Bordjestopic #7
Re: Bordjestopic #7
De S1 he, ik vond nog een laatste stukje op de kaart wat ik per ongeluk al weggegumd had
Re: Bordjestopic #7
Hmnz, de S1 is 97 kilometer lang.. wat mis je daarvan dan nog? Alleen Dortmundgereutel of nog meer?
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjestopic #7
het stuk tussen but not including DO Dorstfeld en BO Hbf.
Re: Bordjestopic #7
Inclusief twee slecht-verlichte tunnelstations :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #7
Check, voor Dorstfeld Süd en Universität kun je het beste toch even uitstappen of je moet toevallig goed uitkomen. Hoewel het uitstappen bij Universität wel de moeite waard is, kun je met de Hängebahn mee :D
Ik doe ook maar wat
Re: Bordjestopic #7
Als je zorgt voor een fototoestel die vanuit beweging goed kan schieten (dus met een zeer korte sluitertijd, een compact camera heeft daar vaak een modus voor) gaat het al stukken beter. En verder gewoon oefenen, ga eens heen en weer naar Hoek van Holland ofzo, voorin of achterin zodat je op stations aan het einde van het perron terecht komt en ga dan eens proberen elk stationsbordje op de foto te zetten terwijl de trein optrekt/afremt, dat is een goede oefening :YKM46 schreef:Vandaag tot twee keer toe de letters van station Rotterdam Blaak vanuit de tram gemist :? . Moet toch eens bij fles op les gaan om bordjes te schieten .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #7
Ow. Dat is goed om te weten dan :X Al heb ik in het laatste plan die lijn er al 2 keer in zitten vanwege het slechte weer.Ardan schreef:Check, voor Dorstfeld Süd en Universität kun je het beste toch even uitstappen of je moet toevallig goed uitkomen.
Re: Bordjestopic #7
Precies. Dat kan geen kwaad. Je hebt altijd te maken met plaatselijke omstandigheden waar je direct op moet kunnen reageren. Dus: Grijp elke kans die je krijgt. En zo zijn er nog wel meer van die vuistregels, maar dat leer je wel door veel doen :YBee schreef:proberen elk stationsbordje op de foto te zetten terwijl de trein optrekt/afremt, dat is een goede oefening :Y
Re: Bordjestopic #7
En anders rij ik die S1 desnoods 2 keer op en neer. Kost anderhalf uur, en dus 2 omdat ik van de uurdienst bij Venlo afhankelijk ben. Maar goed.
Re: Bordjestopic #7
Bwuh, ik heb er geen zin in ook vandaag :neg:
Re: Bordjestopic #7
Vertel die andere regels dan ook maar gelijk . Dan heb ik er in de toekomst (misschien) ook wat aan.Fles schreef:Precies. Dat kan geen kwaad. Je hebt altijd te maken met plaatselijke omstandigheden waar je direct op moet kunnen reageren. Dus: Grijp elke kans die je krijgt. En zo zijn er nog wel meer van die vuistregels, maar dat leer je wel door veel doen :YBee schreef:proberen elk stationsbordje op de foto te zetten terwijl de trein optrekt/afremt, dat is een goede oefening :Y
Re: Bordjestopic #7
Achteraan in de trein gaan zitten
Links in landen waar treinen rechts rijden, en andersom
Onderbelichten indien bladgroen achter het bordje.
Waarom ontdekt u vanzelf wel
Links in landen waar treinen rechts rijden, en andersom
Onderbelichten indien bladgroen achter het bordje.
Waarom ontdekt u vanzelf wel
Re: Bordjestopic #7
Hierbij dank ik u .
Re: Bordjestopic #7
Is het soms te mistig?Fles schreef:Bwuh, ik heb er geen zin in ook vandaag :neg:
Re: Bordjestopic #7
Nee, valt eigenlijk erg mee, er was KmetP weer voorspeld. Maar in je eentje is er gewoon niet zo veel aan.
Re: Bordjestopic #7
Vandaag uit de trein een opmerkelijk bordje gezien, ik hoop hem ooit nog op de foto te krijgen :)
Tussen de Belgische stations Pepinster en Nessonvaux staat langs het spoor een huis waar een plaat van een typisch Belgische stationslichtbak op de gevel is gemonteerd, maar niet zomaar een plaat, maar die van Goffontaine, een station dat alweer heel wat jaartjes dicht is. Als ik mij niet vergis is het dit gebouw :)
Tussen de Belgische stations Pepinster en Nessonvaux staat langs het spoor een huis waar een plaat van een typisch Belgische stationslichtbak op de gevel is gemonteerd, maar niet zomaar een plaat, maar die van Goffontaine, een station dat alweer heel wat jaartjes dicht is. Als ik mij niet vergis is het dit gebouw :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #7
Zo dicht langs het spoor ja? :o Nee ik heb m niet gezien :N
Re: Bordjestopic #7
@Bee: Heb je dat hoekje in één keer kunnen afmaken (Spa en zo)?
Re: Bordjestopic #7
Nee, we zijn er met de IR langsgereden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #7
Klassiekje 153 van juni 1962 _O_
Re: Bordjestopic #7
Wow, dat is één van de oudste nog rijdende. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bordjestopic #7
Precies. En naar Maastricht hadden we de twee maanden jongere 159
Re: Bordjestopic #7
De 153 is de op-een-na oudste, de oudste nog rijdende is op dit moment de 169.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #7
Aha, ze zijn dus niet op ouderdom genummerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bordjestopic #7
Ik weet niet precies waarom, maar men lijkt twee keer gestart te zijn met tellen. De 151-167 zijn chronologisch afgeleverd en de 168-194 zijn, met uitzondering van de 177-179 chronologisch afgeleverd, zo blijkt uit de lijst op HGBTF waarin van elk treinstel de "datum van opname in de geschriften" staan. Treinstel 153 is afgeleverd op 15 juni 1962.
Op Bfoto.be staat een lijst met informatie of de treinstellen nog rijden. De 151 en 152 zijn ouder, maar uit dienst. De 168 t/m 107 zijn ook ouder of even oud als de 153. De 169 blijkt nog in dienst (de 168 en 170 niet), dus dat maakt de 153 de op-een-na oudste nog rijdende trein in België. De inzet is niet echt voorspelbaar, maar ze worden in principe onderhouden in Stockem.
Het schijnt dat aanstaande zondag twintig bijkomende treinstellen van de serie AM62 uit dienst gaan, grote kans dat deze ook zullen sneuvelen.
Op Bfoto.be staat een lijst met informatie of de treinstellen nog rijden. De 151 en 152 zijn ouder, maar uit dienst. De 168 t/m 107 zijn ook ouder of even oud als de 153. De 169 blijkt nog in dienst (de 168 en 170 niet), dus dat maakt de 153 de op-een-na oudste nog rijdende trein in België. De inzet is niet echt voorspelbaar, maar ze worden in principe onderhouden in Stockem.
Het schijnt dat aanstaande zondag twintig bijkomende treinstellen van de serie AM62 uit dienst gaan, grote kans dat deze ook zullen sneuvelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten