Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Ik snap de logica van Arriva wel, maar de omnummering van Lijntaxi (= Belbus) 527 naar Belbus 510 slaat natuurlijk nergens op. :?

Over Schoollijn 611 wordt trouwens met geen woord gerept, maar ik neem aan dat die ongewijzigd blijft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Neem aan van wel. Hoop niet dat ze 'm "vergeten" zijn..

In ander nieuws: op de JijKanaal-pagina van Jason Bruce is de routevideo van lijn 184 (Alphen - Alphen via Langeraar en Papenveer) verschenen. Gemaakt in opdracht van Arriva:
Edit na het kijken van de video: hij betreft slechts het traject Alphen - Nieuwveen via Papenveer. Dit is de tijdelijke route ivm werkzaamheden in Langeraar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag zojuist op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ een foto van een Volvo 8900 voor ZHN. Ik vind het een best wel strakke bus zo op de foto. Mooier als zijn voorganger de 8700. En op dichtbij.nl (ik weet niet of dat al hier ergens op staat), is aangegeven dat op 9 december er gratis gereisd mag worden met de bus. Nou weet ik niet of dat alleen voor ZHN geld of voor heel Zuid Holland of voor ZHN en NZWF of voor alle concessies van Arriva, want daar staat niet echt veel duidelijkheid over.

Bron
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Sinds afgelopen donderdag heeft Connexxion een afscheidscadeau na meer dan 100 jaar trouwe dienst. De OV-ritkaart is nu na 9 uur (weekend hele dag) geldig als kaartje voor de retourrit op dezelfde dag, eigenlijk dus 2 ritten voor de prijs van één.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door TLP »

En wat is het onderschrift:

NB: het reizen met de OV-chipkaart is goedkoper.

Ben benieuwd hoeveel mensen hier intrappen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Tja, maar dat klopt dus niet als je het kaartje als retour mag gebruiken :)

Ga je bijvoorbeeld van de Landluststraat in Gouda naar het station, dan kost dat met een OV-Chipkaart 1,25. Ga je daar met de trein naar Rotterdam om wat te shoppen en je keert na een paar uur terug dan moet je dus weer 1,25 betalen, maar als je op de heenweg een OV-ritkaart hebt gekocht dan mag je die dus nog een keer gebruiken en betaal je uiteindelijk maar 2 euro in plaats van 2,50 :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Het enige dat ik kan bedenken waarbij een retourtje per OV-chipkaart wel goedkoper is is een retourtje Hazerswoude-RD - Koudekerk!

In ieder geval kan ik morgen wel mooi een paar euro besparen op mijn rit naar Leiderdorp morgen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Tarievennieuws
De tarieven zijn bekend:
Op saldo:
Gewone bus: van € 0,125 naar € 0,130 (per 1 januari)
Qliners: van € 0,162 naar € 0,165 (per 9 dec.) en € 0,173 (per 1 jan,)

De prijzen van de abonnementen zijn hier te vinden.

Al met al wordt het flink duurder!
------
Overigens hing bij het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp vandaag deze poster:
Afbeelding
Een poster voor een dienstregeling die nog nergens bekend is..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door BrengMe »

De wijzigingen zijn i.i.g. wel al bekend gemaakt: http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/n ... and-noord/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door WSM »

Z2N schreef:Al met al wordt het flink duurder!
Ja en dan lijn 206 (nu snelbus met gewoon tarief) ook Qliner-tarief rekenen zeker.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

Goed punt dat Arriva iets onderneemt dat reizen met een verchipt sterabonnement bij Arriva mogelijk maakt:
Vanaf 9 december neemt Arriva het busvervoer in de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden en Midden-Holland over van Connexxion. Reist u met een abonnement en wilt u niet voor verrassingen komen te staan, lees dan wat u eventueel moet doen.

(...)

U moet wel actie ondernemen als u:

reist met een sterabonnement dat na 9 december nog geldig is.
na 9 december een sterabonnement bij een andere vervoerder heeft gekocht en met Arriva wil reizen.

U heeft dan een gratis aanvullend abonnement van Arriva op uw OV-chipkaart nodig. Zo voorkomt u dat er reissaldo wordt afgeschreven van uw OV-chipkaart als u incheck in onze bussen.
Registreren voor aanvullend abonnement

Het aanvullende abonnement ontvangt u nadat u zich heeft geregistreerd op arriva.nl/sterabonnementen. Wij kijken dan op basis van uw centrumzone en sterwaarde of u in aanmerking komt voor een gratis aanvullend abonnement op uw OV-chipkaart. In dat geval zetten wij het aanvullende abonnement binnen vijf werkdagen voor u klaar, zodat u dit abonnement op uw OV-chipkaart kunt zetten. Dit kunt u doen bij een ophaalpunt bij u in de buurt of in uw bus. Zo reist u geldig en met hetzelfde gemak verder, zonder dat u er iets van merkt.
Bron: Arriva.nl
Slecht punt is dat de genoemde site om zo'n aanvullend abonnement aan te vragen (nog) niet werkt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door WSM »

Waarom moet het zo omslachtig? Als ik nu een abonnement koop is dat toch nu geldig, niet over vijf werkdagen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Klaasje »

Arriva ondersteunt hier geen verchipte sterabonnementen zoals GVB, EBS en Connexxion dat een paar kilometer naar het Noorden dat wel doen. De boel begint dus erg te versplinteren.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Flitskikker »

Duurt lang met die dienstregelingtabellen. :?
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

Flitskikker schreef:Duurt lang met die dienstregelingtabellen. :?
Ik vermoed dat komende week alle puzzelstukjes op zijn plaats gaan vallen. Vanaf 19 november is namelijk ook de site waarop je het aanvullende sterabonnement kunt aanvragen op te roepen
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Milco »

Arriva is niet de enige bij wie de nieuwe dienstregeling nog niet online staat. Ook GVB, Qbuzz, Syntus en Veolia hebben nog geen nieuwe dienstregelingen online gezet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Je vergeet de HTM (en HTMbuzz). :wink:
Maar goed, bij de HTM zijn de wijzigingen vaak pas een week en de nieuwe dienstregelingen pas drie dagen voor de ingang bekend (en vervolgens kun je de oude dienstregelingen niet meer opzoeken). :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door WSM »

Zijn er eigenlijke concrete concessie-eisen omtrent de tijdige beschikbaarheid van dienstregelingen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Milco »

@Meltrain: je denkt toch niet dat ik al die vervoerders even uit mijn hoofd op kan sommen binnen een paar seconden? :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Je deed anders een aardige poging hoor (op EBS na had je wel alle andere vervoerders). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Chauf21 »

WSM schreef:Zijn er eigenlijke concrete concessie-eisen omtrent de tijdige beschikbaarheid van dienstregelingen?
Een principe moeten de wijzigingen minstens een maand voor de wijzigingsdatum bekend worden gemaakt. Het kan zijn dat dat in overleg wat is veranderd, dat weet ik niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Somoht »

Milco1995 schreef:Arriva is niet de enige bij wie de nieuwe dienstregeling nog niet online staat. Ook GVB, Qbuzz, Syntus en Veolia hebben nog geen nieuwe dienstregelingen online gezet.
De enige die nieuwe dienstregelingen uitgebracht in Koppelvlak1 (computer-leesbare dienstregeling) zijn: HTMbuzz, Qbuzz en Connexxion. De RET heeft ook nieuwe dienstregeling al neergezet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Xanland »

Wat ik in ieder geval bij provincie Gelderland heb gelezen in de PvE is twee(!) weken. Belachelijk: veels te kort voor grote wijzigingen aangezien zeer zeker de hele stadsdienst Apeldoorn gaat wijzigen.

Edit: Even nog het PvE van Zuid-Holland Noord doorgelezen, daar gaat het immers om. Daarin staat op pagina 43 punt 4.8.1.5 dat er minimaal één maand vantevoren de nieuwe dienstregeling moet worden bekendgemaakt. Dit op zowel de halte, huis-aan-huis-bladen, de website, in het materieel en via posters/folders bij distributie- en informatiepunten!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Wat mij opvalt bij het doorbladeren tot dusver:
*Lijn 147 krijgt zijn goede aansluiting van en naar leiden
*Lijn 361 (Noordwijk - Schiphol) komt twee minuten na de komst van de sprinter naar Schiphol aan in Sassenheim!
*Lijn 365 (Zoetermeer - Leiden) de eerste Qliner naar Leiden vertrekt al voor 5:00! Verder staat Leiden CS vermeld als "Schiphol Centrum, Plaza"..
*Lijn 722: De route wijzigt uiteindelijk niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten