OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door MdJ »

Verder vertrekt de s4000 te Asd achter de s3000 aan ipv ervoor (9 minuten later dus).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Caspar schreef:@Meltrain, ik vind dat het gewoon tijd wordt om Holendrecht van 4 perron sporen te voorzien. Ook bij een verstoring doet zich vaak de situatie voor dat de stoptreinen Holendrecht voorbij moeten rijden.
Maarja, als je dan de snelheid van de spoorlijn naar 160 verhoogd heb je een probleem, want zo hard mag je eigenlijk niet langs het perron rijden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Klaasje »

160 km/h mag, 200 km/h van Prorail niet. In de VS rijden ze met 240 km/h langs de perrons.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door MdJ »

t17865 vertrok met volle balkons uit Apd. En laten we eerlijk zijn: dat is in een weekend zonder werkzaamheden best raar. Of de t17863 heeft niet op een vertraagde t1763 gewacht...
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door webguy »

Dus er waren vandaag werkzaamheden Db - Ut. Leuk en aardig, maar de s3100 was opgeheven, de s703000 reed Nm - Db en de s7500 reed de hele dag twee keer per uur. Leuk en aardig, maar ik moest vandaag Vp - Ed en weer terug doen. Op de heenweg is de overstap van de s7600 op de s7500 -1, op de terugweg gaat de s703000 3 minuten voor de s7600 die we op een minuut minsten, en dus 26 minuten weer mochten wachten.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Marc »

Gisterochtend nam de chauffeur van de snelbus Sittard-Weet een alternatieve en snellere route door Weert (zie ook deze kaart). Normaal rijden de bussen vanaf de snelweg via de zuidelijke Ringbaan, om zo goed uit te komen op de P+R parkeerplaats (groene lijn). De chauffeur van onze bus reed gewoon rechtdoor naar het station en keerde via het industrieterrein bij de parkeerplaats (rode lijn).

En trein t824 waar ik in zat was rond 09:10 betrokken bij de aanrijding met een persoon, ter hoogte van station Maarssen. Nadat alles met politie en brandweer was afgehandeld werden we om 10:38 geëvacueerd. Onze trein reed nog verder naar Amsterdam Centraal en stopte onderweg nog extra in Duivendrecht voor een reiziger die naar Schiphol moest.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

Marc schreef:Onze trein reed nog verder naar Amsterdam Centraal en stopte onderweg nog extra in Duivendrecht voor een reiziger die naar Schiphol moest.
Dat is wel aardig voor die ene reiziger dan.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

Gisteravond rond 0:40 op Sloterdijk een groepje dames die naar Heiloo moesten maar wijs gemaakt dat Enkhuizen (s4500 van 0:44) toch echt heel ergens anders ligt dan Heiloo. :mrgreen: Na veel overleg besloten de dames om terug te gaan naar Amsterdam Centraal omdat het daar warmer was en omdat daar wellicht nog een winkel open was, om dan de volgende s4000 te nemen. Heerlijk, dat topografisch inzicht van mensen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Amsterdam Centraal wordt even na middernacht afgesloten, alleen de oosttunnel is dan nog open. Bovendien komen de bouwvakkers dan tevoorschijn die met hun drilboren en slijpmachines het station aan het verbouwen zijn. Er zijn tegenwoordig geen eens meer zwervers of nachtbrakers op het station te vinden daardoor :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Vinny »

Over topografisch inzicht gesproken: Gisteren zat ik in de IC naar Schiphol en tussen Amersfoort en Hilversum hoorde ik een man tegen zijn zoontje zeggen dat ze "heel het land al waren doorgekruist van oost naar west en nog naar het zuiden moesten". Op de terugweg zouden ze langs 'Den Bosch' gaan. En ze stapten uit in Duivendrecht.
Ik had natuurlijk moeten vragen waar ze vandaan kwamen en waar ze heen gingen. De enige relatie die ik me een soort van kan voorstellen is Arnhem-Amsterdam Bijlmer ArenA, of Ede-Breukelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:
Marc schreef:Onze trein reed nog verder naar Amsterdam Centraal en stopte onderweg nog extra in Duivendrecht voor een reiziger die naar Schiphol moest.
Dat is wel aardig voor die ene reiziger dan.
Hmm, ik weet niet of je gisteren het programma KASSA hebt gezien.

Daar in was een gevalletje NS - KLM - gemiste vlucht - schadevergoeding te zien :wink: .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Ik zag aan het einde van de ochtend 2x een lege trein langsrijden bestaande uit 2x DDAR vanuit de richting Alkmaar naar Enkhuizen. Zal de s14500 morgen met DDAR rijden? Of worden ze ingezet in de s4500?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Net in Dordrecht een overduidelijk blondje in de bus. Dat je niet opmerkt dat het stopknopje niet goed ingedrukt was (lampje ging niet aan) kan gebeuren, maar als je dan alleen voor de deur gaat staan zonder te bedenken dat je wellicht de chauffeur moet waarschuwen... 'tis dat die het een halte verder opmerkte en vroeg of ze eruit moest anders was ze weer mee terug naar het station gegaan :-P

In de t2256 reed dan weer een VIRM-VI op halve tractie (volgens omroep was hij "gedeeltelijk stuk"). Duidelijk merkbaar omdat we amper de brug over de Oude Maas op kwamen. Maargoed, dat kortte m'n robuuste aansluiting met 30 min. overstaptijd tenminste weer wat in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Vanmiddag in Beverwijk kwam er een enquête man in de bus, en die vroeg aan alle passagiers of men een lijstje in zou willen vullen.

Nu vroeg een vrouw: Hoe kan ik nou weten of deze bus stil is, we rijden nog niet eens. En: wat kan ik over de rijstijl van de chauffeur melden als we nog niet vertrokken zijn. Eigenlijk kon je bijna alle vragen nog niet invullen.
Antwoord van de enquête man: Mensen, jullie kunnen het beste het formulier in gaan vullen zoals jullie denken dat de rit zal gaan verlopen... :roll:

Die enquêtes zijn gewoon niet handig in een bus af te nemen, moet je na de rit doen, maar dan zal op de bestemming niemand meer de tijd ervoor nemen lijkt me...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Niet echt een reiservaring van mij aangezien ik zelf reed maar in Diemen zijn in tram 9 eindelijk de afroepen aangepast. De overstapmogelijkheden op streekvervoer zijn er uit.

Alleen (44 en) 46 kwam(en) daar en dat is gewoon stadsbus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Ja, bij de Nicolaas Lublinkstraat he, hoe dat er ooit ingefietst is vraag ik mij nog steeds af :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Gekko123 »

Het valt me op dat er in en rondom Den Haag steeds meer haltes komen waar van de DRIS-schermen komen zoals langs de R-Net lijnen 300/310 bij Schiphol. Alleen dan met een grijs stuk met klok ipv R-Net-rood.

Ook in Delft is er eentje verschenen, bij de halte Krakeelpolderweg. Alleen jammer dat die staat bij de halte richting station en daar de verwachte vertrektijden toont voor de bussen en trams de andere kant op... Om net te doen of het zo hoort staat er op de onderste regel Testbedrijf.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Ja, bij de Nicolaas Lublinkstraat he, hoe dat er ooit ingefietst is vraag ik mij nog steeds af :lol:
Yep, en de Arent Krijtstraat.
Het is net als alle andere fouten ingekomen. Alleen deze fout is er wel heel lang in gebleven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

De t21767 werd vanavond op Utrecht Centraal precies onder de hal geparkeerd, wat kennelijk verhinderde dat de t1767 ook binnen kon komen. Vertrek werd hierdoor met +10, terwijl we bij binnenkomst nog netjes op tijd waren.

In Amersfoort was de t767 uiteraard al weg en was overigens nog altijd geen spoor van enige werkzaamheden die het gebruik van spoor 1 verhinderden waarneembaar. Opvallend genoeg was de t5667 nog wel ingehaald onderweg ondanks de forse vertrekvertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Daniël zag eens formuliertjes hangen
Oh als GtbV-tjes zo groot
:pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Helaas, zelfs als ik het niet verder dan Utrecht rijden van de s2800 meereken kom ik niet boven de +20 uit... Over GTBVtjes gesproken, die kon ik laatst nieteens meer vinden bij het loket in de folderrekken.
Vertragingen waarbij ik er recht op zou hebben zijn sowieso al zeldzaam bij mij de laatste tijd en als ik ze op m'n woon-werktraject heb dan kan ik ze gewoon via Mijn NS indienen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Nou, dan was er dus niet zo gek veel aan de hand ook :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door fogeltje »

Ik zit er zelf wel niet in, maar Veolia heeft last van blaadjes, in ieder geval op de Maaslijn en verder naar Roermond. De treinen naar Nijmegen reden met 16 en 32 minuten vertraging en de extra treinen uit Cuijk vallen vandaag allemaal uit. Inmiddels is de vertraging al iets minder dan een half uur geleden, maar nog steeds alles vertraagd.
"Een touringcar is geen bus"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Ik zie in het langsrijden een Fyra V250 met een Traxx ervoor stilstaan op de hsl tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik zie in het langsrijden een Fyra V250 met een Traxx ervoor stilstaan op de hsl tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep.
Klopt ja, staat daar al de hele ochtend :Y 10:25 had het Haarlems Dagblad er al een artikel over klaar, kun je nagaan.
De passagiers zijn rond kwart over negen met assistentie van de brandweer uit de trein gehaald en met bussen verder veroerd. NS Hispeed laat via de website weten dat reizigers rekening moeten houden met vertraging zolang de trein nog op het spoor staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten