Het Grote Blundertopic #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Ja, daar begint het al, je kan...

Maar ze staan er niet en ik heb het vermoeden dat het station ook niet in het systeem zit...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Geert »

Dat maakt toch niet uit? Cico's instellen op Heerenveen en van die mobiele apparaten daar neerzetten. Waarom moet IJsstation als aparte halte ingevoerd worden?

Klaar :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Je wil een Nijverdalletje doen? (beide stations in Nijverdal zijn hetzelfde tariefpunt voor de OV-Chipkaart)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Daniel »

Zijn Hr en Hrij niet sowieso al een gemeenschappelijk tariefpunt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Geert »

Bee schreef:Je wil een Nijverdalletje doen? (beide stations in Nijverdal zijn hetzelfde tariefpunt voor de OV-Chipkaart)
Waarom zou je dat niet doen? Je kunt ook geen papieren kaartje kopen naar Hrij volgens mij.
Daarnaast, als dat anderhalf jaar kan voor Nijverdal moet het voor die drie dagen per jaar in Heerenveen toch ook wel lukken :)
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Edwin »

Kreeg van Organisatie Comtié Thialf de volgende twee mails:
De problematiek die je aanroert is bekend. Met de gemeente Heerenveen, de provincie Fryslân en de BV Thialf zijn we in gesprek over de bereikbaarheid van Thialf per openbaar vervoer tijdens de door ons georganiseerde toernooien. We zijn op dit moment verschillende opties aan het verkennen, waarbij -zoals je zult begrijpen- te verwachten vervoersbewegingen op hun economische merites worden beoordeeld.
Dat overleg vergt tijd, zeker ook omdat we niet met één aanbieder van openbaar vervoer te maken hebben, maar met meerdere.
Een pasklare oplossing hebben we nog niet gevonden, maar weet dat we serieus aandacht besteden aan dit onderwerp.
Ik mailde terug en kreeg dit vrij snel weer terug:
De NS wil het station wel gebruiken, maar vraagt daarvoor een financiële bijdrage. Dat geld hebben we niet, linksom of rechtsom.
De laatste optie die je noemt (de combikaart) is ook in onderzoek.
Overigens hanteert de NS als richtlijn bij evenementen zoals de onze, dat 10 à 15 procent van de bezoekers per OV komt.
We blijven er mee bezig.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door dennistd »

Waarom wordt er wel gestopt op Olv dan? Je gaat me niet wijsmaken dat daar meer reizigers zijn dan op Hry..
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Edwin »

Jij vraagt en NS antwoord onmiddelijk ;)
Op de halte Heerenveen IJsstadion wordt normaal niet door treinen gestopt. Alleen bij uitverkochte evenementen in het IJsstadion Thialf maken de treinen van NS een stop. Op de halte zijn slechts de meest minimale voorzieningen aanwezig om klanten in of uit te laten stappen. Zodra NS gaat stoppen moeten er op de halte IJsstadion een aantal maatregelen worden genomen:

* gedurende de donkere uren moet de verlichting op het perron worden ontstoken
* er moeten veiligheidmedewerkers van NS aanwezig zijn i.v.m. de gevaarlijke oversteek bij de overweg
* er moeten mobiele in- en uitcheckpalen worden geplaatst om klanten met een OV-Chipkaart te kunnen laten uitchecken en inchecken

In het verleden stopte NS gemiddeld per schaatsseizoen tijdens 3 tot 4 grote schaatsevenementen.

De belangstelling voor de meeste schaatswedstrijden is de afgelopen paar jaar behoorlijk gedaald, waardoor de meeste evenementen lang niet meer uitverkocht zijn. Aan de andere kant zien we een ontwikkeling dat grotere sponsoren van het schaatsen hun genodigden per eigen touringcars naar de wedstrijden laten reizen. Kortom: steeds minder bezoekers die per trein reizen.

Elk jaar heeft NS overleg met de organisatie van Thialf en de KNSB over het komende schaatsseizoen. Dat is ook in 2011 gebeurd.
In dat gesprek is aangegeven dat, gezien de ontwikkelingen, er slechts 1 wedstrijd in 2012 in aanmerking komt om met NS treinen te stoppen: het WK Afstanden in het laatste weekend van maart.
Oftewel, niemand zou meer met de trein willen ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Waarom geloof ik daar niks van? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Ik denk dat de gemiddelde bezoeker van Thialf niet eens weet dat er een station is vlakbij de ijsbaan, daardoor zullen ze de trein ook minder snel als optie overwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

blijkbaar wist men de trein vroeger prima te vinden hoor :Y
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Edwin »

Fles schreef:blijkbaar wist men de trein vroeger prima te vinden hoor :Y
Ik kan mij nog evenementen herinneren waarbij zeker het perron richting Zwolle helemaal afgeladen vol was na afloop. Maar ook op de heenreis werd de trein als maar meer oranje.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Michael »

Een soort van blunder:

Ik moest vandaag dus op Steenakker de ijsblokjesmachine schoonmaken. Dus ik haal hem uit elkaar. Maak de onderdelen schoon en zet hem weer in elkaar. Vervolgens laat ik hem het schoonmaakprogramma van een kwartier draaien. Toen die klaar was zette ik hem in de normale stand. Maar hij deed niks. Dus ik naar de manager toe. Zij ging bellen met een andere manager die op dat moment bij een ander restaurant was. Die zou eraan komen. Dus ik wachten. Maar nog voordat die andere manager er was. Begon de machine opeens te draaien. Duurde dus gewoon even voordat ie aan zou springen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Justin »

Vanochtend kwam ik op werk (te laat) aan, en het bleek dat ik mijn trui binnenstebuiten/achterstevoren aan had :'). Leuk was dat m'n leidinggevende dacht dat dat zo hoorde, omdat een collega ook een trui aan had, waarvan de naden van zijn trui nadrukkelijk zichtbaar waren... :')
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Mijn oma heeft nieuwe overschrijfkaarten nodig, aangezien ze geen internetbankieren heeft. Deze kunnen tegenwoordig alleen telefonisch besteld worden. Mijn tante belde dus naar de ING om nieuwe kaarten te bestellen, wil de medewerkster van de ING persé mijn oma aan de telefoon hebben. Zelfs toen de medewerkster te horen had gekregen dat mijn oma doof is en ze niet kan praten stond de medewerker erop dat mijn oma aan de telefoon kwam. Nouja, dat kan dus niet dus mijn oma nu krijgt ook geen overschrijfkaarten.

Tot voor kort kon er gewoon een briefje gestuurd worden aan de ING en kreeg je die kaarten netjes opgestuurd, maar dat kan nu opeens niet meer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Oma's willen nog weleens een gruwelijke tiet met spaargeld hebben. Misschien moet je eens met haar langs een ING kantoor gaan.

OMA?! JE WIL OVERSCHRIJFKAARTEN HE?!
Ja jongen, heel graag :Y

EN ALS JE DIE NIET NU KRIJGT, WAT GEBEURT ER DAN?? OMA??!!
Nou, dan parkeer ik mijn zes ton wel bij een andere bank jongen. En dan gaan we daarna straks samen een ijsje kopen :Y

Let maar eens op, dan komen die kaarten ineens overal vandaan :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Ik heb nog nooit wat over een grote erfenis gehoord en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook niet: de bazinnen van mijn opa waren welliswaar erg royaal maar dan vooral met lintjes :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Je hoeft ook maar te doen alsof natuurlijk :mrgreen:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Karl »

Moet je dat oma wel eerst uitleggen...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

Mijn kast is vannacht ingestort... en ik heb er niks van gemerkt! :o
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Justin »

Vooruit dan... eergisteren uitgegleden over een hondendrol in Amstelveen op weg naar de training :(. Was op een stukje onverlicht voetpad en zag geen ene steek... toen ik ineens een meter naar voren gleed en op de grond een geplette drol zag -_-". Klotebeesten ook...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

oh dat heb ik ook eens gehad, op kerstavond nota bene. Broek kapot, handen en knieën open, bloempot voor m'n tante die ik in m'n hand had, aan scherven... merry fucking christmas :x
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Vooruit dan... eergisteren uitgegleden over een hondendrol in Amstelveen op weg naar de training :(. Was op een stukje onverlicht voetpad en zag geen ene steek... toen ik ineens een meter naar voren gleed en op de grond een geplette drol zag -_-". Klotebeesten ook...
Dat ligt niet aan de beesten maar aan het baasje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door marvinkok »

Rij ik vandaag met lijn 1 over de Drienerbeekweg richting de Calslaan op de UT, komt een collega mij tegemoet vanuit de Calslaan. Hij gebaren om te stoppen, zegt ie:
"Jij zit fout, had vanaf de portier rechtdoor naar de Bastille moeten rijden!"
"Volgens mij was de omleiding weer opgeheven en moesten we weer hier langs... Trouwens, jij zit ook verkeerd, want je moet weer via de Bosweg richting Drienerlo!"
"Nee hoor, omleiding zegt van niet. Kunt er ook niet door."
"Heb ik daarstraks ook gedaan."
"Nou, ik zal wel zien..."

Bleek dat we allebei fout zaten, ik moest inderdaad via de Bastille rijden, en hij via de Bosweg :')
Tja, die omleiding was pas extra duidelijk aangegeven na 0700 vanochtend op de stalling, dus dat zie je niet als je om 0600 al begint..
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door MdJ »

Heb op een zaterdag een paar weken geleden al verschillende routes gezien, dus het verbaast me niets...
*zowel heen/terug via Drienerlo + via Hallenweg (de route doordeweeks)
*Drienerlo-Bastille-Langenkampweg-Calslaan-Bosweg-Auke Vleerstraat-Twekkelerveld
*Drienerlo-Bastille-Langenkampweg-Bastille-Auke Vleerstraat-Twekkerveld
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten