Mag ik even kwijt #122

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Fles »

125 Teletekst wo 28 nov
***************************************
NYPD:moordloze dag in New York City
***************************************
` In New York is afgelopen maandag voor
het eerst sinds mensenheugenis niemand
vermoord.Zelfs oudere NYPD-agenten
kunnen zich geen dag zonder dodelijke
steek-,schiet- of vechtpartij
herinneren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Daar word je toch blij van :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Daantje »

Hmm, jammer. Tot nu toe kreeg ik elke keer weer een pas met foto of de mogelijkheid om gratis een pas met (andere) foto aan te vragen, ook toen die chip erin kwam enzo. Ben meer benieuwd hoe ze dat doen als je in de tijd die ze stellen geen tijd hebt om je pas op te halen. Ik werk fulltime en heb nu weken dat ik maar een avond in de week niets te doen heb en m'n weekenden zijn ook druk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Geert »

Ik prijs mezelf maar alvast gelukkig met het feit dat er een ING-winkel een paar blokken verderop zit. Toen ik nog in Zeist woonde moest ik naar de andere kant van het dorp fietsen voor dit soort zaken :?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door ODRAIL »

Heerlijk ... aan de weken van racen, rennen en vliegen komt vanaf morgen een einde. Ben er inmiddel na zeven weken van drukte wel aan toe :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Het vreemde van die hele ING-actie is nog wel dat er op de site van de ING helemaal niets over te vinden is, alleen dat je vanzelf een IBAN-pas krijgt als je huidige pas verloopt. Mijn huidige pinpas kan nog mee tot maart 2014 en IBAN wordt ingevoerd in februari 2014, dus ze zijn er wel als de kippen bij om mijn pas te vervangen...

Aan de andere kant, bijna alle klanten van de ING zullen een pas hebben die in 2014 vervangen moet worden aangezien natuurlijk alle klanten in 2009 een nieuwe pas hebben gekregen omdat de transparante ING-passen en de blauwe Postbankpassen eruit moesten, met dit argument kunnen ze mooi dat vervangproces weer wat gaan uitspreiden. Toen zat ik overigens ook bij de eerste vervangingen, mijn ouders waren pas een half jaar later aan de beurt bijvoorbeeld...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ooit ook een keer bij de Rabobank gehad. Mijn ouders waren eerder aan de beurt bij een paswissel dan ik. Bij navraag bleek dat het op rekeningnummer ging. En aangezien ik een hoger rekeningnummer heb dan mijn ouders was dit dus logisch. Alleen je komt er even niet op, omdat je denkt dat het op alfabet gaat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Geert »

Bee schreef:Aan de andere kant, bijna alle klanten van de ING zullen een pas hebben die in 2014 vervangen moet worden aangezien natuurlijk alle klanten in 2009 een nieuwe pas hebben gekregen omdat de transparante ING-passen en de blauwe Postbankpassen eruit moesten, met dit argument kunnen ze mooi dat vervangproces weer wat gaan uitspreiden. Toen zat ik overigens ook bij de eerste vervangingen, mijn ouders waren pas een half jaar later aan de beurt bijvoorbeeld...
Ik moet de eerste ING-pas die de vijf jaar volmaakt nog meemaken :') Alle passen van de ING die ik heb gekregen in de laatste 10 jaar zijn telkens na 2/3 jaar vervangen. Zonde van alle kosten lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Het was mij bijna gelukt met de pinpas die ik kreeg toen mijn Pennierekening een Easy Bluerekening werd, die heb ik echter na vier- en een half jaar gratis vervangen door een Mijn Postbankpas, dat was de eerste drie maanden dat dat bestond gratis dus toen een vriendin mij daar op wees was ik er natuurlijk als de kippen bij (en twee weken later had de halve klas zo'n pas, de andere helft zat bij de verkeerde bank :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door ODRAIL »

Mijn pas heb alweer twee jaar en hij kan nog drie jaar mee. Bij de vorige haalde ik de vijf jaar net niet omdat ik van betaalpakket wisselde. En dat kon niet op de oude pas.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Daantje »

Ik kan me niet herinneren dat m'n pas ooit de einddatum gehaald heeft, niet bij de ING maar ook niet bij de Rabobank. Ach, als ze m'n ING pas blokkeren kan ik altijd nog met internetbankieren alles overmaken op m'n rabobankrekening en die gebruiken want bij de ING heb je je pas niet nodig voor internetbankieren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Dat TAN-codes via mobiel heeft trouwens ook iets opmerkelijks. In mei ben ik van simkaart gewisseld omdat je voor een iPhone een kleinere simkaart nodig hebt en de eerste SMS die ik ontving op die simkaart, die toen slechts 2 minuten geactiveerd was, was van de ING: de komende drie dagen was mijn nummer geblokkeerd voor TAN-codes want ik had een nieuwe simkaart.

A: Hoe wist de ING dat ik een nieuwe simkaart had?
B: Hadden ze dat niet ergens zichtbaarder op hun website kunnen plaatsen. Voor hetzelfde geld had ik niet genoeg geld op mijn rekening staan voor de huur en wat geld van mijn spaarrekening naar mijn girorekening moeten overmaken en had dat niet gekund :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door STF »

De camping is de hele maand november leeg geweest (nog nooit eerder meegemaakt), komende zaterdag sluit de camping twee maanden dus in die laatste paar dagen had ik niemand meer verwacht. Gisteren telefoontje; bent u nog open? Ja, maar zaterdag gaan we dicht. Geen probleem, we willen woensdag arriveren en zaterdag vertrekken.

Haha, zijn er uiteindelijk toch nog tot de allerlaatste dag dat we open zijn, kampeerders.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Fles »

Awesome _O_

Die mensen hebben vast een mooi verhaal :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door STF »

Kunnen ze gelijk de verlichting bij de afvalcontainers testen, die ik gisteren gemonteerd heb:
Afbeelding

Ik geloof dat ik echt al zeven jaar van plan was om daar verlichting te maken, slechts twee uurtjes werk, maar toch kwam het er nooit van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Het lijken de afvalbakken uit de Cup-a-soup reclame wel :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door STF »

Ken ik niet, wat is daar dan mee?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Geert »

Bee schreef:Dat TAN-codes via mobiel heeft trouwens ook iets opmerkelijks. In mei ben ik van simkaart gewisseld omdat je voor een iPhone een kleinere simkaart nodig hebt en de eerste SMS die ik ontving op die simkaart, die toen slechts 2 minuten geactiveerd was, was van de ING: de komende drie dagen was mijn nummer geblokkeerd voor TAN-codes want ik had een nieuwe simkaart.

A: Hoe wist de ING dat ik een nieuwe simkaart had?
B: Hadden ze dat niet ergens zichtbaarder op hun website kunnen plaatsen. Voor hetzelfde geld had ik niet genoeg geld op mijn rekening staan voor de huur en wat geld van mijn spaarrekening naar mijn girorekening moeten overmaken en had dat niet gekund :|
A -> http://www.security.nl/artikel/38611
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

En dat mag zomaar? Opmerkelijk :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door STF »

Bee schreef:Het lijken de afvalbakken uit de Cup-a-soup reclame wel :|
In Luxemburg is het vrij erg ja:

Plastic folie PP
Plastic folie PS
Plastic folie PE-LD
Plastic flessen PET
Plastic flessen PE
Plastic bakjes PP
Plastic bakjes PS
Karton (mag niet bij papier)
Papier (mag niet bij karton)
Blik, ijzer
Aluminium
Glas
Schoon styropor
Vuil styropor
Styrodur
Spuitbussen
Batterijen
Kurken

En zo kan ik nog wel een halfuur door blijven gaan, maar een in Nederland hele bekende ontbreekt: GFT

Kampeerders begrijpen er niks van; waar is de GFT bak nou toch? Ja die hebben we niet, er staat wel een groene bak bij, maar dat is geen GFT hoor. Men kent geen GFT in Reisdorf, dus kunnen we het moeilijk "aanbieden" op de camping.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Sinds ik in Diemen woon scheid ik nog maar twee soorten afval: glas en de rest.

Mijn vader maakte een keer de opmerking dat ik het papier niet apart hield. Kan ik wel doen natuurlijk, maar ik heb in een loopafstand van een kilometer geen papierbak in de buurt, de verenigingen die inzamelen komen hier niet langs dus waar moet ik het dan kwijt? Ik weet het niet, dus hop, in de afvalbak ermee.

De afvalbakken worden bij mij twee keer per week geleegd (op maandag en donderdag) en het grofvuil komt een keer per week op dinsdag, want dan is er het grootste aanbod van sloophout (maandagavond komt de lokale Bulgaar voor het metaal, dus dat is er dinsdag dan niet meer). Het is nog dat er een glasbak staat (zo'n echte ouderwetse nog wel, ooit een keer witgeschilderd maar het geel komt er weer doorheen), anders had ik daar ook zeker een kilometer mee mogen gaan sjouwen...

Zo ziet het eruit als de afvaldienst net langs is geweest, normaal liggen er meer koelkasten en een enorme berg hout.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Ardan »

Ik heb zojuist deze documentaire uit 2011 bekeken op YouTube, over de Berlijnse Muur. Die heeft een behoorlijke indruk gemaakt bij mij, dus ik wil hem jullie niet onthouden. Hij duurt alleen anderhalf uur, dus ga er maar even voor zitten :mrgreen: Maar het is wel de moeite waard! Oh ja, hij is in het Duits, dus niet aan te bevelen voor de niet-Duitssprekenden onder ons ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6hn3HbQRqh8[/youtube]
Link
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door webguy »

Over de ING - m'n vrouw kreeg ook pas een nieuwe pas met IBAN erop, terwijl zij bij de vorige "upgraderonde" later dan mij een nieuwe kreeg. Overigens had ze regelmatig last van een niet leesbare pas, dus misschien heeft dat er wat mee te maken...

En wat sommige dingen betreft is de ING royaal - ik heb nog steeds online toegang tot de Volkskrant van mijn studentenpakket 5.5 jaar geleden. Kwam er vanochtend weer achter toen ik iemand in de trein zag met een papieren volkskrant met een artikel op de Benelux. Het is dat Vodafone niet meewerkte om de krant te downloaden, maar het kon wel.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Dagren »

Hey Bee, kan je van de gemeente geen papierbak krijgen? Ik moest er ook even flink om zeuren omdat ik in een flat woon, maar ik heb er nu wel een. (En sindsdien hebben zo'n beetje alle andere bewoners er ook een aangevraagd)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #122

Bericht door Suus »

Oei, kan je ook niet weten maar weet je, ik woon in een containercomplex, dus het is een beetje krapjes zeg maar :lol:

Afbeelding
Dit is het eerste blok, ik woon in een blok met een ander type woningen (korter maar breder en hoger) en zoals je ziet is de opslagruimte, eh, nihiel. Heb wel eens om een ophaalpapierbak gevraagd beneden maar die worden niet meer geproduceerd naar het schijnt, alleen nog van die hippe ondergrondse dingen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten