NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

Bee schreef:SMS mag op dit tijdstip niet verstuurd worden vanwege wetgeving.

:D :')

Ik ga emigreren :X :cry:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Op de iPhone-applicatie van de NS kan je reizen die je via de reisplanner gevonden hebt opslaan en dan "seintjes" laten geven wanneer er werkzaamheden zijn. Vreemd genoeg staat er niks over storingen en andere wijzigingen. Ik moet morgen om 9.30 in Utrecht zijn (vanuit Den Haag) dus ik heb 8.23 - 9.01 en 8.38 - 9.16 ingepland en ben benieuwd of er dan wel middenin de nacht een waarschuwing komt.

Maar ik hoop dat de treinen morgen normaal rijden, dan kan ik mooi nog even langs Brussel met de benelux.

Als de NS echt klantvriendelijk wil zijn moeten ze die beslissing vóór elf uur 's avonds nemen, zodat ze waarschuwingen de wereld in kunnen sturen en mensen kunnen besluiten eerder weg te gaan (en dus op te staan) of juist niet te reizen de volgende ochtend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Geert »

Als ik jou was zou ik de trein van 8.23 uur nemen, dan heb je meer buffer en meer kans op zitplek. ;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Hoezo meer kans op een zitplek?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door fogeltje »

iljitsch schreef: Als de NS echt klantvriendelijk wil zijn moeten ze die beslissing vóór elf uur 's avonds nemen, zodat ze waarschuwingen de wereld in kunnen sturen en mensen kunnen besluiten eerder weg te gaan (en dus op te staan) of juist niet te reizen de volgende ochtend.
Maar dan krijg je dus weer gezever als die voorspellingen te voorbarig waren en het met de sneeuwval/vorst alsnog meeviel.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Hoezo meer kans op een zitplek?
De treinserie s2000 is meestal rustiger dan de noordoost naar Gronigen cq. Enschede in mijn ervaring.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

fogeltje: maar ze hadden blijkbaar de beslissing rond elf uur genomen. Een uurtje eerder en dan was er nog een kans geweest om mensen in te lichten voor ze naar bed gaan.

Dit staat verder los van de vraag of het een goed idee is om in de spits een hoop treinen op te heffen. Rond Rotterdam van de week bleek wel dat dit een zeer zwaar middel is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door fogeltje »

iljitsch schreef:fogeltje: maar ze hadden blijkbaar de beslissing rond elf uur genomen. Een uurtje eerder en dan was er nog een kans geweest om mensen in te lichten voor ze naar bed gaan.

Dit staat verder los van de vraag of het een goed idee is om in de spits een hoop treinen op te heffen. Rond Rotterdam van de week bleek wel dat dit een zeer zwaar middel is.
Oh ok, dat had ik nog niet begrepen.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

Dat van dat 11 uur is ook flauwekul, daar moet je je niet door laten weerhouden. Zodra bekend is dat een aanpassing in de dienstregeling voldoende noodzakelijk is, INFORMEREN.

Kan ook om 3 uur snachts zijn. Mensen kijken bij het wakker worden wel op hun telefoon of er een berichtje is.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Karl »

Misschien is mijn telefoon (die inmiddels vijf of zes jaar oud is) wel voorzien van een noviteit, of eigenlijk twee: daar zit namelijk een uit-knop op (daarmee gaat die ook weer aan, hoe kom je er op!) en een functie waarmee het geluid (en evt. trilsignaal) uit gaan.
Het is een spectrum.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Justin »

Ik zie de overheid al los gaan met hun alert om 23:30 ofzo... geen open vuur, door ontsnapte brandbare gassen... -o-

Oh nee, mag niet, het is na 23:00.

Er is toch een uitknop of muteknop?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door fogeltje »

Karl schreef:Misschien is mijn telefoon (die inmiddels vijf of zes jaar oud is) wel voorzien van een noviteit, of eigenlijk twee: daar zit namelijk een uit-knop op (daarmee gaat die ook weer aan, hoe kom je er op!) en een functie waarmee het geluid (en evt. trilsignaal) uit gaan.
Ik kan bij de mijne zelfs alleen bepaalde netwerken uitzetten :P Mobiel internet uit en geluid aan laten staan, dan wordt ik 's nachts niet wakker van mails of pushberichten maar ik kan in geval van nood wel gebeld worden (zou handig zijn als ik 's nachts SMS ontvangst uit kan zetten, want meestal zet ik mijn telefoon geheel in vliegtuigmode omdat soms vrienden midden in de nacht nog wel eens dronken willen SMSen).

Verder eens met Fles, van mij zou de NS mij op elk moment van de dag mogen lastigvallen met dat soort berichten, daar kies ik dan immers zelf voor. En als ik het bericht pas om 8 uur lees omdat ik 's nachts mijn telefoon uit zet en daardoor te laat weet dat ik eerder op pad had gemoeten, dan is ook dat mijn eigen keuze (en verantwoordelijkheid), maar dan weet ik bij opstaan in ieder geval wel waar ik aan toe ben.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door VIRM »

Fles schreef:Dat van dat 11 uur is ook flauwekul, daar moet je je niet door laten weerhouden. Zodra bekend is dat een aanpassing in de dienstregeling voldoende noodzakelijk is, INFORMEREN.

Kan ook om 3 uur snachts zijn. Mensen kijken bij het wakker worden wel op hun telefoon of er een berichtje is.
Helemeaal met je eens. Maar gisteravond verscheen de informatie dus pas rond 23:30 of 23:45. En op de voorpagina van de NS-site niks. De reisplanner was niet aangepast. Niks.

Vanavond gaat het lekker sneeuwen, dus zal het morgenochtend ongetwijfeld feest zijn.

Als je als NS een nooddienstregeling/grote aanpassingen hebt, ZET HET GROOTST OP JE VOORPAGINA. Ik vind dat belangrijker dan je hoera-geroep over de nominatie van de Gouden Loekireclame of je Weekend Vrij-actie.
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Ik denk niet dat de NS vrienden maakt door het hele land wakker te SMSen, zeker niet als de aanpassingen maar in een deel van het land gelden. Maar zoals ik al zei, ze zouden kunnen mailen. Er zijn zat mensen die om elf uur hun mail nog lezen.

Bij de applicatie voor smartphones is het een stuk makkelijker om in te stellen of je een notificatie wilt ontvangen en zo ja, vanaf hoe laat en voor welk deel van het land. Daar zou de gebruiker de keuze kunnen laten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Geert »

Ik vond het ook wel typisch dat ik vandaag wel een NS-alert kreeg terwijl die maandag niet kreeg. Maandag was de overlast/vertraging voor veel mensen groter of net zo groot dan de overlast die vandaag veroorzaakt is en toen vond men het niet nodig om een alert te sturen. Een van de argument was daarbij dat de overlast regionaal was. Dat is vandaag toch ook :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

VIRM schreef: Ik vind dat belangrijker dan je hoera-geroep over de nominatie van de Gouden Loekireclame
:D inderdaad, nogal ja :X Men lijkt niets te leren. Nergens van. -o-

@Geert: We constateren dat er nog steeds een totaal visieloos ad hocbeleid geldt.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door VIRM »

Op de Facebookpagina van NS zojuist het bericht dat er morgen in de 'brede Randstad' een halfuurdsdienst wordt gereden i.p.v. een kwartiersdienst.

dit wordt morgen echt een groot drama...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Suus »

SMS-jes zijn alweer de deur uit, NS.nl staat op noodsituatiestand :lol:

Maatregelen
Den Haag Centraal-Schiphol-Lelystad: geen rechtstreekse Intercity’s

Den Haag Centraal-Utrecht: minder Intercity’s

Den Haag Centraal-Gouda Goverwelle: minder Sprinters

Leiden-Alphen aan den Rijn: minder Sprinters

Rotterdam-Amersfoort-Deventer: minder Intercity’s

Rotterdam-Gouda Goverwelle: minder Sprinters

Rotterdam-Maassluis West: minder Sprinters

Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht: minder Intercity’s en minder Sprinters

Amsterdam-Alkmaar/Schagen: minder Intercity’s en minder Sprinters

Amsterdam-Enkhuizen: minder Intercity’s

Veenendaal (spits)-Utrecht-Breukelen-Amsterdam: minder Sprinters

Utrecht-Almere: geen rechtstreekse Intercity’s

Utrecht-Zwolle: minder Intercity’s

Nijmegen-Utrecht-Schiphol: minder Intercity’s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door webguy »

NS.nl is ook al aangepast, de boel wordt redelijk groot aangepakt - lijkt beetje op een oefening zo... Houdt ook Nieuwsuur in de gaten vanavond.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Edwin »

Net (16:43) per sms:

Vrijdag 7-12, rijdt NS preventief een aangepaste dienstregeling vanwege verwachte sneeuw en vorst. Kijk op m.ns.nl of Reisplanner wat dit voor uw reis betekent.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door webguy »

Bee schreef:Maatregelen
Nijmegen-Utrecht-Schiphol: minder Intercity’s
Dit was vanochtend al vanwege een defecte trein - dat was echt een ramp doordat dat normaal al een drukke trein is en als je er een halfuursdienst van maakt...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Edwin »

Bee schreef:SMS-jes zijn alweer de deur uit, NS.nl staat op noodsituatiestand :lol:

Maatregelen
Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht: minder Intercity’s en minder Sprinters
De s2100 en s2200 lijken op dezelfde sterkte te rijden als altijd...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door VIRM »

NS.nl is gewoon de reguliere site bij mij. Faalhazen!

Ik neem dan aan dat ze op de Zaanlijn de s800 en s4700 eruit gooien. Overigens verbazingwekkend dat ze de s3300 er niet utit hebben gehaald en de s4500 om hebben getoverd tot Sprinter.
Maar 1 Sprinter per half uur op de Zaanlijn is echt... ja... moet ik hier woorden aan vuil maken?
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Edwin »

@NS_Online twittert net:
#spoorbericht: De reisplanner wordt op dit moment bijgewerkt. Later op de avond is deze gereed.
Waarom smsen ze nu dan al?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Nog geen SMS of update van de NS app alhier...

Nou, dat wordt dolle pret morgen. Hopelijk is het vanwege de tijdige aankondiging en omdat het vrijdag is iets beter te doen dan maandag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten