Ik begrijp je punt.RoelZ1 schreef:Serie s19500 kost 3 omlopen en serie s9500 maar 2. Het kost dus gewoon geld om de serie s19500 de hele (werk)dag te rijden en NS denkt dat er niet uit te halen.
Het om de zoveel jaar omgooien van de aansluitingen lijkt mij een erg slecht idee. Zo bouw je nooit een consequent Openbaar Vervoer op wat hard nodig is om keuzereizigers te trekken (reizigers met een alternatief, auto, motor, carpool). Een buslijn heeft een flinke ingroeiperiode van een aantal jaren. Dat betekent dat het jaren duurt voordat iedereen, die in theorie wel met de bus zou kunnen of willen reizen de bus 'ontdekt' heeft. Dat geldt ook voor aansluitingen. Als je nu ineens de aansluiting omwisselt ben je het keuze-deel van de reizigers naar Utrecht gelijk kwijt. Het duurt echter jaren voordat je het keuzedeel van de reizigers naar Leiden hebt gewonnen. Door elke paar jaar de aansluitingen om te wisselen begin je steeds weer opnieuw aan die cyclus, waarmee je een hoop reizigers verliest.
Dan heeft het verhaal van Roel voorlopig de grootste potentie.
@Chauf21:
Wanneer en in welke mate komen er meer treinen te reiden tussen Leiden en Alphen?
2018 (wat Wikipedia zegt) heb ik nu niet zo veel aan.
@Klaasje en Bee:
Dus met andere woorden, de dingen die heb ik gelezen over een RijngouweLijn/Lightrail die zou gaan reiden tussen Gouda, Leiden en Katwijk gaan niet door?