HTM Omroepstemmen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door RoelZ1 »

Geert schreef: Wat is er mis met 'OV chip card'? Dat lijkt tenminste nog op de naam die op het pasje afgedrukt is. Ik vind de Engelse omroep in de HTM-trams erg prettig. Marc Klardie klinkt inderdaad zoals Hbf zegt alsof-ie het van een kladblok opleest.
Dat iemand die Engels spreekt niet weet dat een 'Vee' staat voor de letter V. In het Engels zou het een Oh-Vie chipcard moeten zijn, geen O-Vee chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Ardan »

PT-Smartcard, ÖPNV-Chipkarte :Y
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door R-Flow »

RoelZ1 schreef:Dat iemand die Engels spreekt niet weet dat een 'Vee' staat voor de letter V. In het Engels zou het een Oh-Vie chipcard moeten zijn, geen O-Vee chipcard.
Moet spontaan denken aan een vriend van me die in Londen naar de "Wiéé Ciéé" vroeg... :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Vinny »

RoelZ1 schreef:
Geert schreef: Wat is er mis met 'OV chip card'? Dat lijkt tenminste nog op de naam die op het pasje afgedrukt is. Ik vind de Engelse omroep in de HTM-trams erg prettig. Marc Klardie klinkt inderdaad zoals Hbf zegt alsof-ie het van een kladblok opleest.
Dat iemand die Engels spreekt niet weet dat een 'Vee' staat voor de letter V. In het Engels zou het een Oh-Vie chipcard moeten zijn, geen O-Vee chipcard.
"Public transport Chipcard" is gewoon de meest duidelijke term die je maar kunt bedenken voor een buitenlander. Ik snap niet dat ze dat niet meer gebruiken in de Engelstalige omroepberichten... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door hauptbahnhof »

De halteafroepen in de tram zijn soms te lang dus vandaar.

Over dat uitstaprichtinggebeuren. De enige beste manier om dit goed te doen is om het te koppelen aan de vrijgaveknoppen van de deuren. Uiteraard moeten de deuren al rijdende vrijgegeven kunnen worden (uiteraard kunnen ze pas open als het voertuig stilstaat).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Fles »

Vinny schreef:"Public transport Chipcard" is gewoon de meest duidelijke term die je maar kunt bedenken voor een buitenlander. Ik snap niet dat ze dat niet meer gebruiken in de Engelstalige omroepberichten... :roll:
Welcum toe te nekst steesjun. De Heek Dutsj Reel!

Mocht u zich afvragen waar de rest dan bij hoort... zoek het lekker uit :P :mrgreen:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Edwin »

Voor wie iets kwijt wil over de Engelse termen van HTM, die kan je hier kwijt onder het stukje over de Engelse oproepstem van de HTM, Claire: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 504&type=1
Next Stop, Peace Palace,
Recentelijk is HTM ook Engels gaan omroepen en was er een "Native Speaker" nodig. Dat is Claire King geworden, ze komt uit Crowborough in het zuiden van Engeland en heeft in Londen gestudeerd. Vanaf 1996 woont ze nu in Nederland. Op haar website via www.claireking.com kan je meer over Claire's werk vinden. Wat wij zo mooi vinden is dat Claire ook zo goed Nederlands spreekt
, beter dan veel Nederlanders Engels spreken.

Met de komst van de Engelstalige omroepen zijn er ook veel discussies ontstaan zeg je nu "Oh Vie", of "Oh Vee" - chipcard. Of moet het toch chipkaart zijn? Wat denken jullie? Ongeachter het resultaat van de discussie, HTM is blij met Claire King als de "Voice of The Hague"!
Met de Engelse uitspraken wordt http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ft_Tanthof wel een grote grap:
Next stop Athreeaan Cheaplane, Frankswar, Bathhomeqauy, Beerquay, Pantsditch en zo kan je veel verzinnen in een jolige bui.

De "Next Stop"wordt overigens ook wel gehoord als nekschot :lol:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Stéphane »

Ikzelf ben nog niet veel in NL geweest (en weet daarom niet zoveel van de omroepstemmen daar).
Maar persoonlijk vind ik de stem van Transport For London nog altijd een van de aangenaamste.
Die van De Lijn daarentegen is een van de minste, klinkt redelijk computerachtig.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Geert »

Welke stem precies? Sommige lijnen gebruiken andere stemmen. Of vind je ze allemaal goed, dat kan natuurlijk ook :)
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door hauptbahnhof »

De stemmen daar zijn idd een stuk beter. Duidelijk. Het fijnst vind ik de stem in de Jubilee-line. Die is niet overdreven. Lijkt alsof die vrouw gewoon een papier voor d'r porem heeft en gewoon geen moeite doet om het op een speciale manier te laten klinken, maar het gewoon opleest.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Stéphane »

hauptbahnhof schreef:Lijkt alsof die vrouw gewoon een papier voor d'r porem heeft en gewoon geen moeite doet om het op een speciale manier te laten klinken, maar het gewoon opleest.
d'r porem, haar mond? Alweer een nieuw Hollands woord geleerd.

Zo goed als alle stemmen van TFL klinken goed, al zeggen sommige "The Next Stop Is" met de intonatie van "And The Winner Is."
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door Geert »

Porem is meer een gezicht zou ik zeggen.

Ik vind de intonatie wanneer Willesden Green de eindbestemming is altijd een beetje maf:
http://soundcloud.com/gangini-marco/lon ... sden-green

Terwijl het station wel gewoon normaal wordt omgeroepen:
http://www.haltestellenansage.de/ansage ... r_next.mp3
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: HTM Omroepstemmen

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb het dus over de 2e stem. De eerste stem is inderdaad een overdreven stemmetje. Vooral apart dat die beide stemmen in 1 afroepmoment worden gebruikt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten