Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hannover

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hannover

Bericht door Cookie »

Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hannover
Geplaatst op: woensdag 14 november 2012 15:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 november 2012 16:10


Public Express, de buslijn tussen de stad Groningen, Oldenburg en Bremen breidt nog verder uit. (...)

Nu komt er ook een verbinding met de luchthaven Hannover. Vanuit de stad Groningen kan voor vijftien euro naar Hannover worden gereisd. Het gaat hier om een proefproject dat duurt tot 6 januari.
Lees verder
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Z2N »

Waarom maar tot 6 januari?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door groningen »

Ze kunnen beter naar Hamburg reizen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Ardan »

Sowieso, is dat ding nou écht zo'n succes?
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Caspar »

Toen ik nog in Groningen woonde zag ik dat er meestal een stuk of 15 mensen klaar stonden om in te stappen als die bus ging vertrekken vanaf het station aldaar. Dat is wel een jaar of 5 geleden alweer.

Ik denk dat een hoop mensen die bus zien als mooi alternatief voor de langzame trein naar Leer die bij iedere graspol stopt op het Nederlandse traject. Pas als je een trein laat rijden vanaf Groningen naar Bremen en die alleen laat stoppen op bijvoorbeeld Groningen- Hoogezand Sappemeer- Winschoten- Nieuweschans- Weener- Leer en dan verder richting Oldenburg als RE gaan mensen misschien de bus links laten staan.
Z2N schreef:Waarom maar tot 6 januari?
Er zullen in de kerstvakantie wel een aantal chartervluchten vertrekken vanaf Bremen en Hannover waarvan ze hopen dat er veel Groningers meevliegen, die misschien hun bus willen proberen om op de luchthaven te komen?
Laatst gewijzigd door Caspar op do 15 nov 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Suus »

Ideale manier om 's nachts naar Hamburg te kunnen reizen. Je neemt de laatste trein naar Groningen (okee, misschien de eennalaatste als je 5 minuten te krap vind), daar de nachtbus naar Bremen en op het moment dat je in Bremen Hbf bent gaat binnen een half uur alweer de eerste MetropolExpress naar Hamburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ideale manier om 's nachts naar Hamburg te kunnen reizen. Je neemt de laatste trein naar Groningen (okee, misschien de eennalaatste als je 5 minuten te krap vind), daar de nachtbus naar Bremen en op het moment dat je in Bremen Hbf bent gaat binnen een half uur alweer de eerste MetropolExpress naar Hamburg.
Dit wist ik allemaal niet. Hallo waarom niet. Vet goedkoop :/
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Caspar »

Toiletten
Helaas is er vanwege douane-juridische redenen geen toilet in de bus. Halverwege tussen Bremen en Groningen heeft u de gelegenheid naar het toilet te gaan bij het wegrestaurant “Autohof Apen / Remels”. Geef alstublieft even door aan de chauffeur dat u de bus verlaat, zodat de bus niet zonder u vertrekt!
Dit is dan weer een beetje jammer.

Waarom zijn er in Nederland geen vervoerders die zo'n lijn willen uitbaten vanaf Groningen richting Amsterdam/Schiphol? Altijd maar dat gehannes over een eventuele nachttrein die dan weer te duur blijkt te zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Suus »

Heel simpel, het binnenlands vervoer is beschermd zodat de bedrijven die concessies in het busvervoer winnen geen last hebben van ongewenste concurrentie. De toeristische hop-on-hop-off bussen in Amsterdam hebben forse ruzie met het GVB gehad omdat ze lijndiensten in hun concessiegebied uitvoerden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Chauf21 »

Dat is niet helemaal van toepassing op de bussen naar Schiphol.
Er zijn prima mogelijkheden om bussen van/naar Schiphol te rijden. Je zal wel even goed moeten kijken hoe je het vormgeeft, maar het is wel toegestaan.

OAD heeft bijvoorbeeld zo'n busverbinding vanuit Enschede: http://www.oad.nl/reisagenten-persberic ... chtbus2012.
PublicExpress
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:01

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door PublicExpress »

Beste Z2N, ik neem even de vrijheid om antwoord te geven op je vraag :).
Flyer en Publicexpress willen eerst kijken in hoeverre de lijndienst naar Hannover voorziet in een behoefte. Vandaar dat we eerst een pilot doen tot 6 januari. Als het een succes is, bestaat de mogelijkheid dat we verlengen.
De samenwerking met Fass Reisen, waardoor we een verbinding Groningen - Berlijn kunnen aanbieden is in elk geval een succes, dus dat geeft goede hoop.

@Bee bedankt voor je complimenten en fijn dat je onze bus naar tevredenheid gebruikt!

Mochten jullie nog andere vragen hebben over Publicexpress, dan beantwoord ik die graag :Y.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Z2N »

Ah, bedankt!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door groningen »

Afgelopen zomer was er bus tussen Groningen en Schiphol en hij staat al aangekondigd voor volgend jaar.

http://www.drenthetours.nl/trips/schiph ... -heenreis/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door greyhound »

Bee schreef:Heel simpel, het binnenlands vervoer is beschermd zodat de bedrijven die concessies in het busvervoer winnen geen last hebben van ongewenste concurrentie. De toeristische hop-on-hop-off bussen in Amsterdam hebben forse ruzie met het GVB gehad omdat ze lijndiensten in hun concessiegebied uitvoerden :Y
Die binnenlandse streekvervoerders zullen weinig last hebben van langeafstandsdiensten. Het is eerder de NS die gaat piepen. Er is ooit een commerciële Noord-Oost express geweest van Enschede naar Groningen. Hierin werkte een aantal touringcar ondernemers en GADO, DVM en TET samen. Doordat de bus niet de omweg over Zwolle hoefde te maken was dit een aantrekkelijk alternatief voor de trein. Deze lijn is de nek om gedraaid met de invoering van de OV kaart voor studenten. Toen gingen alle studenten weer 'gratis' met de trein.

Wellicht het afschaffen van de OV kaart voor studenten, nieuw mogelijkheden voor lange afstands bussen in Nederland.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door hidihi »

PublicExpress schreef:Beste Z2N, ik neem even de vrijheid om antwoord te geven op je vraag :).
Flyer en Publicexpress willen eerst kijken in hoeverre de lijndienst naar Hannover voorziet in een behoefte. Vandaar dat we eerst een pilot doen tot 6 januari. Als het een succes is, bestaat de mogelijkheid dat we verlengen.
De samenwerking met Fass Reisen, waardoor we een verbinding Groningen - Berlijn kunnen aanbieden is in elk geval een succes, dus dat geeft goede hoop.

@Bee bedankt voor je complimenten en fijn dat je onze bus naar tevredenheid gebruikt!

Mochten jullie nog andere vragen hebben over Publicexpress, dan beantwoord ik die graag :Y.
Dat is een proef van krap 2 maanden ik betwijfel zeer of de gegevens die je in zo'n korte tijd vergaard wel betrouwbaar zijn.
Bee schreef:Heel simpel, het binnenlands vervoer is beschermd zodat de bedrijven die concessies in het busvervoer winnen geen last hebben van ongewenste concurrentie. De toeristische hop-on-hop-off bussen in Amsterdam hebben forse ruzie met het GVB gehad omdat ze lijndiensten in hun concessiegebied uitvoerden :Y
Je mag imprensiepe geen binnenlands openbaar vervoer uitvoeren zonder concessie maar er zijn zat oplossingen en uitzonderingsgevallen om dit te omzijlen en de OV studentenkaart wordt in 2015 omgezet in een kortingskaart dus ik denk dat particulier openbaar vervoer wel gaat groeien en als het ooit gebeurt dat studenten gewoon reis tarief moeten betalen denk ik dat het particulier openbaar vervoer helemaal een boost krijgt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Suus »

Ik denk dat je even op zoek moet naar de toetsen met een punt en een komma. :wink:.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door midnet »

Bee schreef:Ideale manier om 's nachts naar Hamburg te kunnen reizen. .
Tis maar wat je ideaal noemt-en goedkoop is het zo ook al niet. Met eurolines vanaf Amstelstation in 1 ruk-en vroeg geboekt voor net 15/20 eur all-in. Zaten trouwens vrij veel Finnen in die in Bremen de RYANair gingen nemen naar huis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Bee schreef:Ideale manier om 's nachts naar Hamburg te kunnen reizen. Je neemt de laatste trein naar Groningen (okee, misschien de eennalaatste als je 5 minuten te krap vind), daar de nachtbus naar Bremen en op het moment dat je in Bremen Hbf bent gaat binnen een half uur alweer de eerste MetropolExpress naar Hamburg.
Dit wist ik allemaal niet. Hallo waarom niet. Vet goedkoop :/
Omdat je dan hoerig verknetterd die bus uit stuikt misschien? :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Public Express Groningen-Bremen nu ook verder naar Hanno

Bericht door Ardan »

Waar zit de 'Vind ik leuk'-knop voor die geniaal verwoorde uitspraak :lol: :lol: :lol:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten