Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
DEN HAAG - De hogesnelheidstreinen zullen in Nederland pas in 2010 met 250 kilometer per uur kunnen rijden. Dat is zeker twee jaar later dan de bedoeling was. Op het speciale hogesnelheidstraject (HSL) dat daarvoor is aangelegd kunnen de treinen vanaf volgend jaar wel langzamer rijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) zal daarover dinsdag een brief sturen naar de Tweede Kamer, zo bevestigt een woordvoerder van het ministerie een bericht in De Telegraaf. Het uitstel komt door de late oplevering van de supersnelle treinen door het Italiaanse bedrijf Ensaldo Breda en omdat de Canadese treinenfabrikant Bombardier het nieuwe beveiligingssysteem niet eerder op orde krijgt.
De spoorlijn vanaf Hoofddorp naar het zuiden is sinds kort klaar en wordt getest. Waarschijnlijk kan HSA vanaf januari volgend jaar wel met een snelle trein gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Deze trein kan 160 kilometer per uur rijden, 20 kilometer sneller dan de huidige intercity's.
Volgend jaar zomer kunnen mogelijk ook de Franse tgv's op het hsl-traject, maar ook die mogen dan niet harder dan 160. Vanwege het nieuwe beveiligingssysteem is het niet mogelijk treinen met verschillende snelheden op het tracé te laten rijden.
Door het uitstel bestaat volgens Eurlings de kans dat het hogesnelheidsbedrijf HSA (90 procent NS en 10 procent KLM) in de problemen komt. HSA moet vanaf nu gaan betalen voor het gebruik van de spoorlijn maar haalt daar niet genoeg inkomsten uit. Eurlings wil het bedrijf tegemoetkomen en zal binnenkort melden hoe hij dat denkt te doen.
Bron: De Telegraaf
DEN HAAG - De hogesnelheidstreinen zullen in Nederland pas in 2010 met 250 kilometer per uur kunnen rijden. Dat is zeker twee jaar later dan de bedoeling was. Op het speciale hogesnelheidstraject (HSL) dat daarvoor is aangelegd kunnen de treinen vanaf volgend jaar wel langzamer rijden.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat) zal daarover dinsdag een brief sturen naar de Tweede Kamer, zo bevestigt een woordvoerder van het ministerie een bericht in De Telegraaf. Het uitstel komt door de late oplevering van de supersnelle treinen door het Italiaanse bedrijf Ensaldo Breda en omdat de Canadese treinenfabrikant Bombardier het nieuwe beveiligingssysteem niet eerder op orde krijgt.
De spoorlijn vanaf Hoofddorp naar het zuiden is sinds kort klaar en wordt getest. Waarschijnlijk kan HSA vanaf januari volgend jaar wel met een snelle trein gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Deze trein kan 160 kilometer per uur rijden, 20 kilometer sneller dan de huidige intercity's.
Volgend jaar zomer kunnen mogelijk ook de Franse tgv's op het hsl-traject, maar ook die mogen dan niet harder dan 160. Vanwege het nieuwe beveiligingssysteem is het niet mogelijk treinen met verschillende snelheden op het tracé te laten rijden.
Door het uitstel bestaat volgens Eurlings de kans dat het hogesnelheidsbedrijf HSA (90 procent NS en 10 procent KLM) in de problemen komt. HSA moet vanaf nu gaan betalen voor het gebruik van de spoorlijn maar haalt daar niet genoeg inkomsten uit. Eurlings wil het bedrijf tegemoetkomen en zal binnenkort melden hoe hij dat denkt te doen.
Bron: De Telegraaf
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
250km/h? that's it?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Het gaat hier om de nieuwe V250-treinstellen, die voorlopig dus nog niet zullen gaan rijden. Niet zo gek als die dingen nog gebouwd moeten worden. Het zal mij benieuwen of dat in 2010 wel gelukt is.
Thalys moet hier uiteindelijk wel 300km/u gaan rijden natuurlijk, als de beveiliging het doet.
Thalys moet hier uiteindelijk wel 300km/u gaan rijden natuurlijk, als de beveiliging het doet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Volgens mij moeten die klojos bij IVW, Bombardier en Prorail nog eens een les requirements engineering nemen Geen treinen met verschillende snelheden? Dat was al vanaf het begin het idee toch?
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Zolang dat ding nog met 160km/h erover heen kart is dat nog niet de bedoeling kennelijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Voor iedere maand uitstel moeten ze gewoon Bombardier of wie de modules dan ook maakt stuktrekken :@ Dat ge-ouwehoer moet gewoon eens afgelopen zijn.
En hoezo kan het niet harder?
En hoezo kan het niet harder?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Iets met rijtuigen die maar tot 160km/h zijn toegestaan. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Ter informatie, ERMTS-level II heeft zoveel problemen dat het niet wordt geïmplementeerd in 2009. Hierdoor kan de Thalys alleen op ERMTS-level I over de HSL-zuid en dat geeft een maximumsnelheid van 160 km/h. Het feit dat de nieuwe treinen in Italië te laat worden geleverd is in feite een geluk bij een ongeluk; die treinen zouden nog geen 250 km/h kunnen rijden in het komende dienstregelingsjaar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Geen probleem, we komen om in de ICL, mag allemaal 200. Even vacuumtoilet er in(voor buitenland) en raggen maar. ;)NS-Reiziger schreef:Iets met rijtuigen die maar tot 160km/h zijn toegestaan. ;)
Maar dat van ERTMS is inderdaad sux.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
We komen alleen niet om in locs die 200 kunnen. De Traxx gaat niet harder dan 160.deadlock schreef:Geen probleem, we komen om in de ICL, mag allemaal 200.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Niet allemaal. Noem de ICL maar gerust de ICP (Intercity Puinhoop) er zijn rijtuigen die 140 mogen, 160 of 200. Ze zijn toegelaten in veel landen, weinig landen of een aantal landen. Geen pijl op te trekken die krengen...we komen om in de ICL, mag allemaal 200
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Dan huren we d'r een paar die het wél kunnen.reisthijs schreef:We komen alleen niet om in locs die 200 kunnen. De Traxx gaat niet harder dan 160.deadlock schreef:Geen probleem, we komen om in de ICL, mag allemaal 200.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Zeker twee jaar uitstel supersnelle treinen
Okay, maar er zijn er vast wel genoeg te vinden om een stuk of wat treinen uit te maken. Wat ik in Deventer voorbij zie komen heeft bijna altijd 200 op de zijkant staan.Vinny schreef:Niet allemaal. Noem de ICL maar gerust de ICP (Intercity Puinhoop) er zijn rijtuigen die 140 mogen, 160 of 200. Ze zijn toegelaten in veel landen, weinig landen of een aantal landen. Geen pijl op te trekken die krengen...we komen om in de ICL, mag allemaal 200
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 66 gasten