Zijn ze bang dat die dingen gejat worden dan? Nou ja, toegeven, het is wel Parijs.webguy schreef:Heb je wel eens gezien in Parijs hoe beveiligd de Thalys opstelsporen zijn? Watergraafsmeer is wel een beginnetje maar niet hetzelfde...
Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
"Een touringcar is geen bus"
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Expresse Jean Quartier du Mât :')Ronald schreef:En in het kader van 16 november verschijnt er op de treinaanwijzers in Parijs-Noord natuurlijk:
THALYS - Bruxelles - Amsterdam - La Tourbière Haute
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Zou kunnen wat je zegt maar bij de tweede rit rijden de gewone treinen ook al en dan kan je ook met een binnenlandse trein naar Rotterdam reizen en daar overstappen dat is denk ik 0 tot 15 minuten langzamer dan met een directe Thalys reizen. De meeste reizigers blijven toch Nederlanders en het zal me toch niet verbazen dat men voor het langzamere goedkopere alternatief kiest.reisthijs schreef:Ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een Thalys die om 4:15 uit Groningen vertrekt. Je kan beter kijken of de tweede Thalys misschien in Zwolle of Groningen kan beginnen.hidihi schreef:Een Thalys dienst die de hele dag naar Zwolle rijdt zou vergezocht zijn maar de eerste en de laatste Thalys dienst in Groningen starten is niet slecht. Inwoners in het hoge noorden kunnen met de trein de eerste Thalys naar Parijs echt niet halen en vliegveld Eelde heeft erg weinig vluchten naar parijs in de aanbieding dus dan zou vooral de eerste rit wel een toegevoegde waarde hebben.
reisthijs schreef:En dat vind je dan weer niet vergezocht?hidihi schreef:De Thalys via Groningen naar Hamburg zal voorlopig niet gebeuren omdat het baanvak tussen Groningen en Leer geen draadje heeft. Je zou wel met de DM90 treinen tussen Amsterdam, Lelystad, Zwolle, Assen, (spoorboog Haren) Hogezand Sappermeer Leer kunnen rijden. Je moet indusie beveiliging instaleren maar dat is te overzien maar de detectie tussen Haren- Zwolle en lelystad Amsterdam wordt moeilijk omdat ATB EG de DM90 niet altijd registreert.
Ieder geval is mijn voorstel een stuk realistischer. Lelystad, Zwolle en Assen hebben geen treinverbindingen naar Duitsland. Je kunt via Groningen overstappen naar Leer maar dat is niet echt snel. Vanaf Assen kan de trein over de spoorboog bij Haren en dat scheelt veel kilometers ten opzichte van het reizen via Groningen. De trein tussen Groningen en Leer stopt bij elk dorp en dat heb je dan ook niet. Deze twee dingen scheelt enorm veel reistijd. De drie genoemde steden hebben bij elkaar slechts 250/300 duizend inwoners maar ik denk dat dit wel genoeg is om een simpel diesel treinstel met 150 plaatsen redelijk te vullen. Je kunt in de spits(als het toegestaan is) ook nog wat binnenlandse reizigers trekken omdat Hogezand Sappermeer een redelijk groot dorp is en dit dorp heeft geen snelle treinverbinding met Assen terwijl Assen helemaal niet ver weg ligt ten opzichte van Hogezand.
Je kunt eventueel het inzet van DM90 treinen vergezocht vinden vanwege de beveiligingsproblemen maar dan kan je eventueel kijken naar ander materiaal.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Het gaat niet over DM'90 maar om het idee van met een dieseltrein helemaal van Amsterdam tot ver in Duitsland te rijden als daar al een prima IC-verbinding bestaat (Amsterdam-Hamburg met slechts één overstap).
Een snellere verbinding tussen Noord-Nederland en Duitsland is een ander verhaal. Die boog bij Haren zou gebruiken heeft maar een beperkt voordeel (10 km afsnijden op een totale afstand van een paar honderd km) tegen over het hele grote nadeel dat je de grootste Stad in het noorden overslaat.
Een snellere verbinding tussen Noord-Nederland en Duitsland is een ander verhaal. Die boog bij Haren zou gebruiken heeft maar een beperkt voordeel (10 km afsnijden op een totale afstand van een paar honderd km) tegen over het hele grote nadeel dat je de grootste Stad in het noorden overslaat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Middenin de ochtendspits van Groningen (of Zwolle) naar schiphol reizen in de hoop dat je daar je aansluiting op de thalys haalt is verre van ideaal.
Aan de andere kant kan je die dingen ook niet overal laten rijden, uiteindelijk zullen er toch een hoop mensen moeten overstappen.
Aan de andere kant kan je die dingen ook niet overal laten rijden, uiteindelijk zullen er toch een hoop mensen moeten overstappen.
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Als we in België zo'n 2x per dag een Thalys trein in alle winrichtingen inleggen, waarom dan niet in Nederland 2x per dag een Thalys naar het Noorden, Groningen bv. over de Hanzelijn?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Omdat wij niet alles hoeven nadoen wat ze in België doen?
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Zou er geen potentieel in het Noorden zitten?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Vast wel maar ik weet niet of het een slag Thalys rechtvaardigt. Maar zoiets is natuurlijk vrij eenvoudig te onderzoeken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
En mocht het er van komen, dan kunnen we alsnog over die Zuiderzeelijn gaan beginnen
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Liever niet want dat betekent minder treinen via Zwolle :$
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
En als Zwollenaar voelt dat natuurlijk niet echt prettig. :)
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Ja :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
Denk dat je al in een bejaardenhuis woont tegen de tijd dat zo'n lijn klaar zal zijn.deadlock schreef:Liever niet want dat betekent minder treinen via Zwolle :$
Re: Statenlid Overijssel: Thalys over Hanzelijn
In ieder geval: Als er een Thalys Leeuwarden-Brussel-(-Parijs) wordt ingelegd dan ben ik bereid om daar een paar tientjes extra voor te betalen. Anders neem ik gewoon de klassieke stoptrein vanaf Roosendaal of de bus vanaf Breda naar BelgiëStéphane schreef:Zou er geen potentieel in het Noorden zitten?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten