Veiligheid en UMTS

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Veiligheid en UMTS

Bericht door leeca »

Jammer dat het weer met UMTS-masten moet waarvan niet 100% zeker is of ze schadelijk zijn voor de gezondheid of niet.

[Topic afgesplitst van hier]
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 16 okt 2008, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door webguy »

D'r staat wel UMTS, maar het zou mij niks verbazen als er in de praktijk gewoon GPRS wordt gebruikt. De actuele vertrektijden op een station nemen nooit meer dan 2kb in beslag: dat gaat makkelijk over GPRS, niks geen UMTS voor nodig ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door Chauf21 »

En Infoxx werkt nu ook al d.m.v. GPRS, dus het kan voor de hand liggen om gewoon die datastroom te gebruiken :) Het kan wel zijn dat de positie van de trein d.m.v. UMTS doorgestuurd wordt naar een centraal punt (en van daaruit naar Connexxion en de bussen) (?).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door webguy »

Mja, al die systemen hebben sowieso GPRS als tweede laag: als de UMTS niet werkt, kan GPRS wel werken. Een 3G modem is UMTS, 2.5G is EDGE, en 2G is GPRS... Werkt de eerste niet door een zwak signaal, wordt er naar beneden geschakeld naar de volgende mogelijkheid. Verder komt de NS vertrektijden info weer op een of andere manier van Prorail af: dat is ergens een glasvezel lijntje dus ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door Geert »

leeca schreef:Jammer dat het weer met UMTS-masten moet waarvan niet 100% zeker is of ze schadelijk zijn voor de gezondheid of niet.
Dat is ook te zeggen voor GSM's en toch gebruikt iedereen die dingen.
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door leeca »

Ik vermoed dat er een fors verschil in elektromagnetische straling is, maar ik ben geen expert hoor. ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door Daan »

Ik vermoed dat die flauwekul nergens op slaat...
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door leeca »

Je vermoedt maar een eind weg, zolang er geen wetenschappelijke consensus bestaat dat UMTS echt onschadelijk is vind ik dat we ons er niet aan moeten wagen. :wink:

Maar dit is heel erg off-topic!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door Wubbo »

leeca schreef:Je vermoedt maar een eind weg, zolang er geen wetenschappelijke consensus bestaat dat UMTS echt onschadelijk is vind ik dat we ons er niet aan moeten wagen. :wink:
Een wetenschappelijk bewijs dat iets onschadelijk is zul je nooit krijgen. Nergens van. Er zijn altijd wel weer andere inzichten, nieuwe aspecten en nieuwe invalshoeken waardoor iets wel schadelijk is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door Vinny »

Ietwat off topic: Je kunt niet beweren dat auto's volstrekt onschadelijk zijn voor de gezondheid. Toch verbieden we die apparaten toch ook niet... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Veiligheid en UMTS

Bericht door Daan »

Iedere wetenschapper die een beetje aandacht wil begint over iets wat schadelijk is...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Actuele reisinformatie in nieuwe bussen

Bericht door deadlock »

leeca schreef:Je vermoedt maar een eind weg, zolang er geen wetenschappelijke consensus bestaat dat UMTS echt onschadelijk is vind ik dat we ons er niet aan moeten wagen. :wink:

Maar dit is heel erg off-topic!
Wat een rare kijk :s

Dan kan je dus niets meer gebruiken, want alles kan potentieel schadelijk zijn. De vraag moet eigenlijk ook niet zijn of UMTS schadelijk is maar of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten