Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Ja, dat herinner ik mij nog wel. Toen ging forumlid tsov foto's maken en de eerste bus die hij tegenkwam reed met een gelede :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door STF »

Altijd zo prachtig dat men daar de geledes binnen laat, terwijl ze hier bij mij in het land juist zoveel mogelijk standaardbussen naar binnen halen omdat hier de stelregel is: des te meer assen = des te meer grip.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Tram en metro hebben eigenlijk nooit problemen gehad.
Behalve dan het CAF materieel dat bij bosjes uitvalt. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Maar dat heeft niets met sneeuw of ijs te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Maar dat heeft niets met sneeuw of ijs te maken.
Wel door kou in het algemeen.
OVAMS
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door OVAMS »

Ik heb net de nieuwe route van bus 22 uitgeprobeerd en vind het helemaal niks. Het lijkt nu net een snelbus die alleen de woonwijken (Funen, Cruquiuseiland en Indische Buurt) bedient. Als je voortaan naar het Oosterpark of de Dapperbuurt/markt gaat zou ik je aanraden om tram 9 te nemen. Dan bespaar je Zone Oost met een abonnement, want Veelaan (het voormalige Cruquiusweg) is een zonegrens.

Ik woon nu 17 jaar in Oost en die routewijzigingen hangen me nu de keel uit ik heb afgelopen jaren Spitslijn 28, Daglijnen 15, 32, 39, 41, 42, 43, 44, 48, 59, 61, 65, en Nachtlijnen 79 & 359 voorbij zien komen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Nieuw Sloten is net zo erg: bus 19/69 (komen en gaan van deze lijn), 61, 63, 64, 95, 164, 195, 197 en 247. En dan nagenoeg al die lijnen op iedere mogelijke manier door en om de wijk heen shuffelen. Ene keer weer linksom naar Schiphol of Osdorp/Lelylaan, het andere jaar weer rechtsom naar Schiphol of Osdorp/Lelylaan. Dan weer wel over de Laan van Vlaanderen-Oost, dan weer niet. Je wil niet weten hoe vaak ik met me duffe kop een bus zag aankomen en volautomisch instapte om er vervolgens achter te komen dat ze de rijrichtingen weer eens omgedraaid hadden.

De 69 is de eerste buslijn waarvan ik echt tevreden ben. God is me genadig als die het langer volhoud dan 2 jaar. :P
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Mojito »

Vanmorgen een eerste blik geworpen op de nieuwe versie van de Carto Studio Lijnennetkaart die voor de nieuwe dienstregeling, die gisteren is ingegaan, is gemaakt en inmiddels op elke halte hangt. Opvallendste verschil in vormgeving: de metrolijnen. Nog steeds weergegeven met rood-wit geblokte lijnen, maar nu een stuk dikker weergegeven dan op de vorige versie en dikker dan ooit op alle voorgaande FIS plattegronden. Zo dik en zo duidelijk zijn ze volgens mij nog nooit geweest, in de 35 jaar dat de metro bestaat. Ziet er naar mijn mening goed uit, zo!
足元にご注意下さい
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

De metrolijnen springen er flink uit idd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Alargule »

Nu de scrollwiel-functionaliteit voor het inzoomen op de plattegrond zo instellen dat je in Google Chrome niet constant ook de pagina ziet verspringen...

Overigens valt me wel op dat bij het inzoomen de anti-aliasing heel geleidelijk verloopt. Ik ben niet technisch genoeg om te achterhalen of dat aan mijn browser of het stukje code in de website ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

In de stationshal van het metrostation CS is een deel van de definitieve vloer aangebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:In de stationshal van het metrostation CS is een deel van de definitieve vloer aangebracht.
In de verdeelhal neem ik aan? Krijgt de hal van de Oostlijn CS eigenlijk nog een facelift?
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door robert55 »

De Blokkendozen zijn [nog?] niet weg. Vanochtend [07.40] zag ik er een aan de Zoutkeetsgracht, dat is een dienst waar ze al dienstregelingen lang te zien zijn.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door hauptbahnhof »

Aan ons is verteld: in de loop van volgend jaar. Moest helaas ook 2 ritten op rijden vandaag. Gedonder :evil:
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Aan ons is verteld: in de loop van volgend jaar. Moest helaas ook 2 ritten op rijden vandaag. Gedonder :evil:
Mocht ik ooit in een Blokkendoos stappen en de bestuurder een superchagrijnig gezicht hebben, dan weet ik dat jij hebt bent. :mrgreen:

Nog een hele andere vraag: zijn de M5'jes nu al in passagiersdienst? De planning was toch 1 december?
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door hauptbahnhof »

Hahaha, nou jah, dat nou ook weer niet. Als ik er eenmaal op zit en het is eentje die niet al te veel doorglijdt, gaat het wel (en dat was vandaag ook het geval). (Overigens schijn ik altijd een arrogante blik te hebben als ik aan het rijden ben, maar dat kan aan mijn witte bril liggen :wink: )

Nee. En denk dat het nog even duurt. Sprak een collega laatst en zijn opleiding is naar juni verplaatst.......... :|
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door FLJ »

Denk dat dat meer te maken zal hebben met de serielevering die misschien vertraging op loopt. Kan me niet voorstellen dat de in dienst stelling van de 2 teststellen een half jaar wordt uitgesteld namelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Morgen komt de kersttram weer op straat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door VIRM »

http://www.skyradio.nl/special/winter-s ... n=overview

De Sky Radio GVB Kersttram!

Hauptbahnhof: wanneer mag jij erin swingen als bestuurder? Dan opteer ik voor een forummeet! :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Suus »

Ik was er gisteren voor gewaarschuwd...
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Edwin »

Een gelede Citaro (379) als 21 ri Centraal Station stond op de halte Van Hallstraat met pech. Hij stond alleen op de halte ri. Geuzenveld, maar wel met z'n neus in de rijrichting van CS.
Laatst gewijzigd door Edwin op di 11 dec 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door R-Flow »

Ze hebben flink uitgepakt dit jaar met die kersttram. :shock:
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Alargule »

Edwin schreef:[...] Gezuevendl [...]
Deed het teostebrnod weer eens lastig? ;)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door tsov »

R-Flow schreef:Ze hebben flink uitgepakt dit jaar met die kersttram. :shock:
Och, de eerdere kersttram was nog bonter
Afbeelding
Sky radio by tramlijn30, on Flickr

Mét kunstkerstbomenspul op de wanden!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3

Bericht door Alargule »

^^ PTT...

...en dat kunstkerstbomenspul was zeker ook lekker brandbaar?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten