Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Freek »

Gaan ze niet naar Zevenaar voor de officiële start vrijdag?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door busentrein »

Zevenaar, officiële start?? Daar wil ik meer van weten :D
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Freek »

Dat kan vast, maar ik ga je het niet vertellen ;) zou voor een mooie treinfoto wel soms in de gaten houden.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

WAAR ZITTEN NOU DIE NOODLUIKEN?
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door NintendoC »

GEEN IDEE!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Milco »

Tegenwoordig zitten de noodluiken niet meer OP de bus, maar ONDER de bus :lol:

Sorry, kreeg even een grappig momentje
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ge88
Berichten: 18
Lid geworden op: do 01 nov 2012, 10:56

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door ge88 »

Berkhof 222 heeft passagiersairco gekregen
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Klaasje »

Veelal zitten noodluiken in het midden van de airco-unit. Er is dus geen man overboord.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door STF »

Milco1995 schreef:Tegenwoordig zitten de noodluiken niet meer OP de bus, maar ONDER de bus :lol:

Sorry, kreeg even een grappig momentje
Er bestaan serieus bussen die de noodluiken in de bodem hebben zitten, opzich helemaal niet zo gek want als de bus op zijn kant ligt, maakt het bijzonder uit of je door het dak of de vloer eruit kruipt.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

Tralalala

Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door huibf »

Chauffeur63 schreef:
fogeltje schreef:Op twitter deed iemand zijn beklag over die borden dat ze niet meer als bushalte te herkennen zijn.
Het is misschien een kwestie van wennen, maar ik vond de gele borden met rood vlak, zeker op donkere trajecten, beter te herkennen, waarom geen reflectie-folie?
Nou nog altijd duidelijker dan in Brabant en Limburg. Overigens hebben die wel reflectiebanen....
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Michael 1988 »

Ik vind de onduidelijkste bushalte borden toch wel de borden van de Provincie Gelderland. Het is dat ik toevallig de halteblokken zag, anders had ik helemaal niet in de gaten dat ik dus een paar keer langs een bushalte reed afgelopen dinsdag. Die van Limburg staan tenminste nog op 1 paal, maar die van Gelderland lijken net van die verkeersborden die de snelheidsbeperkingszones aangeven.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door STF »

Ik blijf dat 999 bij een overbrengingsrit toch een beetje knullig vinden op het display, kan dat nou echt niet professioneler?
Dat het display gewoon leeg blijft, of het logo van het vervoersbedrijf toont.

In Luxemburg zou zoiets niet kunnen, want daar bestaat lijn 999 echt.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

STF schreef:Ik blijf dat 999 bij een overbrengingsrit toch een beetje knullig vinden op het display, kan dat nou echt niet professioneler?
Dat het display gewoon leeg blijft, of het logo van het vervoersbedrijf toont.

In Luxemburg zou zoiets niet kunnen, want daar bestaat lijn 999 echt.
Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

fred1954 schreef:Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:
Als ze überhaupt nog op dienst komen, dan is morgen de laatste dag. Maar laten we 't er maar op houden dat die wagens hun beste tijd gehad hebben. Plus dat 's avonds geruild moet worden naar een diesel i.v.m. werkzaamheden aan het station. Vandaag zal er ook wel diesel opzitten.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

koekje schreef:
fred1954 schreef:Maar eens even wat anders: ik kijk wel eens op de realtime webcam van het Willemsplein:

http://www.city-cam.nl/view/index.shtml

Bij de meesten, is deze webcam waarschijnlijk wel bekend. Ik zie de laatste tijd helemaal geen Trolley-Volvo's meer op lijn 2 naar Hoogkamp. Zijn die bussen eruit? :?:
Als ze überhaupt nog op dienst komen, dan is morgen de laatste dag. Maar laten we 't er maar op houden dat die wagens hun beste tijd gehad hebben. Plus dat 's avonds geruild moet worden naar een diesel i.v.m. werkzaamheden aan het station. Vandaag zal er ook wel diesel opzitten.
Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Dat zal 't ongetwijfeld niet betekenen; dat traject is net trolleybus geworden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Ik vind de onduidelijkste bushalte borden toch wel de borden van de Provincie Gelderland. Het is dat ik toevallig de halteblokken zag, anders had ik helemaal niet in de gaten dat ik dus een paar keer langs een bushalte reed afgelopen dinsdag. Die van Limburg staan tenminste nog op 1 paal, maar die van Gelderland lijken net van die verkeersborden die de snelheidsbeperkingszones aangeven.
Die van Gelderland staan in de meeste gevallen ook gewoon op een paal hoor en zijn nog altijd veel beter herkennen dan die ondingen uit Limburg.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?
De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

koekje schreef:
fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?
De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:
Ja, je hebt gelijk, daar heb ik niet aan gedacht. Blijft de vraag, komen daar dan gelede trolleys voor in de plaats? Ik heb altijd begrepen dat men op lijn 2 met die korte Volvo trolleys bleef rijden, i.v.m. moeilijk manoeuvreren in Hoogkamp voor gelede bussen. Ik ken Hoogkamp niet, maar heb dat wel eens ergens gelezen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

koekje schreef:
fred1954 schreef:Ik heb begrepen dat de trolleybussen allemaal overgenomen moesten worden door de concessiehouder.
Als de Volvo's eruit gaan, (waar ik me wel wat bij kan voorstellen gezien de bejaardheid van deze bussen) dan betekent dat, dat lijn 2 dan geen trolleylijn meer is per 9 december?
De Volvo's gaan er waarschijnlijk uit vanwege de lage-vloer eis van de concessiehouder. :wink:
Maar de vorige concessie had toch ook al een lage vloer geëist? Als lange trolley's niet kunnen dan zou daar best wel eens een uitzondering voor zijn opgenomen (even het leeftijdsaspect achterwege gelaten).
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Reiziger Delft »

Ik heb de afgelopen tijd vaak gelede trolley's op lijn 2 gezien; blijkbaar is het geen probleem (meer).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Daniel »

Een gelede heeft over het algemeen een kleinere draaicirkel, dus daar zal ´t probleem vast niet in zitten. Eerder in het reizigersaanbod op lijn 2 waarvoor je nou niet echt een gelede nodig hebt.
De geledes worden er nu vooral op ingezet op momenten dat ze toch beschikbaar zijn (bv. in het weekend) i.v.m. de lagevloereis, de Volvo´s mogen er zodoende alleen nog op rijden op momenten dat alle andere geledes in gebruik zijn op de rest van de trolleylijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door STF »

fred1954 schreef: Helemaal mee eens. Dit is ook iets van de laatste jaren dat 999 op het display. CXX doet dat in de Stadsregio Amsterdam ook. 999 GEEN DIENST. Ik meen dat EBS (Zaanstreek-Waterland) de 0 (nul) gebruikt. Volgens mij heb ik in verschillende plaatsen in Duitsland wel eens gezien, dat het nummerdisplay leeg blijft en op de bestemmingsdisplay staat dan vaak BETRIEBSFAHRT o.i.d. Maar ook daar wordt 999 als lijnnummer gebruikt op meerdere plaatsen, dus daar zou het ook niet kunnen, zoals we dit hier doen.
Het is ook echt geen enkele moeite om een symbool aan dat nummer te koppelen, zelfs de meest stokoude bussen met het belabberste lijn/bestemmings-instelkastje kunnen al (bedrijfs)logo's e.d. tonen.
Zo rijden de bussen bij mij in de omgeving onder de nummers 996 en 997 bij een lege rit. Als reiziger zie je er niks van; 996 toont een busje en 997 toont het bedrijfslogo. Desnoods kun je hier ook nog 994 of 995 invoeren, dan krijg je een steeksleutel of het logo van de Europese unie te zien. Staat toch allemaal net even iets duidelijker dan dat slome 999...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten