OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Door Ledn boemelt zojuist een 'klassieke' Fyra met 20kmu. Dan krijg je idd een hoop extra vertraging.

Trouwens, de V250 met Traxx staan nu een km verderop stil, ten opzichte van de foto in het Haarlems Dagblad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Meltrain »

Vanochtend was er een brandmelding in de Willemspoortunnel.
Het gevolg was dat (nadat de brandmelding net voorbij was) op Rlb werd (2 minuten voor vertrektijd) omgeroepen dat de t5028 niet zou rijden en dat de eerstvolgende trein de t5128 zou zijn.
Voor mij vervelend, aangezien ik dan te laat bij college zou komen, maar niks aan te doen, dus ik lip al het perron af om even een rondje te gaan lopen (is leuker dan stilzitten :P ). In de hal zag ik ineens iemand richting spoor 1/2 sprinten, dus ik keek op de T7 en zag dat de t5028 niet meer opgeheven was. En inderdaad, ik loop het perron op en de t5028 komt gelijk het station binnen gereden. Dus ik was toch nog op tijd. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Michael »

Ik zat vandaag in de t36754 en ik zag op mijn telefoon dat de t1961 een vertraging had van 5 minuten. Normaal gesproken is het onmogelijk om die overstap te maken. Maar ik had hem dus mooi wel. Trein komt Dordrecht binnen rijden met ICRm. Voorste 3 rijtuigen bleken afgesloten te zijn. Dus verderop in de trein kon ik nog een staanplaats bemachtigen op het balkon. We vertrokken met +10. Toen we vertrokken werd omgeroepen dat de voorste 3 rijtuigen ontgrendeld waren. Dus ik naar voren en kon toen nog mooi effe een gedeelte van de reis zitten. Door de vertraging dacht ik op Breda lijn 117 van 17.30 te gaan missen. Maar na een flink sprintje te hebben getrokken heb ik hem nog gehaald. Was dus al met al een half uur eerder thuis. Is eens een keer wat anders dan later op mijn bestemming aankomen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door MdJ »

Vanmiddag al een overwegstoring bij Aml (eerste overweg richting Wdn werd door agenten bewaakt) waardoor al een snelremming bij de uitrijder van Aml. (+ stilstand...)

En door(?) die overwegstoring in combinatie met de gladheid regent het vertraging in het oosten:
t7068 met +15 aan te Apd, keerde op spoor 3 op de t7068 en vertrok met +5. t1768 met +15 uit Apd.
t1768 met +16 aan te Apd, vertrok met +14 (langleve de lange stop). Moest per se in Dv naar spoor 4 (normaal 3) om daar 6 van de 15 bakken af te trappen. Vervolgens mocht er naar een geheel_leeg_perron 3 gekeken worden. t7067 was dus al weg, dus mogen we achteraan hobbelen. Noodperron in Rsn mag niet meer gebruikt worden (en via de 40kmh wissels wordt het vast niet) en inhalen te Wdn heeft het toch geen zin meer levert tenminste +30 op. (de t7067 krijgt steeds meer vertraging, het heeft er moeilijk mee met de gladheid)

Half uur later gaat het niet veel beter: t7070 met +10, aarachter reed een CARGO, daarachter de t142 met +10.
Bij twijfel: gebruik beton.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thijs »

Eerder die avond ging het ook mis: trein t1759 vertrok met ongeveer +10 uit Dv. Helaas was de s7000 er al voorgestuurd. Helemaal jammer was het dat de 7000 ook niet in Rijssen (of eventueel Almelo) werd ingehaald.

Schade in Enschede mede als gevolg dat de s7000 wat minuutjes in de plus zat: +32.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door microshit »

Spitstram Nieuwegein - Utrecht was (test)ritje aan het maken... Zou het weer gaan rijden?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Goed, dat was dus de laatste keer dat ik savonds met de trein naar Vorden geweest ben. Terugweg seinstoring, 22:08 reed de trein van blijkbaar 21:15 luid toeterend over de overweg, stapvoets richting Zutphen, en verder dus niets. Bel ik 9292 wat de mogelijkheden zijn, sta je eerst een kwartier in de wacht a 70 cent per minuut, en krijg je dan te horen "Ja de laatste verbinding was om 22:15 dus die is al weg". Waardeloze kuttent daar :neg:

Bussen? Nee :N Taxi dan? Wie ga je bellen? Waar moet die vandaan komen? Duurt ook minstens een uur. Willekeurige locals uit hun bed bellen of ze je naar Zutphen willen brengen? :?

Long story short: Als er niet nog iemand anders naar Zp gemoeten had die eenmoeder met een auto had, had ik mooi onder de blauwe sterrenhemel kunnen slapen. Dit gaan we niet meer doen :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Vinny »

Er rijden stopbussen tussen Zutphen en Winterswijk.
http://www.ns.nl/storingen/detail.form? ... prio-35508

In dergelijke gevallen zou een service en alarmzuil niet misstaan met daadwerkelijke personen in de centrale niet misstaan... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

ja inmiddels ja. Wist 9292 niks van. Die lezen gewoon voor uit het spoorboekje. Nutteloosheid troef. Voor 70 goddamn cent per minuut. Schandvolk daar. Ophouden. Snel. :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Er rijden stopbussen tussen Zutphen en Winterswijk.
http://www.ns.nl/storingen/detail.form? ... prio-35508

In dergelijke gevallen zou een service en alarmzuil niet misstaan met daadwerkelijke personen in de centrale niet misstaan... :')

Er is momenteel trouwens een storing in het tonen van je storing:
Storing
Storing niet gevonden

De gevraagde storing kan niet gevonden worden.
Om de avond in stijl af te sluiten zeg maar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Erg vervelend allemaal. Mocht ik in zo'n situatie gekomen zijn en niemand gekend die nog naar Zutphen moest, dan had ik gewoon een taxi gebeld naar Zutphen, of als daar geen treinen meer rijden naar Deventer en de rekening bij Syntus neergelegd en eraan blijven zuigen totdat elke cent is terugbetaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Ja, dat was in theorie wel een mogelijkheid geweest. Moet je alleen nog een taxicentrale in de buurt vinden die op dat tijdstip überhaupt open is EN bereid is om je in Vorden te komen ophalen. EN dan nog wachten tot ie er daadwerkelijk is.

Het is hier Diemen niet of zo hoor :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Connexxion heeft daar een handige app voor gemaakt, genaamd Cabster. Daarmee kan je overal in Nederland tussen 6:00 en 1:00 en in het weekend 24/7 een taxi bestellen. Ja, je zal moeten wachten op een taxi, maar je hoeft niet te overnachten in een abri...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Behoorlijke storing in Amersfoort vanmorgen wat alles te maken heeft gehad met het brandje van gisteravond. Men was nog druk aan het graven rond de kabelput in perron 1/2.
Als gevolg daarvan alleen Sprinters naar Utrecht en Amsterdam en in de overige richtingen geen treinverkeer. Op de borden stond "Let op de omroep", maar dan moeten ze natuurlijk wel wat omroepen i.p.v. heel de tijd het standaard bandje af te draaien. Bijvoorbeeld dat de 305618 vertraagd is ofzo, neemt wat bezorgdheid bij de wachtende reizigers weg.

Uiteindelijk met die trein met +20 vertrokken en zowaar kon vrijwel iedereen nog zitten ook in de 2x DDAR die werd ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Alles is opgelost, de treindienst wordt weer normaal *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Was al wel te verwachten gezien m´n waarneming tijdens het wachten vanmorgen... rond 7.20 uur vertrok er ineens een hele stoet busjes van aannemers en kabelleggers vanaf perron 1/2 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Connexxion heeft daar een handige app voor gemaakt, genaamd Cabster. Daarmee kan je overal in Nederland tussen 6:00 en 1:00 en in het weekend 24/7 een taxi bestellen. Ja, je zal moeten wachten op een taxi, maar je hoeft niet te overnachten in een abri...
Oh ja daar heb ik weleens van gehoord. Maar eens mee aan de gang dan :pos:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Edwin »

De 216 (Schiplhol-Almere) reed gister met -10 door Almere-Stad. Blijkbaar was het rustig op de A9/A1/A6. En de chauffeur/chauffeuse haalde bij halte Flevoziekenhuis de halterende 155 nog in ook.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door wouter15 »

microshit schreef:Spitstram Nieuwegein - Utrecht was (test)ritje aan het maken... Zou het weer gaan rijden?
Ik heb ergens gelezen dat de trams Utrecht CS - Nieuwegein/IJselstein 1 december weer volledig gaat rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

wat was er mee aan de hand dan? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Men ging de rails vervangen afgelopen zomer maar tot twee keer toe zaten er ergens in Nieuwegein al scheuren in de rails voordat er ook maar een tram had gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

tsja, je moet ze ook niet vervangen door koek.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Meltrain »

Daarnet zat recht tegenover mij (op de klapstoeltjes in de tweede bak van een SLT-6 (S100)) een vrouw haar baby borstvoeding te geven. Ik voelde me er toch een beetje ongemakkelijk bij... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Edwin »

De QBuzz 1048 stond met pech op de halte HES vanmiddag. Chauffeuer las rustig z'n krantje maar was niet erg geamuseerd...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:Daarnet zat recht tegenover mij (op de klapstoeltjes in de tweede bak van een SLT-6 (S100)) een vrouw haar baby borstvoeding te geven. Ik voelde me er toch een beetje ongemakkelijk bij... :X
Tja, er is geen babyvoedingruimte in de SLT treintjes, en in het kader van openheid en transparantie is er ook niet echt een geschikte plek voor zoiets. Als je je echt ongemakkelijk voelt kun je beter elders plaatsnemen en uit het raam kijken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten