OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Ardan »

Isolaaltorweg, Centrtorweg, Centrtorwegtion, Geinperplas, ik heb ze allemaal al wel eens voorbij zien komen :P
Zelfs dit op één PID op Nieuwmarkt:
51 Centraal Station 22:14
53 Gaasperplas 22:15
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Je mist nog Isolaaalsta. Maareh, Isolaijk heb ik nog nooit eerder gezien.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

20:11 Rotterdam Centraal 4a Utrecht C, Gouda, R'dam Alexander Intercity , Rijdt niet verder dan Den Dolder
Intercity's stoppen helemaal niet op Den Dolder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Duidelijk iets mis gegaan daar ja. Komt aan het spoor te zien van de AV van Amersfoort en dan is het zo te zien ook geen trein die vanuit Deventer komt en op Den Dolder keert ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Wubbo »

Op 8 september schreef ik over de informatie bij werkzaamheden op Schiphol:
Wubbo schreef:Gelukkig zijn er wel weer werkzaamheden verdwenen. Kennelijk hoef je niet te melden dat de treindienst tussen Den Haag C en Leiden is aangepast (vanaf Den Haag C wordt 3 minuten eerder vertrokken dan normaal). En dat je van Duivendrecht naar Diemen Zuid/Flevoland via Amsterdam Bijlmer moet reizen kan ik ook niet uit de storingen opmaken.
Dit weekend zijn die werkzaamheden weer.
  • De IC-treinen van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal rijden weer 3 minuten eerder, dit is weer niet vermeld
  • Tussen Leiden en Schiphol rijdt 4x per uur een pendeltrein (de IC uit Den Haag Centraal rijdt door als stoptrein naar Schiphol) ipv 4 IC's en 2 stoptreinen, maar ook dat is niet vermeld
  • Volgens het werkzaamhedenoverzicht rijden de IC's uit Utrecht naar Amsterdam Bijlmer door naar Lelystad, deze treinen blijken te rijden tot Almere Centrum
  • Tussen Lelystad en Almere rijdt 2x per uur een IC en 2x per uur een Sprinter, maar daar kom je vanzelf wel achter
Zucht...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

En weer gaat het fout met de verdeling van de reizigers tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Bijlmer ArenA... De bussen van lijn 300 zitten weer tot op de laatste vierkante centimeter volgepropt met reizigers en de bussen van lijn 310 hebben voor elke reiziger twee zitplaatsen beschikbaar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Klaasje »

Zijn ze het hele uur propvol of zijn het twee ritten en heb je dan een legere rit?
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ga het morgen bekijken. Morgen naar Den Haag denk ik en dan is het toch goedkoper om met de gratis bus naar Schiphol te gaan en dan vanaf daar een kaartje te kopen richting Gvc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Zijn ze het hele uur propvol of zijn het twee ritten en heb je dan een legere rit?
Er zijn zoveel reizigers voor lijn 300 dat ze niet in een bus weg te krijgen zijn op Bijlmer ArenA, daar zijn minstens twee bussen voor nodig. Na een kwartier wordt de volgende treinlading alweer gedropt op het busstation dus alle acht bussen per uur zitten vol. Naast de treinreizigers (met bovengemiddeld veel koffers) zijn er nog de normale reizigers namelijk, en daar zijn er ook genoeg van...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Klaasje »

Ooh, wel handig dat ze de gewone zaterdagfrequentie aanhouden... :X
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Er zouden extra pendelbussen tussen Amsterdam en Schiphol mocht de drukte te groot zijn, maar begrijp dus van niet?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Mikos »

hauptbahnhof schreef: en dan is het toch goedkoper om met de gratis bus naar Schiphol te gaan en dan vanaf daar een kaartje te kopen richting Gvc.
De bussen zijn niet gratis; het is treinvervangend busvervoer in de vorm van de lokale buslijn die er rijdt. Je mag er gebruik van maken met je treinkaartje (of bij NS ingecheckte OV-Chipkaart). Daar is niets gratis aan...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Milco »

De lijnen 300 en 310 zijn tussen Amsterdam-Zuid(oost) en Schiphol gratis voor iedereen ;)
Zie: http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... iphol/2633
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Mikos »

Knettergek. :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Klaasje »

hauptbahnhof schreef:Er zouden extra pendelbussen tussen Amsterdam en Schiphol mocht de drukte te groot zijn, maar begrijp dus van niet?
Het is niet zo moeilijk.. Trek een stuk of 6 bussen van een naburige streekstalling en laat die versterkingssnelritten Schiphol-Bijlmer ArenA rijden. Het is vandaag gratis dus het juiste omlopenbestand hoeft niet eens ingeladen te zijn in de bussen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Denk dat het vervoer afkopen goedkoper was dan de OVC nachtmerrie uit te vogelen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Klaasje »

Dat weet ik wel zeker.. Maar dan is extra capaciteit inzetten alleen maar makkelijker.. "999 Schiphol Plaza" op de displays en gaan met die banaan zou je zeggen..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

In het reiservaringentopic schreef ik al dat de t17862 aan het uiterste puntje van het perron aankwam te Apeldoorn zodat een kerende s2800 er nog achter kon staan. Het was kennelijk alleen teveel gevraagd om de reizigers hier ook over te informeren, die stonden braaf te wachten onder de overkapping. Na enige tijd zag ik dat het personeel van de bewuste trein de reizigers maar ging halen, een omroep volgde pas 1 minuut voor vertrektijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Cookie »

Weet niet of het al eerder gemeld is: de s700 stond in Zl gisteren aangekondigd met de opmerkingen "Stopt tot Assen op alle tussengelegen stations" en "Stopt ook in Haren". Klopt uiteraard wel, maar kan je dan niet beter zeggen dat de trein tot Haren (want op Gerp wordt niet gestopt) stopt op alle tussengelegen stations? :P
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daelea »

Ik kan me voorstellen dat InfoPlus/Bepac dit niet aankan: Hrn is geen IC-station, en dus stopt een IC er nooit planmatig (maar altijd met de melding "Stopt ook in..."). Asn daarentegen is wel een IC-station, dus kan "Stopt tot Assen op alle tussengelegen stations" zonder problemen aangekondigd worden.
Een alternatief is dan "Stopt op alle tussengelegen stations // Stopt niet in Groningen Europapark", wat naar mijn mening nog slordiger staat...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Noord-Nederland is sowieso Infoplus nu, maar ik vermoed dat dit een "normaal + wijziging op plan" iets is - er wordt in de normale en in de afwijkende situatie meldingen uitgerekend, met in dit geval twee meldingen. Ik heb overigens wel eens gezien dat als de s3000 of s3100 extra stoppen in Klp of Db het een melding is ("Stopt ook in Klp en Db") en niet twee, maar dat is dan Bepac. Zou kunnen dat daar nog verschil in zit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

De melding zoals hij op de borden voor de s700 staat is standaard, heb hem een paar weken geleden ook gezien in Zwolle op een dinsdag. Maar ja, van een sloot onzinberichten kijk ik niet meer op tegenwoordig :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Erg consequent is men er ook weer niet in, in Amersfoort staan bv. weer alle niet-IC-stations tot Assen als "stopt ook in" opgesomt en is nergens te zien dat die trein ook in Haren stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Wubbo »

Ook niet gewoon in het lijstje stopstations? Dat is wel vreemd.
Het balkje met 'stopt ook in' toont maximaal 3 stations, dat kan het niet tonen van Haren op Amersfoort in dat balkje verklaren (3 stations is dan al Meppel, Hoogeveen, Beilen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Ehm ja, daar wel. Ik bedoelde eigenlijk meer waarom er dan in Zwolle wel twee balkjes staan en in Amersfoort niet, het aantal niet-IC-station-stops is immers in beide gevallen hetzelfde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten