Mag ik even kwijt #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daniel »

Ook die mensen voor wie het dagelijkse kost is slapen in het weekend graag uit hoor... ben ik zelf erg goed in :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Berliner Bier, ich liebe dir. :cool:
Nounou, ik houd van Berlin, maar dat bier is niet zo geweldig, hoor... =p
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door M57 »

Half zes? Vijf uur zal je bedoelen :P Gelukkig niet dagelijks. Toch dit weekend dan weer wel dagelijks...
Bastiaan schreef:Zo, morgen maar eens lekker uitslapen. Daar ben ik na afgelopen week echt aan toe :?
En dan te bedenken dan voor sommige mensen om half zes opstaan dagelijkse kost is. Ik ben eigenlijk gewoon niks gewend :mrgreen:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Half zes? Vijf uur zal je bedoelen :P Gelukkig niet dagelijks. Toch dit weekend dan weer wel dagelijks...
Nou, ik zou zeggen, geniet van je dag! Ik duik mijn bed in. ;-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door deadlock »

Bastiaan schreef:Zo, morgen maar eens lekker uitslapen. Daar ben ik na afgelopen week echt aan toe :?
En dan te bedenken dan voor sommige mensen om half zes opstaan dagelijkse kost is. Ik ben eigenlijk gewoon niks gewend :mrgreen:
Uitslapen is voor mietjes! Ik was om 8 uur wakker en ik sliep pas om 2 uur!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Geert »

Dan heb je toch nog langer geslapen dan ik :mrgreen: Ik sliep rond kwart over een, om half 7 ging de wekker weer... ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Dan heb je toch nog langer geslapen dan ik :mrgreen: Ik sliep rond kwart over een, om half 7 ging de wekker weer... ;)
:d dat is inderdaad wel weinig jah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daan »

Zo, ik heb mijn portie werk wel weer gehad voor vandaag :) Vanochtend gewerkt bij de AH van 6 tot 12, en daarna tot 17.30 bezig geweest voor het Corso...
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Sebastiaan »

Ik heb geloof ik een vloek achter me aan. Van de week was ik met mijn school op werkweek naar Londen.
We zouden met de Channel Tunnel gaan maar door de brand van een paar weken geleden ging dat niet door, we gingen met de boot.
Aangekomen in Londen stond er o.a. een bezoek aan de St. Paul katedraal op het progamma. 10 sec. Nadat ik alle trappen heb beklommen gaat het brandalarm af, en kan weer naar beneden.
Een dag later sta ik in een winkel als het brandalarm afgaat. En dan op de laaste dag net als ik naar binnen wil gaan een brandmelding in de Canthebury Cathedral :o
Alle brandmedlingen bleken overigens loos alarm.
mvg,
Sebastiaan
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Stiekem probeerde men jou te laten fitnessen zeker? ;)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Cookie »

Aangezien het lekker weer was, besloot ik vandaag eens via Winschoten-Nieuweschans naar Duitsland (Bunde) te fietsen. Blijkbaar blijft men in Bunde dol op grenscontroles: een passerende agent vroeg me naar mijn ID (welke werd doorgebeld). Ook moest ik zeggen waar ik vandaan kwam en heenging, wat ik ging doen en werden de tassen gecontroleerd. Agenten waren trouwens wel vriendelijk, in tegenstelling tot vorige keren :pos: .

Het rare is dat de Duitsers nooit controleren bij de autosnelweg, maar in de trein / lokale weggetjes des te vaker... Het is zeker niet de eerste keer dat ik word aangehouden aldaar. De clausule die in het Schengencontract zit om wel te mogen controleren, wordt er iig goed uitgebuit :P .

Verder is er ook bouwactiviteit nabij het spoor tussen Ws en Nsch, zou het mooie rustige landschap eraan gaan? :( :(
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Meltrain »

Zo, dit is dan voorlopig mijn laatste bericht hier.
Morgenmiddag vlieg ik samen met 14 andere leerlingen (H4 t/m V6) en 4 docenten van mijn school via helsinki naar Mumbai/Bombay, voor een maatschappelijk project.
We slapen in een kindertehuis, maar ik denk/weet zeker dat het een onvergetelijke reis wordt. Dit is mijn eerste keer buiten Europa, dus het wordt in elk geval speciaal.
De terugkomst is gepland op vrijdag 24 oktober.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door JeePee »

Leuk jongen! Veel plezier en succes daar. We wachten wel op de foto's van overvolle treintjes :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Klote skimmers :S Is opeens 200 euro van m'n rekening af... Gelukkig is pas al door Postbank Fraude afdeling geblokkeerd en weten ze waar het was zeggen ze. Mogen ze tuurlijk niks over zeggen, maar weet bijna zeker dat het op station Ede-Wageningen was. De pinpaslezer zag er namelijk vrij verdacht uit, maar dacht er niet al te serieus over :P Maarja, ben je dus wel mooi week je pas en twee weken je geld kwijt.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Daan »

Ja, da's goed klote :shock: Hoe verdacht is verdacht, trouwens?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door webguy »

Kleur van het groene lichtje rechts boven de pinpaslezer was anders groen, en ook zag het stukje/plastic lensje voor dat lichtje er erg grekrast uit en niet recht... Achteraf gezien niet slim, maar 't stak ook niet uit ofzo.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door tsov »

't Is echt te slecht, maar ik let daar dus nooit op... Misschien toch maar eens doen ofzo :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Ruben »

Trein-O-Fiel schreef:Het rare is dat de Duitsers nooit controleren bij de autosnelweg, maar in de trein / lokale weggetjes des te vaker... Het is zeker niet de eerste keer dat ik word aangehouden aldaar. De clausule die in het Schengencontract zit om wel te mogen controleren, wordt er iig goed uitgebuit :P .
Houden ze echt iedereen aan, of steekproefsgewijs?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Cookie »

In de trein wordt bij iedereen -als Polizei aanwezig is- naar ID/paspoort gevraagd, bij bepaalde mensen worden dan ook de tassen geïnspecteerd. Of iedereen bij de lokale wegen wordt aangehouden weet ik niet, maar het is iig niet zo dat er op een vaste plaats een agent staat. Er wordt aldaar rondgereden met surveillanceauto's.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
Mark schreef:Goed, wiens handen zijn hier nog wel heel? :mrgreen:
De mijne zijn ook nog heel, al kan er morgen zo weer een snee in zitten van het scherpe papier. We hebben zelfs een papiersoort waarmee je dik grijs plakband mee kan doorsnijden. :shock:
Het is Bingo!! Vandaag een sneetje opgelopen, het bloede als een rund. Er zit nu een vingerpleister op van een bekend Duits merk :) .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door ODRAIL »

Trein-O-Fiel schreef:Het rare is dat de Duitsers nooit controleren bij de autosnelweg, maar in de trein / lokale weggetjes des te vaker... Het is zeker niet de eerste keer dat ik word aangehouden aldaar. De clausule die in het Schengencontract zit om wel te mogen controleren, wordt er iig goed uitgebuit :P .(
Gebeurd deze controle in de trein tijdens elke rit van Nederland naar Duitsland en andersom of is dit steeksproefgewijs ?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Jurjen »

KM46 schreef:Gebeurd deze controle in de trein tijdens elke rit van Nederland naar Duitsland en andersom of is dit steeksproefgewijs ?
Steeksproefgewijs. Van structurele controle is binnen de Schengen-landen geen sprake meer.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door Justin »

Zeg, houden we de ledematen en alles wat er omheen zit nog heel vóór het einde van het jaar (en daarna ook nog)? ;).

Wel klote, webguy :s. Moet er niet aan denken. Maar ik cover altijd m'n hand erover... is inmiddels gewoonte geworden, maar soms vergeet ik het ook wel eens hoor, vooral bij de kaartautomaten, omdat de ruimte voor een tweede hand gewoon .... onhandig is...

Stomme skimmers, ga toch echt werk vinden ofzo :neg: :evil:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door tsov »

Zoals wellicht bekend staan in Amsterdam vrij veel stoplichten voor fietsers die aftellen tot groen. Ik vind dat best handig, als ze het doen :wink: Al een tijdje was het stoplicht bij de kruising Valkenburgerstraat/Mr. Visserplein namelijk van slag: hij telde 15-14-13-10-8-6-groen :lol: Vandaag zag ik dat het tellertje uit stond... :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #5

Bericht door M57 »

Dat gebeurt wanneer de fietsers eerder groen kunnen krijgen dan dat het systeem eerder had berekend.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten