Aanpassen routestrips

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Beste wiki'ers,

Uit de statistieken van OVNL blijkt dat de populairste pagina op de wiki de pagina [wiki]Bestand:Route_rsr.svg[/wiki] is (met meer dan 700 pageviews per dag). Blijkbaar klikken veel mensen op het bolletje in de routestrip met de verwachting dat er dan meer informatie over deze halte komt, maar dit is dus helaas niet het geval.

Om wat aan deze situatie te doen heb ik het sjabloon RImg aangepast (welke wordt gebruikt in alle treinseriepagina's). Helaas worden de routestrips voor buslijnen vaak opgebouwd op een andere manier, namelijk met een rechtstreekse [[Afbeelding:...|35px]] link in plaats van {{Rimg|rsr}}

Denken jullie dat het handig is om wikibotje hiervoor weer tot leven te wekken? En zou iedereen voor in ieder geval nieuwe pagina's {{Rimg|rsr}} etc. willen gebruiken? Bedankt! :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Ardan »

'Deze pagina is 425.834 maal bekeken' :lol:
Maar goed, ik wist niet eens dat dat kon.. dan vind ik dat ook de hulppagina over de routestrips herschreven moet worden. Daar wordt alleen de [[Afbeelding:...-manier uitgelegd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Ja, dat lijkt me een goed idee :) *op to-do-lijstje zet*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Meltrain »

Ik gebruik ook altijd de [[Afbeelding:...-manier.
Zelfs zo veel dat toen ik eens een treinseriepagina aanpaste, ik het superirritant vond dat daar een andere manier werd gebruikt en ik die eerst weer onder de knie moest krijgen. :P

Maar wat is dan het verschil tussen de RImg-manier en de [[Afbeelding:...-manier?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Chauf21 »

In uiterlijke vertoning zat geen verschil. Geert heeft het sjabloon aangepast waardoor je nu niet meer op het bolletje kan klikken. Wanneer je de [[Afbeelding... gebruikt, dan blijft het bolletje een link naar het plaatje.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door nvdw »

Geert schreef:Ja, dat lijkt me een goed idee :) *op to-do-lijstje zet*
Het is nu gedaan zag ik. :)

Werkt ook veel makkelijker trouwens, dank voor de tip!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Inmiddels is wikibotje hard aan het werk om alle pagina's met buslijnen te updaten zodat er {{Rimg}} en {{BRimg}} in staat in plaats van de oude codes. Mocht je iets geks tegenkomen dat de schuld is van wikibotje, laat het even weten in dit topic, dan kan ik er naar kijken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Wikibot heeft vannacht zijn werk gedaan, duizenden lijnpagina's zijn aangepast. Mocht je nog pagina's tegenkomen die niet aangepast zijn, of aanpassingen die verkeerd zijn gegaan, laat het dan even weten in dit topic :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Wikibot heeft vannacht zijn werk gedaan, duizenden lijnpagina's zijn aangepast. Mocht je nog pagina's tegenkomen die niet aangepast zijn, of aanpassingen die verkeerd zijn gegaan, laat het dan even weten in dit topic :)
Je zou mijn volglijst nu op dit moment moeten zien :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Ardan »

Idem hier, goeiendag zeg.. maar over ik heb gekeken geen rare dingen gebeurd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Daniel »

Gelukkig staan ze niet allemaal bij de recente wijzigingen :P

Ik zie trouwens dat het ene exotische symbool bij, hoe kan het ook anders, lijn 7 in Dordrecht (pagina voor 2007-2009) nog wel de oude code heeft. Dat zal er ongetwijfeld aan liggen dat die een driekoloms symbool van 105 pixels (]][[Afbeelding:Route_rrar_v_hrr.svg|105px]]) heeft en daar geen sjabloon voor is, zal ik vanavond nog even naar kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Ja, alleen plaatjes van 35px (Rimg) en 70px (BRimg) zijn gedaan.
fogeltje schreef:Je zou mijn volglijst nu op dit moment moeten zien :')
Sorry :) Gelukkig is het niet elke dag nodig ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Daniel »

Heb zojuist een sjabloon "XBRimg" toegevoegd en de code in de twee pagina's die bovengenoemd driekolomssymbool gebruiken aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Ja, alleen plaatjes van 35px (Rimg) en 70px (BRimg) zijn gedaan.
fogeltje schreef:Je zou mijn volglijst nu op dit moment moeten zien :')
Sorry :) Gelukkig is het niet elke dag nodig ;)
Gelukkig maar, ik kreeg er spontaan migraine van :')

Maar het scheelt wel een hoop in code. Goed bezig :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Frank »

Voor de nieuwe dienstregeling van de concessie Arnhem - Nijmegen had ik alvast wat pagina's aangemaakt van nieuwe buslijnen. In de oude code uiteraard. Is het oké als ik ze toch zo op de wiki plaats (ergens begin december uiteraard)? Ik weet niet hoeveel werk het is om de wikibot er een keertje over te laten gaan, namelijk. Om het handmatig te doen is het best wel veel. Fogeltje moet maar even wachten met het toevoegen van de artikelen aan z'n volglijst (A) .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Voor de nieuwe dienstregeling van de concessie Arnhem - Nijmegen had ik alvast wat pagina's aangemaakt van nieuwe buslijnen. In de oude code uiteraard. Is het oké als ik ze toch zo op de wiki plaats (ergens begin december uiteraard)? Ik weet niet hoeveel werk het is om de wikibot er een keertje over te laten gaan, namelijk. Om het handmatig te doen is het best wel veel. Fogeltje moet maar even wachten met het toevoegen van de artikelen aan z'n volglijst (A) .
Volgens mij kunnen ze die bot er wel nog een keer makkelijk overheen gooien wanneer je alles hebt overgezet. Of ze laten de bot even te keer gaan in je namespace. En bedankt voor de waarschuwing :')

Maak jij overigens ook een nieuwe algemene concessiepagina aan? De oude concessie verloopt immers (en we hebben volgens mij zelfs een mooi VConcessie sjabloon). Ik zou de oude ongemoeid laten en de nieuwe Concessie Arnhem - Nijmegen (2013 - 2021) noemen (of wat dan ook het laatste jaar zou mogen zijn).

EDIT: ik zie dat er al wat stukjes over de nieuwe concessie instaan met betrekkingen tot wijzigingen, die info kun je dan natuurlijk gewoon verplaatsen naar de nieuwe pagina.

EDIT2: En misschien is het een idee om de losse concessiepagina's te hernoemen naar "Dienstregeling ...". Dus bijvoorbeeld "Concessie Arnhem - Nijmegen"/"Concessie Arnhem - Nijmegen (2013 - 2021)" voor de algemene concessiepagina's en "Dienstregeling concessie Arnhem - Nijmegen 2013" voor de losse pagina's per jaar waarin het lijnnetwerk van dat jaar staat met wijzigingen. Dat is misschien iets minder verwarrend dan "Concessie Arnhem - Nijmegen 2013" en "Concessie Arnhem - Nijmegen (2013 - 2021)".
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Frank »

De artikelen staan nu allemaal nog op de computer, maar nog niet alles is volledig. Ik wil best een seintje geven als alles klaar is (hier en daar heb ik wat geschiedenisverhaaltjes aangepast als het wat te gortig werd, het is sowieso goed als iemand anders daar nog een keertje overheen leest). Ook zal ik een nieuwe concessiepagina aanmaken, maar dat is dan wel één van de laatste dingen ben ik bang - samen met de pagina's van specifieke bushaltes die nooit worden bijgewerkt. Wil nu even prioriteit geven aan de buslijnpagina's. Als iemand anders het wil doen heb ik daar uiteraard geen problemen mee :P .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:De artikelen staan nu allemaal nog op de computer, maar nog niet alles is volledig. Ik wil best een seintje geven als alles klaar is (hier en daar heb ik wat geschiedenisverhaaltjes aangepast als het wat te gortig werd, het is sowieso goed als iemand anders daar nog een keertje overheen leest). Ook zal ik een nieuwe concessiepagina aanmaken, maar dat is dan wel één van de laatste dingen ben ik bang - samen met de pagina's van specifieke bushaltes die nooit worden bijgewerkt. Wil nu even prioriteit geven aan de buslijnpagina's. Als iemand anders het wil doen heb ik daar uiteraard geen problemen mee :P .
Ik ben van mening dat degene die de specifieke haltepagina's gemaakt heeft ze ook zelf mag bijhouden ;) Daar ga ik me echt niet om bekommeren. Als jij een einddatum (op zijn minst jaar) van de nieuwe concessie hebt (is het nu dec 2021 of dec 2022 of anders?) kan ik alvast een copy/paste met wat aanpassingen doen. De correcte links staan al op de 2013 pagina, dus wellicht dat er alleen een kleine aanpassing daar achteraf voor nodig is. Roep maar, ik help wel. Ik moet sowieso weer eens wat aan de wiki doen, je boekjes liggen nu stof te happen :) Maar ik heb de laatste tijd in mijn vrije tijd een overdosis Guild Wars 2 gehad.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:
Frank schreef:De artikelen staan nu allemaal nog op de computer, maar nog niet alles is volledig. Ik wil best een seintje geven als alles klaar is (hier en daar heb ik wat geschiedenisverhaaltjes aangepast als het wat te gortig werd, het is sowieso goed als iemand anders daar nog een keertje overheen leest). Ook zal ik een nieuwe concessiepagina aanmaken, maar dat is dan wel één van de laatste dingen ben ik bang - samen met de pagina's van specifieke bushaltes die nooit worden bijgewerkt. Wil nu even prioriteit geven aan de buslijnpagina's. Als iemand anders het wil doen heb ik daar uiteraard geen problemen mee :P .
Ik ben van mening dat degene die de specifieke haltepagina's gemaakt heeft ze ook zelf mag bijhouden ;)
Dat vind ik eigenlijk ook, maar ik kan er ook niet tegen als het helemaal niet gebeurt. De bus- en treinstations doe ik uiteraard wel graag - dat is ook vele malen overzichtelijker.
Daar ga ik me echt niet om bekommeren. Als jij een einddatum (op zijn minst jaar) van de nieuwe concessie hebt (is het nu dec 2021 of dec 2022 of anders?) kan ik alvast een copy/paste met wat aanpassingen doen. De correcte links staan al op de 2013 pagina, dus wellicht dat er alleen een kleine aanpassing daar achteraf voor nodig is. Roep maar, ik help wel. Ik moet sowieso weer eens wat aan de wiki doen, je boekjes liggen nu stof te happen :) Maar ik heb de laatste tijd in mijn vrije tijd een overdosis Guild Wars 2 gehad.
Op de pagina van de stadsregio staat dat de concessie tot 2023 loopt. Zal wel betekenen t/m december 2022. Als je de nieuwe concessiepagina wil maken (en wat dingetjes van de oude wil overzetten) zou dat fijn zijn. Dan maak ik wel wat aanpassingen voor de regio Arnhem, waar nodig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:
fogeltje schreef:
Frank schreef:De artikelen staan nu allemaal nog op de computer, maar nog niet alles is volledig. Ik wil best een seintje geven als alles klaar is (hier en daar heb ik wat geschiedenisverhaaltjes aangepast als het wat te gortig werd, het is sowieso goed als iemand anders daar nog een keertje overheen leest). Ook zal ik een nieuwe concessiepagina aanmaken, maar dat is dan wel één van de laatste dingen ben ik bang - samen met de pagina's van specifieke bushaltes die nooit worden bijgewerkt. Wil nu even prioriteit geven aan de buslijnpagina's. Als iemand anders het wil doen heb ik daar uiteraard geen problemen mee :P .
Ik ben van mening dat degene die de specifieke haltepagina's gemaakt heeft ze ook zelf mag bijhouden ;)
Dat vind ik eigenlijk ook, maar ik kan er ook niet tegen als het helemaal niet gebeurt. De bus- en treinstations doe ik uiteraard wel graag - dat is ook vele malen overzichtelijker.
Daar ga ik me echt niet om bekommeren. Als jij een einddatum (op zijn minst jaar) van de nieuwe concessie hebt (is het nu dec 2021 of dec 2022 of anders?) kan ik alvast een copy/paste met wat aanpassingen doen. De correcte links staan al op de 2013 pagina, dus wellicht dat er alleen een kleine aanpassing daar achteraf voor nodig is. Roep maar, ik help wel. Ik moet sowieso weer eens wat aan de wiki doen, je boekjes liggen nu stof te happen :) Maar ik heb de laatste tijd in mijn vrije tijd een overdosis Guild Wars 2 gehad.
Op de pagina van de stadsregio staat dat de concessie tot 2023 loopt. Zal wel betekenen t/m december 2022. Als je de nieuwe concessiepagina wil maken (en wat dingetjes van de oude wil overzetten) zou dat fijn zijn. Dan maak ik wel wat aanpassingen voor de regio Arnhem, waar nodig.
Prima, dat komt wel later deze week pas denk ik. Ik denk dat in het PvE wel de definitieve einddatum zal staan, zal daar voor de zekerheid nog even in kijken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Geert »

Frank schreef:Voor de nieuwe dienstregeling van de concessie Arnhem - Nijmegen had ik alvast wat pagina's aangemaakt van nieuwe buslijnen. In de oude code uiteraard. Is het oké als ik ze toch zo op de wiki plaats (ergens begin december uiteraard)? Ik weet niet hoeveel werk het is om de wikibot er een keertje over te laten gaan, namelijk. Om het handmatig te doen is het best wel veel. Fogeltje moet maar even wachten met het toevoegen van de artikelen aan z'n volglijst (A) .
Laat maar even weten als de nieuwe pagina's er instaan als echte lijnpagina's, dan zet ik wikibotje wel weer aan het werk :)

Over de haltepagina's: als jullie zien dat bepaalde pagina's niet meer kloppen en voorlopig ook niet bijgehouden zullen worden dan kunnen we deze pagina's natuurlijk ook verwijderen. Beter geen informatie dan verouderde informatie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door Meltrain »

Ik ben eigenlijk meer voorstander om de huidige concessie Concessie Arnhem - Nijmegen (2009 - 2012) te noemen en de nieuwe concessie Concessie Arnhem - Nijmegen (2013 - 2021) en dan na 9 december de pagina 'Concessie Arnhem - Nijmegen' door te laten verwijzen naar de nieuwe concessie i.p.v. de oude concessie.
Zo is dat bij bijvoorbeeld Waterland en Gooi- en Vechtstreek ook gedaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanpassen routestrips

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Ik ben eigenlijk meer voorstander om de huidige concessie Concessie Arnhem - Nijmegen (2009 - 2012) te noemen en de nieuwe concessie Concessie Arnhem - Nijmegen (2013 - 2021) en dan na 9 december de pagina 'Concessie Arnhem - Nijmegen' door te laten verwijzen naar de nieuwe concessie i.p.v. de oude concessie.
Zo is dat bij bijvoorbeeld Waterland en Gooi- en Vechtstreek ook gedaan.
Maar dan blijf je steeds doorverwijzen bij nieuwe concessies. Ook is het mogelijk dat links buiten de wiki naar die pagina linken. Dan ga je daar vreemde situaties krijgen. Daarom ben ik er nooit een voorstander van dit soort dingen uit te halen. Een pagina simpelweg hernoemen en de redirect laten staan is prima, links op die redirect komen dan goed uit. Maar als je dan OOK die redirect gaat aanpassen dan kan dat in de war lopen. Maar dat is mijn mening. Zelfde rationale als waarom ik redirects liever zie blijven (sommige mensen zijn van mening dat ze weg kunnen).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten