Dienstregelingen SRE 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

* Dienstregelingen SRE 2012: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=6434
* Dienstregelingen SRE 2014: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=9272
* Dienstregelingen SRE 2015: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=10221
* Dienstregelingen SRE 2016: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=11921
* Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=12496

StefanR88 schreef:...ook kwam ik verassingen tegen mbt. lijn 20, dit kan in 2013 e.e.a. veranderen (aantal ritten in een nieuwe lijndienst???)
het gaat om aantal spitsritten en versterkingsritten die via A270 loopt. Echter dit is een voorstel,of het uitwerking wel gaat komen?
in 2013 gaat schijnbaar lijnennet in helmond ook op de schop. de lijn 20-24 en 54 zou via nieuwe spoorwegtunnel rijden, dat is interessant voor wijk suytkade(ik gok dat lijn 54 verlegd worden naar Annawijk-suytkade-brouwhuis).
Met al dat nieuws lijkt extra impuls te geven op een nieuwe situaties: grotendeels heb ik via dit https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... uak9eKvOFw
(ik weet niet hoe ik PDF link moet neerzetten)
huibf schreef:Het document komt van SRE en staat op hun website, blijkt na de zoekfunctie op de site van SRE (enfin ik ken het document omdat omdat er nogal wat van mijn teksten in staan)
http://www.sre.nl/web/servlet/nl.gx.sit ... /id=213523
De lijst is zeer zeker niet meer actueel wat betreft uit te werken zaken...
StefanR88 schreef:Duidelijk, maar ik neem er vast aan dat aantal dingen in december 2012 zal uitgevoerd worden?.
======================================================================================================
StefanR88 schreef: lijn 466 rijdt nog altijd op een onacceptabel rijtijden (1,5 per uur), dat zorgt voor een geringe interresse. einige optie is dit lijn opvoeren naar 1x per uur, en anders knippen en terugkeren naar oude situatie (voor 2008). maar er is geen geld voor, neem ik aan.
huibf schreef:Lijn 466 doet het eigenlijk heel erg goed zeker omdat de knip is weggenomen en de dubbele route tussen Asten en Someren weg is. Een 1 uurs rit kost gelijk een smak extra vrijwilligers en ook 2 busjes extra....
StefanR88 schreef:hmm dat is wel goed punt dat je zo zegt, dan kan het niet anders. of moet er een lijndienst komen maar dat lijkt mij ook weer niet rendabel.(hoge kosten,lage reizigersaantallen.)
======================================================================================================
StefanR88 schreef: in 2013 gaat schijnbaar lijnennet in helmond ook op de schop. de lijn 20-24 en 54 zou via nieuwe spoorwegtunnel rijden, dat is interessant voor wijk suytkade(ik gok dat lijn 54 verlegd worden naar Annawijk-suytkade-brouwhuis).
huibf schreef:In Helmond wordt de route verlegd, inderdaad i.v.m. de spoortunnel. Westelijk van de Hermesgarage komt (ligt er al) een nieuwe halte. Het busstation wordt tijdelijk verplaats naar de ZUIDzijde van het station (dus ook voor de Noordelijke lijnen)
StefanR88 schreef:is dit vanwege herinrichting van spoorzone? (noordelijke deel), worden stadsroutes ook aangepast? (met name lijn 54?)
Laatst gewijzigd door huibf op za 02 apr 2016, 14:29, 4 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

StefanR88 schreef:is dit vanwege herinrichting van spoorzone? (noordelijke deel), worden stadsroutes ook aangepast? (met name lijn 54?)
Jep. Vooral de noordkant is het belangrijkste werkvak. Het station wordt zon 50/75 meter verplaatst naar het westen.
Er komt een onderdoorgang voor auto's, voertgangers en fietsers.
Het busstation komt ook gewoon weer noordelijk te liggen, op de plaatst waar nu het stationsplein is.
Ik weet eigenlijk niet of er ook een gelijkvloerse voetgangersoversteekplaats komt. Ik denk het eigenlijk van niet.
De stadsrouten worden zover ik weet niet aangepast. Dat is verder dan ook niet nodig lijkt me.

http://www.helmond.nl/Spoorzone.html : voor wat plaatjes
http://www.oskomera.nl/pr340-spoorzone-helmond.html : Wat technische gegevens en nog wat plaatjes
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik heb zojuist het werk aan HOV2 mogen aanschouwen. Het ligt in Woensel al flink open en heb zelfs al een halte gespot die gereed is. Is het nu de bedoeling dat dit per december 2012 klaar is? De aanleg van "bushalte Gerwen" lijkt nog niet begonnen, alleen het bord staat er (maar dat stond er vorige week ook al). Maar goed, zo een halte aanleggen zal wel wat sneller gaan dan het aanleggen van een HOV baan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

http://www.ed.nl/verkeer/11638948/Extra ... d-jaar.ece

Mogelijk krijgen Geldeurp en Mierlo toch hun buurtbusje.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

DNST 2013 gaat 6 januari in. Gelijk met de rest van Brabant.
De voorzet is al gemaakt in de wiki.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2013
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door deadlock »

huibf schreef:DNST 2013 gaat 6 januari in. Gelijk met de rest van Brabant.
De voorzet is al gemaakt in de wiki.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2013
De concessie liep van 2013 tot 2014. Liep?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door StefanR88 »

deadlock schreef:
huibf schreef:DNST 2013 gaat 6 januari in. Gelijk met de rest van Brabant.
De voorzet is al gemaakt in de wiki.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2013
De concessie liep van 2013 tot 2014. Liep?
Hahaha ja het moet loopt zijn. maar eindelijk is weer vertrouwde nummer 120 (voor mij) terug... ik vind lijn 20 veel te traag rijden.. en vertragingen in het ochtends schijnt weer op te lopen.

maar ik zie ook weer enkele nieuwe lijndiensten (116) dit bedreft een spitslijn?
verder zie ik geen bijzonderheden op aantal schrapping van de ritten na (verwacht ik).
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door StefanR88 »

Ik heb wijzigingen van concessie SRE 2013 gevonden.


www.sre.nl/nl?cm=439%2C498&mf_id=576 (sept.)
www.sre.nl/nl?cm=439%2C498&mf_id=575 (okt.)

Aantal lijnen worden blijkbaar in ere hersteld in oude vormen. (lijn 14,16)
Verder ik zie dat de wens van Someren NIET uitgewerkt is (wel 2 spitsritten vanuit Asten die someren overslaat!)
of rijdt deze door Someren?. Ik ben in elk geval niet mee eens dat er 'maar' 2 spitsritten zijn, dat geeft niet veel effect.
Blijkbaar moet geldrop in het spits 8 x p u bediend worden (lijn 20,24) maar het is allemaal in bestek verwerkt.
verder leuk voor gemeente Laarbeek, alleen mijn vraag is: halen ze wel minimaal 100 passagiers per dag of per week?. dat was in elk geval een eis voor een verleging van diensten na 2015.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

StefanR88 schreef:Ik heb wijzigingen van concessie SRE 2013 gevonden.


http://www.sre.nl/nl?cm=439%2C498&mf_id=576 (sept.)
http://www.sre.nl/nl?cm=439%2C498&mf_id=575 (okt.)

Aantal lijnen worden blijkbaar in ere hersteld in oude vormen. (lijn 14,16)
Verder ik zie dat de wens van Someren NIET uitgewerkt is (wel 2 spitsritten vanuit Asten die someren overslaat!)
of rijdt deze door Someren?. Ik ben in elk geval niet mee eens dat er 'maar' 2 spitsritten zijn, dat geeft niet veel effect.
Blijkbaar moet geldrop in het spits 8 x p u bediend worden (lijn 20,24) maar het is allemaal in bestek verwerkt.
verder leuk voor gemeente Laarbeek, alleen mijn vraag is: halen ze wel minimaal 100 passagiers per dag of per week?. dat was in elk geval een eis voor een verleging van diensten na 2015.
Dat laatste is altijd de vraag met alle lijnen. Iedereen lijkt te roepen om een bepaalde verbinding maar als deze er dan uiteindelijk is dan gaat er geen hond. Echter in dit geval zou het wel kunnen. Mariahout heeft nu vrijwel geen openbaar vervoer en Lieshout geen directe verbinding met het streekziekenhuis waarop Laarbeek gericht is. Dit heeft dus zeker wel potentie. Men moet dit wel goed onder de mensen brengen. Mensen uit Mariahout stellen het sinds jaar en dag met matige OV-voorziening, dus ik denk niet dat daar iedereen van de ene op de andere massaal gaat overstappen. Maar er leven genoeg oudere mensen waarvoor deze buurtbus een oplossing kan zijn. Ik ben plan op de eerste dag in ieder geval een rondje mee te gaan reizen :)

Verder is het jammer dat de late rit naar Gemert op zaterdagavond door lijn 121 gereden gaat worden en niet door lijn 122. In het kader van sociale veiligheid zou dat echt wel gewenst zijn. Zelfs ik stap om half 1 niet graag aan de rand van Beek en Donk uit. Voor Lieshout geldt hetzelfde. Wacht, ik spreek te vroeg, dat eerste document is een lijst van VOORGESTELDE wijzigingen, dat document ken ik volgens mij. Het tweede document is dan juist weer niet specifiek welke lijn deze laatste rit gaat rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Voorstellen rond Eindhoven zien er verder ook prima uit. Wel opvallend dat de HOV-as dus nog drukker gaat worden nu lijn 16 ook over de Noord-Brabantlaan gaat rijden. Dan komen we in de spits dus op 18x per uur per richting een bus. Wordt tijd dat die 407 buiten de spits eens wordt opgeheven, dat was echt zonde van het geld. En we krijgen straks dus een rondje Eindhoven met de koppeling tussen lijn 7 en 103. Waarbij lijn 103 nu wel een erg krap weggetje krijgt door de nieuwe route. Link Al stelt het voor Luxemburgse begrippen natuurlijk niks voor ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Raymond schreef:Voorstellen rond Eindhoven zien er verder ook prima uit. Wel opvallend dat de HOV-as dus nog drukker gaat worden nu lijn 16 ook over de Noord-Brabantlaan gaat rijden. Dan komen we in de spits dus op 18x per uur per richting een bus. Wordt tijd dat die 407 buiten de spits eens wordt opgeheven, dat was echt zonde van het geld. En we krijgen straks dus een rondje Eindhoven met de koppeling tussen lijn 7 en 103. Waarbij lijn 103 nu wel een erg krap weggetje krijgt door de nieuwe route. Link Al stelt het voor Luxemburgse begrippen natuurlijk niks voor ;)
Nu e.e.a. door SRE online is gezet, kan ik wat toelichten.
* Lijn 16 gaat inderdaad over de HOV as rijden, maar alleen overdag. Lijn 14 gaat dan dus rijden naar de Hurk. In de avonden rijdt lijn 116 via de Hurk naar Veldhoven. (zoals de huidige lijn 16).
* Lijn 16 gaat ook weer de route rijden via Het Struweel en gaat doorrijden naar het huidige eindpunt van lijn 18.
* lijn 18 wordt dan ingekort met één halte.
* Wijziging lijn 6 gaat niet door (andere route via Nuenen). Gaat pas gebeuren als HOV2 klaar is.
* Lijn 103 ligt ineens zwaar ter discussie. Gemeente wil geen routewijziging omdat ze het geen meerwaarde vinden, zelfs niet als de halte sober worden aangelegd (dus niet verhoogt etc). Maar dit krijgt nog vervolg...
* lijn 120 zijn 2 spitsritten Asten-Mierlo-A270-Eindhoven. (niet via Someren). Het zijn de ritten (verschoven in tijd) die nu de vakantievoetnoot dragen. Deze onderhandeling heeft 4 jaar geduurt.
* 7,17, 177 en 103 spreken voor zich. de route in Aalst Ekenrooi is wat korter er vervalle halten en er komen nieuwe, ook in Waalre komen er nieuwe/verschoven halten.
* 407 wordt ook ingeperkt.
* rest spreekt voor zich.....
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

niet zozeer voor 2013. Maar in het forumdeel Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant) op
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=8184 staan leuke nieuwe verbindingen Gemert/Boxmeer/Deurne/Helmond.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:* Wijziging lijn 6 gaat niet door (andere route via Nuenen). Gaat pas gebeuren als HOV2 klaar is.
Dat zal dan wel betekenen dat lijn 121 vooralsnog blijft stoppen bij de halte Opeterse Pad?

De halte in Gerwen kreeg al wat vorm vorige week zag ik, ik vermoed dat die voor de nieuwe dienstregeling wel klaar zal zijn.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Zo de WIKI SRE 2013 is in zoverre klaar dat de wijzigingen erin staan. De pagina's worden de komende dagen een keer ingevuld.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2013
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Raymond »

Hermes heeft de routewijzigingen voor lijn 7 en 17 al bekend gemaakt op de website. De andere wijzigingen dan weer niet. Ook zijn de dienstregelingen uiteraard nog niet terug te vinden (zou erg vroeg zijn).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:Hermes heeft de routewijzigingen voor lijn 7 en 17 al bekend gemaakt op de website. De andere wijzigingen dan weer niet. Ook zijn de dienstregelingen uiteraard nog niet terug te vinden (zou erg vroeg zijn).
Dat zag ik ook al. Vond het vreemd om een deel al aan te kondigen. Naja, rest volgt spoedig hopelijk. Ben benieuwd naar nieuwe haltes in Beek en Donk, want de nieuwe buurtbus gaat door een deel van het dorp rijden wat nog nooit openbaar vervoer heeft gehad.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door Hans »

Ja, zag het gisteren ook. Vreemd dat idd alleen Aalst/Waalre wijzigingen on-line staan. Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan.
Ik zal het morgen in het werkoverleg eens aankaarten.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Hans schreef:Ja, zag het gisteren ook. Vreemd dat idd alleen Aalst/Waalre wijzigingen on-line staan. Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan.
Ik zal het morgen in het werkoverleg eens aankaarten.
Men had inderdaad wel alles kunnen melden.... nu hoeft het niet tot in detail. Overigens voor die-hard OV fanaten doen de gemeentelijke sites ook hun best (in het kader van bestuurlijke openheid) over de wijzigingen die komen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

De Gemeente Laarbeek moet de informatie altijd zelf uit de Laarbeeker halen :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat op buurtbuslaarbeek.nl inmiddels de dienstregeling is verschenen van de nieuwe 461. Alleen een complete haltelijst mis ik nog. De tijden liggen helaas erg dicht bij de 25, dus ik vraag me af of dit veel reizigers uit Beek en Donk en Aarle-Rixtel richting Helmond zal trekken. Vanuit Beek en Donk ligt de vertrektijd naar Helmond ongeveer 5 minuten voor lijn 25, op het stuk Aarle-Rixtel - Helmond zit hij er iets achter. In de tegenrichting is het ongeveer het zelfde. Mij is niet duidelijk waar hij bij het ziekenhuis stopt, de oude hoofdingang aan de Wesselmanlaan (halte lijn 25) of de huidige hoofdingang (halte lijn 25). Ik zou zelf gokken op de hoofdingang, daar kan hij volgens mij makkelijk keren.

EDIT: en bij nader inzien zie ik ook een stukje google maps waar ook haltes bij staan. Hij stopt dus bij beide ingangen waarbij de Wesselmanlaan nog steeds de titel "Hoofdingang" blijft houden
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Huib, ik loop net de algemene concessiepagina af om daar lijnen te wijzigen etc en zie bij lijn 120 in Eindhoven de route: Hermes-Remise > TNO > Station. Klopt dat? De halte Hermes-Remise heeft nu geen halte richting het station, alleen vanaf het station (net zoals TNO geen halte in de tegenrichting heeft).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

Foutje inderdaad... Het is dus zoals de halten nu liggen....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

Dacht ik al, heb het aangepast. Tevens de algemene concessiepagina aangepast, de 461 toegevoegd en wat toevoegingen bij de wijzigingen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Dacht ik al, heb het aangepast. Tevens de algemene concessiepagina aangepast, de 461 toegevoegd en wat toevoegingen bij de wijzigingen.
de opmerming wijzigingen november 2012 (halte kerkackkers, gerwen) kunnen eigenlijk niet in het kopje 2013 vallen. Daarbij staat er een haltemuatielijstje aan het begin van deze pagina.
enfin dat is mijn mening
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Dacht ik al, heb het aangepast. Tevens de algemene concessiepagina aangepast, de 461 toegevoegd en wat toevoegingen bij de wijzigingen.
de opmerming wijzigingen november 2012 (halte kerkackkers, gerwen) kunnen eigenlijk niet in het kopje 2013 vallen. Daarbij staat er een haltemuatielijstje aan het begin van deze pagina.
enfin dat is mijn mening
Die is volgens mij per ongeluk daarin geslopen, zal ik per ongeluk in de verkeerde gezet hebben. Ik heb alle haltemutaties van november verplaatst naar 2012. De overige mutaties en het kopje "opmerkelijk" wat verder naar onder gezet zodat de grote wijzigingen eerst komen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten