Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Actie voor meer duidelijkheid over station Zuid
Bron: De Stentor
ZWOLLE - Project ZZ is de naam van een nieuwe actiegroep van vijf inwoners van Zwolle-Zuid, die nu wel eens definitief duidelijkheid willen hebben over de aanleg van een station in hun wijk. NS en ProRail laten in een reactie weten dat dit station op dit moment geen enkele prioriteit heeft wat hen betreft... Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/12 ... n-Zuid.ece
Zie ook: http://www.facebook.com/stationzuid
Bron: De Stentor
ZWOLLE - Project ZZ is de naam van een nieuwe actiegroep van vijf inwoners van Zwolle-Zuid, die nu wel eens definitief duidelijkheid willen hebben over de aanleg van een station in hun wijk. NS en ProRail laten in een reactie weten dat dit station op dit moment geen enkele prioriteit heeft wat hen betreft... Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/12 ... n-Zuid.ece
Zie ook: http://www.facebook.com/stationzuid
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Het nadeel van Zwolle zuid is dat het aan de spoorlijn Deventer-Zwolle ligt. Dat is nou niet bepaald de lijn waarover de meest interessante verbindingen geboden worden. En om op station Zwolle te komen voor een overstap naar andere richtingen voldoet een stadsbus ook. Ik vraag me af of het echt veel reizigers zou trekken.
Het lastige is dat Zwolle-Deventer gedeeltes enkel spoor kent en dat de trein in de knoop Zwolle aan moet sluiten en tegelijkertijd in Deventer geen andere treinen in de wielen mag rijden. Dat kan nog wel eens lastig worden met een extra station.
Het lastige is dat Zwolle-Deventer gedeeltes enkel spoor kent en dat de trein in de knoop Zwolle aan moet sluiten en tegelijkertijd in Deventer geen andere treinen in de wielen mag rijden. Dat kan nog wel eens lastig worden met een extra station.
Laatst gewijzigd door Klaasje op vr 09 nov 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Zwollestadspoor? S-bahn Zwolle-Deventer? Je zou Kampen-Zwolle-Zwolle Zuid kunnen doen of andere leuke "regioverbindingen"
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Kampen-Zwolle Zuid is ooit ook het idee geweest voor de tramlijn die ze daar wilden aanleggen..., idee komt eens in de zoveel jaar weer eens boven en wordt even zovaak afgeschoten als te duur en technisch moeilijk haalbaar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
:')Vinny schreef:(...) technisch moeilijk haalbaar...
Het is een spectrum.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Nou jongen, print de foto uit, en stuur het per aangetekende brief naar de Inktpot. Vergeet niet in de ontwerpregel: "revolutionair nieuw vervoersconcept" te zetten... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Pfff, alsof we nog niet genoeg van die idiote mengvormen hebben :') Hoewel, op de Trainsimulator heb ik ook al station wolle Zuid gebouwd en er een S-bahnstation van gemaakt... S21 Zwolle Campus-Arnhem C.. [/luchtfietserijmodus uit]
Ik doe ook maar wat
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Als 5 inwoners een station willen zit Nederland zomaar vol met om de 3 meter een station.aj80 schreef:Actie voor meer duidelijkheid over station Zuid
Bron: De Stentor
ZWOLLE - Project ZZ is de naam van een nieuwe actiegroep van vijf inwoners van Zwolle-Zuid, die nu wel eens definitief duidelijkheid willen hebben over de aanleg van een station in hun wijk. NS en ProRail laten in een reactie weten dat dit station op dit moment geen enkele prioriteit heeft wat hen betreft... Lees verder:
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/12 ... n-Zuid.ece
Zie ook: http://www.facebook.com/stationzuid
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Dan gaat het daar meteen de haard in.. :X Alles wat niet binnen de bestaande systemen en regeltjes past is eng.Vinny schreef:Nou jongen, print de foto uit, en stuur het per aangetekende brief naar de Inktpot. Vergeet niet in de ontwerpregel: "revolutionair nieuw vervoersconcept" te zetten... :')
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Dat is een Nederlandse ziekte: Als het maar op papier staat dan is het goed. Treinen rijden op rails. Niet op papier.
Maar goed dat is vechten tegen de bierkaai. Je kunt je gewoon beter richten op de verbetering van het systeem zoals dat is, daar wordt je echt veel gelukkiger van. Een station als Sassenheim: dat is een half jaar gebouwd. Alle projecten die buiten het bestaande kader vallen worden minimaal 3x zo duur, duren 3x zo lang, en leveren 3x minder functionaliteit op dan oorspronkelijk de bedoeling was. Of het nou gaat om een hogesnelheidslijn (Fyra), een sneltram (Leiden) of een metro (Amsterdam). Het werkt gewoon niet... :')
Maar goed dat is vechten tegen de bierkaai. Je kunt je gewoon beter richten op de verbetering van het systeem zoals dat is, daar wordt je echt veel gelukkiger van. Een station als Sassenheim: dat is een half jaar gebouwd. Alle projecten die buiten het bestaande kader vallen worden minimaal 3x zo duur, duren 3x zo lang, en leveren 3x minder functionaliteit op dan oorspronkelijk de bedoeling was. Of het nou gaat om een hogesnelheidslijn (Fyra), een sneltram (Leiden) of een metro (Amsterdam). Het werkt gewoon niet... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
In mijn ogen is ten eerste spoorverdubbeling tussen Olst en Deventer nodig. Ten tweede de trein Zwolle - Roosendaal en v.v. niet te laten stoppen op Wijhe en Olst en deze 2 plaatsen plus eventueel Zwolle Zuid met een stoptrein te bedienen. Geen idee waar die moet eindigen; misschien wel in Nijmegen, dan heeft Deventer - Zutphen 4 treinen per uur.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
..en Deventer Noord, dat is net zo'n verhaal als Zwolle Zuid, staat al jaren op de plannen maar er komt maar niks van..
Ik doe ook maar wat
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Ga eerst maar eens marktonderzoek doen of er vraag is naar 4 treinen per uur tussen Deventer en Zwolle, lijkt mij niet namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
als nijmegen zutphen door een ic en stoppen kan worden aangedaan evenals Nijmegen Den Bosch dan kan dat ook tussen Deventer en Zwolle
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Of het station er ooit komt? Inmiddels wel 100+ :pos: op de Facebook en je kan nu ook stemmen op het station via de Syntus site:
http://overijssel.reizigeraanhetstuur.nl *bus*
http://overijssel.reizigeraanhetstuur.nl *bus*
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Ik wil je niet uit de droom helpen, maar Syntus heeft helemaal niets te zeggen over een treinstation Zwolle Zuid. En voor een treinstation zal je minstens 1000 reizigers moeten vinden die er dagelijks gebruik van maken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Nu knoop Deventer toch aan gort is zijn er wel mogelijkheden om de kruising van de treinen van de s3600 in Olst te leggen. Door het vervallen van de stops in Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid is die rijtijd te genereren. In Zutphen komt dat precies uit, omdat dan de trein ri Arnhem op de huidige tijd van de trein ri Zwolle komt en andersom. Door de kruising in Olst te leggen heb je ruim voldoende tijd om Zwolle Zuid te bedienen, en toch in de overstapknoop van Zwolle aan te komen. Als de s7000 nog een minuutje kan schuiven (geen zin om dat uit te zoeken) krijg je dan een keurige overstapknoop s7000 - s3600 in Deventer cadeau.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
in de spits krijg je die makkelijk vol maar daarbuiten is eens per uur eigenlijk voldoende.Bee schreef:Ga eerst maar eens marktonderzoek doen of er vraag is naar 4 treinen per uur tussen Deventer en Zwolle, lijkt mij niet namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
De enige goede manier lijkt mij de sprinter uit Nijmegen doortrekken van Zutphen naar Zwolle en de 3600 niet meer te laten stoppen in Olst en Wijhe.Wubbo schreef:Nu knoop Deventer toch aan gort is zijn er wel mogelijkheden om de kruising van de treinen van de s3600 in Olst te leggen. Door het vervallen van de stops in Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid is die rijtijd te genereren. In Zutphen komt dat precies uit, omdat dan de trein ri Arnhem op de huidige tijd van de trein ri Zwolle komt en andersom. Door de kruising in Olst te leggen heb je ruim voldoende tijd om Zwolle Zuid te bedienen, en toch in de overstapknoop van Zwolle aan te komen. Als de s7000 nog een minuutje kan schuiven (geen zin om dat uit te zoeken) krijg je dan een keurige overstapknoop s7000 - s3600 in Deventer cadeau.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Of je In_Zwolle_Lang_Kerende s4600 naar Olst te sturen
Bij twijfel: gebruik beton.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Dat is niet waar. De stationnetjes tussen Apeldoorn en Deventer bijvoorbeeld trekken ook lang zo veel reizigers niet en toch laat NS speciaal daarvoor een stoptrein rijden.Bee schreef:En voor een treinstation zal je minstens 1000 reizigers moeten vinden die er dagelijks gebruik van maken...
Als je in plaats van zo veel reizigers ergens een subsidiepotje kan vinden wil NS best wel op zo'n nieuw stationnetje stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Als er een station is moet de NS het bedienen.
Uiteraard is er een lagere grens voor het sluiten van een bestaand station dan voor het openen van een nieuw, anders zou je continu stations aan het heropenen/hersluiten zijn bij kleine fluctuaties.
Verder snap ik de logica niet waarom je een station waar één of twee keer per uur een sprinter uit een niet al te drukke richting aandoet zou willen hebben op een paar kilometer afstand van het drukste station ten noorden van Amsterdam vanaf waar je elk half uur rechtstreekse verbindingen naar alle provincies behalve Zeeland en Limburg hebt.
Uiteraard is er een lagere grens voor het sluiten van een bestaand station dan voor het openen van een nieuw, anders zou je continu stations aan het heropenen/hersluiten zijn bij kleine fluctuaties.
Verder snap ik de logica niet waarom je een station waar één of twee keer per uur een sprinter uit een niet al te drukke richting aandoet zou willen hebben op een paar kilometer afstand van het drukste station ten noorden van Amsterdam vanaf waar je elk half uur rechtstreekse verbindingen naar alle provincies behalve Zeeland en Limburg hebt.
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Voor die stations heeft de provincie Gelderland een zeer grote zak geld neergelegd, de NS had daar anders echt niet zoveel nieuwe stations in die hoek geaccepteerd. De NS lijkt namelijk een schurfthekel aan nieuwe stations te hebben, elk voorstel wordt direct afgewezen tenzij er heel wat tegenover staat.reisthijs schreef:Dat is niet waar. De stationnetjes tussen Apeldoorn en Deventer bijvoorbeeld trekken ook lang zo veel reizigers niet en toch laat NS speciaal daarvoor een stoptrein rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Ach, een bepaald gat in Drenthe moet met alle geweld een rechtstreekse IC naar Schiphol hebben terwijl er twee IC stations binnen redelijke afstand liggen. Je zou eens moeten overstappen of met andere reismiddelen naar een ander station moeten komen.iljitsch schreef:Verder snap ik de logica niet waarom je een station waar één of twee keer per uur een sprinter uit een niet al te drukke richting aandoet zou willen hebben op een paar kilometer afstand van het drukste station ten noorden van Amsterdam vanaf waar je elk half uur rechtstreekse verbindingen naar alle provincies behalve Zeeland en Limburg hebt.
"Een touringcar is geen bus"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Actie voor meer duidelijkheid over station Zwolle Zuid
Ja, maar dat geldt dus niet voor stations die nieuw gebouwd worden. Dat zie jij bijvoorbeeld bij Hoevelaken: omdat NS er niet wil stoppen hoeft NS er niet te stoppen.iljitsch schreef:Als er een station is moet de NS het bedienen.
Uiteraard worden er geen stations gebouwd waar niemand wil stoppen.
Er is geen lagere grens want er is helemaal geen grens voor het sluiten van stations.iljitsch schreef:Uiteraard is er een lagere grens voor het sluiten van een bestaand station dan voor het openen van een nieuw, anders zou je continu stations aan het heropenen/hersluiten zijn bij kleine fluctuaties.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten