Leuven via Aarschot / Leuven - Mechelen) werden meestal na vertrek van het beginpunt alle tussenstations omgeroepen en daarna idd alleen nog de belangrijkste stations. Tsja, je hebt hier weliswaar weinig aan als je tussendoor instapt maar het wordt vaak wel omgeroepen.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Tja, voor de slechtzienden en blinden hoeven ze in ieder geval niet om te roepen, want die durven zich ongetwijfeld toch niet te vertonen op een niet verharde strook die voor perron door moet gaan.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Het doel is ook niet om het mensen behaaglijk te maken. Een flinke klim vanuit het perron om in de trein te komen, hoort er op veel Belgische treinstations nog gewoon bij. Met name op de stations waar enkel IR- en L-treinen stoppen is dit niets bijzonders.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
*zucht* Vandaag ook weer: trein t2169 met een losse VI (8742). Een ander zesje werd te Asd afgekoppeld. Zeker gezien het niet rijden van de Benelux via Schiphol extra zuur. Ook nu werden er in totaal weer enkele tientallen, zo niet een stuk of honderd, reizigers achtergelaten. Het begint de dagelijkse reizigers nu wel erg op te vallen... :(Chauf21 schreef:Trein t2120 vanochtend ook weer met een losse VIRM-VI. Het lijkt wel alsof er de laatste tijd steeds vaker losse VIRM's voorgereden worden. In ieder geval is het mij de laatste tijd wel duidelijk geworden dat het aatal wachtende reizigers simpelweg niet in een losse VIRM past!
Op Asd werd overigens gemeld 'Vooraan instappen' op Shl stond vrolijk 'achterste treindeel tot Roosendaal'.
Verder staat de ongevals-Thalys van Gouda bij Rotterdam Noord Goederen geparkeerd. Met de motorrijtuigen tegen elkaar aan.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Vanmorgen trouwens de stopper van 4:55 gepakt van Alkmaar naar Rotterdam Alexander, via A'dam-Breukelen-Woerden-Gouda. 2 uur en een minuut in een Sprinter. We hebben het overleefd zeg maar. ;-) Wel zowel tussen Amr en Asd als tussen Asd en Rta controle gehad. Daar 2 uur lang appeltaartjes uitgedeeld vanwege de opening van de nieuwste AH to Go, het eerste 'XS' to Go filiaal. Op de terugweg maar met IC's via Ut gereisd, en daar tussen Rta en Ut controle gehad, en tussen Ut en Amr mijn kaartje getoond aan het onderzoeksmannetje.
Zo mogen er wel meer dagen zijn, qua controlekans. 100%, 133% als je een onderzoek ook meetelt. ;-)
Zo mogen er wel meer dagen zijn, qua controlekans. 100%, 133% als je een onderzoek ook meetelt. ;-)
Laatst gewijzigd door Jurjen op ma 13 okt 2008, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39164
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
@Chauf21: Tja, het zijn beruchte treintjes die s2100 en in de late avondspits. Al leek het al wel beter te gaan sinds half december vorig jaar: de t2165 was bijvoorbeeld in drgl 2007 nog een trein om te mijden tot Rotterdam aan toe. Die reed destijds zelfs planmatig met een los zesje.
Je opmerking over de benelux snap ik trouwens niet helemaal, want de t2169 is er juist eentje die niet vlak achter een benelux aan zit normaalgesproken. De t2167, die ik vanavond had, zit normaal wel vlak achter de BNL op Amsterdam C. en Schiphol en reed juist mooi op sterkte met 10 bakken. Daar kwamen ook opvallend veel toeristen met koffers uit die nog verder moesten overstappen, terwijl dat normaal wel meevalt in die trein.
Verder zag ik nog waar het IRM gebleven was: de t2267 reed met een losse IRM-VI en in de tuin van Rotterdam stond een DDM-1 compositie aan de kant... zou weleens wat met elkaar te maken kunnen hebben.
Ook de 705000 Dordrecht - Rotterdam C. v.v. zat nou niet echt ruim in het materieel en werd door drie setjes van vier bakken (twee van 2x Plan V en een losse Plan T) gereden, zal best gezellig geweest zijn in enkele spitstreintjes.
Je opmerking over de benelux snap ik trouwens niet helemaal, want de t2169 is er juist eentje die niet vlak achter een benelux aan zit normaalgesproken. De t2167, die ik vanavond had, zit normaal wel vlak achter de BNL op Amsterdam C. en Schiphol en reed juist mooi op sterkte met 10 bakken. Daar kwamen ook opvallend veel toeristen met koffers uit die nog verder moesten overstappen, terwijl dat normaal wel meevalt in die trein.
Verder zag ik nog waar het IRM gebleven was: de t2267 reed met een losse IRM-VI en in de tuin van Rotterdam stond een DDM-1 compositie aan de kant... zou weleens wat met elkaar te maken kunnen hebben.
Ook de 705000 Dordrecht - Rotterdam C. v.v. zat nou niet echt ruim in het materieel en werd door drie setjes van vier bakken (twee van 2x Plan V en een losse Plan T) gereden, zal best gezellig geweest zijn in enkele spitstreintjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Mensen die van Schiphol naar Brabant of Zeeland reizen, maken veelal óf gebruik van de s2100 of de Benelux. Als de Benelux dus niet rijdt, zullen die mensen -noodgedwongen- een half uur later moeten reizen (3x overstappen in de avondspits is niet aan te raden).Reiziger Ddrs schreef:Je opmerking over de benelux snap ik trouwens niet helemaal, want de t2169 is er juist eentje die niet vlak achter een benelux aan zit normaalgesproken. De t2167, die ik vanavond had, zit normaal wel vlak achter de BNL op Amsterdam C. en Schiphol en reed juist mooi op sterkte met 10 bakken. Daar kwamen ook opvallend veel toeristen met koffers uit die nog verder moesten overstappen, terwijl dat normaal wel meevalt in die trein.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Op zondag? ;-)Jurjen schreef:Gisteren trouwens de stopper van 4:55 gepakt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39164
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ehm ja, voor Zeeland en Bergen op Zoom kan ik het me voorstellen dat je een verschuiving naar een half uur later krijgt. Van Schiphol naar Roosendaal ben je met de s2100 van drie minuten na de Benelux met één overstap op de s5100 in Dordrecht echter nog altijd 17 minuten eerder op je bestemming als met de s2100 van een half uur later.
Voor de rest van Brabant is de benelux eigenlijk al minder relevant: naar Breda scheelt s9200 -> s2200 maar zes minuten in reistijd met s2100 -> s1900 (je vertrekt 3 min. later en komt 9 min. later aan met die laatste) en Schiphol - Tilburg is zowiezo al 19 minuten sneller via Utrecht.
Een verbinding met drie keer overstappen kan ik zogauw niet op komen. Voor reizigers naar de Zeeuwse stoptreinstations zijn het er in ieder geval maar twee als je van Schiphol naar Bijlmer reist, daar de Benelux neemt en in Roosendaal weer overstapt. Verder is alles ook zonder Benelux met maximaal één overstap te bereiken en win je daar zelfs tijd mee. Naar Zevenbergen en Oudenbosch verdampt de tijdswinst van de benelux immers door een overstap van 16 minuten in Dordrecht, waar je met de s2100 vanuit Schiphol dezelfde stoptrein haalt.
Voor de rest van Brabant is de benelux eigenlijk al minder relevant: naar Breda scheelt s9200 -> s2200 maar zes minuten in reistijd met s2100 -> s1900 (je vertrekt 3 min. later en komt 9 min. later aan met die laatste) en Schiphol - Tilburg is zowiezo al 19 minuten sneller via Utrecht.
Een verbinding met drie keer overstappen kan ik zogauw niet op komen. Voor reizigers naar de Zeeuwse stoptreinstations zijn het er in ieder geval maar twee als je van Schiphol naar Bijlmer reist, daar de Benelux neemt en in Roosendaal weer overstapt. Verder is alles ook zonder Benelux met maximaal één overstap te bereiken en win je daar zelfs tijd mee. Naar Zevenbergen en Oudenbosch verdampt de tijdswinst van de benelux immers door een overstap van 16 minuten in Dordrecht, waar je met de s2100 vanuit Schiphol dezelfde stoptrein haalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Volgens de reisplanner het enige alternatief: Shl->Ledn, Ledn->Rtd, Rtd->Rsd, Rsd->Zeeland (of Etten-Leur).Reiziger Ddrs schreef:Een verbinding met drie keer overstappen kan ik zogauw niet op komen. Voor reizigers naar de Zeeuwse stoptreinstations zijn het er in ieder geval maar twee als je van Schiphol naar Bijlmer reist, daar de Benelux neemt en in Roosendaal weer overstapt.
Het zal mij niets verbazen als de gemiddelde reiziger niet eens weet had van de werkzaamheden (ik wist ook nergens van), laat staan onlogische omreisroutes (want dat is Bijlmer) gaat bedenken als hij of zij flink aan het balen is als blijkt dat er geen Benelux rijdt. Op mogelijke individuele alternatieven ga ik niet in; de algemene stemming in de trein waarin ik zat was gelaten, maar niet positief te noemen ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Eh, vanmorgen dus. Heb in de tussentijd nog even bijgeslapen, dan krijg je dat... ;-)Wubbo schreef:Op zondag? ;-)Jurjen schreef:Gisteren trouwens de stopper van 4:55 gepakt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39164
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Aah, ik zie het probleem nu ook... je hebt op Bijlmer Arena een overstap van 1 minuut van s3500 -> s9200. Daardoor krijg je op die route ook nog een overstap op Amsterdam Zuid erbij en heb je al meer vertraging dan als je op de volgende s2100 wacht.Chauf21 schreef:Volgens de reisplanner het enige alternatief: Shl->Ledn, Ledn-> Rtd, Rtd->Rsd, Rsd->Zeeland (of Etten-Leur).
Hmm, nu ik even terugdenk heb ik vorige week inderdaad alleen omroepberichten gehoord dat er minder stoptreinen tussen Den Haag HS en Rotterdam C. reden. Over de omleiding voor de Benelux, die eigenlijk alleen voor reizigers vanaf Schiphol grote gevolgen heeft, heb ik niks gehoord.Het zal mij niets verbazen als de gemiddelde reiziger niet eens weet had van de werkzaamheden (ik wist ook nergens van), laat staan onlogische omreisroutes (want dat is Bijlmer) gaat bedenken als hij of zij flink aan het balen is als blijkt dat er geen Benelux rijdt. Op mogelijke individuele alternatieven ga ik niet in; de algemene stemming in de trein waarin ik zat was gelaten, maar niet positief te noemen ;)
Als je bij de werkzaamheden-info op de NS site kijkt zie je er ook niks over als je, zoals de gemiddelde reiziger zal doen, bij de werkzaamheden op Den Haag HS - Rotterdam kijkt. Je moet er echt specifiek voor op de verbinding Amsterdam - Brussel klikken, maar wie doet dat nu als je een binnenlandse reis gaat maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Dan vraag ik me af waarom die 9200 eigenlijk op Bijlmer stopt, als reizigers vanaf Schiphol (ik dacht dat die stop daarvoor was) er nieteens iets aan hebben.Reiziger Ddrs schreef:Aah, ik zie het probleem nu ook... je hebt op Bijlmer Arena een overstap van 1 minuut van s3500 -> s9200.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39164
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Gisteren hadden we het al over korte s2100-en, maar het kan natuurlijk altijd nog korter: de t2123 werd vanmorgen door een los V'tje gereden (normaal 2x Plan V)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
En een 'sprinter-de-luxe' naar Uitgeest, ICM 4223 zat in t4048. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Aah daar is ons achterste deel gebleven. Treintje t12767 mist een stel namelijk. Nu een kop drietje. Verassend druk rond deze tijd nog.
Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008
Ik zag hem in t4048 op Rta ja... verwachtte ik eens een keer een vlaflipje of twee...
Verder een check van de Thalys op Rtng :).
En het was vanochtend opvallend druk in de t5120, bestaande uit 3xV, maar het voorste V zat al stampvol bij aankomst in Zwd, maar zat nog voller na Zwd, en dan nóg drukker na Brd... Dit werd ook omgeroepen vanaf Rlb. Bij aankomst in Rtd ging de helft eruit, maar er ging evenveel erin. Het was wel een hilarisch gezicht: de voorste twee V'tjes waren haringen-in-een-ton, het achterste V'tje (waarin ik heb gezeten), was wel wat leger (doch: elke zitplaats gevuld) .
Verder een check van de Thalys op Rtng :).
En het was vanochtend opvallend druk in de t5120, bestaande uit 3xV, maar het voorste V zat al stampvol bij aankomst in Zwd, maar zat nog voller na Zwd, en dan nóg drukker na Brd... Dit werd ook omgeroepen vanaf Rlb. Bij aankomst in Rtd ging de helft eruit, maar er ging evenveel erin. Het was wel een hilarisch gezicht: de voorste twee V'tjes waren haringen-in-een-ton, het achterste V'tje (waarin ik heb gezeten), was wel wat leger (doch: elke zitplaats gevuld) .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten