(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

Op dit moment rijden er vier stuks (9148 - 9150, 9152) vooral op de Maarssense lijnen 37 en 38.
Hier nog een foto van de beplakte bus: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... =21&pos=20
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Bedankt voor de informatie :)
Bestickering ziet er netjes uit :pos: Rijden er ook nog CXX-Amba's voor GVU rond?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Zowiezo de 8125, maar of er nog meer zijn weet ik niet.

Apart overigens om de 9148 nu in het GVU-blauw te zien. Vorige week heb ik hem nog in het oude CXX-groen op Buslijn 38 gefotografeerd.

Verder had ik het 2 weken terug erover dat er een 400-tje van de RET (de oudere broer van de 600-serie bussen) op zaterdag rond 13:00 uur op Zuid rijdt. Vandaag zag ik wat voor bus het is. Het is de 488 en hij rijdt voor een kinderclub z'n rondjes. Eens kijken of ik die volgende week op de foto kan krijgen. Dan ben ik in tegenstelling tot vandaag wel rond die tijd vrij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

lausteen schreef:Vandaag een Volvo op lijn 48 in Rotterdam :D Nog nooit wat anders gezien dan een Citaro daar..
Af en toe rijdt er wel eens een 900 op lijn 48, maar een 600 is ook voor mij vreemd. :o

@mb90: die bus zag ik vorige week zaterdag rijden bij Slinge (maar ik was het vergeten te vertellen :oops: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Mark »

Ik zag rond 20:00 een Syntus bus vanaf de Sportlaan Driene in Hengelo met mensen vertrekken. Het was een gewone lijndienst, maar ik niet lezen waar de bus heen ging.

Naar mijn weten rijdt Syntus hier helemaal geen buslijnen, en zeker niet op zaterdagavond om 20:00...
Wie weet wat dit kan zijn? Een Syntus-bus rijdend voor Connexxion?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

NS-bus Hgl <-> Hgl-FBK-station? Die dan geheel toevallig door syntus gereden werd?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Ik zag gisterochtend trouwens nog een gele ZGT met analoge lijnfilm rijden in Rotterdam als lestram :) Nummer was 728, als ik me niet vergis. Van die trams reden er toch nog maar een paar rond?
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door lausteen »

Er zijn er nog vier, waarvan de 818 en de 823 vaak nog te zien zijn op lijn 7, de andere twee worden gebruikt als leswagen.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

mb90 schreef:Zowiezo de 8125, maar of er nog meer zijn weet ik niet.

Apart overigens om de 9148 nu in het GVU-blauw te zien. Vorige week heb ik hem nog in het oude CXX-groen op Buslijn 38 gefotografeerd.
Ja, de 8125 samen met de 8130. Verder ook nog Alliance 2252, alleen zou die sinds gister spoorloos verdwenen te zijn. Niet op de stalling, noch op dienst. Je mag waarschijnlijk ook wel gaan opschieten met plaatjes van de groene bussen, want ik denk dat alles (wat blijft) wel blauw/wit gaat worden. Er zijn trouwens hardnekkige geruchten dat er vanaf december nog wat wagens bijkomen omdat het nu al krap aan is en de DRGL vanaf 14 december weer verder wordt uitgebreid.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

- Door de bomruiming in de Provenierswijk in Rotterdam reden de Tramlijnen 20 en 25 niet van en naar Schiebroek, maar van en naar de Kleiweg. Hierdoor reden er ZGT's op beide lijnen. Een opvallende verschijning hiertussen was ZGT 839. Zo vaak zie je een 800-tje niet buiten in het weekend en al helemaal niet op Tramlijn 20.

- Zoals ik hierboven dus zei reden de Tramlijnen 20 en 25 met ZGT's, maar gek genoeg reden er op Tramlijn 23 ook minimaal 3 ZGT's. Je zou toch zeggen dat er zeker op een zondag, en met de overgebleven Citadissen van Tramlijn 20 en 25, makkelijk alleen Citadissen op Tramlijn 23 zouden kunnen rijden, maar blijkbaar niet. :? Als klap op de vuurpijl kon er wel een Citadis gebruikt worden voor een Lestram.

- Als vervangende bussen voor de eerste metro's van vanmorgen op de Erasmuslijn werd o.a. Berkhofje 618 en een Citaro gebruikt. Een behoorlijk verschil dus. Ook filmde de 618: "100 Metrodienst" en de Citaro "82 Tramdienst", niet echt eenduidig dus.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Mark »

MdJ schreef:NS-bus Hgl <-> Hgl-FBK-station? Die dan geheel toevallig door syntus gereden werd?
Nee, want de Sportlaan Driene ligt nou niet bepaald op die route...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door lausteen »

ZGT 830 is rijp voor de sloop; de remmen blijven hangen waardoor de tram soms amper meer vooruitkomt, hij moet m dan door de remmen heen trekken. Ik snap niet dat zo'n wagen nog in dienst wordt gebruikt; toen ik uitstapte en de tram weg zag rijden, ging dat gepaard met veel vonken en zelfs rook :roll:
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

Het laatste uur voor de provincie Alliances in Utrecht is nu toch wel geslagen. Aankomende woensdag gaan er maar liefst elf nieuwe Amba's de weg op. Te beginnen in Oudewater, gevolgd door Wijk bij Duurstede. Vanuit Oudewater rijden nu acht Alliances. Dus tel maar uit :( Voor de nummerofielen: 2423, 2424, 2503 - 2508. In Wijk zitten 17 Alliances.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Mark schreef:
MdJ schreef:NS-bus Hgl <-> Hgl-FBK-station? Die dan geheel toevallig door syntus gereden werd?
Nee, want de Sportlaan Driene ligt nou niet bepaald op die route...
Kan het hiermee te maken hebben gehad? http://www.tctubantia.nl/regio/twente/3 ... n-leed.ece
Met wellicht een reiziger die vroeg of de chauffeur op een voor hem handige halte wilde stoppen?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Mark »

Zou kunnen.

Vandaag reed er op lijn 14 in Hengelo een bus in de ouderwetse Oostnet-kleuren, zoals ze hier tot een paar jaar geleden allemaal rondreden. Ik dacht dat de oude bussen hier helemaal verdwenen waren, maar blijkbaar nog niet :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag zag ik bij het busstation van Hoogvliet voor Buslijn 78 (de Stadsbus voor Hoogvliet) dat deze lijn ineens blauwe lijnstickers heeft. Een blik op de lijnennetkaart voor 2009 leerde dat alle gemaksbussen blauw gekleurd zijn op de kaart. Ik denk dus dat alle gemakslijnen dit soort lijnstickers zullen krijgen:
Afbeelding

Vanuit de metro zag ik bij Rhoon dat ook Buslijn 65 al een blauwe lijnsticker heeft. Bij andere lijnen heb ik de nieuwe lijnstickers nog niet gezien, dus ik denk dat het alleen alvast gedaan is bij lijnen die niet zullen veranderen en dat vanaf 14 december alle gemaksbussen blauwe stickers zullen hebben en alle frequentbussen rode stickers zullen krijgen.

Verder was ik vanmiddag ook in Spijkenisse. Ik dacht dat hier de MAN Scoutjes alleen voor de stadsbussen bedoeld waren, maar vandaag zag ik er eentje op Buslijn 106 naar Brielle...:
Afbeelding

...en ook op Buslijn 111 naar Hellevoetsluis:
Afbeelding
Om het nog gekker te maken reden er een paar 15 meter Volvo 8700-tjes op de stadslijnen 84 en 85. :?

Op 2 ritten in de middagspits rijdt er een grote bus op Buslijn 81 in Spijkenisse van metrostation Centrum naar De Akkers. Nu liet die bus alleen een niet al te duidelijke bestemming zien:
Afbeelding
Je weet zo dus nog niet of hij naar De Akkers gaat of naar Centrum. Hij ging nu naar De Akkers.

Tot slot zijn de display's van de geel-witte lagevloers Alliance's nu echt op. Nadat ik vorige week de vanuit de stalling Krimpen rijdende 2232 al met een vastgelopen display zag, zag ik vandaag de 2231 in Spijkenisse (die overigens begin dit jaar vanuit Ridderkerk reed) met niks op de display. Hij rijdt hier denk ik als Buslijn 87 vanuit bedrijventerrein Halfweg naar metrostation Centrum en zou hierna verder gaan als spitsrit op Buslijn 84 naar de wijk Maaswijk:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Verder was ik vanmiddag ook in Spijkenisse. Ik dacht dat hier de MAN Scoutjes alleen voor de stadsbussen bedoeld waren, maar vandaag zag ik er eentje op Buslijn 106 naar Brielle...
Tja, maar in hoeverre is stad- en streek nu echt gescheiden in Spijkenisse... op de 105 rijden ook regelmatig Scouts en da's toch ook voor een aardig deel een streeklijn. Wellicht zit die lijn dan ook nog gekoppeld aan 85, ze versterken elkaar immers op het stuk binnen Spijkenisse.
Dat zou in ieder geval een goede verklaring voor de 15 meter Volvo's zijn, want die rijden vrij regelmatig op de 105.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

De 84, 85 en 105 zitten bij metrostation De Akkers inderdaad vaak aan elkaar gekoppeld, dus dat kan de Volvo's wel verklaren. Ik dacht namelijk dat die Volvo's alleen op de 101, 102, 103 en 115 reden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daantje »

Wat zijn in hemelsnaam gemaksbussen? :?:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

De Gemaksbus is een term die wordt gebruikt in het vervoerplan van de RET voor 2009 voor alle buslijnen die doordeweeks niet van 7 tot 7 om de 10 minuten rijden. Dus alle lijnen behalve de Frequentbussen 30, 33, 38, 44, 48, 66, 67, 70, 71, 73 en 76.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Ik weet niet of het komt doordat de bus gratis is hier in de regio, maar bus 187 van Gouda naar Leiden die om 21:26 vertrekt in Gouda zat stampensvol, inclusief staanplaatsen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

mb90 schreef:De Gemaksbus is een term die wordt gebruikt in het vervoerplan van de RET voor 2009 voor alle buslijnen die doordeweeks niet van 7 tot 7 om de 10 minuten rijden. Dus alle lijnen behalve de Frequentbussen 30, 33, 38, 44, 48, 66, 67, 70, 71, 73 en 76.
Dus eigenlijk zeggen ze dat een bus überhaupt een gemak is. Een service, 'ach, eigenlijk is het ook niet nodig, maar goed, speciaal voor u, een gemakje'. Maar alleen de drukste lijnen zijn gewone bussen, en noemen we 'frequentbussen'. Gemaksbussen bieden niet meer gemak dan een 'gewone' bus of een frequentbus, behalve dat 'ie überhaupt rijdt?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Echt, wat voor een figuur drinkt al die koffie op de marketingafdeling van RET?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

Vanmiddag kwam er een CFL bus hier op de halte aan, die zag eruit als de Railion 1600 locs, jezus wat zwart. De chauffeur had de verlichting aanstaan, maar de achterlichten waren echt niet meer zichtbaar, kwam totaal geen licht meer door de hoeveelheid vuil heen. De kentekenplaat was ook niet meer leesbaar, sterker nog de kentekenplaat was niet eens meer zichtbaar. Toen de bus weer van de halte wegreed, was de richtingaanwijzer (die wat feller is dan een achterlicht) heel vaag zichtbaar, zag eruit alsof de accu van de bus leeg was ;)
Zou de wasstraat stuk zijn ofzo, normaal zien die bussen er altijd netjes uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Jurjen schreef:Dus eigenlijk zeggen ze dat een bus überhaupt een gemak is. Een service, 'ach, eigenlijk is het ook niet nodig, maar goed, speciaal voor u, een gemakje'.
Dat is wel zo'n beetje de uitvoering ervan door de bustak van de RET, ze rommelen maar wat aan en je mag blij zijn als er überhaupt een bus komt. En waag het niet om er iets van te zeggen tegen de chauffeur, dan worden ze nog chagrijniger :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten