"Reizigers hebben baat bij tweedeling spoor"
Een tweedeling van het spoor is een "verstandige en klantgerichte oplossing". Dat zegt Marc Descheemaecker, de topman van de NMBS, vandaag in een interview in Metro. Descheemaecker schaart zich daarmee achter het voorstel van minister Paul Magnette (PS) om het Belgische spoor om te vormen van een drieledige naar een tweeledige structuur.
Descheemaecker ziet niets in een geïntegreerde structuur, zoals de vakbonden willen. "We komen uit een geïntegreerde structuur. Laat ons eerlijk zijn: die kende in 2002 tien miljard euro schuld, één miljard netto negatief resultaat en de reizigers klaagden over kwaliteitsproblemen en slechte communicatie. Willen we terug naar dat verleden?"
Bron: De Morgen
Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Hoe veel beter is de huidige situatie?Bee schreef:"Reizigers hebben baat bij tweedeling spoor"
"We komen uit een geïntegreerde structuur. Laat ons eerlijk zijn: die kende in 2002 tien miljard euro schuld, één miljard netto negatief resultaat en de reizigers klaagden over kwaliteitsproblemen en slechte communicatie. Willen we terug naar dat verleden?"
Re: Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Je kunt beter zeggen dat het nog erger geworden is :? .
Re: Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Is het echt nog erger? Ik kom niet zo veel in België en zeker niet met de trein, maar dat heeft meer met de wanprestaties van de vakbonden en NS te maken dan met NMBS. Er is toch nieuw materieel? Er zijn stations opgevijzeld?
Het is een spectrum.
Re: Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Mijn (beperkte) ervaring is dat de frequenties en snelheden laag zijn.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Directeur NMBS voor spoorsplitsing
Overname van NMBS Logistics ligt op tafel.
donderdag 17 januari 2013, 14u46
BRUSSEL - De Belgische Spoorwegen onderhandelen met de Duitse spoorwegreus Deutsche Bahn (DB) over een verkoop van goederendochter NMBS Logistics. Dat heeft de Franstalige krant La Libre Belgique gisteren gemeld. De moedermaatschappij NMBS onthield zich van commentaar.
Logistics is een groot zorgenkind voor de NMBS. Het is al jaren verlieslatend en sloot 2011 af met een verlies van 185 miljoen euro. De grote vrees bij de vakbonden is dat het spoorgoederenbedrijf afstevent op een faillissement.
Weliswaar geen OV nieuws,maar vond het wel interessant.
De Standaard
donderdag 17 januari 2013, 14u46
BRUSSEL - De Belgische Spoorwegen onderhandelen met de Duitse spoorwegreus Deutsche Bahn (DB) over een verkoop van goederendochter NMBS Logistics. Dat heeft de Franstalige krant La Libre Belgique gisteren gemeld. De moedermaatschappij NMBS onthield zich van commentaar.
Logistics is een groot zorgenkind voor de NMBS. Het is al jaren verlieslatend en sloot 2011 af met een verlies van 185 miljoen euro. De grote vrees bij de vakbonden is dat het spoorgoederenbedrijf afstevent op een faillissement.
Weliswaar geen OV nieuws,maar vond het wel interessant.
De Standaard
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten