Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Meltrain »

rovin1995 schreef:
Michael 1988 schreef:Het aantal Tribus Civitas bussen zijn bekend. Nou ja, officieel bekend. Het zijn er in totaal 12. Het zijn er nu 2 meer (voor zover ik heb kunnen zien) dan de huidige aantal buurtbussen.
Dat zou dus veel te weinig zijn als dat klopt.
Dit is namelijk nodig:

lijn 26 1 ( voor avonduren+weekend )
lijn 35 2
lijn 61 1 ( overdag, ikea pendel )
lijn 64/65 5 ( lijnnen zijn in Doesburg gekoppelt )
lijn 524 1
lijn 560 4 ( inclussief extra winter ritten )
lijn 561 1
lijn 562 1
lijn 564 1
lijn 565 1
lijn 566 1
lijn 589 1
lijn 590 1


Dus 12 buurtbussen en nog eens 9 busjes voor de reguliere lijnen = 21 busjes.
De meeste buurtbuslijnen rijden niet 's avonds en op zondag, dus dat busje voor lijn 26 speel je sowieso wel vrij. :wink:
Verder denk ik dat op de overige lijnen ofwel andere minibursjes rijden, of gewoon MAN's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door rovin1995 »

Op lijn 35 gaan echt geen MAN bussen rijden, en de Mercedes sprinter busjes die er nu rijden gaan er uit volgens de chauffeur daarvan. Hetzelfde geld zeer waarschijnlijk ook voor de lijnen 64 en 65. De reizigers aantallen zijn daar echt niet dusdanig hoog dat er met ander materieel gereden gaat worden. En de huidige mercedes busjes mogen gewoon niet meer vanaf 9 december volgens de nieuwe concessie eisen ( lagevloer ).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Je bent één klein detail vergeten: [wiki]Treinserie 30700 (2013)[/wiki]. :wink:
Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat buslijnen van de concessie veluwe (uitgezonderd 43 en 52) ook vermeld worden, terwijl dat toch een geheel ander concessie is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

Ik vind het fijn dat alle bussen die in de concessie komen ook vermeld staan. Welke bussen onder welke concessie vallen is ook maar een kwestie van afspraak. Op deze manier vind ik dat prima opgelost. Kan wel zijn trouwens dat er langs de rand van de concessie nog enkele lijnen zijn die wel binnen de concessie komen maar niet in de lijst opgenomen zijn (buurtbus 237 misschien), maar dit zijn de duidelijkste gevallen. Deze buslijnen komen ook helemaal op station Arnhem of station Nijmegen en de dienstregelingstabellen werden vroeger, toen vervoerders nog wel tabellen van andere vervoerders konden overnemen, ook in de busboekjes van de regio Arnhem of de regio Nijmegen geplaatst.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Meltrain »

Dat kan wel zo zijn, maar als we dat overal gaan doen, dan lijkt me het einde zoek.
Als voorbeeld neem ik even de concessie Stadsvervoer Amsterdam. Als we daar ook nog eens alle Connexxion- en EBS-lijnen die in het centrum komen moeten vermelden, wordt de lijst wel erg lang.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

Als je verschillende concessie voor stads- en streekvervoer hebt is het ook wat anders natuurlijk. Wat mij betreft hoeven er ook geen heel strikte regels voor te zijn trouwens. Liever niet zelfs; ik geef er de voorkeur aan om voor een bepaalde concessie te doen wat het meest handig, overzichtelijk, logisch (of wat dan ook) overkomt en niet wat er toevallig bestuurlijk afgesproken is na veel getouwtrek.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

In mijn ogen wil je een zo compleet mogelijk beeld van het OV in een bepaald gebied hebben. Daar horen nu eenmaal ook de concessieoverschrijdende lijnen van andere vervoerders bij. Als dat bij sommige concessies een rommeltje geeft, kun je besluiten daar een uitzondering te maken en ze weg te laten of onder een apart kopje in de tabel op te nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Je kunt je ook gaan afvragen in hoeverre een lijn eigenlijk nog een uitloper is. Als de plek waar de lijn eindigt helemaal aan de grens van de betreffende concessie en dus voor 95-98% in een andere concessie ligt, dan kun je jezelf nog afvragen om deze weg te laten (voorbeeld, lijn 9 in Grave niet bij Oost-Brabant vermelden). Ligt de lijn echter voor een flink deel in de concessie, dan lijkt het me wenselijk om deze op te nemen, ook al valt hij geheel onder de verantwoordelijkheid van een andere vervoerder en autoriteit (als voorbeeld draag ik de lijnen 23, 25 en 121 in Oost-Brabant/SRE aan of de lijnen 83 en 99 in Nijmegen als deze door 1 vervoerder uitgevoerd zouden worden, ook de overlap tussen de Meierij en Oost-Brabant kun je op zich bij elkaar aangegeven, vooral omdat daar ook nog eens de vervoerders en autoriteiten hetzelfde zijn).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Je bent één klein detail vergeten: [wiki]Treinserie 30700 (2013)[/wiki]. :wink:
Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat buslijnen van de concessie veluwe (uitgezonderd 43 en 52) ook vermeld worden, terwijl dat toch een geheel ander concessie is. :?
Dat komt waarschijnlijk omdat die trein me niet zo boeit :') Had het wel in de omschrijving bovenin ergens opgenomen. Heb de trein nu ook in de tabellen vermeld, zowel op de concessiepagina algemeen als de pagina van 2013. Ik heb het treinnummer niet in het vakje lijnnummer gezet omdat anders de gehele kolom over de gehele tabel verbreed wordt, wat niet nodig is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Je kunt je ook gaan afvragen in hoeverre een lijn eigenlijk nog een uitloper is. Als de plek waar de lijn eindigt helemaal aan de grens van de betreffende concessie en dus voor 95-98% in een andere concessie ligt, dan kun je jezelf nog afvragen om deze weg te laten (voorbeeld, lijn 9 in Grave niet bij Oost-Brabant vermelden). Ligt de lijn echter voor een flink deel in de concessie, dan lijkt het me wenselijk om deze op te nemen, ook al valt hij geheel onder de verantwoordelijkheid van een andere vervoerder en autoriteit (als voorbeeld draag ik de lijnen 23, 25 en 121 in Oost-Brabant/SRE aan of de lijnen 83 en 99 in Nijmegen als deze door 1 vervoerder uitgevoerd zouden worden, ook de overlap tussen de Meierij en Oost-Brabant kun je op zich bij elkaar aangegeven, vooral omdat daar ook nog eens de vervoerders en autoriteiten hetzelfde zijn).
Maar voor de lijnen 91, 231 en 293 gaat dat niet op, omdat die nauwelijks een functie binnen Arnhem hebben en vooral voor de verbinding Arnhem - Apeldoorn zorgen (die onder verantwoordelijkheid van de provincie Gelderland valt).
Van de lijnen 105 en 400 kan ik het nog wel begrijpen, aangezien die ook binnen Arnhem relevante verbindingen aanbieden (bijvoorbeeld naar Het Dorp of het Openluchtmuseum).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

Moet de lijn een stadsfunctie hebben om vermeld te kunnen worden? Volgens mij gebruiken genoeg reizigers de lijnen om in het gebied van de concessie Arnhem - Nijmegen te komen of eruit te gaan. Daarbij doordringen de lijnen het gebied toch best wel een eind, zeker de 91 en de 231. Ze stonden vroeger ook in de busboekjes van de regio Arnhem (toen die er nog waren en toen de bedrijven bijbehorende tabellen nog wel aan elkaar konden uitleveren) - dan lijken ze me toch relevant genoeg.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Even voor de goede orde aan welke buslijnen buiten de 91 en 231 denk jij Meltrain, volgens mij behoort de rest namelijk allemaal tot de concessie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Xanland »

Kleine opsomming:
  • 43: Apeldoorn (Veluwe) - Arnhem (Breng), knip in Dieren
  • 52/86: Arnhem (Breng) - Ede (Veluwe), knip in Wageningen
  • 91: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 105: Arnhem - Barneveld, compleet Veluwe
  • 231: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 293: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 400: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
Zo zit het qua die lijnen. Qua routestrip op lijnpagina op de wiki is er afstemming geweest in verband met te hanteren haltenamen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Ik mis nog een lijn: lijn 70
http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... &Tijd=1507
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:
fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Ik mis nog een lijn: lijn 70
http://www.breng.nl/dienstregeling/lijn ... &Tijd=1507
Foei, Frank! :P
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

...en ik helemaal naar een lijn 75 zoeken; dat was namelijk logisch geweest in de nummering...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:...en ik helemaal naar een lijn 75 zoeken; dat was namelijk logisch geweest in de nummering...
Met de hoeveelheid werk die jij verzet hebt, mag je ook best een lijntje vergeten hoor :D Het ziet er allemaal keurig uit.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

Één dezer dagen zal ik de lijn een keer toevoegen. Ondanks dat ik de pagina's van de meeste nieuwe buslijnen al gereed had, is datgene dat nog gewijzigd moet worden vaak toch best wel veel. Hele pagina's over het verleden van een buslijn kunnen aangepast worden omdat deze historie meestal alleen bij het nieuwste artikel vermeld staat. Maar goed, ik heb de tijd nog :P .

Als iemand trouwens zin heeft om uit te vlooien welk materieel in de nieuwe dienstregeling op alle buslijnen gaat rijden, gaat uw gang. Vaak zal of het oude materieel of helemaal niks vermeld staan. Eerlijk gezegd interesseert het me te weinig om er zelf wat aan te doen.

Overigens mist er (van buiten de concessie) ook nog een scholierenbus met ergens een nummer in de 620 (die ik zo niet onder welke andere concessie dan ook kan terugvinden). Die andere met het nummer in de 620 schijnt onlangs opgeheven te zijn. Moet ik ook nog meenemen in de wiki.

(Edit: volgens de pagina van de buslijn behoort de 621 tot de concessie provincie Utrecht bus. Op die concessiepagina staat de buslijn echter niet opgenomen.)
Laatst gewijzigd door Frank op ma 03 dec 2012, 17:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

Overigens lijkt het erop dat de lijnen 70 en 71 alleen 's winters rijden. Nou ja, tussen oktober en begin februari. Dat is een beetje een vreemde tijdsperiode want volgens mij kan het in februari ook nog behoorlijk winteren. Iemand die kan bevestigen dat dit klopt en waarom het zo gedaan is?
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door visgraat »

Ik weet het niet, maar het zou kunnen dat het van de ene tot de andere schoolvakantie loopt (herfst- tot voorjaarsvakantie).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Meltrain »

Xanland schreef:Kleine opsomming:
  • 43: Apeldoorn (Veluwe) - Arnhem (Breng), knip in Dieren
  • 52/86: Arnhem (Breng) - Ede (Veluwe), knip in Wageningen
  • 91: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 105: Arnhem - Barneveld, compleet Veluwe
  • 231: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 293: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
  • 400: Apeldoorn - Arnhem, compleet Veluwe
Zo zit het qua die lijnen. Qua routestrip op lijnpagina op de wiki is er afstemming geweest in verband met te hanteren haltenamen.
Klopt, waarvan de lijnen 91, 105, 231, 293 en 400 dus totaal niet tot de Concessie Arnhem Nijmegen behoren.
Maar goed: als jullie het handig vinden om die lijnen ook toe te voegen, ga vooral je gang, maar mij lijkt het een beetje overbodig en mogelijk zelfs verwarrend omdat vervoerbewijzen van Breng niet geldig zijn op die lijnen.
fogeltje opperde hierboven om voor dat soort lijnen een aparte lijst aan te maken en dat lijkt mij een heel goed idee: wel de volledigheid van de lijnen, maar duidelijk vermeld dat die lijnen tot een andere concessie behoren. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Je maakt dan een kopje "Lijnen uit een andere concessie" oid en zet in het omschrijvingsveld van de betreffende lijn welke vervoerder uit welke concessie die lijn rijdt. Maar dat lijkt me alleen handig als je pakweg 10 of meer hebt. Als het maar een enkele lijn is, kun je die net zo goed geheel opnemen met gewoon in opmerkingen de opmerking.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Naamswijziging Brabantse Poort lijkt toch te komen. Op de haltes vsn de Graafseweg viel mij de naam "Station Dukenburg" al op als bestemming. Nu zijn ze op het busstation ook vervangen en de haltes dragen de naam "Station Dukenburg"
"Een touringcar is geen bus"
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Thijs »

Eindelijk. De naam "Brabantse Poort" was mij al jaren een doorn in het oog. Totaal onduidelijk dat hiermee in feite het busstation bij Nijmegen Dukenburg bedoeld werd. Voor de gemiddelde reiziger erg verwarrend. Raar dat dit nog zo lang heeft geduurd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Thijs schreef:Eindelijk. De naam "Brabantse Poort" was mij al jaren een doorn in het oog. Totaal onduidelijk dat hiermee in feite het busstation bij Nijmegen Dukenburg bedoeld werd. Voor de gemiddelde reiziger erg verwarrend. Raar dat dit nog zo lang heeft geduurd.
Naja, in de online dienstregeling en de lijnfolders heet het nog Brabantse Poort...heb maar eens een salvo op Twitter afgevuurd hieromtrent wat het nu straks gaat zijn. En die verwarring viel wel mee schijnbaar, naam heeft het immers bijna 20 jaar volgehouden.

En ik zie Frank al schuimbekken dat straks weer van alles moet worden aangepast :')
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten