Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Daniel »

Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

TILBURG - Buschauffeurs in Tilburg houden dinsdag een ludiek protest tegen het personeelsbeleid van hun werkgever Veolia. De zogenoemde koersborden voor op de bus tonen de voorgeprogrammeerde tekst 'It's all about people'.

De chauffeurs zijn boos om het ontslag van een collega terwijl er een groot personeelstekort is en vrije dagen maar moeilijk zijn op te nemen, vertelde een woordvoerder van het actiecomité dinsdag.

Reizigers worden met flyers geïnformeerd over de actie.

Bron: ANP via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Suus »

Het verhaal is erg eenzijdig zo. Waarom is er een collega ontslagen dan? Als die chauffeur in zijn bus zou roken, nooit gehoord heeft van service en rijdt alsof zijn bus een raceauto is zou ik als bedrijf ook gaan twijfelen aan zijn dienstverband. Kortom, lijkt een beetje gejank zo :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door deadlock »

Maar dat is dus niet aan de hand en er kan geen bewijs geproduceerd worden. Zie ook metronieuws.nl.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door playertwo »

Bee schreef:Als die chauffeur in zijn bus zou roken
Heb ik regelmatig gezien, heb er ook geen probleem meer, zolang de bus op tijd rijdt. De meesten hebben hun schuifraam openstaan.
rijdt alsof zijn bus een raceauto
Moeten ze wel, anders halen ze de dienstregeling niet (en dat is nog nog erger vanwege alle werkzaamheden verspreid over de stad).
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door IC3 »

playertwo schreef:Heb ik regelmatig gezien, heb er ook geen probleem mee, zolang de bus op tijd rijdt. De meesten hebben hun schuifraam openstaan.
Ik heb daar wel een probleem mee, omdat het ronduit ongepast is tijdens werktijd - dat paffen doe je maar lekker tijdens je pauze en wel buiten de bus - en omdat een raampje open zetten de stank plus giftige dampen echt niet wegneemt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Tochjo »

deadlock schreef:Zie ook metronieuws.nl
Afbeelding

Bron: Metro, 15 oktober 2008 (pagina 8)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Raymond »

Als ze iedere chauffeur van Veolia ontslaan die te vroeg weg rijdt bij de begin halte of bij een tijdhalte dan zijn ze heel wat chauffeurs armer..
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door STF »

En ontsla dan gelijk ook de chauffeurs die te laat vertrekken vanaf de halte :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Vinny »

Als je alle buschauffeurs ontslaat, komt er nooit meer een bus... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Ruben »

Tsja ik zou willen zeggen Phileas. Maar ook niet echt geloofwaardig. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Bastiaan »

Zo lang er Duvedecs rijden op de Phileaslijnen vind ik het prima :)
Overigens vond ik die zogenaamd 'ludieke' actie met die tekst op het lijndisplay erg irritant. Allemaal erg leuk en aardig en erg hartverwarmend voor die ene chauffeur, maar daardoor kunnen reizigers dus niet meer zien waar de bus naartoe gaat. Nouja, aan de andere kant heb ik liever dit dan dat er gestaakt wordt. Eerlijk gezegd heb ik het liefst geen van beiden, maar nu zal ik als reiziger wel weer teveel vragen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Chauf21 »

deadlock schreef:Maar dat is dus niet aan de hand en er kan geen bewijs geproduceerd worden. Zie ook metronieuws.nl.
Op basis van één klacht zal iemand niet zo snel ontslagen worden. Als blijkt dat iemand structureel regels overtreedt en er van verschillende mensen klachten daarover komen, doe je blijkbaar je werk niet zoals gewenst wordt. Dat daar sancties op kunnen staan is logisch.
Daarnaast is er een verschil tussen 'doorrijden omdat je te laat bent' en 'roekeloos gas geven', maar dat hoef ik hier denk ik niet uit te leggen ;)

(Roken in de bus is overigens -in ieder geval bij Connexxion, maar ik denk bij iedere vervoerder- verboden, dat geldt ook voor de chauffeurs)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ludiek protest Tilburgse buschauffeurs

Bericht door Daantje »

Roken is alweer een tijdje verboden in openbare ruimtes dus lijkt me ook dat het sowieso verboden is in het openbaar vervoer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Acties buschauffeurs voortaan in overleg

Bericht door Wubbo »

Acties buschauffeurs voortaan in overleg

TILBURG - Alle acties van buschauffeurs van Veolia moeten voortaan in overleg met vakbond FNV Bondgenoten worden opgezet. Dat hebben busmaatschappij Veolia, de FNV en het chauffeurscollectief Tilburg afgesproken.

De ludieke actie van chauffeurs van vorige week in Tilburg schoot Veolia in het verkeerde keelgat. Chauffeurs kwamen bij die actie op voor een ontslagen collega, omdat zij vinden dat door het personeelstekort de werkdruk te hoog is.

De actieleidster werd voor die actie op het matje geroepen. Veolia onderneemt verder geen juridische stappen tegen de vrouw.


Bron: Omroep Brabant
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten