Het Grote Blundertopic #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

En ik zie ook dat het bordje niet helemaal op de foto staat :? . Het hoekje rechtsonder ontbreekt :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Dit was de foto voor Facebook, die heb ik gemaakt met mijn iPhone maar die heeft niet zo'n grote kijkhoek als mijn echte camera. Bovendien, who cares, waar het om gaat is te lezen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Neem je hiervoor niet eens je echte fototoestel mee dan :shock: :? ?
Laatst gewijzigd door ODRAIL op zo 18 nov 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Natuurlijk wel, maar een foto die ik maak met de iPhone kan ik in twee minuutjes op Facebook zetten, met een camera moet ik eerst het kaartje in mijn computer doen enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Vannacht van de fiets geflikkerd na het uitgaan in Apeldoorn. Nee, het kwam niet door de drank want ik had vrij weinig op, maar in het donker in een vrij vreemde stad zag ik een verhoogde rijbaanscheiding aan voor een gewone verfmarkering waar ik dus wel overheen dacht te kunnen rijden :') Best knap dat ik dan toch nog flink heb doorgefietst, mijn beide knieën hebben een mooie schaafwond die ik best goed voel, het ging vrij hard! Compresje en verbandje eromheen, kan amper fatsoenlijk de trap af komen nu :')
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door MdJ »

Rijbaanscheiding in de fietstunnel onder station Apeldoorn Centraal? :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Nee, het was ergens in het centrum, geen idee waar precies, ik ken Apeldoorn niet geweldig goed.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

IJsstadion :D _O-

Heb ik een keer op een vrijdagmiddag met een taxi gedaan :') Van een briefje van 20 euro dat ik die ochtend onder een bankje bij de bushalte in Utrecht gevonden had :D
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Karl »

Wat dacht die chauffeur? Dhr. Fles zal wel een pilletje op hebben om een taxi te nemen naar een station waar in 300 jaar geen trein komt en dan gelijk weer terug te gaan...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Verder is zo'n OV-fiets wel echt een prettig fietsje. Fiets beter weg dan de ouderwetse Leenfiets van de fietsenmaker, die hebben veel te kleine bandjes. Het is alleen even wennen om weer een achteruittraprem te hebben in plaats van handremmen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Karl schreef:Wat dacht die chauffeur? Dhr. Fles zal wel een pilletje op hebben om een taxi te nemen naar een station waar in 300 jaar geen trein komt en dan gelijk weer terug te gaan...
Neuh, ik vroeg hoeveel het ging kosten. Erheen, 5-10 min wachten en terug. Moestie lang over nadenken. Toen vroeg ik "Redden we dat voor 20 euro?" Zei hij meteen ja :')
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Karl »

:mrgreen:
Het is een spectrum.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ronald »

Jongens, er stopt ook gewoon een bus op 50 meter afstand hoor. En binnen 10 minuten kun je dan weer terug naar Heerenveen Hbf. :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Bussen zijn verschrikkelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

En mijn trein die op die bus aansloot had 15 minuten vertraging :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Geert »

Bee schreef:Verder is zo'n OV-fiets wel echt een prettig fietsje. Fiets beter weg dan de ouderwetse Leenfiets van de fietsenmaker, die hebben veel te kleine bandjes. Het is alleen even wennen om weer een achteruittraprem te hebben in plaats van handremmen.
Ja, prima systeem als je af en toe eens wilt fietsen naar een afspraak (voor dagelijks gebruik vind ik het te duur, dan is een tweedehands op het station stallen voordeliger). Ben al lang abonnee :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Jongens, er stopt ook gewoon een bus op 50 meter afstand hoor. En binnen 10 minuten kun je dan weer terug naar Heerenveen Hbf. :Y
Leuk voor je. Maar bussen zijn kut :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door webguy »

Geert schreef:Ja, prima systeem als je af en toe eens wilt fietsen naar een afspraak (voor dagelijks gebruik vind ik het te duur, dan is een tweedehands op het station stallen voordeliger). Ben al lang abonnee :)
Het is als je ergens moet zijn vaak goedkoper dan de bus. Een busrit met OVC is al snel 1.50, 3 euro retour, dus dan is de fiets flexibeler.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Justin »

deadlock schreef:Bussen zijn verschrikkelijk.
Nou, vertel mij wat *bus* -o- :X
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Karl »

Ik wilde ook een keer voor mijn werk naar een afspraak met de OV-fiets, maar dat kon ik niet declareren (volgens P&O muts), dus toen ben ik maar met de bus gegaan en terug gelopen. Net of mijn uurloon niets was. :roll:
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Een buschauffeur wilde me niet geloven toen ik zei dat bij de nieuwe Mercedes Integro's de motor afslaat als je het motorluik opent. Laat maar zien dan, kreeg ik als opmerking. Ik uitstappen, naar achteren lopen en het luik openen. Blijft die stomme motor gewoon dieselen... Stond ik dus beetje voor gek...

Waarschijnlijk heb ik het precies verkeerd onthouden, zijn het juist de oude Integro's die dat hebben.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Milco »

Op http://www.dichtbij.nl//almere/regionaa ... lmere.aspx staat een nieuwsbericht.
Alleen er staan nogal wat fouten in... Hieronder verbeter ik ze even, de foute woorden/zinnen heb ik tussen haakjes gezet en met rood gecorrigeerd.

ALMERE - Er gaat op 9 december het een en ander gebeuren qua openbaar vervoer in Almere en om Almere. Er wordt een nieuw station in gebruik genomen (Almere Poort), de Hanzelijn Lelystad - Zwolle wordt in gebruik genomen en de vertrektijden van de treinen worden aangepast. Ook de vertrektijden van de bussen worden veranderd, zodat ze goed aansluiten (bij) op de vertrektijden van NS.

Er (veranderd) verandert het meeste voor de bussen naar Almere Poort. Er komen extra bussen voor de scholieren die daar naar school gaan en voor de uitbreiding van dit gebied. Ook worden de routes wat aangepast.

Ook (veranderd) verandert er wat in Almere Buiten. Lijn 3 die nu nog naar De Vaart en de Penitiaire Inrichting Almere (= De Vaart...) rijdt, verandert in lijn 10. Hierdoor komt er een directe verbinding vanaf station Buiten, Bloemenbuurt, Faunabuurt en Tussen de Vaarten naar dit bedrijventerrein.

Ook bij de streekbussen verandert er wat. Zo wordt de route van bus 151 naar Naarden en Bussum verbeterd. Er kan bij Muiderberg P+R voortaan worden overgestapt op (R-Net lijn 320 richting Blaricum en Huizen) lijn 110 richting Muiden en Weesp. Bij P+R Gooimeer kan er overgestapt worden op R-net lijn 320.

Wat er precies allemaal gaat veranderen bij de buslijnen kun je lezen op de site van Gemeente Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Edwin »

Heerenveen IJsstadion, het station waar de NS niet meer wil stoppen vanwege verschillende redenen meldde QBuzz mij vandaag -o-
QBuzz schreef:Naar aanleiding van uw mail, heb ik een reactie van onze accountmanager ontvangen.

Zij heeft mij gemeld dat Qbuzz begrijpt dat het vervoer van/naar Thialf een probleem kan zijn, maar Qbuzz is eerder in overleg geweest met Thialf hierover. NS is hier ook bij betrokken geweest. NS heeft toen aangegeven niet meer te stoppen bij Thialf om verschillende redenen. Alternatief zou zijn om Qbuzz met bussen te laten rijden. Qbuzz heeft aangegeven hier wel iets in te willen betekenen, maar Thialf geeft aan hier geen rol in te willen spelen en dan houdt het voor Qbuzz helaas op.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Ik durf te wedden dat het iets met de OV-Chipkaart te maken heeft...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ronald »

Je kunt daar toch gewoon CiCo's neerzetten :?:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten