Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

koekje schreef:De nieuwe TFT schermen/software zijn/is nu ook voorzien van het breng kleurenschema 8-)
Toch niet te hopen dat dat de werkelijkheid is.
13:49 en aankomen op 0:41 en dat op een stadslijn in Nijmegen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door rovin1995 »

huibf schreef:
koekje schreef:De nieuwe TFT schermen/software zijn/is nu ook voorzien van het breng kleurenschema 8-)
Toch niet te hopen dat dat de werkelijkheid is.
13:49 en aankomen op 0:41 en dat op een stadslijn in Nijmegen.
Is toch echt een Arnhemse stadslijn. ( lijn5 De laar West ) :wink:
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

rovin1995 schreef:Is toch echt een Arnhemse stadslijn. ( lijn5 De laar West ) :wink:
Vanaf 9 December is dat lijn 6 ;-)

Oh en uit mijn tijdmachine tover ik dit:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7GJZUNqn8GE[/youtube]
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

Lijkt concessie Oost-Brabant wel. Daar reden ook al ruim (in december 2006) voor de ingang van de concessie (was ergens in januari 2007) al Arriva bussen i.p.v. BBA bussen. Alleen in deze toekomst rijdt die bus met een gele kentekenplaat i.p.v. een blauwe importplaat ;).
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:Lijkt concessie Oost-Brabant wel. Daar reden ook al ruim (in december 2006) voor de ingang van de concessie (was ergens in januari 2007) al Arriva bussen i.p.v. BBA bussen. Alleen in deze toekomst rijdt die bus met een gele kentekenplaat i.p.v. een blauwe importplaat ;).
Blauwe importplaat? Wat is dat?
Blauwe kentekenplaten zijn voor taxi's.
Import-/exportplaten zijn meestal wit.
Deze platen zijn groen, niet blauw. Handelaarskenteken. (kleurenblind?)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

Nee niet kleurenblind, alleen vind ik ze meer blauw/groen dan echt groen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Lijkt concessie Oost-Brabant wel. Daar reden ook al ruim (in december 2006) voor de ingang van de concessie (was ergens in januari 2007) al Arriva bussen i.p.v. BBA bussen. Alleen in deze toekomst rijdt die bus met een gele kentekenplaat i.p.v. een blauwe importplaat ;).
Volgens mij lag dat eraan dat de concessie ook formeel in december 2006 al in ging en niet 1 januari 2007 (toen ging wel de nieuwe dienstregeling in).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael 1988 »

Dat dachten ik en een aantal anderen eerst ook. Tot dat er op wikipedia een bron naar voren kwam die onze gedachten tegen sprak.

Link 1
Link 2
Link 3.

Maar genoeg over Brabant, het gaat hier over SRAN en niet over Brabant. Maar wel raar dat daar nu al een MAN rijdt. Zijn er sommige bussen al afgevoerd daar of komen ze bussen te kort?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Michael 1988 schreef:Dat dachten ik en een aantal anderen eerst ook. Tot dat er op wikipedia een bron naar voren kwam die onze gedachten tegen sprak.

Link 1
Link 2
Link 3.

Maar genoeg over Brabant, het gaat hier over SRAN en niet over Brabant. Maar wel raar dat daar nu al een MAN rijdt. Zijn er sommige bussen al afgevoerd daar of komen ze bussen te kort?
Ze rijden niet op dienst, het was een demorit/testrit. Voor de camera er even een lijnnr+bestemming van de nieuwe concessie opgezet. De persoon die instapt is ook een 'acteur'.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Hmm, nu kan ik onder andere lijnen 14 en 31 uit de nieuwe dienstregeling niet meer terugvinden op breng.nl :? .
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door jwalk1 »

Vandaag reed Volvo 5729 niet meer in Breng style, maar in Connexxion style, hij was helemaal wit met 'Connexxion' stickers en 'XX' stickers, ook meen ik gezien te hebben dat de stoelen die ze hebben weg gehaald voor de extra rolstoelplek weer hebben terug gezet maar dat weet ik niet zeker. Maar in ieder geval worden alle Volvo's anders bestickerd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Frank schreef:Hmm, nu kan ik onder andere lijnen 14 en 31 uit de nieuwe dienstregeling niet meer terugvinden op breng.nl :? .
Staan er inmiddels weer op.
jwalk1 schreef:Vandaag reed Volvo 5729 niet meer in Breng style, maar in Connexxion style, hij was helemaal wit met 'Connexxion' stickers en 'XX' stickers, ook meen ik gezien te hebben dat de stoelen die ze hebben weg gehaald voor de extra rolstoelplek weer hebben terug gezet maar dat weet ik niet zeker. Maar in ieder geval worden alle Volvo's anders bestickerd.
Klopt. Dat hebben ze gedaan omdat de volvo's in december naar IJsselmond gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Daniel »

Die 5729 schijnt trouwens nog niet helemaal het gewenste uiterlijk te hebben. De rest wordt dus nog wat anders bestickerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door jwalk1 »

Ik dacht ook al dat hij nog niet af was, het zag er namelijk ook niet mooi uit, dan zullen de Amba's binnenkort ook wel in CXX style worden bestickerd?!
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door ge88 »

koekje schreef:De nieuwe TFT schermen/software zijn/is nu ook voorzien van het breng kleurenschema 8-)
Nieuwe scherm gezien in de 231, komt dus ook in oudere bussen.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fred1954 »

Ik zag vanmorgen een nieuwe lege BRENG-direct MAN-aardgasbus met blauw dak (Arnhem?) op de A9 bij Amstelveen in de richting van Alkmaar. Wat die daar moest doen? Het zijn mooie bussen, zo kon de in de file staande Randstedeling ook even kennismaken met deze mooie nieuwe bussen. Het display voor en achter was leeg, dus geen 999 etc. Heel apart.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

ge88 schreef:
koekje schreef:De nieuwe TFT schermen/software zijn/is nu ook voorzien van het breng kleurenschema 8-)
Nieuwe scherm gezien in de 231, komt dus ook in oudere bussen.
Klopt. In die bussen moet sowieso een nieuw systeem vanwege WiFi. Dat zit er nu dus ook in.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fred1954 »

Heb ik het goed begrepen, dat er 31 nieuwe trolley's bij HESS in Zwitserland zijn besteld door de CXX/Breng? Zo ja, is dat ter vervanging van (een groot deel van) de huidige trolleybussen?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

fred1954 schreef:Heb ik het goed begrepen, dat er 31 nieuwe trolley's bij HESS in Zwitserland zijn besteld door de CXX/Breng? Zo ja, is dat ter vervanging van (een groot deel van) de huidige trolleybussen?
Alle Van Hool en Berkhof (en de overgebleven Volvo) trolleybussen worden op termijn door nieuwe Hess trolleybussen vervangen. Medio 2017 rijden er dus alleen maar Hess trolleybussen in Arnhem.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door MdJ »

*Veel haltes tussen Heelsum en Renkum (lijn 51) hebben al de nieuwe halteborden.
*De 5209 is ook voorzien van nieuwe blauwe bekleding. Naast de 5201 de enige?
*Rijden de Volvo's nog wel? Lijn 2 reed met de 5212, Lijn 3 reed met amba's, op lijn 1 reed de groene citaro, op lijn 5 de 9118.
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Vandaag is er een halen Schuytgraaf onthuld die helemaal breng proef is. Verder zag ik de buurtbus in Dieren vandaag twee keer rijden met het nieuwe materieel.
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door ge88 »

MdJ schreef:*Rijden de Volvo's nog wel?
Ja, gisteren nog gewoon zien rijden.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

MdJ schreef:*Veel haltes tussen Heelsum en Renkum (lijn 51) hebben al de nieuwe halteborden.
Leuk
MdJ schreef: *De 5209 is ook voorzien van nieuwe blauwe bekleding. Naast de 5201 de enige?
Ja. Deze blauwe bekleding is ondertussen ook alweer 'oud'.
MdJ schreef: *Rijden de Volvo's nog wel? Lijn 2 reed met de 5212, Lijn 3 reed met amba's, op lijn 1 reed de groene citaro, op lijn 5 de 9118.
Jazeker.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fred1954 »

Gisteren even voor zaken weer in Arnhem, even tijd voor nog wat ritjes naar Schuytgraaf, Rijkerswoerd en Alteveer. (Als Amsterdammer gaat de tram ook vervelen :@ )Wat mij wederom opviel was een wirwar aan bussen die er reden op de trolleylijnen. Lijn 1 naar 't Duifje, zag ik een standaardbus in Arnhemse brengkleuren. Op lijn 3 een gelede bus in Arnhemse kleurstelling. Op lijn 5 2x een gelede bus in de (grijze) Hermes kleur. Is er een tekort aan trolleybussen op dit moment?
Ik weet dat er Hess bussen naar Zwitserland zijn voor ombouw, maar dit was toch wel opvallend. Weet iemand hoe dit zit?
Ik vind het zonde, een mooie trolleyinfra, en dan te pas en te onpas gaan rijden met dieselbussen. Maar, hoe dan ook, jullie Arnhemmers hebben een mooie stad. Overigens heb ik wel een idee dat sommige wijken niet helemaal geschikt zijn voor gelede trolleybussen. Zo in Alteveer, was het toch allemaal maar passen en meten richting eindpunt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Tussen Grave en Nijmegen zijn de halteborden inmiddels ook vervangen. Vanaf Dukenburg zijn het nog steeds oude. Die borden zien er wel fris uit, enkele borden langs de route van de 99 waren inmiddels best smerig (ja, natuurlijk kun je dat ook schoonmaken). Ziet er weer een stuk beter uit, zeker bij de nieuwe bushokjes die op enkele plekken zijn geplaatst.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten