Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Een beginnetje is gemaakt.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... mburg_2013
De meest in het oog springende wijziging is een vaste, grote bus (lijn 68) van Horst Sevenum, via Toverland naar Helden en Panningen.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... mburg_2013
De meest in het oog springende wijziging is een vaste, grote bus (lijn 68) van Horst Sevenum, via Toverland naar Helden en Panningen.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Hee, het lijkt er op dat er zowaar nog een beetje wordt nagedacht ipv maar lomp overal het mes in te zetten.
En lijn 56... na 10+ jaar weer een bus in Offenbeek ;).
En lijn 56... na 10+ jaar weer een bus in Offenbeek ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Moest ook zoeken, blijkt het inderdaad gewoon een wijk te zijn.WSM schreef:Hee, het lijkt er op dat er zowaar nog een beetje wordt nagedacht ipv maar lomp overal het mes in te zetten.
En lijn 56... na 10+ jaar weer een bus in Offenbeek ;).
Dat mes erin zetten is 2 a 3 jaar geleden al gebeurd.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Is tussen Reuver en de A73 (vroeger nog gewoon de streekweg). Er was ooit een buslijn 29 van Venray naar Roermond (later Swalmen), die ging ook via Offenbeek.huibf schreef:Moest ook zoeken, blijkt het inderdaad gewoon een wijk te zijn.
Ja, dat is ook weer waar...huibf schreef:Dat mes erin zetten is 2 a 3 jaar geleden al gebeurd.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
De meeste wijzigingen zijn inderdaad hoopvol, er wordt hoofdzakelijk gesneden aan het begin en einde van de dag. Pluspunten/opmerkingen:
* De eenduidige nummering van de stadsdienst Weert. Een lijn met drie lussen onder hetzelfde lijnnummer laten rijden was inderdaad erg verwarrend. Dit zullen zeker allemaal 8-persoonsbussen worden?
* Betere bereikbaarheid van station Swalmen vanuit meerdere richtingen. Lag het niet in de planning dat lijn 66 hier ook ging stoppen?
* Gaat lijn 68 rijden met een grote bus? Het lijkt me een opsteker voor Toverland, dat een stuk beter bereikbaar wordt.
* De eenduidige nummering van de stadsdienst Weert. Een lijn met drie lussen onder hetzelfde lijnnummer laten rijden was inderdaad erg verwarrend. Dit zullen zeker allemaal 8-persoonsbussen worden?
* Betere bereikbaarheid van station Swalmen vanuit meerdere richtingen. Lag het niet in de planning dat lijn 66 hier ook ging stoppen?
* Gaat lijn 68 rijden met een grote bus? Het lijkt me een opsteker voor Toverland, dat een stuk beter bereikbaar wordt.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
De stadsdienst van Weert rijdt nu ook geheel met 8-persoons Sprinter-busjes, dus het lijkt voor de hand liggend dat dit zo blijft.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Klopt, hoewel ik me ook kan voorstellen dat op een eventueel drukkere lijn nu een grotere bus wordt ingezet. Maar goed, ik weet daar te weinig van om er iets zinnigs over te zeggen.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de lijst!
Inderdaad, de bereikbaarheid van Beesel gaat er behoorlijk op vooruit, als ik het goed heb betekent dit dat er straks 4 buslijnen in deze kern stoppen..
Inderdaad, de bereikbaarheid van Beesel gaat er behoorlijk op vooruit, als ik het goed heb betekent dit dat er straks 4 buslijnen in deze kern stoppen..
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Buiten dat lijn 17 doorrijdt naar Beesel veranderd er verder niet zo veel daar. Lijn 55 wordt gehalveerd, de ritten die vervallen gaan naar 56.Plutona schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de lijst!
Inderdaad, de bereikbaarheid van Beesel gaat er behoorlijk op vooruit, als ik het goed heb betekent dit dat er straks 4 buslijnen in deze kern stoppen..
De lijst is net bijgewerkt.
Lijn 86 vervalt op zondag. Verder worden de 100serie-ringlijnen 'afgebouwd' wat wil zeggen dat ze in de vakantieperioden vervallen en weer in de reguliere dienst vallen.
Ik weet niet of nu de verbinding lijn 75 één gehele lijn wordt, ik verwacht dit eigenlijk wel, wat wil zeggen dat de tijden Meijel-Roggel dus ook wijzigen in de vakantieperioden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Heeft Veolia een zak met geld op zolder gevonden? Of is dat ringlijnensysteem bij nader inzien duurder dan gewone diensten?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
't Valt me ook op dat er geen wijziging plaatsvindt op lijn 66. Ik denk dat dit de meest gewijzigde en geplaagde buslijn van Midden-Limburg is.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Ja dat is opmerkelijk. Lijn 66 zit sukkelig in elkaar, samen met die 55 en 65. Overigens is dat Neeritterlijntje ook erg vreemd.... Snap het wel, zeker voor de doorgaande reizigers.
Laatst gewijzigd door huibf op do 22 nov 2012, 21:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Ik vermoed dat lijn 66 wel degelijk een (kleine) wijziging ondergaat. Twee jaar geleden wijzigde Veolia die lijn namelijk met de mededeling: "Na de reconstructie van de Rijksweg gaat lijn 66 in de spitsuren via Beesel en station Swalmen rijden." Aangezien die reconstructie pas sinds een paar weken is afgerond, denk ik dat die routewijziging vanaf december wordt doorgevoerd. Het verklaart ook waarom lijn 17 uitsluitend in de daluren, 's avonds en in het weekend doorrijdt naar Beesel; in de spits rijdt lijn 66.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Ik zit het document nog eens door te bladeren, lijn 66 wijzigt inderdaad ook. Zoals hierboven beschreven...
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Veolia heeft eindelijk het goede document geupload...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Mocht tijd worden. Gaat Veolia straks geen Ambassadors overhouden? Er worden meer midi-bussen ingezet (oa stadsdienst Venlo). Wat gaat er met die bussen gebeuren? Als straks ook nog eens de nieuwe Citea's instromen, dan hebben ze nog een grotere lading over.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Opmerkelijk inderdaad. Er komen nou ook niet bepaald veel nieuwe ritten bij. Sterker nog, meer belbusritten, vaker inzet van het 8-persoonsbusje en veel geschrapte ritten op zondag.
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Goed punt! Zuid-Limburg zelfde verhaal... Ook in Zeeland is deze trend te zien.
Lijkt me sterk dat ze het nu al zouden doorverkopen?
Lijkt me sterk dat ze het nu al zouden doorverkopen?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
Die bussen zijn zes jaar oud. Op zich niet zo oud, maar ook weer te oud dat ze nog ergens te gebruiken zijn. Nou ja, in het buitenland misschien waar men iets minder streng is met leeftijd. Arriva schuift soms ook wat oude meuk door naar eigen concessies in het buitenland. Of het zijn leasebussen.Plutona schreef:Goed punt! Zuid-Limburg zelfde verhaal... Ook in Zeeland is deze trend te zien.
Lijkt me sterk dat ze het nu al zouden doorverkopen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg 2013
De bussen die verdwijnen in Limburg zijn leasebussen heb ik begrepen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten