NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door VIRM »

Inmiddels staat het op de storingen-pagina van ns.nl. Maar niet op de hoofdpagina...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Suus »

De hoofdpagina is vervangen door de calamiteitenpagina. Als je de site opent zou je direct naar die pagina doorgestuurd moeten worden, evenals bij een klik op het NS-logo om naar de homepage te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Afbeelding
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Stéphane »

Ik hoop dat ze het menen en de mensen niet gewoon naar de mond praten.
WSM schreef:Is dit nou wat de minister bedoelde toen ze zei dat reiziger voortaan met hoofdletter R geschreven moest worden?
Maar nee, ze was zich gewoon aan het voorbereiden op het groot dictee :wink:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Thom91 »

iljitsch schreef:Afbeelding
Dat je er nog in tuint :')
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Justin »

Hey die tweet van je (althans, de reply van ns erop) zag ik nog in de blokhut op Utrecht Centraal voorbij komen :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Edwin »

Dienstregeling lijkt aangepast te zijn. Tussen Den Haag HS en Rotterdam Blaak bijv. maar 4 treinen per uur. In plaats van 8. Wie nog vrij kan nemen moet dan maar snel doen...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Caspar »

Zou de Fyra toeslagvrij zijn als de rest zo is uitgedund?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Gekko123 »

Voor wat ik heb gelezen is de Fyra morgen inderdaad toeslagvrij (en ze rijden zelfs zonder uitdunning).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Edwin »

De Fyra rijdt niet als de Thalys rijdt zie.

Als ik van Rotterdam Blaak naar Amsterdam Sloterdijk ga komt er geen Fyra-advies om (vanaf Blaak)v 8:56, v10:56, v12:56 en v14:56. Wel de extra trein vanaf Rotterdam CS om 08:08, 10:08 en 12:08 (V250). En verder elk half uur een Fyra zo te zien.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

Justin schreef:Hey die tweet van je (althans, de reply van ns erop) zag ik nog in de blokhut op Utrecht Centraal voorbij komen :').

Jij meteen zingen :D

Ich bin so schön
Ich bin so toll
Ich bin der Iljitsch AUS Tirol *O*


En al die mensen meedoen *O* :Y
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door reisthijs »

Edwin schreef:Als ik van Rotterdam Blaak naar Amsterdam Sloterdijk ga komt er geen Fyra-advies om (vanaf Blaak)v 8:56, v10:56, v12:56 en v14:56.
Ja, omdat je op die momenten sneller in Sloterdijk bent als je met de Thalys zou reizen, niet omdat die Fyra niet rijdt. :wink:
Die domme reisplanner snapt alleen niet dat het een idioot advies is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:
Edwin schreef:Als ik van Rotterdam Blaak naar Amsterdam Sloterdijk ga komt er geen Fyra-advies om (vanaf Blaak)v 8:56, v10:56, v12:56 en v14:56.
Ja, omdat je op die momenten sneller in Sloterdijk bent als je met de Thalys zou reizen, niet omdat die Fyra niet rijdt. :wink:
Die domme reisplanner snapt alleen niet dat het een idioot advies is.

Oh ik heb (okee een paar jaar geleden) nog weleens een reisadvies gehad van Lelystad Centrum naar Utrecht Centraal wat zowel "minste overstaps" als "kortste reistijd" was. Maar waarin je geacht werd Asd - Ut met de CityNightLine te doen _O-
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Wel slecht dat in die iPhone-app je niet automatisch een waarschuwing krijgt dat je geplande reis vervallen is: je moet die geplande reis zelf openen en dan zie je dit pas. Hiervoor een notificatie lijkt me toch aanzienlijk nuttiger dan die dat je trein over 15 min vertrekt of aankomt, dat je moet overstappen of uitchecken, die allemaal standaard ingesteld staan.

Ook lekker handig dat er nu van Den Haag naar Utrecht gereden wordt in 3/27 patroon waarbij 3 minuten na de intercity de sprinter vertrekt zonder optie om in Gouda op de intercity uit Rotterdam over te stappen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

daar kots ik ook zo van bij m.ns.nl. Steeds maar weer krijg je reisadviezen met in het rood "DEZE TREIN RIJDT VANDAAG NIET"

Ja jezus christus GEEF HEM DAN OOK NIET. Is het nou ze HEEL raar van mij gedacht dat ik zoek naar een trein die WEL rijdt??? :evil:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Op zich vind ik het niet verkeerd dat ze uitgevallen treinen ook laten zien.

Ik had laatst nog dat ik zat te zoeken naar een filmpje op Youtube maar ik kon het maar niet vinden terwijl het er eerder wel was. Bleek dat het nog niet geconverteerd was om ook op de iPhone af te spelen, dan krijg je het niet te zien op je iPhone, maar wel op de computer.

Dan is het handiger om in elk geval te weten dat je niet verkeerd gezocht hebt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Fles »

oh leuk :?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De hoofdpagina is vervangen door de calamiteitenpagina. Als je de site opent zou je direct naar die pagina doorgestuurd moeten worden, evenals bij een klik op het NS-logo om naar de homepage te gaan.
Hmm, als de het zo bekijk op de website van de NS valt het aantal vertragingen en calamiteiten nog wel mee. Gezien de reputatie van de ns van de laatste winters had ik calamiteiten verwacht.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door VIRM »

Dus uuuh... waar is de 10 a 15 cm sneeuw gebleven? Niks gemerkt in/rond Amsterdam...

Vandaag wederom een aangepaste dienstregeling...
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door waldo79 »

Dat er maximaal 10 tot 15 cm werd verwacht wil niet zeggen dat het overal ook tot zoveel sneeuw moet komen 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef:Dat er maximaal 10 tot 15 cm werd verwacht wil niet zeggen dat het overal ook tot zoveel sneeuw moet komen 8-)
Tsja, een weerverwachting klopt vaker niet dan wel in Nederland :? :wink: .
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door Chauf21 »

De aangepaste dienstregeling van zaterdag was vanwege de verwachtte vorst.
Fles schreef:Steeds maar weer krijg je reisadviezen met in het rood "DEZE TREIN RIJDT VANDAAG NIET"

Ja jezus christus GEEF HEM DAN OOK NIET. Is het nou ze HEEL raar van mij gedacht dat ik zoek naar een trein die WEL rijdt??? :evil:
Als ik met iemand afspreek om de trein van 8.37 uur te nemen, dan zou ik graag willen weten wat er met die specifieke trein gaat gebeuren. Dat de trein niet gaat rijden is - voor mij - dan heel nuttige informatie. Hetzelfde geldt als je altijd de trein van 7.34 uur neemt. Dan wil je ook weten wat díe trein doet en niet wat andere treinen wel doen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS paste dienstregeling aan vanwege winterweer

Bericht door iljitsch »

Het laatste nieuws is dat NS in overleg is met Prorail om al het Nederlandse spoor te voorzien van een overkapping tegen sneeuw, regen en herfstbladeren, waarbij tevens de temperatuur op een constante 21 graden gehouden wordt om zo aan de garantievoorwaarden van het materieel te kunnen voldoen.

Het staatsbedrijf verwacht op termijn miljarden te kunnen besparen door verminderde roestvorming en het kunnen verwijderen van verwarming en airco uit alle treinen. Met inachtneming van de bonussen aan het management voor 99,95% punctualiteit zal de operatie naar verwachting winstneutraal zijn.

Naar verluid is Prorail bereid met de wensen van NS mee te gaan als in ruil daarvoor alle wissels weggesaneerd worden. AnsaldoBreda biedt materieel dat bij een constante temperatuur en luchtvochtigheid voldoende betrouwbaar is om na op een corridor getakeld te zijn, de gehele levensduur zonder storingen te kunnen rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten