Reserveren fyra

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Reserveren fyra

Bericht door iljitsch »

Weet iemand hoe dat reserveren voor de fyra naar België in z'n werk gaat?

Ik ben toch bang dat ik de komende week mijn laatste rit met de benelux ga maken, en dus in de toekomst van de nieuwe duurdere trein met extra overstap gebruik zal moeten maken als ik een bezoek aan België wil brengen. Maar wellicht is er aan dat vermaledijde reserveren nog iets te verbeteren, bijvoorbeeld dat je tot op het laatste moment online je reservering kan wijzigen zolang er plaats is.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Reserveren fyra

Bericht door Ronald »

Reserveren? Het is nog niet eens bekend of die trein wel gaat rijden. Ik zou voorlopig je reis naar België gewoon met de stoptrein via Roosendaal plannen. Hoef je je ook geen zorgen te maken over reserveren.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Reserveren fyra

Bericht door RoelZ1 »

De voorwaarden zijn als volgt, prijzen op basis van een enkele reis Amsterdam - Brussel:

Full-Flex tarief:
- Beschikbaar zo lang er stoelen vrij zijn
- Te boeken tot vertrektijd, zowel via de (mobiele) site, telesales, de app als de balie (alle verkoopkanalen).
- Prijs: €54,00
- Gratis tot 3 keer om te boeken tot een uur na vertrek. Tot de avond voor voor vertrek via balie en telesales, op de dag van vertrek alleen aan de balie.
- Is ook geldig in de trein voor en na de geboekte trein, maar zonder zitplaatsgarantie.
- Wordt 90% terugbetaald bij annuleren tot een uur na vertrek, daarna 50%.

Semi-Flex tarief:
- Beschikbaar zo lang er stoelen vrij zijn.
- Boekbaar tot de avond voor vertrek via alle verkoopkanalen.
- Prijs: €41,00
- Eénmaal gratis om te boeken tot de avond voor vertrek.
- Wordt 50% terugbetaald bij annuleren tot de avond voor vertrek.

Weekend/Youth/Senior-tarieven:
- Beschikbaar zo lang er stoelen vrij zijn
- Te boeken tot vertrektijd via alle verkoopkanalen.
- Prijs: €41,00 (weekend, vrij-middag, za+zo), €30,00 (Youth, 12 t/m 25 jaar), €39 (Senior, vanaf 60 jaar)
- Eénmaal gratis om te boeken tot een uur na vertrektijd
- Wordt 50% terugbetaald bij annuleren tot een uur na vertrek.

Supersaver-tarief:
- Beperkte beschikbaarheid, minimaal 20%, maximaal 50% per trein.
- Te boeken tot 7 dagen voor vertrek via alle verkoopkanalen
- Prijs: €25,00
- Kan niet worden omgeboekt of geannuleerd.

Op dit moment is het wijzigen van een reservering enkel mogelijk via telesales en via de balies. Wat je dus zou kunnen doen is een ticket kopen die tot een uur na vertrek om te boeken is (Youth, Weekend, Senior of Full-Flex) en die reserveren voor de laatste trein die je eventueel zou kunnen nemen. Als je een eerdere trein wilt nemen kun je aan de balie op het moment dat je wilt gaan reizen nog omboeken naar de eerstvolgende trein.

Overigens is dit ook allemaal ter sprake gekomen in het topic 'Internationaal reizen met Fyra'.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Reserveren fyra

Bericht door Ronald »

RoelZ1 schreef: Wat je dus zou kunnen doen is een ticket kopen die tot een uur na vertrek om te boeken is (Youth, Weekend, Senior of Full-Flex) en die reserveren voor de laatste trein die je eventueel zou kunnen nemen.
Waar wil je dat doen dan? Na 9 december kun je alleen de Thalys boeken. Ook de prijzen zijn officiëel nog niet bekend.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Reserveren fyra

Bericht door iljitsch »

Het lijkt mij een enorme vooruitgang als je via 't internet je reservering kan wijzigen. Wellicht dat dit een goede insteek is richting de politiek, aangezien dit alleen een kwestie is van IT-systemen aanpassen, geen gezeur over materieel en dergelijke.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten