Je hebt waarschijnlijk een Benelux gezien ;)JeffreyMeijer schreef:Zag het op Station Sloterdijk vanmiddag. Toen een Fyra aardig hard beneden langs kwam gescheurd over de Haarlemmer-sporen heen. Moest daarna in de ho-ankers voor Geel 8.Bee schreef:Hoera, een brandmelding bij Schiphol...
OVer je reiservaringen in november 2012
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Het viel me vandaag op dat de handmatige omroep in de m2623 heel goed werkt zonder te haperen. de machinist riep om dat er volgens planning een stop was van ongeveer 10 minuten op Dordrecht. :pos:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
De t2861 vertrok vandaag met bijna +10 doordat op Utrecht Centraal eerst nog een arrestatie in de trein moest worden verricht door de politie. Des te groter was m'n verbazing dan ook even later nadat ik de aanstichter van een kleine treinfile op de lage sporen bij Utrecht Overvecht zag: we gingen de t5659 nog voorbij die normaal vlak achter de IC ervoor zit. Die reed dus met een minuut of 20 vertraging en zal later nog wel het nodige in de weg gezeten hebben op de Veluwelijn. Lijkt dat 'ie ergens defect heeft gestaan o.i.d. want de Sprinter naar Baarn die er zo'n 15 minuten achter zit stond nog achter de IC naar Almere voor Overvecht te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Welke treinserie staat daar zo lang wortel te schieten?Michael schreef:Het viel me vandaag op dat de handmatige omroep in de m2623 heel goed werkt zonder te haperen. de machinist riep om dat er volgens planning een stop was van ongeveer 10 minuten op Dordrecht. :pos:
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
De s5000 staat richting Gvc 8 minuten stil te Ddr, maar ik neem aan dat de SLT zo snel is dat dat al gauw 9 of 10 minuten wordt. Dus waarschijnlijk is de 5000 de wortelschieter :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Was inderdaad de s5000
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Wanneer gaan die blauwe hesjes weg bij de automaat die over mijn schouder mee loeren of ik nog het lef heb een papieren kaartje te kopen :Xwebguy schreef:Sinds woensdag "staat OV-Chipkaart op 1", met als gevolg dat je dus drie knopjes moet drukken om bij een papieren kaartje te komen. Hier alvast de tip - zoek deze automaten:
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Als de wachtrijen korter zijn? Ik weet het niet. Werd wel gevraagd even te kijken of het niet te druk werd op stations...
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Welke wachtrijen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Twee maar, er is kennelijk iets gewijzigd t.o.v. de demo. Ik trof afgelopen zondag al een aangepaste automaat op station Amersfoort en kon direct na drukken op "Ik heb geen OV-chipkaart" kiezen voor "Dagretour reductie" en de drie andere soorten papieren kaartjes. De extra knop "Papieren kaartje" die in de demo zit zat dus niet op de bewuste kaartautomaat.webguy schreef:Sinds woensdag "staat OV-Chipkaart op 1", met als gevolg dat je dus drie knopjes moet drukken om bij een papieren kaartje te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dat gebeurt dus als die automaat geen anonieme OVC kan verkopen. Die knop uit de demo met "Papieren kaartje" zit er wel als je een anonieme OVC in die automaat kan kopen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Sowieso is "Ik heb geen OV-chipkaart" vooralsnog wat ongelukkig gekozen... ik heb er zelfs drie maar geen van allen zijn ze bruikbaar voor ROS (want dan krijg ik geen korting)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Ah, vandaar! Ik vind het al zo dat ik gisteren niet die tweede vraag kreeg maar vandaar (bij een andere automaat) wel.webguy schreef:Dat gebeurt dus als die automaat geen anonieme OVC kan verkopen. Die knop uit de demo met "Papieren kaartje" zit er wel als je een anonieme OVC in die automaat kan kopen.
Wel weer verwarrend dus, dat het nu niet eens bij elke automaat hetzelfde werkt. -o-
Waarom ze daarna de menuvolgorde hebben veranderd dat je nu eerst moet aangeven wat voor kaartje je wilt en daarna pas waar je naar toe wilt (niet echt een logische volgorde vind ik) snap ik ook niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
In Deventer waren de automaten allang (twee/drie weken) over op het nieuwe systeem. Daar was er nog wel die knop. Hoe het nu is weet ik niet.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Misschien vergis ik mij hoor, maar de eerste keuze die je moest maken was toch voor de verandering:
Dagretour / Enkele reis / Weekendretour / Railrunner / OV-Chipkaart
Daarna je bestemming (en eventueel wijzigen vertrekstation)
daarna klasse
Daarna korting
Daarna reisdatum
Daarna aantal
Daarna betaalwijze
Daar is niets aan veranderd zover ik zag.
Dagretour / Enkele reis / Weekendretour / Railrunner / OV-Chipkaart
Daarna je bestemming (en eventueel wijzigen vertrekstation)
daarna klasse
Daarna korting
Daarna reisdatum
Daarna aantal
Daarna betaalwijze
Daar is niets aan veranderd zover ik zag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Jawel, want je krijgt eerst de keuze tussen wel of geen chipkaart, daarna wel of niet chipkaart kopen, en dan pas het gewone menu met de papieren kaartjes (meen ik uit mijn hoofd). Ook is de optie korting óf datum nu naar het beginmenu verschoven. is inderdaad wel wennen voor mij, want ik kon in 1 seconde alle opties aantikken die ik moest hebben, nu niet meer, nu moet ik nadenken... WOEHAAAAA!
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Gewoon lekker zwartrijden man. Trefkans van 1 op 250 km. Boeiend die 3 keer in het jaar dat je boete moet betalen. :pos:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Hahaaha, lekker scheurt de laatste GVB-Bus 48 met -8 langs m'n huis :X. Ik hoop niet dat er een reiziger aan de late kant was, anders gwn een vergoeding, maar hoe kan iemand nou aantonen aan het GVB dat de bus 8 minuten eerder was vertrokken??
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Mooi staaltje behulpzaamheid van de HC van stopper naar Nijverdal in Almelo. Vrouw was ingestapt terwijl ze naar Utrecht moest (IC stond volgens mij ook op de TBP's). Op moment dat we wegreden kwam de HC daar blijkbaar achter, dus gauw via de porto de Machinist gevraagd of hij nog even snel kon stoppen en dat gebeurde. Dus mevrouw helemaal blij :)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Volgens mij wordt zo onderhand elke ademtocht en de hartslag van de chauffeur geregistreerd door boordcomputers. Gewoon een klacht indienen bij GVB en die kunnen zien op welke tijdstippen de bus daadwerkelijk de halte gepasseerd is.OVAMS schreef:Hahaaha, lekker scheurt de laatste GVB-Bus 48 met -8 langs m'n huis :X. Ik hoop niet dat er een reiziger aan de late kant was, anders gwn een vergoeding, maar hoe kan iemand nou aantonen aan het GVB dat de bus 8 minuten eerder was vertrokken??
Als ik bij Connexxionbedrijven of Arriva een klacht indien over bussen die te vroeg of te laat rijden, dan krijg ik mijn antwoord altijd netjes te horen dat uit controle van ritgegevens blijkt dat dit inderdaad zo was. Lijkt me sterk als GVB dat niet kan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Mooizo goed te horen :), want -8 min is wel belachelijk vroeg voor een stadsbus.fogeltje schreef:Volgens mij wordt zo onderhand elke ademtocht en de hartslag van de chauffeur geregistreerd door boordcomputers. Gewoon een klacht indienen bij GVB en die kunnen zien op welke tijdstippen de bus daadwerkelijk de halte gepasseerd is.
Als ik bij Connexxionbedrijven of Arriva een klacht indien over bussen die te vroeg of te laat rijden, dan krijg ik mijn antwoord altijd netjes te horen dat uit controle van ritgegevens blijkt dat dit inderdaad zo was. Lijkt me sterk als GVB dat niet kan.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dat kunnen ze allemaal zien inderdaad.
Weet dat het ROV van Connexxion zelfs kan zien of de bus bij de halte is geweest, of dat de chauffeur bijvoorbeeld alleen de haltes heeft aangetikt en of de deur open is geweest bij de haltes.
Weet dat het ROV van Connexxion zelfs kan zien of de bus bij de halte is geweest, of dat de chauffeur bijvoorbeeld alleen de haltes heeft aangetikt en of de deur open is geweest bij de haltes.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dat heb ik ook al gehoord. Ook Arriva zou kunnen zien op welke plekken de deur geopend is geweest.marvinkok schreef:Dat kunnen ze allemaal zien inderdaad.
Weet dat het ROV van Connexxion zelfs kan zien of de bus bij de halte is geweest, of dat de chauffeur bijvoorbeeld alleen de haltes heeft aangetikt en of de deur open is geweest bij de haltes.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Zal vast komen omdat er te weinig tijd is ingedeeld om in te rukken. Heb ik wel vaker gehoord.
Maar wat wil je met die klacht bereiken? Als je met de taxi gaat omdat de bewuste laatste rit te vroeg is langsgereden kun je het declareren dus je kunt ook teveel zeuren .
Ik had gisteren ook een laatste rit. Wat is dat vermoeiend zeg. Ben maar net voor +2 vanaf het eindpunt vertrokken en dan maximaal 30 gereden en een paar keer staan wachten. *gaap*
Maar wat wil je met die klacht bereiken? Als je met de taxi gaat omdat de bewuste laatste rit te vroeg is langsgereden kun je het declareren dus je kunt ook teveel zeuren .
Ik had gisteren ook een laatste rit. Wat is dat vermoeiend zeg. Ben maar net voor +2 vanaf het eindpunt vertrokken en dan maximaal 30 gereden en een paar keer staan wachten. *gaap*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten