Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen aan

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael 1988 »

Ik vind persoonlijk sommige Amba's ook maar gammelbakken en vooral achterin maar erg krap qua zitplaatsen. Op de open dag van Goed Bezig Bus 2012 vroeg ik aan een Arriva Chauffeur hoe het komt dat ik een paar keer een Citaro (van de stadsdienst) op de streekdienst heb gezien. Het antwoord was simpel. Ook de chauffeurs bij Arriva vinden de bussen soms niet fijn rijden. Tenminste hij is niet prettig als je last hebt van je rug. Die chauffeurs nemen dan een Citaro i.p.v. een Amba.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Suus »

De Citea's staan met zijn allen op de stalling van Veolia vlakbij station Heerlen, het zijn er echt schandalig veel die er werkloos bij staan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Heb je toevallig foto's gemaakt? Naja, dan zou je ze wel geplaatst hebben denk ik. Enige idee of die Citea straks allemaal in het zuiden blijven of dat we er in Nijmegen zo nu en dan ook eentje mogen aanschouwen? Ik heb namelijk nog nooit een Citea in het wild gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael »

Bee schreef:De Citea's staan met zijn allen op de stalling van Veolia vlakbij station Heerlen, het zijn er echt schandalig veel die er werkloos bij staan :')
De ProData wordt daar ingebouwd. Ik heb begrepen dat ze in de loop van december in dienst komen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Heb je toevallig foto's gemaakt? Naja, dan zou je ze wel geplaatst hebben denk ik. Enige idee of die Citea straks allemaal in het zuiden blijven of dat we er in Nijmegen zo nu en dan ook eentje mogen aanschouwen? Ik heb namelijk nog nooit een Citea in het wild gezien.
Dan moet je eens naar Zuid-Holland Noord (Arriva), Noord- en Zuid-West Friesland (Arriva) of de regio Amsterdam (GVB en Connexxion) gaan. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Plutona »

Op ovinboskoop staan trouwens wat foto's

http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busf ... mondheuts/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:Heb je toevallig foto's gemaakt? Naja, dan zou je ze wel geplaatst hebben denk ik. Enige idee of die Citea straks allemaal in het zuiden blijven of dat we er in Nijmegen zo nu en dan ook eentje mogen aanschouwen? Ik heb namelijk nog nooit een Citea in het wild gezien.
Dan moet je eens naar Zuid-Holland Noord (Arriva), Noord- en Zuid-West Friesland (Arriva) of de regio Amsterdam (GVB en Connexxion) gaan. :wink:
Allemaal helaas ver weg en bovendien vind ik Friesland en Amsterdam maar niks (niks persoonlijks tegen forumgebruikers uit die streken). Ben een tijdje terug wel in Amsterdam geweest maar heb toen geen Citea's gezien volgens mij. Ben toen vanaf Nijmegen naar de Bijlmer en vanaf daar met de metro naar een halte bij Pathe...niet Bijlmer dus :') Weet niet precies welke. Dus ik heb niet veel van bussen kunnen zien.

Dank voor link. Ik zie dat ze nog de oude kop hebben, ik dacht de Citea een kleine update qua uiterlijk had gehad?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Suus »

De eerste Citea's die echt in serielevering kwamen hadden voor de voorplaat en de wangetjes dezelfde R-NET rode kleur, de Citea's bij het GVB, Arriva en Veolia hebben een andere kleur voor de wangetjes, daardoor ontstaat de specifieke hamsterlook :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door bartjemestrom »

vanaf zondag gaan de nieuwe Citea's en midibussen rijden. Een artikel op L1:

http://www.l1.nl/nieuws/199054-nieuwe-b ... naf-zondag
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door marvinkok »

Er staat dat "de nieuwe grote bussen zijn lichter dan de huidige", maar een Citea LLE is toch niet zoveel lichter dan een Amba dat het zoveel scheelt in brandstof? Of verdwijnen er ook nog andere zwaardere bussen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Milco »

Nu de 55 Citea's in Zuid-Limburg rijden, zijn er neem ik aan 55 Ambassadors teveel? Wat gaat hiermee gebeuren eigenlijk? Gaan deze in een ander Veolia-gebied rijden ter vervanging van weer iets anders daar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael »

Een deel van de Ambassadors die vervangen worden gaan naar Besloten Vervoer om de Veluwse Ambassadors te vervangen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael 1988 »

En het andere deel gaat zeker dienen als ijzeren reserve in Limburg of naar andere concessies om daar voor de onderaannemers te gaan werken (o.a. TCR en Zwaluw Reizen gebruiken nog oude OV-bussen, naast enkele touringcars voor de scholierenlijnen en versterkingsritten)?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael »

Zwaluw Reizen gebruikt gewoon Ambassadors uit 2007. Dus even oud als de rest van de Ambassadors die in Brabant bij Veolia rijden. Alleen de Optares zijn wat ouder.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar Zwaluw Reizen gebruikt ook twee Citaro's (of meer) uit 2001 uit de BBA tijd. Ik heb regelmatig in de ochtendspits een Citaro van Zwaluw Reizen gezien in 's-Hertogenbosch op lijn 137 (versterkingsrit) en in Waalwijk op een scholierenlijn.

Daarnaast rijdt TCR nog rond met bussen die ouder zijn dan 10 jaar (o.a. nummer 85, 87, 99, 414 en 415) en rijden andere vervoerders nog met verschillende touringcars rond op versterkingsritten, spitslijnen en scholierenlijnen waaronder Zwaluw Reizen, maar ook BBA Reizen (ik ken niet alle vervoerders die voor Veolia rijden).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten