Nog een paar weken en het loket in Goes gaat nooit meer open.Daantje schreef:Ja, ik wilde net zeggen, het loket in Goes is nooit de hele dag open geweest, dat is al zeker tien jaar maar beperkt open!
Vergane glorie in het OV
Re: Vergane glorie in het OV
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
In Loosdrecht hingen tot voor kort (weet de situatie heden ten dage niet) nog drie pijlen boven elkaar aan een lantaarnpaal van Midnet, BBA en Connexxion.
Bij de P&R Muiderberg staat ook nog een abri, welke ooit gebruikt werd toen de lijnen uit Almere aldaar nog een halte hadden (lijn 152 volgens mij). Wellicht kan deze binnenkort verplaatst worden, als de lijnen 110 en 151 aldaar een 'nieuwe halte' krijgen, per 9-12-2012
Bij de P&R Muiderberg staat ook nog een abri, welke ooit gebruikt werd toen de lijnen uit Almere aldaar nog een halte hadden (lijn 152 volgens mij). Wellicht kan deze binnenkort verplaatst worden, als de lijnen 110 en 151 aldaar een 'nieuwe halte' krijgen, per 9-12-2012
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Vergane glorie in het OV
weet iemand misschien een busstation zoals Waardenburg vroeger was, waarbij de halte een eilandperron is en de bussen zonder het terrein op te moeten draaien de halte aandoen in de rijrichting...
er zijn wel meer eilandperron busstationnen, maar ik zoek nu met name een klein busstation.
Waardenburg is eigenlijk een perfect voorbeeld, ware het niet, dat al sinds jaren de bus uit Gorinchem halteert aan een nieuw aangelegde halte rechts bij het gras en niet meer aan dezelfde halte als de bus naar Gorinchem...
alle informatie is welkom...
er zijn wel meer eilandperron busstationnen, maar ik zoek nu met name een klein busstation.
Waardenburg is eigenlijk een perfect voorbeeld, ware het niet, dat al sinds jaren de bus uit Gorinchem halteert aan een nieuw aangelegde halte rechts bij het gras en niet meer aan dezelfde halte als de bus naar Gorinchem...
alle informatie is welkom...
Re: Vergane glorie in het OV
Watergang Dorp?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
In Apeldoorn zijn er nog vele haltepalen aanwezig met daarop reclame voor de zomerdienstregeling van 2010, viel me gisteren op -o- .
Re: Vergane glorie in het OV
Ik heb het communiceren via het reclamevlak zoals Veolia in Apeldoorn deed altijd al raar gevonden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Vergane glorie in het OV
Bee schreef:Watergang Dorp?
het moet wel een bestaande halte zijn en volgens Maps rijdt de bus bij Watergang nu over de provincialeweg en geeft streetview de halte Watergang aan met aan beide zijden van de weg de halte...
toch bedankt voor het meedenken...
heb de site van Connexxion nog even gebruikt om alle haltes "busstation" in maps op te zoeken en heb er een paar gevonden die mogelijk passen in het zoekplaatje...
Re: Vergane glorie in het OV
De halte Watergang Dorp is een getijdehalte, 's ochtends wordt hij als een normale bushalte bediend en 's middags als een eilandhalte :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vergane glorie in het OV
De halte 'Aardam' in Ter Aar. Vroeger het 'busstation' van de regio met lijnen naar Nieuwveen, Nieuwkoop/Woerden, Alphen en Leiden. De laatste jaren een 'gewone' halte van alleen lijn 182. Vanaf december zal het weer een overstapfunctie krijgen tussen lijn 182 en de nieuwe lijn 184.zone5324bericht... schreef:weet iemand misschien een busstation zoals Waardenburg vroeger was, waarbij de halte een eilandperron is en de bussen zonder het terrein op te moeten draaien de halte aandoen in de rijrichting...
Re: Vergane glorie in het OV
Veolia, BBA, Connexxion en Midnet. (Sinds dat de stadsdienst Apeldoorn onder de formule "De Stadsbus" en later "De Stadsbus Plus" reed.)Bee schreef:Ik heb het communiceren via het reclamevlak zoals Veolia in Apeldoorn deed altijd al raar gevonden
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Vergane glorie in het OV
Ook voor de verzameling: de busstations van Dieverbrug (Drenthe) en Stadskanaal.
Iets dichterbij huis (in het verlengde van Roels suggestie) is er nog de halte Tuinderij in Leimuiden, het voormalige busstation bij de oude stalling van v/h Centraal Nederland en NZH. Wat daar nog van over is durf ik echter niet meer te zeggen.
Ik wilde nog even het busstation van Papendrecht aanvoeren maar toen bedacht ik me dat je die zelf al wel kende ;)
Iets dichterbij huis (in het verlengde van Roels suggestie) is er nog de halte Tuinderij in Leimuiden, het voormalige busstation bij de oude stalling van v/h Centraal Nederland en NZH. Wat daar nog van over is durf ik echter niet meer te zeggen.
Ik wilde nog even het busstation van Papendrecht aanvoeren maar toen bedacht ik me dat je die zelf al wel kende ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Vergane glorie in het OV
Wat te denken van de naam van de bushalte bij station Mariënberg:
Re: Vergane glorie in het OV
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Vergane glorie in het OV
Ik ben zeer benieuwd :)Michael 1988 schreef:Zodra ik een nieuwe camera heb en als het goed weer is, ga ik langs een vergane glorie die nog grotendeels bestaat, maar erg in verval is voor een repo. Ik heb het over het Duitse Lijntje. Op plattegronden van Veghel zag ik dat die nog behoorlijk ver liep in Veghel en een aantal weken geleden zag ik nog een aantal opmerkelijke dingen. Zo staat er vlakbij de spoorbrug een bord van "pas op passerende treinen", terwijl er al sinds 2005 geen trein meer over heen heeft gereden. Als je vanaf Schijndel afkomt en via Wijboschbroek met de fiets richting de Zuid-Willemsvaart fietst en vervolgens over de spoorbrug fietst en dan net na de fietsbrug rechtsaf gaat. Vervolgens als je door het spoor heen gaat staat die aan de rechterkant tegen een hek aan. Maar daar maak ik nog wel foto's van. Want veel voorzieningen van het oude spoorlijn zijn nog gewoon aanwezig (al dan niet in verval).
Voor de betweters, ik zei expres door het spoor heen. Er is namelijk een stuk spoor weggehaald en daar is een nieuw fietspad doorheen gelegd. Met de auto zijn veel dingen moeilijk bereikbaar (iig je kunt er niet zo makkelijk parkeren). Dus het moet of met de fiets of te voet om dat bord te kunnen zien.
Dat is nog wel een oude :) Valt me op dat hokjes wel eens vaker niet meteen worden opgeruimd. In Nijmegen verviel in Malvert in 2005 een halte, hokje bleef ook 2 jaar staan. Toen was het handig dat het hokje er nog stond, want de bus keerde terug.nvdw schreef:Zat laatst even in die ouwe NAL-lijntjes te duiken aangezien ik laatst weer begonnen ben aan een pagina voor [wiki]CN Dienstregeling 1982/1983[/wiki]. Kom ik bij Korteraar dit tafereeltje tegen: Google Maps
Wat een schitterend plaatje: de hele weg inclusief trottoirs is al eens grondig vernieuwd, maar het bushokje (dat waarschijnlijk al meer dan 25 jaar geen functie meer heeft) staat er nog...
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vergane glorie in het OV
Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vergane glorie in het OV
Was dat zo'n halte met een blauwe stoel en een haltepaal erop?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Vergane glorie in het OV
Hoezo geld over de balk smijten :') Maar het zal vast niet de enige halte zijn die opgehoogd wordt kort voordat hij helemaal opgeheven wordt.Daniel schreef:Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Vergane glorie in het OV
In het Westelijk Havengebied van Amsterdam ligt het vol met verhoogde haltes :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vergane glorie in het OV
De enige die er daarvan nog was stond inderdaad ook bij een opgeheven halte (Van Oldenbarneveltplein, lijn 1), de laatste jaren ook wel een leuke omdat er een abri naast verschenen wasJustin schreef:Was dat zo'n halte met een blauwe stoel en een haltepaal erop?
Maar bedoelde een paar haltes verder, namelijk halte Abel Tasmanstraat eveneens aan de voormalige lijn 1.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vergane glorie in het OV
Ach, in Rotterdam heeft men een hoop bushaltes voorzien van dynamische reisinfopanelen, welke er nog geen jaar stonden toen de buslijn (op dat traject) opgeheven werd (o.a. lijn 48).fogeltje schreef:Hoezo geld over de balk smijten :') Maar het zal vast niet de enige halte zijn die opgehoogd wordt kort voordat hij helemaal opgeheven wordt.Daniel schreef:Tja, haltevoorzieningen wil men inderdaad nog weleens vergeten. Ik kwam een tijdje terug in Dordrecht nog een verhoogde halte tegen waarbij ik toch een hele tijd moest nadenken wanneer ik die nu het laatst niet verhoogd had gezien. Kwam daarbij op de conclusie dat die halte verhoogd moet zijn nadat de enige lijn die er kwam was opgeheven (of hoogstens erg kort voordat 'ie werd opgeheven)
Inmiddels heeft men bij de meeste van die haltes het scherm weggehaald, maar de paal staat er nog wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Vergane glorie in het OV
Welke haltes, bedoel je?
Onder meer de haltes Stadionviaduct, Veranda en Korte Stadionweg.
Onder meer de haltes Stadionviaduct, Veranda en Korte Stadionweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Vergane glorie in het OV
nee ik bedoel het onjuiste, misplaatste, quasi-interessante alsmede bloed-irritante gebruik van het woord "welke" als betrekkelijk voornaamwoord.
Re: Vergane glorie in het OV
T.h.v. De gamma bij de kuip staat nog een DRIS werkende met de scrollende tekst: deze halte is opgeheven. Al een jaar lang... Die palen staan vaker op rare plekken, evenals de halte ahoy. Waarom moet daar in hemelsnaam digitale reisinfo aanwezig zijn. 100 meter verder ben je op busstation zuidplein.
Re: Vergane glorie in het OV
Om aan te geven dat je daar *niet* moet zijn :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten