OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ennes »

Gisteren was het overal echt spekglad, de combi van veel wind met miezeren, is echt de ideale combinatie om machinisten met kromme tenen op de bok te hebben.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door 010jongen »

Tram 2 had er gister ook flink last van bij maashaven gleed er een ZGT zeker 10 meter verder door. In Utrecht bakt het tramvervangend vervoer er geen bak van. Van de 10x overstappen op westraven kwam 160 6x niet opdagen. Bestuurder vertelde mij dat deze lijn veels te ruime rijtijden heeft. Dit verklaart nu ook dat 160 eigenlijk nooit zijn dienstregeling rijdt, tot grote ergenis van reizigers staan de bussen soms 10 min stil op Nieuwegein stadscentrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Als die IC toch alleen achter die stopper hangt is het wellicht sneller om iedereen in die stoptrein te laten stappen of de stoptrein op te heffen en in plaats daarvan de intercity overal te laten stoppen.
Wat los je er precies mee op om de stoptrein bij bijvoorbeeld Harderwijk op te heffen en dan de IC maar te laten stopperen? Alle reizigers houden hun vertraging en moeten bovendien ook nog eens met meer mensen in minder trein. En het materieel van de stoptrein moet alsnog naar Zwolle, want zeker in de late avonduren treinen opheffen is geen groot succes vanwege laatste aansluitingen e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:
Thom91 schreef:Een metro maakt een geil geluidje? :P
Dan wil ik niet weten hoe hij over z'n eigen trams denkt...
"Meneer, mag ik een uurkaartje?"
"Moment..." *diepe zucht* "Sorry, mijn Combino maakte even een geil geluid."
Whahahahaha, wat dat betreft zul je geen last van me hebben. De Combino's maken amper geluid (de motoren dan). Dan moet je toch de trapwagens hebben.
Maareh, degenen die vaker met de H-metro's hebben gereisd weten vast wel wat ik bedoel...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ardan »

:Y
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag in onze personeelskrant het officiële bericht dat de Blokkendozen idd afgevoerd gaan worden, maar dan in de loop van volgend jaar...
Bij deze dan maar toch een kleine juich *O*
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door wouter15 »

Gisteren was de omroep en de schermen het niet helemaal met elkaar eens op station Woerden. De IC naar Utrecht CS van 7:53 geeft op het scherm aan + 5 min en er word gewoon omgeroepen dat de trein over ong 10 min aankomt.

Vandaag was dezelfde IC maar dan van 9:53 ook weer vertraagt met een + 10 min en werd omgeroepen dat hij zou vertrekken vanaf spoor 6. Noemen dat de trein + 10 min heeft is nou ook niet echt moeilijk lijkt me.

In diezelfde trein riep de conducteur gewoon om: "Dames en heren, het volgende station is Utrecht Centraal. Het eindpunt van deze trein. U kunt hier overstappen voor de richting Ede-Wageningen - Arnhem en voor de richting Amersfoort uuuuuuuuuuuh Zwolle" Kwam er echt zo uit zo van "wat zullen we vandaag eens kiezen? Weet je? Laten we vandaag eens Zwolle doen!"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door marvinkok »

Veel niet-blije mensen vandaag in de t1728. Vertrek uit Hengelo al met zo'n +5, stilstaan thv De Riet, nog iets meer + in Almelo. Uiteindelijk een kleine +10 thv Deventer, volgens de HC door de gladde sporen en rangeerbewegingen voor ons, maar de IC naar Zwolle reed nog achter ons dacht ie, dus dat geluk was er nog. Die naar Roosendaal kwam ons net na de aansluiting van de sporen vanuit Zutphen voorbij. Stonden we weer stil: "Dames en Heren, de IC naar Zwolle is helaas toch voor ons uit gestuurd, dus die aansluiting is er ook niet meer... Dit gaf al veel gezucht in de trein. Vervolgens ergens na Apeldoorn een totale remming, na 30 seconden ofzo gingen we weer door (zonder omroep), maar al het optrekken voelde als met doorslippende wielen. Dan komt de HC met de fijne mededeling dat we (zoals we misschien al op de schermen hadden gezien) niet verder gingen dan Amersfoort doordat we een vertraging hadden van 13 minuten. HC zei te gaan bellen over het hoe en wat. Komt weer terug: "Ja, ik weet dus niet waarom ze hebben besloten om niet door te rijden, de persoon aan de andere kant van de lijn weet het ook niet, maar we gaan toch echt niet verder dan Amersfoort". Dat gaf héél veel gezucht en gesteun... Dat daarbij de reizigersinformatie in Amf ook niet werkte hielp al helemaal niet mee, ging een vent behoorlijk tekeer tegen de mcn van de IC naar Enkhuizen dat alles slecht was en hij daar maar een beetje verlaten op het station gedumpt was. Klopt niet helemaal, de omroep was regelmatig en duidelijk, maar hij was te druk met tekeer gaan...
Mijn eigen geplande aansluiting richting Schiphol natuurlijk allang weg, dus dacht nog even een goed kwartier te moeten wachten, ware het niet dat de t140 óók nog eens 10 minuten vertraging had. Dat werden er onderweg naar Shl nog een paar meer waardoor ik uiteindelijk met +45 op Schiphol uit de trein stapte...
GTBV is uiteraard onderweg...
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen een GVB Citea op lijn 62 met over de gehele lengte reclame op de zijwanden. Ik wist niet dat het GVB aan reclame op haar materieel deed.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

Beetje vreemde rit op lijn 99 van Nijmegen naar Uden gehad. Ik stond te wachten op de rit van 17:56 op CS. Die komt meestal iets na 17:30 uit Uden aan en dan heeft chauffeur met bus pauze. Vandaag kwam hij vertraagd aan. Vanaf perron B reed hij een rondje en ging meteen klaarstaan op zijn vertrekperron...om 17:47. Hij filmde alleen 999 (verder niets, ook niet "Geen Dienst" oid). Toch maar even heengelopen. Vele volgden. Iemand met friet vroeg "u rijdt toch pas over ongeveer 5 minuten weg he?" Chauffeur: "nee". En we reden ruim zeven minuten voor vertrektijd aan.

Ik dacht even dat het misschien de bus van 17:11 met wat vertraging was, maar die komt altijd leeg aan in Nijmegen, dus dat kon niet. En de rit van 17:26 is van Breng. In Grave zaten we inmiddels op -10. Daar verliet de chauffeur even de bus met zijn spullen. Met -5 reden we weer aan en kwamen daarmee ook in Uden aan. Die bus reed 20 minuten later als lijn 91 weer weg, filmde toen ook niks. Maar het feit dat hij als 91 weg reed was ook een teken dat het wel degelijk de bus was die om 17:56 in Nijmegen had moeten vertrekken. Waarom we zo vroeg vertrokken zijn...geen idee. Maar er zullen heel wat mensen tevergeefs op die bus hebben staan wachten waarvan sommige waarschijnlijk door gemiste aansluitingen in Uden wel tot een uur vertraging hebben opgelopen. Want die bus is normaal drukker en heeft ook overstappers op lijn 121. Die zaten er vandaag ook niet in.
"Een touringcar is geen bus"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door M57 »

De trein waarin ik vandaag zat had zo'n vierkant wiel dat ik bij tijd en wijlen bijna van m'n klapstoel afkwam :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door webguy »

Had vanochtend de eerste trein uit Velp, dat is een s3600 die extra stopt tussen Zutphen en Arnhem, gereden door ICMm. Moest op tijd in Hlm zijn. Die t3619 had al vertraging, maar dat werd alleen erger met veel slip en lange rem acties. Uiteindelijk had de s2200 in Asd +10, dus met +10 met de stopper in Hlm aangeomen
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Had vanochtend de eerste trein uit Velp, dat is een s3600 die extra stopt tussen Zutphen en Arnhem, gereden door ICMm. Moest op tijd in Hlm zijn. Die t3619 had al vertraging, maar dat werd alleen erger met veel slip en lange rem acties. Uiteindelijk had de s2200 in Asd +10, dus met +10 met de stopper in Hlm aangeomen
Is dat de reden van de vele vertragingen vandaag? Natte rails/problemen met remmen/problemen met optrekken? Het ging vandaag in ieder geval niet echt lekker...
Beul van de blindegeleidelijn
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Xanland »

Maandag, of dinsdag, reed mijn chauffeur van lijn 202 grandioos verkeerd de omleiding in. Hij reed namelijk de omleiding van de 201 die toch iets anders is. Vervolgens ging hij dus de SVL bellen met de vraag hoe en wat, maar hij had eigenlijk geen gelijk alleen zo bracht hij het wel naar mij toe. Gelukkig hebben we niet veel mensen volgens mij gemist, dus zo'n ramp is het ook weer niet. Vond het alleen irriterend dat ik geen gelijk kon krijgen want die stond ook niet op 9292 vermeld of laat staan dat de klantenservice van Syntus er iets van wist. Alleen krijgen de chauffeurs wel een melding over de omleiding. _0-

Woensdag was ik met de auto en ging er ineens een Arriva Citea aan de andere kant op de A50 voorbij. Het was er maar één die voor Zuid-Holland Noord bedoeld was, dus kennelijk is er al wat van verreden.

Vandaag dus met Syntus Klantenservice gebeld over een omleiding die ze dus niet kende, maar er toch echt is. Stond er ook verder niet in ben dus maar niet door gaan vragen. Daarna wel 9292 gebeld want hun hebben de omleiding van 200 & 201 grandioos verkeerd vermeld wat ze ook ineens opmerkte. Dit zou direct worden doorgegeven aan de desbetreffende persoon dus ben benieuwd hoe snel dat is opgelost.

Zit nu alleen nog te twijfelen of ik mijn euro ga declareren aan restitutie over een stuk of tig weekendritten met studentenkorting. Voor doordeweeks reis ik toch al gratis, dus jah. :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door MdJ »

Waarom rijden de 201 en 202 niet dezelfde route in Zwolle?
(De 202 gaat de A28 af bij Zwolle Zuid en vervolgens via Ijsselallee naar Eekwal/Centrum-Station. De 201 rijdt blijkbaar via de Blaloweg)
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Xanland »

Geen idee, kennelijk is 201 op Katerdijk belangrijker dan 202 op Katerdijk. Zo'n reden zal mij in ieder geval niets verbazen!

Klopt wat je zegt, 202 doet daarbij dan ook meteen alle 203-haltes als vervangende haltes aan. Naar mijn gevoel waren ze de 202 gewoon vergeten en nog even snel een omleiding voor bedacht. -o-
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Bluearrow »

Jurre schreef:Vanmorgen een GVB Citea op lijn 62 met over de gehele lengte reclame op de zijwanden. Ik wist niet dat het GVB aan reclame op haar materieel deed.

Zou zomaar de 1119 kunnen zijn, de Zwarte Pieten Bus, met reclame voor.......:)
Is volgens mij de enige bus met 'reclame'....
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Ik lees net dat er een DDZ bij Sassenheim in 2´en is gebroken?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Jups...
https://twitter.com/MartinBxn/status/271847067956150272

Al werd dat uiteraard niet zo omgeroepen op het station ;) Er vielen zo te zien aardig wat treinen vanuit Den Haag C richting Leiden uit...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Morgen is de laatste dag dat het huidige station van Heerlen open is. Daarom worden nu alvast de kaartautomaten weggehaald en ook zijn de winkels half leeg. Raar sfeertje geeft het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Ik lees net dat er een DDZ bij Sassenheim in 2´en is gebroken?
Inmiddels is er ook een nieuwsbericht over: Trein in tweeën gebroken bij Sassenheim
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Michael »

Jurre schreef:Vanmorgen een GVB Citea op lijn 62 met over de gehele lengte reclame op de zijwanden. Ik wist niet dat het GVB aan reclame op haar materieel deed.
Je hebt waarschijnlijk de 1119 gezien. Dat is samen met de GVB 379 de Sinterklaasbus. En dus bestickerd met sinterklaasreclame aan de zijkant.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jurre »

Bluearrow schreef:
Jurre schreef:Vanmorgen een GVB Citea op lijn 62 met over de gehele lengte reclame op de zijwanden. Ik wist niet dat het GVB aan reclame op haar materieel deed.

Zou zomaar de 1119 kunnen zijn, de Zwarte Pieten Bus, met reclame voor.......:)
Is volgens mij de enige bus met 'reclame'....
Na wat googelen bleek het die inderdaad te zijn: http://farm9.staticflickr.com/8057/8208 ... 05c1_b.jpg
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:Morgen is de laatste dag dat het huidige station van Heerlen open is. Daarom worden nu alvast de kaartautomaten weggehaald en ook zijn de winkels half leeg. Raar sfeertje geeft het.
Wat gaat er dan gebeuren met Heerlen Hbf?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

http://www.limburger.nl/article/2012030 ... /120309589
Heerlen krijgt zo te lezen een tijdelijk station voor 6 jaar? :shock:
Dan moeten de verbouwingen daar wel heel grondig zijn. Wat is er eigenlijk mis met het huidige station?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten