Buurtbusnummering bij Zuidooster

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6239
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Buurtbusnummering bij Zuidooster

Bericht door fogeltje »

Zuidooster gebruikte bij invoering van de buurtbus letters om haar buurtbussen te "nummeren". Op een gegeven moment zijn dit lijnnummers geworden. Wat betreft de buurtbussen in het Rijk van Nijmegen, in de dienstregeling 1992/1993 hadden ze nog een letter in het buurtbusoverzicht dat in het boekje was opgenomen, in de dienstregeling 1993/1994 hadden ze een lijnnummer (en waren ook opgenomen in het busboekje, daarvoor niet). Ik kan me voorstellen dat dit gold voor alle buurtbussen van Zuidooster, dus ook in Brabant. Het lijkt me niet logisch een deel te gaan nummeren en deel te letteren (bovendien kwamen enkele van die "Nijmeegse" bussen in de regio Boxmeer en reden eigenlijk vrijwel geheel in Brabant). Nu weet ik dat buurtbussen in die tijd vaak los van de normale lijnen veranderden. Weet iemand wanneer precies Zuidooster de omslag van lijnletter naar lijnnummer gemaakt heeft?

En weet iemand of er nog ergens informatie over de oude buurtbussen te vinden is. In de busboekjes stond vroeger alleen een overzicht van lijnen maar geen dienstregeling. Die waren volgens het boekje bij de buurtbusverenigingen, loketten en in de busjes te krijgen. Helaas lijkt er niemand te zijn die deze dingen ooit verzameld heeft (in tegenstelling tot oude busboekjes die wel circuleren).
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buurtbusnummering bij Zuidooster

Bericht door zone5324bericht... »

mocht je willen zou je eens een mailtje kunnen sturen naar dienstregelingen@advweb.nl.

degene achter die mailadres is volgens mij heel erg op de hoogte van dit soort informatie...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6239
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbusnummering bij Zuidooster

Bericht door fogeltje »

zone5324bericht... schreef:mocht je willen zou je eens een mailtje kunnen sturen naar dienstregelingen@advweb.nl.

degene achter die mailadres is volgens mij heel erg op de hoogte van dit soort informatie...
Ik moet dit echt een keer opschrijven, want nu ik je reactie lees herinner ik me dat ik dit volgens mij al twee of drie keer als tip gekregen heb op het forum hier, wellicht elke keer van jou :D Bedankt voor de tip in ieder geval, hopelijk doe ik er nu wel iets mee. Iets met vergeetachtigheid.
"Een touringcar is geen bus"
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buurtbusnummering bij Zuidooster

Bericht door zone5324bericht... »

Peter Brogt zit achter dat mailadres en die man heeft z'n hele leven met dienstregelingen gewerkt, waarbij vaak als bedenker of mede-bedenker...
maar het staat iedereen vrij om iets met tips van ananderen te doen, dus zou je weer niets mee gedaan hebben, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee hoor...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6239
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbusnummering bij Zuidooster

Bericht door fogeltje »

zone5324bericht... schreef:Peter Brogt zit achter dat mailadres en die man heeft z'n hele leven met dienstregelingen gewerkt, waarbij vaak als bedenker of mede-bedenker...
maar het staat iedereen vrij om iets met tips van ananderen te doen, dus zou je weer niets mee gedaan hebben, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee hoor...
Maar ik wel, ten eerste neem jij helemaal de moeite om mij erop te wijzen en ten tweede kan die man mij inderdaad wellicht helpen :)
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten