Weer tramproblemen in Nieuwegein

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door Cookie »

Weer tramproblemen in Nieuwegein
Geplaatst op: donderdag 6 december 2012 17:29
Laatst bijgewerkt: donderdag 6 december 2012 22:12


NIEUWEGEIN - Opnieuw problemen met de sneltram in Nieuwegein. Tussen de halte Nieuwegein-stadscentrum en de halte Nieuwegein-Zuid rijden in ieder geval de komende twee dagen geen trams.

Door nog onbekende oorzaak is er brand ontstaan in een onderstation op de Doorslag. Daardoor ligt de stroomvoorziening plat. Connexxion heeft pendelbussen ingezet.
Lees verder | Dossier Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein | Meer nieuws over Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door Michael 1988 »

Wanneer rijdt die tram eigenlijk wel? Of laat ik het anders vragen. Wanneer was het de laatste keer dat de tram daar wel reed? Afgelopen jaar (of jaren) heb ik alleen maar problemen gelezen op dat traject, terwijl er met de RandstadRail (ongeveer gelijkwaardig traject) weinig aan de hand is en/of was sinds de opening, maar sinds de werkzaamheden bij het traject naar Nieuwegein zijn er alleen maar problemen in Utrecht. Ook problemen met de aanbesteding, maar dat is een ander verhaal en ik hoop dat het hier niet aan gerelateerd is.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door MdJ »

Michael 1988 schreef:Wanneer rijdt die tram eigenlijk wel? Of laat ik het anders vragen. Wanneer was het de laatste keer dat de tram daar wel reed? Afgelopen jaar (of jaren) heb ik alleen maar problemen gelezen op dat traject, terwijl er met de RandstadRail (ongeveer gelijkwaardig traject) weinig aan de hand is en/of was sinds de opening, maar sinds de werkzaamheden bij het traject naar Nieuwegein zijn er alleen maar problemen in Utrecht. Ook problemen met de aanbesteding, maar dat is een ander verhaal en ik hoop dat het hier niet aan gerelateerd is.
Brand in een onderstation is natuurlijk iets anders dan dat de rails afbreken.

Verbouwing van RandstadRail zonder problemen? Alleen maar eigenlijk.http://nl.wikipedia.org/wiki/RandstadRail Ombouwtijd van 3 maanden werden er 14(!).
Bij twijfel: gebruik beton.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door 010jongen »

Weet iemand waar de trams keren? Volgens mij zijn er te weinig trams om alle ritten door te rijden naar ijsselstein. Jammer dat men die overloopwissel bij stadscentrum heeft verwijderd... deze komt echter volgend jaar weer terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door Daniel »

Allicht keren ze op het kopspoortje bij het ziekenhuis, dat ligt aan de lijn naar IJsselstein en zou dus nog bereikbaar moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door 010jongen »

Ze rijden door naar Ijsselstein zag ik net. Wissels t.h.v. het ziekenhuis zijn niet automatisch
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door Michael 1988 »

MdJ schreef:
Michael 1988 schreef:Wanneer rijdt die tram eigenlijk wel? Of laat ik het anders vragen. Wanneer was het de laatste keer dat de tram daar wel reed? Afgelopen jaar (of jaren) heb ik alleen maar problemen gelezen op dat traject, terwijl er met de RandstadRail (ongeveer gelijkwaardig traject) weinig aan de hand is en/of was sinds de opening, maar sinds de werkzaamheden bij het traject naar Nieuwegein zijn er alleen maar problemen in Utrecht. Ook problemen met de aanbesteding, maar dat is een ander verhaal en ik hoop dat het hier niet aan gerelateerd is.
Brand in een onderstation is natuurlijk iets anders dan dat de rails afbreken.

Verbouwing van RandstadRail zonder problemen? Alleen maar eigenlijk.http://nl.wikipedia.org/wiki/RandstadRail Ombouwtijd van 3 maanden werden er 14(!).
Ik had het over sinds de opening. Dat er tijdens de ombouw problemen waren weet ik zelf ook wel. Je bouwt ook niet zomaar even een treinspoor om naar metro en/of tramspoor
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door MdJ »

Hebben ze hier dus ook gedaan, vandaar dat het zolang duurde? :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Weer tramproblemen in Nieuwegein

Bericht door 010jongen »

Momenteel rijdt de tram wegens een stroomstoring niet tussen westraven en nieuwegein/Ijsselstein.. Onbekend Hoe lang dit gaat duren. Voor het vervangend vervoer hoeft er echter niet betaald te worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten