Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Al iets bekend over Zuid-Limburg? Over elke regio is tot nu toe wel nieuws binnengekomen, maar Zuid-Limburg schittert door afwezigheid...
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
De website van Veolia meldt inmiddels dat vanaf 9 december de dienstregeling in heel Limburg wordt gewijzigd; "Binnenkort meer informatie." Twee jaar geleden was Veolia ook wat later met het communiceren van de wijzigingen.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Het is niet de eerste keer dat de dienstregeling in Limburg "geheel wijzigt"
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Ben benieuwd of die klunzen nu WEL langs het station van Landgraaf "kunnen" met de bus :X
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Krijg ik statiegeld terug voor de andere dienstregelingsboekjes? Ik moet zowat om de drie maanden nieuwe boekjes kopen...
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Wijzigingen, busboekjes en halteplaatsen voor 2013, zowel Noord/Midden- als Zuid-Limburg: http://www.veolia-transport.nl/limburg/ ... index.html
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Beetje jammer dat ze voor NM-Limbo gedeeltelijk verkeerde documenten geüpload hebben. Klik hier voor de belangrijkste wijzigingen in Noord- en Midden-Limburg. bevat de wijzigingsinfo van Zuid-Limburg.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
En ik had grotendeels gelijk met Zuid-Limburg: veel routewijzigingen, nieuwe lijnen en nieuwe routes :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Op de wiki staat voor noord en midden limburg de teksten.
Overigens valt het wat betreft de frequentie van de wijzigingen wel mee. Voor noord en midden Limburg is het al 2 jaar geleden.
Overigens valt het wat betreft de frequentie van de wijzigingen wel mee. Voor noord en midden Limburg is het al 2 jaar geleden.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Nog meer nieuws voor 2013:
Veolia schrapt in 2013 kortingstarief
Reizen met het openbaar vervoer in Limburg wordt duurder. Om het hoofd boven water te kunnen houden, schrapt vervoerder Veolia de korting die ov-chipkaartgebruikers nu nog buiten de ochtendspits gratis krijgen.
Wie ook in 2013 nog in de rustige uren 40 procent (trein) of 20 procent (bus) korting wil hebben, moet daarvoor een abonnement van 17,50 euro per jaar nemen. Het Veolia-‘dalproduct’, dat gratis op de Limburgse chipkaarten werd gezet, werkt na de jaarwisseling niet meer. Bij de afschaffing van de strippenkaart, in juli vorig jaar, koos Veolia er nog voor om iedereen die korting te geven, om zo reizen in de rustige uren te stimuleren. Per saldo gingen reizigers in de ochtend iets meer dan voorheen betalen, en in de andere dagdelen iets minder. Gemiddeld genomen zouden de ritkosten dan gelijk blijven ten opzichte van het tijdperk met de strippenkaart, zoals vooraf was afgesproken. Dit pakte in de praktijk echter anders uit: reizigers zijn nu volgens Veolia en de provincie Limburg gemiddeld juist goedkoper uit. Een strop voor Veolia, dat in 2012 bijna twee miljoen euro aan inkomsten zegt mis te lopen, terwijl mensen niet minder reizen. Een situatie die volgens het bedrijf, dat de afgelopen jaren nauwelijks uit de kosten kwam en meermaals rode cijfers schreef, niet kon voortduren.
Bron: De Limburger
Rekenen blijft voor Veolia erg moeilijk :')
Veolia schrapt in 2013 kortingstarief
Reizen met het openbaar vervoer in Limburg wordt duurder. Om het hoofd boven water te kunnen houden, schrapt vervoerder Veolia de korting die ov-chipkaartgebruikers nu nog buiten de ochtendspits gratis krijgen.
Wie ook in 2013 nog in de rustige uren 40 procent (trein) of 20 procent (bus) korting wil hebben, moet daarvoor een abonnement van 17,50 euro per jaar nemen. Het Veolia-‘dalproduct’, dat gratis op de Limburgse chipkaarten werd gezet, werkt na de jaarwisseling niet meer. Bij de afschaffing van de strippenkaart, in juli vorig jaar, koos Veolia er nog voor om iedereen die korting te geven, om zo reizen in de rustige uren te stimuleren. Per saldo gingen reizigers in de ochtend iets meer dan voorheen betalen, en in de andere dagdelen iets minder. Gemiddeld genomen zouden de ritkosten dan gelijk blijven ten opzichte van het tijdperk met de strippenkaart, zoals vooraf was afgesproken. Dit pakte in de praktijk echter anders uit: reizigers zijn nu volgens Veolia en de provincie Limburg gemiddeld juist goedkoper uit. Een strop voor Veolia, dat in 2012 bijna twee miljoen euro aan inkomsten zegt mis te lopen, terwijl mensen niet minder reizen. Een situatie die volgens het bedrijf, dat de afgelopen jaren nauwelijks uit de kosten kwam en meermaals rode cijfers schreef, niet kon voortduren.
Bron: De Limburger
Rekenen blijft voor Veolia erg moeilijk :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Ik kan uit de brij van vage percentages die klaarblijkelijk tot een verlies van 2 miljoen euro niet afleiden dat Veolia niet kan rekenen. Tenminste niet slechter dan dat ik dat kan
Ik heb meer het idee dat het gewoon niet zo goed loopt met Veolia-Limburg omdat ze buitengewoon scherp hebben ingeschreven. Komt het niet van het één dan van het ander. Er is niet zoiets als gratis geld. Dus: of de prijzen moeten omhoog of er moet in het aanbod geschrapt worden en buschauffeurs ontslagen. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken...
Ik heb meer het idee dat het gewoon niet zo goed loopt met Veolia-Limburg omdat ze buitengewoon scherp hebben ingeschreven. Komt het niet van het één dan van het ander. Er is niet zoiets als gratis geld. Dus: of de prijzen moeten omhoog of er moet in het aanbod geschrapt worden en buschauffeurs ontslagen. Dat lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Veolia had bedacht dat de extra inkomsten door hogere tarieven in het spitsvervoer de lagere inkomsten in de daluren konden wegstrepen, er bleken alleen iets meer reizigers in de daluren te zijn dan Veolia dacht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
In de rest van Nederland betaal je ook gewoon voor je dalurenkorting, dus zo gek vind ik het niet. Alleen is 17,50 erg veel als je het alleen wilt hebben voor 20% in de bus omdat je bijvoorbeeld een VDU hebt. Het zou ze sieren om een goedkoper product ernaast te zetten wat alleen 20% korting geeft in de bus, bijvoorbeeld voor 7,50 per jaar, net zoals dalurenoost. Mensen met een NS abonnement betalen nu in principe dubbel.
Schande, er is eens voordeel voor de klant :')Bee schreef:Nog meer nieuws voor 2013:
Veolia schrapt in 2013 kortingstarief
Dit pakte in de praktijk echter anders uit: reizigers zijn nu volgens Veolia en de provincie Limburg gemiddeld juist goedkoper uit.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Je moet natuurlijk ook ergens het geld vandaan halen om de nog maar zes jaar oude bussen te kunnen vervangen door nieuwe...
Ik weet wel dat het een concessie-eis is, maar dit is een goed voorbeeld van hoe goed we met z'n allen bezig zijn :pos: .
Ik weet wel dat het een concessie-eis is, maar dit is een goed voorbeeld van hoe goed we met z'n allen bezig zijn :pos: .
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Ja, dat was ook een vage eis. De concessie duurt dan weliswaar tien jaar, maar dan nog. Wat moet Veolia straks met die bussen? Worden die overgenomen door de nieuwe vervoerder die er nog een jaartje of twee mee doorrijdt zodat ze ook zes jaar oud worden? Waarschijnlijk niet en mag er een hele nieuwe vloot besteld worden. En dan kijkt de provincie weer raar op dat ze zoveel geld kwijt zijn.Ronald schreef:Je moet natuurlijk ook ergens het geld vandaan halen om de nog maar zes jaar oude bussen te kunnen vervangen door nieuwe...
Ik weet wel dat het een concessie-eis is, maar dit is een goed voorbeeld van hoe goed we met z'n allen bezig zijn :pos: .
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Zuid-Limburg is volgens mij ook grotendeels platteland, terwijl de frequenties daar toch best hoog liggen. Ik vind dat Veolia helemaal geen onaardig vervoersproduct heeft neergezet. Het is alleen te duur ten opzichte van de reizigersinkomsten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Maar is dat de goedwilligheid van Veolia of omdat in het PvE die hoge frequentie gewoon geëist werd? Ik heb het gevoel dat Veolia niks extra doet bovenop wat minimaal geëist wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Er is in die zes jaar al behoorlijk geschrapt, dus dat zullen sowieso extra's zijn geweest.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Er wordt voor twee miljoen minder gereden dan dat er subsidie verstrekt wordt, de dag dat Veolia daar verdwijnt is de dag dat de Limburgse vlag weer mag wapperen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Iedereen reist er gratis? Wat is de kostendekkingsgraad van de concessie en hoe heeft zich dat de laatste jaren ontwikkeld?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Nou 'platte'land wil ik het niet noemen....Vinny schreef:Zuid-Limburg is volgens mij ook grotendeels platteland,
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
huibf schreef:Nou 'platte'land wil ik het niet noemen....Vinny schreef:Zuid-Limburg is volgens mij ook grotendeels platteland,
Daar zal het aan liggen natuurlijk. Veolia had zich bij inschrijving verkeken op al die heuvels en daardoor brandstofkosten niet goed berekent.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Met zo'n 620.000 inwoners op een postzegel landoppervlakte kan Zuid-Limburg zich wat bevolkingsdichtheid betreft makkelijk meten met de Randstad...Vinny schreef:Zuid-Limburg is volgens mij ook grotendeels platteland,
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Het is juist Noord- en Midden-Limburg wat platteland is inderdaad.
Re: Dienstregeling Zuid-Limburg 2013
Ja tot een jaar geleden wel. Als je kon kiezen tussen een 8-persoonsbusje, belbusje of een 12 meter bus (op de zelfde lijn, die half uurlijks om-en-om reden) wat zou je dan doen. wetende dat 8-persoonsbusje, belbusje geen Chipkaartapparatuur had.Vinny schreef:Iedereen reist er gratis? Wat is de kostendekkingsgraad van de concessie en hoe heeft zich dat de laatste jaren ontwikkeld?
OF
een lijn die uitgevoerd wordt in een 12-meter bus en een andere lijn met een 8-persoonsbusje die er 10 minuten langer over rijdt (via een omweg) wetende dat 8-persoonsbusje, belbusje geen Chipkaartapparatuur had.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten