Bron en meerNS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder Prorail hebben geen gezamenlijke visie, ambitie en strategie.
Dat is wel noodzakelijk om treinen veilig en op tijd te laten rijden. Dat staat in een rapport dat NS en Prorail hebben opgesteld. Staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) stuurde het stuk woensdag naar de Tweede Kamer.
NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Waarom zo sip? Dit wisten we toch allang? :X
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Omdat het natuurlijk soweiso sipwaardig is, en omdat het nu zelfs staat in een rapport wat ze zelf opgesteld hebben.
Je zou kunnen zeggen dat er een stukje bewustwording optreedt "Hee kijk, wij falen!".
Als daar dan ook conclusies en maatregelen op volgen zou dat wel positief zijn ja. Maar eens zien.
Je zou kunnen zeggen dat er een stukje bewustwording optreedt "Hee kijk, wij falen!".
Als daar dan ook conclusies en maatregelen op volgen zou dat wel positief zijn ja. Maar eens zien.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Je moet gewoon McKinsey een visiedocument laten schrijven en daar beide organisaties zich aan laten verbinden :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Ooh ja.. Veel geld voor iets waar men uiteindelijk nog steeds niet achter staat.
Er is zeer waarschijnlijk een kostenoorlog gaande tussen beide partijen. Weinig wissels zorgen voor minder onderhoud en minder vervangingskosten voor Prorail maar fors hogere logistieke kosten voor NS omdat ze hun materieel minder efficiënt kunnen inzetten.
Dan hebben we het nog niet gehad over de verschillende meningen van NS en Prorail in het project SAAL.
Er is zeer waarschijnlijk een kostenoorlog gaande tussen beide partijen. Weinig wissels zorgen voor minder onderhoud en minder vervangingskosten voor Prorail maar fors hogere logistieke kosten voor NS omdat ze hun materieel minder efficiënt kunnen inzetten.
Dan hebben we het nog niet gehad over de verschillende meningen van NS en Prorail in het project SAAL.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Tsja. Dat gevoegd bij een minister die het nog net belangrijk genoeg vindt om haar sidekick ermee op te zadelen :')Klaasje schreef:Ooh ja.. Veel geld voor iets waar men uiteindelijk nog steeds niet achter staat.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
De NS moet niet zeuren en gewoon treintjes laten rijden. Anders laten we Arriva toch gewoon de diensten overnemen...Er is zeer waarschijnlijk een kostenoorlog gaande tussen beide partijen. Weinig wissels zorgen voor minder onderhoud en minder vervangingskosten voor Prorail maar fors hogere logistieke kosten voor NS omdat ze hun materieel minder efficiënt kunnen inzetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Jij hebt het altijd over efficiënt. Dan moet je efficiency natuurlijk niet als een drogredenering afdoen natuurlijk. :')
Zeker niet als een fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt.
Zeker niet als een fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Overigens wel leuk dat je Arriva noemt. Als er een partij in Nederland is die de hele dag aan het rangeren is om treinen langer en korter te maken dan is het Arriva wel, meer dan NS.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Zonder enige kennis van zaken, dat dan weer wel.Vinny schreef:Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Komt wel goed schatje.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Nouja, ik heb de afgelopen jaren genoeg adviezen van allerlei rare bureau's voorbij zien komen waaruit zeer duidelijk blijkt dat ze nergens verstand van hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
En hoe is dat minder dan wat er nu gebeurt?Thom91 schreef:Zonder enige kennis van zaken, dat dan weer wel.Vinny schreef:Ik weet het nog veel efficiënter. Je maakt gewoon een draad aan: "De Spoorsector in 2030" op dit forum en je hebt als NS/ProRail/Verkeer en Waterstaat/... gewoon binnen no time een gratis doortimmerde toekomstvisie...
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Het is wel handig om indicatief een logistiek plan en een dienstregeling te kunnen maken en dat te kunnen koppelen aan kosten en benodigde infra en de kosten daarvan.
De grap is dat er geen een partij in de spoorwereld is die dat allemaal helemaal beheerst.
De grap is dat er geen een partij in de spoorwereld is die dat allemaal helemaal beheerst.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Hole in teh Market
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
DB? SNCF?Klaasje schreef:Het is wel handig om indicatief een logistiek plan en een dienstregeling te kunnen maken en dat te kunnen koppelen aan kosten en benodigde infra en de kosten daarvan.
De grap is dat er geen een partij in de spoorwereld is die dat allemaal helemaal beheerst.
Komt wel goed schatje.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Nederlandse spoorwereld. Vroegâh had NS dat wel. Tegenwoordig lopen er her en der nog wel mensen rond die er veel van weten maar wat die vinden is natuurlijk strijdig met het beleid van het onderdeel waar je deel vanuit maakt.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Nee, laten we eens kijken naar de NMBS groep in Belgie. Perfect georganiseerd allemaal in één hand, waar de knapste koppen aan het roer staan en waar dagelijks gewerkt wordt aan het materialiseren van een doortimmerde toekomstvisie.
Einde sarcasmemodus.
ProRail en NS hebben totaal andere taken en verantwoordelijkheden. Klaarblijkelijk kunnen ze wel samen een rapport schrijven (waarin ze dit concluderen), dus zouden ze ook een visiedocument kunnen opstellen. De WIL ontbreekt gewoon en dat is iets heel wat anders
Einde sarcasmemodus.
ProRail en NS hebben totaal andere taken en verantwoordelijkheden. Klaarblijkelijk kunnen ze wel samen een rapport schrijven (waarin ze dit concluderen), dus zouden ze ook een visiedocument kunnen opstellen. De WIL ontbreekt gewoon en dat is iets heel wat anders
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Ik het sterk het vermoeden dat de verziekte verhoudingen eens opgelost moeten worden. Ze moeten elkaar misschien meer zakelijk benaderen en niet semi-vriendelijk. Het proeft nu toch wel erg alsof je gezellig, koffiedrinkend, met de vijand aan het bedenken bent hoe je onderling oorlog gaat voeren. Dat moet je natuurlijk niet doen.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Verziekte verhoudingen? Jemig zeg. Sommige managers zijn gevoeliger dan een gemiddelde prinses. :')
Is het nou zo moeilijk om een normale professionele relatie aan te gaan?
Is het nou zo moeilijk om een normale professionele relatie aan te gaan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Lijkt mij vooral de schuld van de NS na de openlijke aanval van de directie o.l.v. Bert Meerstadt die het liefst heel ProRail zou annexeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
In het bericht stond eerder iets van "er moet een sfeer van wederzijds vertrouwen ontstaan" maar dat is er inmiddels uit weggeknipt :')
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Verziekte verhoudingen als in, we spreken wat af en doen dan toch iets anders en dat beide kanten op.Vinny schreef:Verziekte verhoudingen? Jemig zeg. Sommige managers zijn gevoeliger dan een gemiddelde prinses. :')
Is het nou zo moeilijk om een normale professionele relatie aan te gaan?
Re: NS en Prorail hebben geen gezamenlijke visie
Managementsamenvatting in Jip-en-Janneketaal:
"We hebben ruzie. Dat vinden we erg. We willen allebei onze zin en dat kan niet. Mogen we nu een miljard euro zodat Jip taart kan bakken? Die vindt Janneke heel erg lekker. En dan hebben we geen ruzie meer"
"We hebben ruzie. Dat vinden we erg. We willen allebei onze zin en dat kan niet. Mogen we nu een miljard euro zodat Jip taart kan bakken? Die vindt Janneke heel erg lekker. En dan hebben we geen ruzie meer"
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten