Mag ik even kwijt #121

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door webguy »

Nog erger is "afspraken" die niks voorstellen - je moet maar eens een Amerikaans visum gaan halen. Mag je op de tijd van je afspraak naar binnen, naar een wachtruimte van 5x5, wat vroeger de keuken was met een mega openhaardkap (waar je niet in mag zitten/staan ivm veiligheid) en mega vensterbanken (waar je ook niet mag zitten, je raadt het al, ivm veiligheid). Dat is echt kwestie van mensen pesten - procesoptimalisatie hebben ze er nog nooit van gehoord.

Net maar even melding gemaakt bij de gemeente dat de straatverlichting kapot is. Rioolwerkzaamheden aan het einde van de straat betekenen nog niet dat de straatverlichting het niet hoeft te doen :evil: . Heb vanavond een oudere dame naar huis begeleid die helemaal de weg kwijt was, letterlijk maar bijna ook figuurlijk daardoor. Even mee naar huis lopen is dan het minste dat je kan doen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef: lolwut :') Heerlijk dat overheidsapparaat :') Bij ons moet je voortaan een afspraak maken om een ID-kaart aan te vragen en weer een afspraak om hem dan te komen ophalen. Dat vind ik ook van de gekken. Vijf jaar terug kon je nog gewoon naar het gemeentehuis en bij de balie in de rij gaan staan. En dan wordt je ook nog als een crimineel behandeld ook doordat je vingerafdrukken moeten leveren. Over een tijdje wordt ons hele DNA profiel opgeslagen met een irisscan en vingerafdrukken.
@ fogeltje: in welke plaats woon je?

Hier in Rotterdam is dit ook zo, maar hierover heb ik mijn verhaal al ergens in augustus gepost :wink: .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Justin »

Bij de gemeente Zwijndrecht had ik paar maanden terug een afspraak om 19:30 gemaakt voor een verklaring omtrent gedrag, alleen kwam ik door omstandigheden dik een uur te vroeg. De receptioniste gaf me toch maar bonnetje mee voor standaardprocedures/wachten, met de mededeling dat het ook best een uur wachten kon zijn... Zat ik net in de wachtruimte, werd ik gelijk opgeroepen. Zo kan het dus ook :). Heb wel eerdere nare dingen met gemeenten meegemaakt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Het gemeentehuis van Diemen voorziet de wachtende mens van koffie en een verse DiemerNieuws :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

In België is er al een tijdje gedoe rondom de zogenaamde "GAS-boetes", waarmee gemeenten boetes kunnen instellen op dingen die overlast geven. Het gevolg is dat ze helemaal doorslaan in hun strijd tegen het overlast. Een korte opsomming:

In Deinze mag bij carnaval niet gegooid worden met confetti die van de grond is geraapt.
In Lokeren mag je mensen niet laten schrikken.
In Schaarbeek mag je geen tapijten uitkloppen boven de openbare weg
In Hasselt mogen sportvelden niet voor andere sporten gebruikt worden dan waarvoor ze bestemd zijn. Volleybal op een voetbalveld is dus niet toegestaan
In Wellen mag alleen biologisch afbreekbare confetti met een diameter van 10 millimeter gebruikt worden.
In Lede mag je geen open vuur maken binnenshuis
In Rumst mag je niet opstijgen of landen met je vliegtuig zonder schriftelijke toestemming van de burgemeester.
In Brasschaat moet een parkwachter of politieagent aanwezig toezicht houden op het vissen.

_O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Tsja, dat krijg je he, als mensen elk gevoel voor eigen verantwoordelijkheid verliezen. Wel graag onafhankelijk willen zijn van de moedernatie, maar er vervolgens een potje van maken :N :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Wat mijn PR in- en uitchecken op 1 dag met de OV-Chipkaart ook geweest is, het is nu aan smithereens: ik heb vandaag een whopping VIERENDERTIG keer mogen bliepen. En volgens mij is het nog allemaal goed gegaan ook _O_
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

VIERENDERTIG? Dafuq!
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:VIERENDERTIG? Dafuq!
Tsja, Haarlemmermeerlijnen gedaan he (zie bordjestopic), elke bus in en uit, en dat zijn er wel een paar :P Zal morgen mijn transactieoverzicht er weleens bij pakken, ze staan er nu nog niet in :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

baas! Zag je bordjes al op Fok! voorbij komen ja ;)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Michael »

Pfff. Ik heb heel deze maand tot nu toe alleen maar vroege diensten gehad. Ik word er wel een beetje gaar van. En dan kijk ik op het rooster van volgende week en weer alleen maar vroege diensten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Ronald »

@Bustour van Fles: Goeiemorgen :shock: . Inmiddels een beetje een busfan geworden? :duikt weg:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door MdJ »

Voor de tweede keer een kat uit de keuken geplukt. En wij hebben geen katten...

(en volgens mijn huurcontract is het niet toegestaan om huisdieren te houden...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Whoop, lastigste vak van opleiding in 1 maal gehaald met een zesje. Goed bezig al zeg ik het zelf :)
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Klaasje »

Ik heb gister en vandaag moeten constateren dat blijven staan zonder een voet te verzetten of de handen te gebruiken makkelijker is in een bus op een busbaan dan in een trein of metro.. Spoorvoertuigen waren toch comfortabel? :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Milco »

Ja, en in een bus kun je ondertussen nog even stomverbaasd naar die lussen staren :P En dan alsnog onderuit gaan :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Klaasje »

Ambassador versus VIRM en Zilvermeeuw.. Ambassador wins! *O*

En dat terwijl de Flevolijn een van de het best erbij liggende trajecten van Nederland is.. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Het verschil is: in de Almeerse bussen moet je staan, in een Zilvermeeuw heb ik altijd een heerlijk zitplekje dankzij de enorme hoeveelheid zitplaatsen 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Ronald schreef:@Bustour van Fles: Goeiemorgen :shock: . Inmiddels een beetje een busfan geworden? :duikt weg:

Nee bussen zijn kut, maar ja, nood breekt wet :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Je kan een keer per jaar wisselen, dan moet je je huidige verzekering voor 31 december hebben opgezegd, maar in de meeste gevallen kan je nieuwe verzekeraar dat voor je doen.

En kratjes bier zijn nu eenmaal een makkelijke rekeneenheid :wink:
Weet iemand dit?
Bij mijn huidige zorgverzekering heb ik een aanvullende module die ook brillen en lenzen voor 150 euries dekt. Dit jaar heb ik dus een bril en zonnebril kunnen regelen voor de €150 (waar een schoonpapa als opticiën als niet goed voor is). Kan ik dan gewoon voor volgend jaar die aanvullende module weer stopzetten? Kan daar namelijk nergens info over vinden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Toevallig iemand hier een foto van busstation Hoofddorp onder het station voor 19:50? (Dus niet R-Net)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Ardan »

Wiki heeft niks?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Nee, en krijg alleen dat afgrijselijke rode ding bij halte Spaarne ziekenhuis te zien.. -o-
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

De enige redelijke foto die ik er van vind op Google is deze
Afbeelding
_O-

En drie foto's op Flickr: http://www.flickr.com/photos/whitesquar ... 228312207/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten