Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Hou er wel rekening mee dat veel vertragingen uitblijven doordat veel reizigers gewoon thuisgebleven zijn omdat in de media het beeld van "Horrorsneeuwdag" is neergezet. Als ze besluiten om de nooddienst volgende week door te rijden dan pakken al die reizigers weer de trein en is het meteen drama door de langere in- en uitstaptijden.
Re: Winter 2012/2013
En terecht ook want het grote verschil zit ook in het feit dat in een uitgedunde dienstregeling die de hele dag duurt de personeelsdiensten strakgetrokken zijn. Dat was bij de uitdunningen eerder deze week niet het geval en dat zorgde voor veel meer troep.webguy schreef:En nu zal je altijd mensen hebben die zeggen "kijk, nergens voor nodig zo'n uitgedunde dienstregeling"...
Re: Winter 2012/2013
Wat ook scheelt is dat op de eerste echte dag met sneeuw het materieel het vaak nog wel volhoudt. Pas daarna kwam het materieel op de verkeerde plek in het land terecht, ging het materieel defect en krijg je pas echt de capaciteitsproblemen die vertragingen in de hand werken.
Re: Winter 2012/2013
Afgelopen jaar had men bij de meltdown georganiseerd door te gaan afschalen op het moment dat het begon te sneeuwen. Nog voordat de eerste storingen zich voordeden mocht er dus al een hele shitload aan wijzigingen op personeeldiensten doorgevoerd worden. Je kan beter vooraf (met daarop aangepaste diensten vanaf het begin van de dag) of storingsgestuurd afschalen.
Laatst gewijzigd door Klaasje op vr 07 dec 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Ik had vanochtend niet echt het idee dat er ineens veel minder reizigers zijn dan op een gewone vrijdag. Dan is het sowieso al rustiger dan andere werkdagen.Klaasje schreef:Hou er wel rekening mee dat veel vertragingen uitblijven doordat veel reizigers gewoon thuisgebleven zijn omdat in de media het beeld van "Horrorsneeuwdag" is neergezet.
Extra stop op Asb was alleen vanochtend vanwege de wisselstoring tussen Utrecht Schiphol. Dat hoort dus niet bij de aangepaste winterdienst.webguy schreef:Ook op AsbWubbo schreef:s3000 stopt extra op Db en Hlo
Aanvulling gewenst :)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Winter 2012/2013
Ik heb wel diverse berichten langs zien komen over minder reizigers en minder autoverkeer.reisthijs schreef:Ik had vanochtend niet echt het idee dat er ineens veel minder reizigers zijn dan op een gewone vrijdag. Dan is het sowieso al rustiger dan andere werkdagen.Klaasje schreef:Hou er wel rekening mee dat veel vertragingen uitblijven doordat veel reizigers gewoon thuisgebleven zijn omdat in de media het beeld van "Horrorsneeuwdag" is neergezet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Vanmorgen op de A27 was het in ieder geval overduidelijk rustiger dan op een normale vrijdagmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Winter 2012/2013
Begint nu wel een puinhoop te worden.Bee schreef:De boel houdt wel goed stand: amper vertragingen, wel een paar hinderlijke storingen zoals een defecte spoorbrug Asd-Hlm, maar die hoeven niet sneeuwgerelateerd te zijn.
Door de wisselstoring te Ede Wageningen en defecte trein te Roermond reden alle treinen te Asa met minimaal +15 richting Asd. t3038 is met +20 opgeheven te Asd, ik had de t4038 gepakt en in Utg overgestapt. De t3040 rijdt met +10 rond, dus 70 min (3036 reed wel op tijd) geen ic vanaf Asd naar Amr en verder...
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Re: Winter 2012/2013
Nou, dan wordt het een korte reportage idd
Re: Winter 2012/2013
Jongens, het komt allemaal goed *O*
Re: Winter 2012/2013
Blijven we deze waanzin nu houden voorlopig?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Winter 2012/2013
Nee, zondag wordt het pas echt lachen als de nieuwe dienstregeling ingaat. :-D
Re: Winter 2012/2013
Zo, mijn ervaring van vandaag.
Om 7,21 stond ik bij de halte en heb maar een paar minuten hoeven wachten. De stadsbus (arriva) kwam namelijk op tijd aan (ja, 1 minuut te laat maar dat is niet echt, je snapt me wel) bij het lelycentre aangekomen was het wachten op de 143 (Connexxion) met een vlinke vertraging van 8 minuten (3e halte na de begin halte, dus was een pittige vertraging) begon de tocht over de spekgladde witte ongestrooide provinciale weg. Overigens was dit de laatste dag dat ik met de 143 rijd, na het weekend moet ik met de 145 over Swifterbant. Maar ik vond het wel een beetje enge rit, op een gegeven moment gingen we de brug af maar de auto voor ons moest linksaf. Dus vol remmend de brug af, je hoorde dat de bus het moeilijk had. Tikke Tikke Tikke hoorde je van de abs. Gelukkig op het laatste moment nog kunnen ontwijken. En ik moest nog 20 minuten. Vol gas over de dronterweg weer met mn hart in de keel want met 80 over een ongestrooide weg is niet fijn. Uiteindelijk met +15 in dronten.
De terugweg ging gelukkig wel goed. Mn laatste rit in die lijn die ik al 2,5 jaar dagelijks neem. Hopelijk komt hij over een jaar weer in de nieuwe dienstregeling terug :-D
Om 7,21 stond ik bij de halte en heb maar een paar minuten hoeven wachten. De stadsbus (arriva) kwam namelijk op tijd aan (ja, 1 minuut te laat maar dat is niet echt, je snapt me wel) bij het lelycentre aangekomen was het wachten op de 143 (Connexxion) met een vlinke vertraging van 8 minuten (3e halte na de begin halte, dus was een pittige vertraging) begon de tocht over de spekgladde witte ongestrooide provinciale weg. Overigens was dit de laatste dag dat ik met de 143 rijd, na het weekend moet ik met de 145 over Swifterbant. Maar ik vond het wel een beetje enge rit, op een gegeven moment gingen we de brug af maar de auto voor ons moest linksaf. Dus vol remmend de brug af, je hoorde dat de bus het moeilijk had. Tikke Tikke Tikke hoorde je van de abs. Gelukkig op het laatste moment nog kunnen ontwijken. En ik moest nog 20 minuten. Vol gas over de dronterweg weer met mn hart in de keel want met 80 over een ongestrooide weg is niet fijn. Uiteindelijk met +15 in dronten.
De terugweg ging gelukkig wel goed. Mn laatste rit in die lijn die ik al 2,5 jaar dagelijks neem. Hopelijk komt hij over een jaar weer in de nieuwe dienstregeling terug :-D
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Winter 2012/2013
Echternach, Luxemburg: alle bussen reden gewoon, hooguit met wat vertraging.
Irrel, Duitsland: wij waren de enige bus die in dat hele gebied nog reed...
Chauffeuse voor de grap op dat uitgestorven busstation vol vermogen optrekken en volle kracht remmen (toen bus even leeg was); niet doorslippen of glijden, bus had nog altijd een perfect grip. Waarom die Duitse bussen dus niet reden? :?
Normaal is die Luxemburgse bus op dat Duitse gedeelte behoorlijk leeg, nu nagenoeg vol omdat er niks anders meer reed. De chauffeuse kreeg diverse complimenten en bedankjes van de reizigers, dat ze haar zo dankbaar waren en een held vonden. Lol, je moet als chauffeur bij een Luxemburgs busbedrijf echt niet komen aanzetten met de opmerking: chef ik rij niet meer, er ligt sneeuw!
Hier rijden ze door tot het bittere eind. Er was ook echt niets aan de hand, de hoofdwegen werden goed sneeuwvrij gehouden en op de kleinere weggetjes gewoon wat kalm aan doen, tja de bus had op een gegeven moment 40 minuten vertraging, maar dat is dan maar zo hoor.
Irrel, Duitsland: wij waren de enige bus die in dat hele gebied nog reed...
Chauffeuse voor de grap op dat uitgestorven busstation vol vermogen optrekken en volle kracht remmen (toen bus even leeg was); niet doorslippen of glijden, bus had nog altijd een perfect grip. Waarom die Duitse bussen dus niet reden? :?
Normaal is die Luxemburgse bus op dat Duitse gedeelte behoorlijk leeg, nu nagenoeg vol omdat er niks anders meer reed. De chauffeuse kreeg diverse complimenten en bedankjes van de reizigers, dat ze haar zo dankbaar waren en een held vonden. Lol, je moet als chauffeur bij een Luxemburgs busbedrijf echt niet komen aanzetten met de opmerking: chef ik rij niet meer, er ligt sneeuw!
Hier rijden ze door tot het bittere eind. Er was ook echt niets aan de hand, de hoofdwegen werden goed sneeuwvrij gehouden en op de kleinere weggetjes gewoon wat kalm aan doen, tja de bus had op een gegeven moment 40 minuten vertraging, maar dat is dan maar zo hoor.
Re: Winter 2012/2013
Vandaag even heen en weer geweest naar Marken. Het anders zo saaie Hollandse polderlandschap is prachtig in de sneeuw.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Winter 2012/2013
Morgen 15 januari wordt een aangepaste dienstregeling gereden gedurende de hele dag.
Trajecten worden nog bekend gemaakt.
Trajecten worden nog bekend gemaakt.
Komt wel goed schatje.
Re: Winter 2012/2013
Fyra is toeslagvrij morgen en Arriva etc rijden gewoon volgens de normale dienstregeling.
Re: Winter 2012/2013
Grapjas :DMichael schreef:Arriva (...) rijden gewoon volgens de normale dienstregeling.
Ik doe ook maar wat
Re: Winter 2012/2013
Ik krijg net een SMS van NS Alert binnen over morgen. Zijn ze in ieder geval op tijd mee.
Re: Winter 2012/2013
En de aangepaste trajecten zijn bekend: link.
Maar wat ze precies in Zeeland gaan doen is me nog niet helemaal duidelijk...
Maar wat ze precies in Zeeland gaan doen is me nog niet helemaal duidelijk...
Re: Winter 2012/2013
Dat is bijna het hele land :? .
Re: Winter 2012/2013
Dat is de Nederlandse tosti-ijzermethode, in het hele land treinen opheffen.
Het is een spectrum.
Re: Winter 2012/2013
NS.nl heeft het volgensmij alweer begeven :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten