OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

hauptbahnhof schreef:Zal vast komen omdat er te weinig tijd is ingedeeld om in te rukken. Heb ik wel vaker gehoord.
Maar wat wil je met die klacht bereiken? Als je met de taxi gaat omdat de bewuste laatste rit te vroeg is langsgereden kun je het declareren dus je kunt ook teveel zeuren :roll: .

Ik had gisteren ook een laatste rit. Wat is dat vermoeiend zeg. Ben maar net voor +2 vanaf het eindpunt vertrokken en dan maximaal 30 gereden en een paar keer staan wachten. *gaap*
8 minuten te vroeg is gewoon niet op tijd. Dat je een paar minuten voor vertrektijd bij de halte moet zijn omdat de bus enkele minuten te vroeg kan komen is inmiddels wel standaard, maar 8 minuten is vrij gortig. Taxi moet je ook weer gaan liggen bellen, geld moet je terugvorderen etc. Als door klachten bussen gewoon op tijd gaan rijden zeur je zeker niet teveel.
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, zou jij niet sneller gaan rijden als je steevast een kwartier of later binnen bent omdat de inruktijd te krap is?

Taxi zet jou trouwens voor de deur af. OV lang niet altijd. Ik zou het wel weten hoor. :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ronald »

hauptbahnhof schreef:omdat de inruktijd te krap is?
Is dat het probleem van de reiziger dan?
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou, nee. Maar ook niet van de buschauffeur toch? Wel van het bedrijf.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ronald »

Buschauffeur = busbedrijf = intern probleem, toch?
Zo ziet de reiziger het volgens mij.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Klopt. Iedereen heeft een eigen kijk op het probleem :wink:
Feit is: niet mijn probleem. Buschauffeur en bedrijf en passagiers mogen het uitvechten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ardan »

Een tijdje terug is er een prachtig bord op het Deventer busstation verschenen met daarop de komende zoveel vertrekkende bussen. Ernaast is nog een groot venster, maar daar hebben ze geen lijnennetkaart ingehangen maar een poster met alle dingetjes waar je met lijn 8 naartoe kunt. Hartstikke leuk hoor, maar er hangt dus nog steeds geen kaart of niks op het busstation. Dat gaat denk ik voor de nodige verwarring zorgen als straks met de nieuwe dienstregeling het stadsnet op de schop gaat. Even een berichtje naar Syntus gedaan of er plannen zijn om alsnog kaarten op te hangen.. maar ik kreeg een niet bijster veelzeggend bericht terug dat ze de vraag bij de afdeling Weg en Werken hebben neergelegd en die gaan binnenkort eens kijken hoe het ervoor staat met de reisinformatie. Eerst zien, dan geloven..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Wel een leuke variant van een heel alledaagse omroep door de HC van de t2861: "Reist u met de OV-chipkaart en is Amersfoort uw eindbestemming, dan hoef ik u toch hopelijk niet meer te vertellen wat u niet moet vergeten" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Vanmiddag een of andere Snorlax (extreem dikke meneer) die niet helemaal begreep hoe het proces van in- en uitstappen werkt.

Als de trein tot stilstand komt en je staat op het perron dat is het niet de bedoeling dat je precies voor de deuropening gaat staan, want dan kan er natuurlijk niemand uit. De tweede fout die deze persoon maakte is dat als niemand uitstapt (mensen konden er immers niet langs) het geen vrijbrief is om dan maar door deze mensen heen in te gaan stappen. Daar waren mijn medereizigers en ik dan ook niet zo van gediend dus meneer werd maar weer fijn naar buiten geduwd met de uitleg dat uitstappers voorgaan.

Overigens zeker niet de eerste keer dat ik van die associale reizigers tref in Leiden, misschien wordt het eens tijd dat Nick & Simon worden ingezet voor een grootschalige gedragscampagne. Ik heb alvast wat scenario's.
> Nick wordt omver gelopen door een reiziger die niet wacht tot iedereen is uitgestapt, Simon slaat deze reiziger knock-out met zijn gitaar.
> Simon heeft last van een keihard telefoongesprek van een reiziger, Nick slaat deze reiziger knock-out met zijn gitaar.
> Nick en Simon willen zitten maar een reiziger houdt al zijn tassen op de stoelen. Nick en Simon gaan met hun gitaren tennissen met deze tassen.

:Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Justin »

Ja zo zie ik er nog veel meer van inderdaad. Zelfs toeristen op Schiphol wachten vaak (niet altijd!) voordat iedereen uitstapt. Maar lijkt mij toch logisch... "laat mensen die uitstappen voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Enne.. Snorlax. Heerlijk. Pokémon 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Toeristen op Schiphol moet je gewoon met koffer en al weer naar buiten gooien. Het feit dat toeristen niet weten hoe een trein werkt geeft ze niet het recht om zich dan maar te misdragen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ThePretender »

Ik vond het wel grappig dat de s4000 waarin ik vandaag zat vanaf Asb in snelheid toenam en met een tempo langs Dvd heen racete. Ik keek verbaasd om en moest wel lachen. Best lullig voor de mensen die er op Dvd uit of in moesten maar het bleef wel leuk om dit mee te maken. Heb zoiets ook wel eerder meegemaakt op Woerden, dat de s4000 het middenspoor pakte waarlangs geen perrons staan.

In de avond, rond 20.00, had het NS-personeel geen idee of het tweede gedeelte van de gekoppelde SLT van de s9800 wel of niet mee zou gaan richting Gvc. Wat mij betreft hadden ze dat wel gedaan, gezien de helft van de intercities richting Gvc na 20u uitviel. "But NS says no..."
Edit: Ik hoor dat de s9800 alsnog gekoppeld is, alleen met een stel aan de voorkant, ipv het stel dat klaar stond aan de achterkant.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Heet dat Snorlax ja? :D ook best. Oprotten in ieder geval.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Freek »

Ale aanvulling op iedereen over de nieuwe indeling van de automaten, wat ik het kwalijkste vind is dat bij het kiezen van de eindbestemming de snelkeuze weg is. Moet nu weer de eerste twee letters invoeren terwijl ik vroeger gewoon mijn station kon kiezen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jurre »

ThePretender schreef:Ik vond het wel grappig dat de s4000 waarin ik vandaag zat vanaf Asb in snelheid toenam en met een tempo langs Dvd heen racete. Ik keek verbaasd om en moest wel lachen. Best lullig voor de mensen die er op Dvd uit of in moesten maar het bleef wel leuk om dit mee te maken.
Dan zag ik dat dus toch goed. Zat zelf in de 4000 die aan de andere kant van het perron halteerde. Om het betreffende personeel niet zwart te maken: het was aan het begin van de middag.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Ach zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Afgelopen jaar al 2x Rotterdam Blaak voorbij gereden, 2x Den Haag Laan van NOI voorbij gekacheld. En dat terwijl ik hooguit 2x per week daar kom. (dan gebeurt het, daar alleen al, vast dagelijks wel een paar keer?)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thom91 »

Ik hoop dat mijn s800 altijd Heiloo voorbij stuift..
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Door de stop door schakeling zal dat wat minder makkelijk gaan. Als dat wel gebeurt, dan zal er ongetwijfeld een ernstige aanrijding ontstaan, en dat hoop je vast ook weer niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

De t2861 keerde vandaag vanwege bijna een kwartier vertraging in Apeldoorn op spoor 3. Hierdoor werd de t17862 aan het alleruiterste puntje van spoor 3 neergezet, dat was me een wandeling naar de trap zeg :P Gelukkig had m'n aansluitende trein t144 +10, dus die was nog wel makkelijk te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Etienne »

Vanwege een (zwaar) ongeval op de Zijdelweg reden de buslijnen 170, 172 en 174 enige tijd om via Aalsmeer over de N231 en N201, helaas ging daardoor de aansluiting op bus 147 verloren. De buschauffeur van mijn 174 riep om dat we na de Nesserlaan via Westwijk en de Legmeerdijk gingen rijden, daar heeft de bus flinke vertraging opgelopen waardoor de bus in Uithoorn uit dienst ging, daar de volgende 174 er vlak achter zat.

In Gouda stond een gezin van buitenlandse afkomst te wachten op bus 6 naar de Goudse Poort van 16.52, om 16.56 informeerden ze maar eens bij de chauffeur waar die bleef. En die vertelde mevrouw dat deze niet reed in het weekend, vervolgens werd de vrouw enorm boos. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Door de stop door schakeling zal dat wat minder makkelijk gaan. Als dat wel gebeurt, dan zal er ongetwijfeld een ernstige aanrijding ontstaan, en dat hoop je vast ook weer niet.
Uiteraard niet, maar ik vind het altijd zo fijn om met de s3000 door Heiloo te knallen.. *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Ach zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Afgelopen jaar al 2x Rotterdam Blaak voorbij gereden, 2x Den Haag Laan van NOI voorbij gekacheld. En dat terwijl ik hooguit 2x per week daar kom. (dan gebeurt het, daar alleen al, vast dagelijks wel een paar keer?)
Ik heb het nog niet meegemaakt. Gelukkig maar, want ik moet er meestal uit op Laan van NOI...
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ThePretender »

Jurre schreef:Dan zag ik dat dus toch goed. Zat zelf in de 4000 die aan de andere kant van het perron halteerde. Om het betreffende personeel niet zwart te maken: het was aan het begin van de middag.
Haha, daarom zei ik maar niets over het tijdstip. Maar lijkt me wel balen als je je aansluiting moet halen. Vind het sowieso gek dat je als sprinters stations overslaat. Meestal slaan sprinters niets over. Bovendien is Dvd ook wel een duidelijk station. Maar goed, een foutje kan gebeuren toch?
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het lullige is dat zo'n druk station als Duivendrecht-h elk half uur maar bediend word. Dan is het dubbel zo zuur.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Er was een sprinter die Amsterdam Amstel voorbij reed, dus zo gek is het nou ook weer niet om Duivendrecht voorbij te rijden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten