Mag ik even kwijt #121

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Thom91 »

Zou LA: The Voices langskomen vandaag op het VVD congres? *O*
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Caspar »

Die vullen vast de 5 minuten spreektijd op wat de JOVD niet krijgt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

De VVD is een partij zonder visie. Hun enige motto's zijn "Dat kost te veel" en "De belastingen moeten omlaag". Daarvoor mag alles wijken en wordt afgebroken wat in zestig jaar is opgebouwd. Bah :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Klaasje »

VVD heeft wel degelijk een visie. Niet de visie die ik voorsta maar zeker een visie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Meltrain »

Als er iets is waar ik me aan erger, is dat wel dat een d achter een persoonsvorm wordt gezet in de tweede of derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd. -o- :X Dat men de t vergeet in de tweede of derde persoon enkelvoud of onterecht in de eerste persoon enkelvoud erbij zet, kan ik nog een klein beetje begrijpen, maar hoe kun je bedenken om een d toe te voegen aan een woord als het geen voltooid deelwoord of verleden tijd is? :roll:

Helaas zie ik dat op dit forum ook nog redelijk vaak gebeuren. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Klaasje »

Iemand heefd het licht nog niet gezien.. :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

klopd ja. Erger ik me ook doot aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Geert »

It's a hard knock life...
Er is een woordje dat ik te pas en te onpas hoor en tegenkom wat echter met een vlammenwerper uitgeroeid moet worden, en dat is het woord tevens. Het is verouderd taalgebruik en wordt bovendien ook nog zeer regelmatig overbodig toegepast.
Sinds wanneer is de ouderdom van een woord bepalend of je het mag gebruiken? Maak je er niet druk om :)
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Michael »

Verdomd. De ene keer dat ik mijn regenpak niet bij heb regent het natuurlijk als ik op de fiets naar huis zit. 40 minuten in de regen gefietst.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Was voorspeld he :Y :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door MdJ »

Ik werk sinds al best lang in een bloemen-/plantenzaak, waar ik op zaterdag inmiddels bij het interieur hoor. Sinds een paar weken heb ik een collega'tje die nog nooit kassa heeft gedaan. Eerst moest ze leren inpakken en vandaag maar eens rustig de kassa aangeleerd.

Klant komt met 6 Vossebessen (plantjes) aan. Dus ik zeg tegen mijn collega "Moet je "6" "x" "2,25" "planten" intypen. Tikte een keer mis, dus moest het overnieuw. Mevrouw Klant: "Dat moet je uit je hoofd kunnen!", dus ik reageerde "Ik vind het belangrijker dat dit goed in de kassa staat, dan komt dat hoofdrekenen straks wel."

>"Dat maakt niet uit, hoofdrekenen is het begin van alles. Daarvoor heb je wiskunde op school!" op chagrijnige toon.
<"Nou, mevrouw. Dat is rekenen, wiskunde is toch echt rekenen met fancy formules, grafiekjes, lijnen, cirkels en hoeken"
> "Nee, dat is niet waar. DIT is wiskunde"
<"Dat is dan € 13,50"
>*Kijkt mij vreemd aan* "Het is toch €13,00?"
<"Nou, volgens mijn kassa is het €13,50 en ik heb het goed aangeslagen. Kijk maar *pakt kassabon*. "Iets met wiskunde, rekenen enzo."

Ik zal je ook krijgen ook. Beetje mij belachelijk lopen te maken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Ardan »

Ik verbaas me nog zo vaak over collega's die de kassa gaan gebruiken om uit te rekenen wat twee colaatjes van 1,80 opgeteld kosten, vooral ook omdat dat gigantisch vertragend werkt, aanslaan, bedrag lezen, terug naar de gast, gast betaalt, afslaan en wisselgeld pakken, en ondertussen sta ik ernaast met mijn twintigje te wapperen omdat het niet opschiet. Een basisniveau hoofdrekenen vind ik toch eigenlijk wel een 'vereiste' als je wil kassadraaien..
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Caspar »

Ik weet niet hoe die kassa van jullie werkt (Ardan) maar in de tijd dat ik in een bar stond, wist ik niet alle prijzen uit mijn hoofd. Als je dan vreemde drankjes had die je bijna nooit verkocht, was het aanslaan ervan op de kassa juist een hulpmiddel om op het totaal bedrag uit te komen. Alle producten die er werden verkocht hadden een aparte knop op de kassa.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door MdJ »

Zeker, maar wij zijn behoorlijk snel op de kassa en gebruiken wij de functie dat het aangeeft hoeveel wisselgeld je moet teruggeven niet. Is alleen maar vertragend en irritant met jezelf controleren bij het terugtellen.

Sommige dingen moet je uit je hoofd kunnen, maar omdat de meesten je niet geloven dat je het echt kan en dan gaan ze narekenen en dan daar een fout maken komt behoorlijk vaak voor. Kun je het nog beter (=sneller) via de kassa uit laten rekenen, geloven ze je pas. (En soms dat niet...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Klopt ja, er sluipt toch een soort routine in, zeker als je maar een vrij beperkt assortiment verkoopt. Ik weet nog wel dat we bij de Efteling in de friettent in principe 4 verschillende frietjes verkochten:

Friet zonder was ƒ 2,75
Friet met (mayo, ketchup, curry) ƒ 3,00
Friet Saté en friet speciaal allebei ƒ 3,25

Dan heb je na een paar weken wel zo'n beetje de 99% vaakst voorkomende orders langs zien komen en weet je zo'n beetje elke combinatie wel uit je hoofd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Daniel »

Toevallig dat deze discussie nu net vandaag plaatsvindt, moest vanmorgen de medewerker bij de informatiebalie van de Gamma ook al even helpen met optellen. Die dacht nog bijna te weinig uit de kassa gepakt te hebben om de borg voor een gehuurd apparaat wat ik inleverde terug te betalen.
Schoot daar beide keren niet heel erg op. 's ochtends had ik twee klanten voor me: eentje ging nog redelijk snel, maar een man wilde iets huren wat de medewerkster niet in het systeem kon vinden (apparaat was er, dat lag al op de balie) en vervolgens bleek het pin-apparaat het niet meer te doen :P

Vanmiddag moest ik nog wat dingetjes die over waren terugbrengen. Pin deed het toen inmiddels weer, maar degene die me hielp moest nu juist weer naar een andere kassa omdat de kassabonrol op was waardoor ze daar geen geldterugbon voor me kon maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Die kortingen bij de Ap zijn toch werkelijk doorgeslagen. :D

Bijvoorbeeld: 5 pistoletjes voor 99 cent (in plaats van 1,60). Nu was ik er 's avonds dus waren ze afgeprijsd: 35% korting. Die afprijzing wordt echter over de volledige prijs gedaan, dus kreeg ik 56 cent korting. Dus toen had ik al 61 cent + 56 cent korting, dus uiteindelijk was ik maar 43 cent kwijt voor vijf pistoletjes *O*

En ook: 2 hamburgers voor 99 cent. Tot morgen goed, dus 35% korting erop. Ook daar is die korting weer berekend over de volledige prijs, dus naast de 80 cent korting die al voorzien was, kreeg ik nog eens 63 cent korting. Uiteindelijk maar 36 cent voor twee hamburgers _O_

En dan had ik ook nog een scanpistool met een rode sticker, dus ook nog eens een euro korting op mijn hele kassabon. Kortom, de pistoletjes en hamburgers zijn eigenlijk gratis meegegaan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Bee schreef:En ook: 2 hamburgers voor 99 cent. Tot morgen goed, dus 35% korting erop. Ook daar is die korting weer berekend over de volledige prijs, dus naast de 80 cent korting die al voorzien was, kreeg ik nog eens 0,63 cent korting. Uiteindelijk maar 36 cent voor twee hamburgers _O_

80 cent - 0,63 cent is 79,37 cent :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Fles »

Vuile ninja edit :lol: _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

Ik zag bij het nalezen dat ik het in mijn euforie fout had gedaan en heb een ninja-edit gedaan 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Daniel »

Bee schreef:En dan had ik ook nog een scanpistool met een rode sticker, dus ook nog eens een euro korting op mijn hele kassabon. Kortom, de pistoletjes en hamburgers zijn eigenlijk gratis meegegaan :lol:
Je had toch eigenlijk geld moeten krijgen voor het kopen van die producten :P

Ik kreeg laatst bij de Plus nog 7 euro korting volgens de zelfscanner, best knap als de aanbiedings-artikelen die ik gekocht had bij elkaar normaal al minder dan 7 euro gekost hadden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

De korting wordt bij de Ap niet op de handscanner gegeven. Bij bonus-aanbiedingen verschijnt er een B, bij afgeprijsde artikelen een sterretje en de melding dat de korting bij het afrekenen zal worden berekend. Nadat je de scanner hebt teruggehangen en je bonuskaart hebt gescand krijg je eerst de prijs inclusief bonuskorting te zien, als je daarmee akkoord gaat, gaan nog het statiegeld en de afprijzingen eraf en kies je de betaalwijze :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Caspar »

Ach de AH, het houdt het forum wel bezig...

Vanochtend trof ik deze poster:
Afbeelding
Bonuskaart op zak houden dus :lol: .

Van de week was ik trouwens ook al afgezet; bij de mayo-tubes van de Zaanse mayo hing een bordje: 2 stuks voor 99 cent.
(de bonus tubes staan toevallig ook op de bovenstaande foto)
Dat hing ook bij de grote tubes van 750ml, en ik koop er dus 2. Neem helaas geen bon mee, maar reken opweg naar huis het bedrag nog eens na in mijn hoofd wat ik heb betaald. Kom ik op 2,30€ te veel betaald uit. Geen idee waar 'm dat verschil in zit. Nu, 4 dagen later wandel ik weer langs het zelfde schap, en zie ik dat de bonusbordjes zijn verdwenen voor het schap met de 750ml tubes Zaanse mayo, en zag ik dat het per tube 1,64€ kost. :evil:

Zoals mijn oma in de jaren 80 al zei: Smerige rottige Albert Heijn :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Suus »

De aanbieding was alleen voor Van Wijngaarden-tubes, volgens mij hebben die geen 750ml-tubes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #121

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Toch wel, eerst stond de bonus aanbieding ook bij deze tubes, maar nu waren die bordjes dus verdwenen. Waarschijnlijk zijn er dus meerdere mensen geweest met het zelfde probleem.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten