Mag ik even kwijt #121

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Milco »

Wat STF zegt, ben ik het wel mee eens. Daar heb ik zelf ook al aan zitten denken...
Dus op de bovenste regel de eindbestemming (alleen plaatsnaam bij streeklijnen en bij stadslijnen de eindhalte of wijknaam) en daaronder de belangrijke kernen/plaatsen waar de bus langs komt. Voorbeeldje:

56 Wijk bij Duurstede
via Zeist

56 Wijk bij Duurstede
via Driebergen

56 Wijk bij Duurstede
via Doorn

en voorbij Doorn:
56 Wijk bij Duurstede
Busstation


In Almere hebben ze voor buslijnen 322 en 327 naar Amsterdam ook vage bestemmingen...
327 Station Amstel :roll:
(En soms op de onderste regel nog "via Muiden P&R", dat is dan wel weer handig)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Bij InfoXX is tegenwoordig de bestemming en de plaats omgedraaid zodat bij Via-bestemmingen de plaatsnaam wegvalt in plaats van de bestemming. Vooral op plekken waar bussen meerdere bestemmingen in dezelfde plaats hebben was dat vrij problematisch, bijvoorbeeld Uithoorn, daar had men:

142 Amsterdam via Amstelveen
146 Amsterdam via Amstelveen Zkh
170 Amsterdam via Amstelveen
Dat werkt natuurlijk niet, dus dat is nu:
142 Leidseplein via Amstelveen
146 Bijlmer ArenA via Amstelveen Zkh
170 Centraal Station via Amstelveen

De mensen die in het district Amstelland wonen weten ook echt wel wat er met Leidseplein of Centraal Station wordt bedoeld, de bussen functioneren er meer als een veredelde stadsbus :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Milco »

Wat ik ook erg jammer vind, is dat je bij veel vervoerders in de dienstregeling geen aankomsttijden kunt zien, maar alleen vertrektijden. Bijvoorbeeld bij Connexxion-lijn N30, die staat op Schiphol iets van 10 minuten stil, maar de aankomsttijd bij Plaza is nergens te vinden. Dat vind ik toch wel jammer, want mensen denken misschien dat de bus er gewoon erg lang over doet om naar Plaza te komen, maar in werkelijkheid staat 'ie gewoon ruim 10 minuten stil. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Karl »

Dus is die bus nooit te laat en krijg je ook geen geklaag van reizigers dat de bus te laat is. Goed voor de hoeveelheid DRU's en de punctualiteit.

:X
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Bij InfoXX is tegenwoordig de bestemming en de plaats omgedraaid zodat bij Via-bestemmingen de plaatsnaam wegvalt in plaats van de bestemming.
Mwoh, da's alleen in AML zo volgens mij. Heb het althans nog nergens anders bij Connexxion gezien.
Milco1995 schreef:Wat ik ook erg jammer vind, is dat je bij veel vervoerders in de dienstregeling geen aankomsttijden kunt zien, maar alleen vertrektijden.
Niet alleen in de dienstregeling is dat zo, maar ook in InfoXX. Daar wel behoorlijk irritant aangezien het dus op de schermen bv. nog heel lang lijkt te duren voor de bus op Utrecht Centraal aankomt. Zelfs op halte Bleekstraat in Utrecht houden die dan vol dat de bus pas over 9 minuten op het station is, terwijl in die 9 minuten heel wat prima haalbare aansluitingen kunnen vertrekken die dus nu ook niet getoond worden.
In de dienstregeling zelf is daar nog wel wat voor te zeggen, maar in de actuele reisinfo in de bus is 't nu niet bepaald handig. (Net als dat er in de gevallen die ik dagelijks zie aansluitingen bij staan waarbij je eerst 10 minuten via exact dezelfde route weer terug rijdt voordat die aansluitende bus ergens anders heen gaat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Michael »

marvinkok schreef:Overigens wordt er blijkbaar ook wel eens gespeeld met de indeling, want in Twente rijden Amba's met dimlichten in de bumper en een serie dimlicht en grootlicht erboven...
En bij de Ambassadors van Veolia uit de serie 5343-5363 Zijn de lampen in de bumpers mistlampen en de binnenste dimlichtend zijn stadlicht en groot licht en de buitenste rij is gewoon dimlicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Bee schreef:Bij InfoXX is tegenwoordig de bestemming en de plaats omgedraaid zodat bij Via-bestemmingen de plaatsnaam wegvalt in plaats van de bestemming.
Mwoh, da's alleen in AML zo volgens mij. Heb het althans nog nergens anders bij Connexxion gezien.
In Almere ook :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Michael »

Ik heb er vandaag al een dienst op zitten van 6.00 tot 14.00 en dan moet ik zometeen nog terug naar het werk ook voor een crewtrainersmeeting. Zo geen zin in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

De premie van mijn zorgverzekering gaat omhoog, maar de schade valt gelukkig mee: van 89,90 naar 91,90 per maand...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door ODRAIL »

Bij mij gaat het juist € 0,90 omlaag ten opzichte van dit jaar :wink: .

Maar ja dat eigen risico daar ben ik nu juist weer niet blij mee :neg: .
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:De premie van mijn zorgverzekering gaat omhoog, maar de schade valt gelukkig mee: van 89,90 naar 91,90 per maand...
Wat betaal je weinig zeg. Alleen basisverzekering zeker?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Collectieve studentenverzekering, en dan alleen de basisverzekering inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door hauptbahnhof »

Hm, ik zit in GVB-collectiviteitsverzekering en heb volgens mij aanvullende inclusief tandarts... €150 lichter elke maand :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Als ik jou was zou ik gewoon eens vergelijken, je bent niet verplicht de collectieve verzekering van je werk af te nemen natuurlijk :Y Als je er 30 euro per maand mee kan besparen (en dat lijkt mij wel mogelijk als ik het zo hoor) dan kan je toch 4 kratjes bier per maand meer drinken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb een jaar geleden wel een en ander vergeleken dit kwam me het goedkoopst uit. Alleen was ik in augustus jarig en is mn premie nog een klein beetje gestegen. Ik ga wel kijken of ik weer een goedkopere kan vinden.

Weet jij dat trouwens? Kan ik gewoon elk jaar wisselen?

|En trouwens...... bier? You gotta be kidding me. Hier cocktails en anders een Malibu'tje met 7-UP.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Je kan een keer per jaar wisselen, dan moet je je huidige verzekering voor 31 december hebben opgezegd, maar in de meeste gevallen kan je nieuwe verzekeraar dat voor je doen.

En kratjes bier zijn nu eenmaal een makkelijke rekeneenheid :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door hauptbahnhof »

Mooi.
Volgende week weer ff ervoor zitten en kijken of ik wat tientjes kan besparen. Met het terugbetalen van studieschuld hou ik wel een stuk minder over. :wink:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door AppleMoose »

Ik ga morgen maar eens bellen met mijn verzekeraar. Ik kom met een ander pakket duidelijk goedkoper uit (aanvullend ipv uitgebreid) maar ik zit nog met de vraag of dat ook een restitutieverzekering is of een Ohra natura/ natura direct.
Bij die laatste twee worden de kosten niet 100% vergoedt, als er geen afspraken zijn gemaakt met de desbetreffende zorgverleners... :|
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Z2N »

Om een of andere reden stoort mijn Spotify echt verschrikkelijk: ik kan momenteel alleen mijn lokale nummers draaien! Oftwel: verplicht Wham! - Last Christmas.. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Waarom heb je dat überhaupt lokaal? :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Z2N »

Ooit, erg lang terug, gedownload. :oops:

Geen idee waarom eigenlijk, maar waarschijnlijk om dezelfde reden als dat ik Mika gedownload heb. Dat ik dus nu naar 'Lollipop' aan het luisteren ben is dus gewoon mijn schuld... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Spotify faalde hier trouwens ook aantal keer deze avond..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Z2N »

Jij ook al? Je bent niet de enige..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Karl »

Vier weken en een dag geleden heb ik een brief gebracht bij 't Stadhuis en ontvangstbevestiging gekregen. Wil ik vandaag weer een brief afgeven bij 't Stadhuis, vraagt zo'n bode waar die paarse krok... brief naar toe moet, noem ik het onderwerp, zegt die man: "Dat is een ander gebouw, dus ik kan die brief niet aannemen. Je moet 'm opsturen.".

Ja, weet ik veel, die brief moet gewoon naar 'de gemeente'. -o- Ik weer naar huis (want dat kantoor is heel ergens anders), zie ik op internet dat het kantoor waar ik heen moet geen baliefunctie heeft. Uiteindelijk een faxnummer gevonden en de brief gefaxt.

Waarom kan de POSTkamer geen POSTstuk aannemen van een burger en kan je dat alleen per post opsturen? Dan moet het aangetekend en de postvoorziening is - na sluitingen van postkantoren - veel verder weg dan het stadhuis zelf. -o- :X :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door fogeltje »

Karl schreef:Vier weken en een dag geleden heb ik een brief gebracht bij 't Stadhuis en ontvangstbevestiging gekregen. Wil ik vandaag weer een brief afgeven bij 't Stadhuis, vraagt zo'n bode waar die paarse krok... brief naar toe moet, noem ik het onderwerp, zegt die man: "Dat is een ander gebouw, dus ik kan die brief niet aannemen. Je moet 'm opsturen.".

Ja, weet ik veel, die brief moet gewoon naar 'de gemeente'. -o- Ik weer naar huis (want dat kantoor is heel ergens anders), zie ik op internet dat het kantoor waar ik heen moet geen baliefunctie heeft. Uiteindelijk een faxnummer gevonden en de brief gefaxt.

Waarom kan de POSTkamer geen POSTstuk aannemen van een burger en kan je dat alleen per post opsturen? Dan moet het aangetekend en de postvoorziening is - na sluitingen van postkantoren - veel verder weg dan het stadhuis zelf. -o- :X :')
lolwut :') Heerlijk dat overheidsapparaat :') Bij ons moet je voortaan een afspraak maken om een ID-kaart aan te vragen en weer een afspraak om hem dan te komen ophalen. Dat vind ik ook van de gekken. Vijf jaar terug kon je nog gewoon naar het gemeentehuis en bij de balie in de rij gaan staan. En dan wordt je ook nog als een crimineel behandeld ook doordat je vingerafdrukken moeten leveren. Over een tijdje wordt ons hele DNA profiel opgeslagen met een irisscan en vingerafdrukken.

Gelukkig waren ze nog wel semi-flexibel bij de balie. Toen ik het moest gaan ophalen kwam ik netjes op tijd aan en wachtte op mijn beurt, maar de vorige "afspraak" liep uit (aanvragen paspoort zover ik kon zien). Toen moeders klaar was met aanvragen voor het paspoort van haar koter kwam ze erachter dat haar eigen paspoort ook bijna verlopen was, dus werd die er meteen even bij verlengd. Maar daar had ze nog iets voor nodig en moest in haar tas graaien. Toen zij de baliedame, "doe maar even rustig aan, dan help ik even vlug die meneer daar, die hoeft alleen iets op te halen". Dat was dan weer wel makkelijk (want aan de afspraak kon ze zien waar ik voor kwam).
"Een touringcar is geen bus"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten