Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Type A en B in München, Type DT1 en DT2 in Nürnberg en Type U in Wenen, die samen een familie aan metrostellen vormen, zijn volstrekt niet gerelateerd aan de metro's in Amsterdam en Hamburg. Ze delen bijvoorbeeld geen enkele fabrikant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Ik dacht dat men voor de draaistellen vooral naar München gekeken had. Dat meen ik op meerdere plekken gelezen te hebben, door de jaren heen. Maar ook als dat niet zo is dan heeft men zaken als lengte-breedteverhouding, raam-deurverhouding en indeling daar wel van afgekeken.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Vandaag een setje CAF's op de vork.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Lijn 53/54 die dus via CS "vorken". Lijn 53 komt aan op CS en wordt 54 en andersom. Dit is om de aansluiting stad uit mogelijk te maken op Van der Madeweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... xploitant/Nieuwe abri's
Vanaf juli 2012 worden door de hele stad de abri's en de informatiepanelen geleidelijk vervangen. Telkens als een oude abri wordt weggehaald, wordt ook meteen de nieuwe abri geplaatst. Zo blijft eventuele overlast voor de reiziger en omwonenden tot een minimum beperkt. De nieuwe abri's zijn duurzamer en energiezuiniger, onder andere door het gebruik van led verlichting.
Heeft iemand al wat gespot?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Tramhalte Sloterdijk? Of is dat een spin-off. Ken ook natuurlijk.
Voor de rest vond ik het wel geinig dat de automatische omroepstem tussen de Isolatorweg en Station Sloterdijk omriep. "Volgende halte, Centraal Station" Was het maar zo denk ik dan, zo mij een hoop tijd schelen naar huis toe 's middags
Voor de rest vond ik het wel geinig dat de automatische omroepstem tussen de Isolatorweg en Station Sloterdijk omriep. "Volgende halte, Centraal Station" Was het maar zo denk ik dan, zo mij een hoop tijd schelen naar huis toe 's middags
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Omroepstem in lijn... ?
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Owkeej. Vond het al raar met de vermelding "volgende halte". Maareh, heel apart dat CS wordt omgeroepen op lijn 50. Is niet mogelijk als de wagen als lijn 50 is ingesteld namelijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Nee ik heb ook nog niks opgemerkt, ik lees net op AT5 (http://at5.nl/s/nIi) dat de stad enkele miljoenen over heeft overgehouden aan de Noord-Zuidlijn . Dus misschien komt er toch nog wat van terecht (A). De laatste tijd worden er enkele haltes opgehoogd voor mindervaliden in Noord en worden er zeldzaam nog wel eens oude pid's vervangen door digitale pid's & dan ook nog in 1 enkele richting (bijvoorbeed: Leidseplein alléén in de richting: Amstelveen/De Aker/Nieuw Sloten). Ik dacht dat het Rembrandtplein de eerste vernieuwde halte was, maar helaas niks van waar :N .R-Flow schreef:http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... xploitant/Nieuwe abri's
Vanaf juli 2012 worden door de hele stad de abri's en de informatiepanelen geleidelijk vervangen. Telkens als een oude abri wordt weggehaald, wordt ook meteen de nieuwe abri geplaatst. Zo blijft eventuele overlast voor de reiziger en omwonenden tot een minimum beperkt. De nieuwe abri's zijn duurzamer en energiezuiniger, onder andere door het gebruik van led verlichting.
Heeft iemand al wat gespot?
#Erg triest gesteld met het Stadsmeubilair in Amsterdam (het bekende Reclamehokje aan het Leidseplein richting: Amstelveen/De Aker/Nieuw Sloten wil soms nog wel eens apart worden versierd worden of een klein TV'tje in het Tramhokje aan het Muntplein of de Dam :X.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Je komt eigenlijk nooit vernield meubilair tegen dus ik snap niet dat er zo wordt geklaagd over het meubilair. Het is functioneel en het voldoet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Whut?OVAMS schreef: ik lees net op AT5 (http://at5.nl/s/nIi) dat de stad enkele miljoenen over heeft overgehouden aan de Noord-Zuidlijn
Edit: verhip ja, 200 miljoen.. maar inderdaad, iedereen hield zijn hart vast, maar het boren ging nog verrassend goed! :D
Het is nog wel de vraag hoeveel van die 200 miljoen er in andere projecten wordt gestopt dan het NZ-risicopotje.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Het is lelijk. Eens in de tig decennia mag er écht wel een update komen. Daarnaast staat er gewoon een belofte online dat vanaf de zomer die oude meuk vervangen zou worden door nieuw spul, waar dus geen bal van terecht is gekomen.Bee schreef:Je komt eigenlijk nooit vernield meubilair tegen dus ik snap niet dat er zo wordt geklaagd over het meubilair. Het is functioneel en het voldoet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Het meubilair staat er nog geen vijftien jaar en het vorige meubilair was van roestend ijzer, dat was pas geen porum :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Dus? Die blauwe bakken met alle info die er schots en scheef in hangt ziet er niet uit t.o.v. steden zoals Rotterdam en Utrecht. 15 jaar zet ik trouwens mijn vraagtekens bij. We hadden volgens mij al vanaf begin jaren '90 van die blauwe hokjes staan in Nieuw Sloten.Bee schreef:Het meubilair staat er nog geen vijftien jaar en het vorige meubilair was van roestend ijzer, dat was pas geen porum :N
Stond vandaag trouwens weer heerlijk een half uur op de 17 te wachten. Niks in de GVB app, niks op de mobiele website en geen tramconducteur van de 1 die effe beroerd genoeg is om door de speakers om te roepen dat tram 1, 2, 5, 13 én 17 half plat liggen door een probleem bij CS. De desktop website van GVB doet het amper op een iPhone. Op zo'n moment zou het fijn zijn dat we digitale zuilen in de stad hebben die wél gewoon extra info weergeven.
Aan de haltevoorzieningen kan nog een hoop verbetert worden in Amsterdam.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Overdrijven is ook een vak. De bushalte van het GVB bij mij voor de deur heeft een abri maar de enige verlichting komt van de reclamebak en de vertrektijden hangen aan de haltepaal ernaast, dus droog je vertrektijden opzoeken kan ook niet. Dat er aan dynamische reisinformatie wat verbeterd kan worden dat is waar, maar om dan meteen ook maar de abri's af te schrijven als ouderwetse lelijke onprofessionele meuk is te veel van het goede. Trouwens, Connexxion in Utrecht is ook heel goed in het scheefhangen van de informatie...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
En dat vind jij blijkbaar positief? Kijk maar eens goed rond in de stad hoe veel tramhaltes erbij hangen en trek vooral je vergelijking met wat er tegenwoordig in Utrecht geplaatst wordt. Halte Laan van Vlaanderen waar een vriendin van me woont ziet er ook al jaren lang niet uit, maar effe iets nieuws plaatsen ho maar.Bee schreef:Overdrijven is ook een vak. De bushalte van het GVB bij mij voor de deur heeft een abri maar de enige verlichting komt van de reclamebak en de vertrektijden hangen aan de haltepaal ernaast, dus droog je vertrektijden opzoeken kan ook niet.
Ik heb mijn mijn mening, jij de jouwe.Bee schreef:maar om dan meteen ook maar de abri's af te schrijven als ouderwetse lelijke onprofessionele meuk is te veel van het goede.
Laatst gewijzigd door R-Flow op wo 28 nov 2012, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Twee abri's met bankje, twee vuilnisbakken, bord met lijnennetkaart, haltenaam en vertrekstaatje. Lijkt mij dik in orde :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
En je hebt het er net nog over dat je niet eens droog je vertrektijden kan bekijken en de verlichting te wensen overlaat.Bee schreef:Twee abri's met bankje, twee vuilnisbakken, bord met lijnennetkaart, haltenaam en vertrekstaatje. Lijkt mij dik in orde :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Ik ga deze discussie al helemaal niet aan :D
De abri's zijn prima en functioneel. De vitrine moet alleen wat beter en verzorgder gebruikt worden, en inderdaad eventueel een klein LED-display voor de komende twee trams/bussen erin. Dan ben ik al heel tevreden!
De abri's zijn prima en functioneel. De vitrine moet alleen wat beter en verzorgder gebruikt worden, en inderdaad eventueel een klein LED-display voor de komende twee trams/bussen erin. Dan ben ik al heel tevreden!
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
R-Flow, lees nu eens goed: Die halte die jij als hopeloze toestand kenmerkt is beter voorzien dat de bushalte van het GVB bij mij voor de deur: In Diemen zijn de bushokjes van CBS en die hebben geen voorzieningen voor informatie in de abri
Oja, en over echt slechte haltes gesproken, dit is al driekwart jaar de bushalte van lijn 44 in Diemen: http://goo.gl/maps/KflmC
Oja, en over echt slechte haltes gesproken, dit is al driekwart jaar de bushalte van lijn 44 in Diemen: http://goo.gl/maps/KflmC
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Ik las prima, kon verder moeilijk uit je verhaal destilleren waar je woont en om wat voor type halte het precies gaat. Handig als je die informatie verschaft.Bee schreef:R-Flow, lees nu eens goed: Die halte die jij als hopeloze toestand kenmerkt is beter voorzien dat de bushalte van het GVB bij mij voor de deur: In Diemen zijn de bushokjes van CBS en die hebben geen voorzieningen voor informatie in de abri
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Nee, ik meld mijn locatie alleen expliciet want er is een of andere stalkende milieufundamentalist
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
Laten we hopen dat de gemeente snel overgaat tot plaatsing van dergelijke zuilen.Ardan schreef:De vitrine moet alleen wat beter en verzorgder gebruikt worden, en inderdaad eventueel een klein LED-display voor de komende twee trams/bussen erin. Dan ben ik al heel tevreden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten