OVer je reiservaringen in december 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Klaasje »

Het schijnt de bedoeling te zijn om in de brede spits met dubbele stellen te gaan rijden. Of het voldoende is weet ik niet. We merken het vanzelf. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Kreeg als Sinterklaascadeau van de RET 5 minuten vertraging :? :wink: .
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Michael 1988 »

Vandaag zag ik rond 16:15 op de A50 bij veghel een vdl bus voor ZHN rijden. Ik kon door de afstand niet zien of het een amba of een citea was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door webguy »

De eerste defecte trein ook al weer gespot t3122 is vanaf Nijmegen opgeheven.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Caspar »

Ik was vroeg wakker vandaag en zie nu bij de bushalte nog de zelfde mensen staan als om 7u15. Terwijl er normaal gesproken 2 bussen langsrijden hier; eentje om 7.29u (lijn 13) en eentje om 7.36u. (lijn 11) in Hoorn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Mijn bus 387 in Gorinchem vertrok vandaag opeens precies op tijd (is de hele week nog niet voorgekomen) terwijl de trein met net +2 aankwam, die haalde ik dus niet... gelukkig kwam de Qliner van een kwartier later al wel ruim op tijd en was die zowaar ook al redelijk warm.
Vervolgens na Vianen met lijn 63 ook nog even flink vast gestaan op de A2 wat de vertraging nog verdubbelde.

In E-GTW 503 van Arriva werkte de verwarming trouwens niet helemaal, al had ik medelijden met de machinist want in zijn cabine deed die het nog wat minder en was het volgens zeggen slechts 7 graden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Kreeg als Sinterklaascadeau van de RET 5 minuten vertraging :? :wink: .
Had je maar geraspte taaipopjes moeten uitdelen, dan was dat niet gebeurd :mrgreen:
TLP
Berichten: 1556
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door TLP »

Vandaag ook bijna een kwartier gedaan over een stukje waar je normaal 5 minuten over doet. Tevens was iedereen in de bus goed gehumeurd. :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Justin »

Idem hier vanochtend in lijn 47... Miste daardoor m'n s3100 (ondanks dat ik een bus eerder had genomen dan normaal), en ben zodoende maar in de t7425 gesprongen, die met een DDZ toevallig reed. Dat kwam goed van pas op Bkl - Ut, waar enkele andere sprinters opgeheven waren...

Overigens vielen er vanochtend een aantal bussen uit op het busstation Zuid in Utrecht, waardoor het flink proppen werd in de bussen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door ODRAIL »

Pffft, gaat weer lekker zo bij de RET :? . December is nog maar zes dagen onderweg en de vertragingteller staat al op 25 minuten. Kan nog wat worden deze maand. Ik hoop wel dat ik onder de zeven uur vertraging blijf dit jaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Vanmorgen met nagenoeg geen vertraging vanaf Dordrecht Stadspolders in Utrecht gekomen ondanks de weersomstandigheden. Tja, rustige snelweg en ruime spitsrijtijden voor de Qliner helpen wel. Zelfs met 60 km/u het hele stuk was die nog mooi op tijd in Vianen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

Beredrukke tram, maar op Den Haag CS is het vrij rustig (ook lekker 20 minuten per half uur geen herrie van vertrekkende treinen!) en ondanks het feit dat ik nog een notificatie kreeg dat er wat met m'n t2019 aan de hand zou zijn (niet dus, behalve dat er andere treinen uitvallen op dit trajekt) kwamen er netjes 6 bakken VIRM aankarren. Leek me weinig maar voor zover ik kan zien zit-ie bepaald niet vol. En we zijn onderweg, netjes op tijd. Waarschijnlijk komen we iets laat aan vanwege de extra stop in Zoetermeer.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Etienne »

De metro naar Den Haag reed vanochtend ook gewoon normaal, een enkele vertraagd daarbuiten gelaten. Voor de veiligheid echter wel gelopen naar het Station i.p.v. de fiets. (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

"Dames en heren, er is een file richting Gouda. Dat heeft deze keer niks met het winterweer te maken, er loopt een zwaan in het spoor."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Meltrain »

Vanochtend kwam de t5130 met +5 aan op Rlb en dat vond ik niet eens zo erg.
Alleen stonden we net na Rtd (net voor de Westelijke Splitsing) een tijdje stil, toen de machinist omriep dat we stilstonden omdat er tegenover ons een trein stilstond. :shock: Ik vraag me af welke grapjas van ProRail dat nou weer bedacht heeft. :roll:
In elk geval: die trein ging achteruit en wij konden weeer verder. Uiteindelijke aankomsttijd te Dtz was +12, dus het 'grapje' bij de Westelijke Splitsing heeft maar 7 minuten gekost. Viel nog alleszins mee. :)

@ Daniel: tijdelijk terug naar Dordrecht verhuisd? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:@ Daniel: tijdelijk terug naar Dordrecht verhuisd? :wink:
Voor een weekje maar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door marvinkok »

GVU 3354 had er vandaag geen zin meer aan:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Daniel »

De t20550 reed vandaag met slechts een los IRM zesje, kennelijk heeft NS nog altijd niet geleerd dat inzetten van voldoende materieel in de wel rijdende treinen ook tegen vertraging helpt. Was notabene nog voor de echte spits en leverde nu al een hoop gedrang en gangpadenwerk op waarbij het ook niet hielp dat de op heel spoor 12 in Utrecht aangekondigde trein pas op 12b stopte.
De vertraging die er door de te korte kering van s21700 op s20500 al ontstond werd hierdoor verdubbeld en na Gouda kwamen we achter de Sprinter terecht waardoor de trein pas in Rotterdam aankwam toen hij daar al vertrokken had moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Suus »

Bee <3 Winterdienstregeling. Normaal gesproken was ik vandaag twee keer in het gat tussen de s9500 en s19500 in Alphen gevallen bij een bezoekje aan mijn ouders, maar doordat de s19500 niet reed was er ook geen gat 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren werd het einde van de wereld door de NS aangekondigd wat betreft het weer, dus maar vroeg op pad gegaan.
Vanuit Zaandam de s3000 richting Amsterdam van 07:34, die met +5 reed. Ik had wegens het uitkleden van de dienstregeling een groot drama verwacht, maar er was gewoon ruimte zat op het balkon. *O*
Op Sloterdijk stond er op het spoor richting Gein een defecte metro, met op de digitale borden 'op ander perron instappen'. Dat deed iedereen, waardoor we bij Isolatorweg uitkwamen :mrgreen: Dus iedereen snel het perron overgestoken en de metro richting Gein genomen. Overigens ontbrak er bij een van die deuren van de metro gewoon een paal waar je je aan vast kon houden; hoezo goed onderhoud GVB?
Op Zuid aangekomen was lekker het hele perron ondergesneeuwd. Lekker handig, donker en ondergesneeuwede blindegeleidelijnen -o- Op het perron richting Westwijk/Isolatorweg was iemand bezig met een sneeuwschuivertje... op het stuk perron langs de vroegere sporen van tram 5. Als je sneeuw gaat schuiven, doe het dan tenminste op een plaats waar mensen er nog wat aan hebben, snufferd!

Op de terugweg eigenlijk nergens last van gehad. :) Zo te zien hadden gisteren echt heel veel mensen vrij genomen (en da's maar goed ook!).
Beul van de blindegeleidelijn
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door mb90 »

Ondanks de aangepaste dienstregeling op een nauwelijks witte Hoekse Lijn (aanpassen sloeg dus nergens op) reden de treinen die wel reden met extra materieel. Op Rtd zag ik 10 bakken SLT en een combi van 2x SGMm-III.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Karl »

Vandaag Rtd - Gvc vv gedaan, met de sprinter; de sprinters waren tien bakken lang. Op de heenweg ging eigenlijk alles goed, behalve dat er met +5 werd gereden tot aan Gv, met +1 op Gvc. Op Rtd stond een trein naar Brussel aangekondigd met +30, dit werd uiteindelijk +40. Ik had niet echt het idee dat dit ging passen. Maar ja, wat wil je ook in een trein die systematisch wordt vermorzeld in de hoofdkantoren van NS Nospeed/NS.

De s1900 kan een iets langere kering gebruiken, want met vertraging Gvc in, is er ook met vertraging uit (niet erg robuust) en daardoor achter de sprinter komen te hangen vanaf Rijswijk richting Rotterdam. Vanaf Gvc naar Rtd had de s1900 +20 opgelopen.
Het is een spectrum.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door iljitsch »

Er is toch een inhaalspoor bij Delft?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Karl »

Nog wel, ja; maar dat wordt zeer zelden gebruikt. We waren op Gvc, moesten naar Rtd, en het ging zo:

Om 17h05 kwamen we aan, helaas net te laat voor de sprinter van 16h58;
De trein van 17h23 stond toen al met +10 aangegeven, dus toen gingen we maar naar de sprinter van 17h28;
Om 17h25 kwam de IC binnen, die dus om 17h23 had moeten vertrekken;
Om 17h35 gingen we met de sprinter eindelijk weg, geen idee waarom dat zo lang moet duren;
Toen boemelden we naar Rijswijk en zag ik dat er een trein voorbij zou komen op het middenspoor, maar dit was een Fyrastel; daarna gingen wij verder richting Rtd en in Rtd stond de trein naar Venlo dus met, ondertussen, +20.

Overigens viel mij nog wel op dat er verder niets aan de hand was, geen druppel neerslag en het dooide (+5 graden) en dat NS gebruik maakte om nogal wat materieel te verslepen (drgl 2013?). Komt niet echt geloofwaardig naar je reizigers over.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2012

Bericht door Fles »

Ben ik weer *O*

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten