OVer Missers in de Reisinformatie #25

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

De 305618 Amersfoort - Utrecht was op Utrecht Overvecht volgens de TBP van spoor 3 ineens een IC naar Rotterdam/Den Haag met +20 geworden... Apart om zoiets daar op de borden te zien staan, maar hij ging echt maar tot Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Nu een dienstje op tram 2 en het valt me op dat de halte Nieuwezijds Kolk in beide richtingen is opgeheven. Richting CS is er een tijdelijke halte maar deze halte wordt niet omgeroepen en wordt ook niet op de display getoond. De halte Martelaarsgracht is ook opgeheven en die wordt wel omgeroepen. Niet zo handig.

En speciaal voor R-Flow: zo te zien word het verkeerslicht bij kruising Johan Huizingalaan/Plesmanlaan weer beïnvloed richting stad in.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Milco »

Op connexxion.nl staat bij de routestrip van lijn 456 (Assendelft-Zaandam) de volgende melding: ALLEEN instappen op de halten Nijmegen Centraal en Plein 1944. U reist het voordeligst met de Nachtbus met de OV-chipkaart. De chauffeur verkoopt ook kaartjes maar die zijn duurder dan het chipkaart-tarief. Andere vervoerbewijzen zijn niet geldig. :lol:

Verder staat bij lijn 263 (Hoofddorp-Rijsenhout) nog steeds de melding over de in 2010 opgeheven lijn 263 van Amsterdam naar Almere... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door VIRM »

Gistermiddag werd rond 12:30 op station Zaandam omgeroepen dat er geen actuele reisinformatie beschikbaar was doro een landelijke storing en dat je op de gele vertrekstaten moest kijken. De TBP's die deden gewoon netjes hun werk.
Op Sloterdijk precies dezelfde omroep, maar alleen door een ander stemmetje, die naast de gele vertrekstaten ook wees op ns.nl.

Dus wat vinden wij nu 'actuele reisinformatie'? Ik versta daar ook m.ns.nl onder.
Toen ProRail nog de omroepen in handen had, werd er verwezen naar de 'digitale borden', niet naar 'actuele reisinformatie' als er een storing met de TBP's was.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

"actuele reisinformatie" = borden + automatische omroep. Dat laatste proberen ze natuurlijk zo veel mogelijk te beperken in een storing situatie...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Volgens het ARGOS-bord op Utrecht Centraal reden er tussen Maarssen en Amsterdam minder Sprinters door een defect wissel. In het omroepbericht hierover was het gevolg hetzelfde, maar de oorzaak ineens een defecte goederentrein :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door ThePretender »

Net als gisteren was de s3300 naar Hoofddorp vijf minuten vertraagd en stond de s4000 naar Rtd als eerste aangegeven op de TPB's. Maar de trein naar Hoofddorp kwam alsnog het eerste binnenrijden. Men checkte ook maar niet voor de zekerheid wat er op de treindisplay's staat en stapte in. En een minuut later zag ik heel wat mensen de trein weer uitstappen. Volgens mij had de conducteur voor de zekerheid omgeroepen dat het niet de sprinter naar Rtd is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door STF »

Vanavond vroegen diverse mensen bij het instappen; waar gaat deze bus nu eigenlijk heen want de displays corresponderen helemaal niet met elkaar...

voorzijde:

474 Echternach
via Osweiler

zijkant:

475 Manternach

achterkant:
475

Alleen het display aan de voorzijde klopte.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door ODRAIL »

Dan was er zeker iets mis met de boordcomputer die dit regeld?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door STF »

Ja klopt, de chauffeur wilde eerst opnieuw het lijnnummer en de bestemming op het instelkastje gaan intoetsen, maar ik merkte op dat het effectiever is om gewoon de motor een keer af te zetten en weer te starten (bij de bussen van dit vervoersbedrijf vallen de displays direct uit als je de motor afzet).
Daarna gaven ze inderdaad weer allemaal hetzelfde aan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door ODRAIL »

Hier in Nederland is dit bij de meeste bussen ook gangbaar dat na een herstart van de bus ook gelijk de boordcomputer gereset is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door STF »

Eigenlijk wel triest dat we in zo'n computergestuurde wereld leven dat storingen "verholpen" dienen te worden door op reset te drukken of de voeding even te onderbreken...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Vinny »

Dat is heel normaal: crt+alt+delete.... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Eigenlijk wel triest dat we in zo'n computergestuurde wereld leven dat storingen "verholpen" dienen te worden door op reset te drukken of de voeding even te onderbreken...
Tsja, het is niet anders :? .

Maar vroeger doen er nog geen computers waren en er was een apparaat in storing was vaak de enige manier om de storing te verhelpen het apparaat uit en dan weer aan te zetten. Bij onze satellietontvanger is soms ook de enige manier.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door VIRM »

ThePretender schreef:Net als gisteren was de s3300 naar Hoofddorp vijf minuten vertraagd en stond de s4000 naar Rtd als eerste aangegeven op de TPB's. Maar de trein naar Hoofddorp kwam alsnog het eerste binnenrijden. Men checkte ook maar niet voor de zekerheid wat er op de treindisplay's staat en stapte in. En een minuut later zag ik heel wat mensen de trein weer uitstappen. Volgens mij had de conducteur voor de zekerheid omgeroepen dat het niet de sprinter naar Rtd is.
Deze fout heb ik diverse keren gezien in de richting Uitgeest/Hoorn.
Richting A'dam vertrekken ze 4 minuten van elkaar, richting noorden 6 minuten. En toch lukt het niet om die borden te fixen.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Dan was er zeker iets mis met [..] regeld?
Zeker.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door wouter15 »

Vandaag een heerlijke miscommunicatie van de NS. Ik zat vanmiddag in de IC Utrecht - Woerden (vertrek Utrecht CS 16:55) en vlak voor Woerden riep een vrouwenstem: "Dames en heren, het volgende station is Woerden, station Woerden. Deze trein zal na Woerden verder rijden als intercity naar Bodegraven, Alphen aan den Rijn, Leiden lammenschans en als eindbestemming Leiden" Een paar minuten later hoorde we hetzelfde verhaaltje nog een keer maar dan door een mannenstem. Ze hadden mischien even kunnen afspreken wie de omroep doet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Caspar »

Gisteren voor de afwisseling weer eens op het Argosbord: Door een storing aan het informatiesysteem...

Het is wel dagelijks storing he? Afgelopen 2 weken in ieder geval 1 op de 3 dagen dat ik op het station kom in Alkmaar/ Hoorn...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Er wordt hard aan gewerkt achter de schermen... Het gaat nu vooral fout als er opeens veel storingen/vertragingen/trammelant op het spoor is.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Gekko123 »

Dus als ik het goed begrijp is er een systeem ingevoerd dat alleen werkt als er geen grote verstoringen zijn?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door webguy »

Nee, het maakt het probleem alleen erger - het is een van meerdere factoren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

De omroep in Arriva treinstel 509 kondigde twee keer Sliedrecht aan. De eerste van die twee was uiteraard Sliedrecht Baanhoek, maar Baanhoek miste in de omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep in de s2100 die ik vanmiddag had zou de aansluitende IC naar Breda in Dordrecht van spoor 5 of 6 vertrekken. Vooral op 6 zou het toch wat lastig instappen worden :P
En in Rotterdam werd omgeroepen dat een reservering verplicht was voor Fyra naar Breda i.p.v. een toeslag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Wubbo »

Vandaag werkzaamheden tussen Baarn en Amersfoort. Onder dat kopje staat vermeld dat er geen treinen rijden tussen Baarn en Amersfoort. Daarbij staat ook dat er tussen Schiphol en Amersfoort geen IC's rijden (inclusief een omreisadvies), dat de IC's uit Amsterdam tot Hilversum rijden en dat je voor Amsterdam C - Amersfoort ook beter via Utrecht kunt reizen staat er niet. Onder datzelfde kopje staat ook dat er minder treinen rijden tussen Amersfoort en Deventer. Dat gaat dan om een serie uit Utrecht (s2800 ) die niet rijdt, logisch om dat onder het kopje Baarn - Amersfoort te plaatsen.

Dit is trouwens tegelijk gepland met werkzaamheden op Amsterdam Bijlmer ArenA, zodat er ook minder treinen rijden tussen Utrecht en Schiphol. Handige combi.

Actuele vertrektijden vertellen voor de IC's die normaal van Nijmegen naar Den Helder gaan (maar nu tot Alkmaar rijden ivm werkzaamheden) dat ze vanaf Heiloo op tussengelegen stations stoppen. Alleen stoppen ze niet in Heiloo en zijn er geen tussengelegen stations tussen Heiloo en Alkmaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #25

Bericht door Suus »

Wat moet er eigenlijk verbouwd worden aan Amsterdam Bijlmer ArenA? Of is het ergens anders, aangezien 's avonds via Centraal wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten