(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daantje »

Tsja, vanmorgen ook weer ruim tien minuten in de regen staan wachten op de tram want een dak voor het tramhokje is er nog steeds niet :roll: Ach, dat hokje staat er pas ruim een maand ofzo? Vervolgens wel een trambestuurster die iedereen heel vrolijk goede morgen wenste. Na drie kwartier in die tram en het honderd keer aangehoord te hebben werd het wel een beetje vervelend.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:Echt, wat voor een figuur drinkt al die koffie op de marketingafdeling van RET?
Q-buzz spreekt in het vervoerplan voor die regio ook van gemaksbussen en frequentbussen. Wellicht dat het een bedenksel is van iemand bij de Stadsregio?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Als Q-buzz het ook gebruikt, dan zal het inderdaad wel van de Stadsregio afkomen.

Vandaag hebben niet alleen de treinen last van gladde sporen, maar ook de metro's in Rotterdam. Bij sommige stellen zijn duidelijk vierkante wielen te horen en bij station Rijnhaven gleed de metro een stukje door. Gelukkig niet te ver. Het was aan de ene kant ook wel te verwachten met vallende blaadjes en motregen.

En nog iets wat ik vergeten was van zondag. Toen werd in RET-Buslijn 48 richting Centraal Station de halte Meent omgeroepen als de halte "Gemeentehuis Albrandswaard". :P De naam Meent komt erin voor, alleen ligt dit gemeentehuis toch een stukje verder. Overigens werd de naam van de halte wel gewoon goed getoond op het infoscherm in de Citaro.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Tijdens het wachten op Dordrecht vanmorgen viel m'n oog op Citaro 724: van het display aan de zijkant waren diverse rijen LED's uit, de bestemming was niet meer te lezen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Omstreeks 12:00 was er slechts 1 tram aanwezig op keerpunt Amstelveen binnenhof, die ook nog eens leek niet richting C.S. te gaan rijden (gedoofde display's). Vervolgens wordt dat hok 20 meter verplaatst naar voren, stelt die vent de bestemming in, maar laat ie de deuren dicht. Ondertussen kwam er een andere 5, waar je wel in kon stappen. Iedereen deed dat dus, en verwarring was over welke nou eerder zou gaan. Andere tram werd weer teruggereden naar achter, lekker nuttig! :pos:
Daarna kwam er weer versterking, 3 trams in 3 minuten die op Binnenhof aankwamen. Geweldige dienstregeling!

En mijn tram vertrok uiteraard ook weer 5 minuten te laat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was het dan eindelijk zover: de dynamische reisinformatiepanelen in de Drechtsteden (tenminste, in ieder geval op het Dordtse centraal station) zijn in gebruik genomen.
Leek zover ik zag prima te werken, althans bij perron A en D want de rest heb ik nog niet bekeken. Ben vooral benieuwd of ze ook met Connexxion en Veolia-bussen overweg kunnen. Opvallend is wel dat als er een vertraging bekend wordt de betreffende lijn een stuk naar onderen opschuift op het display, namelijk naar onderaan het blok met de bussen die op ongeveer hetzelfde tijdstip horen te vertrekken.

Bij perron D, waar naast lijn 10 alleen de nachtbus stopt, stonden trouwens om 17.50 uur alle ritten tot 19.50 uur er al op. Tja, zeeën van ruimte op dat bord natuurlijk.

@Marc: hmm, vanmorgen kon ik 'm nog gewoon lezen. Maar 'tis nog niks vergeleken met de 728 waarvan het zijdisplay na maanden nog niet is aangesloten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Wubbo »

Het GVU was ook lekker bezig: midibusje 4451 (rijdt normaal alleen op lijn 2) op lijn 30 (1625 op station Overvecht naar de Uithof) en standaardbusje 4078 op lijn 1 (zelfde tijd op station Overvecht maar richting ziekenhuis Overvecht) in plaats van een gelede bus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Wubbo »

Midi 4451 vandaag in dezelfde rit op lijn 30, en twee standaardbusjes gezien op lijn 1 (4073 en 4099). Gaat goed hiero ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Check van een (die?) midi op de Uithof :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Zo, dat was me het ritje wel zeg, vanmiddag op lijn 52 (Groningen - Eelde)... De chauffeur wist de pedalen goed te vinden, lekker doorscheuren en vooral flink remmen voor haltes en dergelijke :P
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door tsov »

Mja, ik had er ook zo één net op GVB-lijn 35 (Molenwijk - CS)... :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond de bus waarmee ik op 't station aankwam als "3 D. Nieuwenhuisweg" op het DRIP aangegeven, kennelijk hebben toch nog niet alle bussen de nieuwste Albatros-versie waar de wijknaam als bestemming in staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Vandaag had ik de mogelijkheid om met metrostel 13 een ritje te mogen maken (Dat is dat metrostel met dat gepimpte interieur van binnen), en het interieur lijkt nog steeds netjes zo snel ik dat heb kunnen zien...

Jammer dat de verlichting maar voor 1/4e aanstond, en meerdere keren zelfs eventjes uit. Zelfs met een verlichte metrotunnel krijg je dan toch nog het kerstgevoel in de metro :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Ik kwam vanavond in Utrecht CXXbus 2252 tegen in deze (voor mij wereldvreemde) uitvoering:

Afbeelding
(foto gejat van http://cxx-zoetermeer.nl)
Laatst gewijzigd door Daniel op do 16 okt 2008, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Img-tags door Smallimg vervangen om foto in bericht te laten passen
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door math1985 »

Geert schreef:Check van een (die?) midi op de Uithof :P
Lijn 32 rijd heel vaak met midi, dus dat is op zich niet zo bijzonder.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

De Citaro's voor de Alkmaarse stadsdienst zijn trouwens gearriveerd en rijden naast de stadslijnen ook op de servicelijnen; blijven de servicelijnen trouwens volgend jaar bestaan, of gaan die op in de 'gewone' stadslijnen?
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Deze gaan inderdaad op in Maxx Alkmaar :wink:.

Gisteren 2 opvallende dingetjes gezien op weg naar 't werk: MAN Scout 6415 op lijn 66 (en automatisch dus ook 65 en 64) en eveneens een Citaro G(!) in deze lijnencyclus.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

math1985 schreef:
Geert schreef:Check van een (die?) midi op de Uithof :P
Lijn 32 rijd heel vaak met midi, dus dat is op zich niet zo bijzonder.
Was op lijn 30, die rijdt niet met midi's normaal gesproken. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:De Citaro's voor de Alkmaarse stadsdienst zijn trouwens gearriveerd
Nee hoor, die zijn nog niet gearriveerd :wink: De Citaro's die nu in Alkmaar rijden zijn bedoeld voor de stadsdiensten van Den Helder en Hoorn, die voor Alkmaar (met Maxx-opschriften) moeten nog geleverd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef: Nee hoor, die zijn nog niet gearriveerd :wink: De Citaro's die nu in Alkmaar rijden zijn bedoeld voor de stadsdiensten van Den Helder en Hoorn, die voor Alkmaar (met Maxx-opschriften) moeten nog geleverd worden.
Haha, nou, dan zal ik me nog wel een paar keer verbazen tijdens mijn werk, als ik bedenk hoeveel verschillend materieel we nu de afgelopen maand al hebben gehad... :-p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag nog wat rariteitjes gespot op de DRIP's in Dordrecht die nu net een weekje in gebruik zijn. 'tis gelukkig nog het proefbedrijf...

Centraal Station, Perron B. Voor de lijnen ri. Rotterdam is de plaatsnaam kennelijk niet belangrijk:
Afbeelding

Maar een halte verder staat juist alleen de plaatsnaam en niet het busstation waar ze eindigen erop. Van lijn 4 is de bestemming in principe juist, maar je zal 'm nooit zo op de bus zien staan. Zal wel gewoon verkeerd in de systemen gezet zijn, want ook volgens de dienstregeling gaat 'ie naar Wielwijk met Ziekenhuis Amstelwijck als eindhalte.
Afbeelding

Centraal Station, Perron D. Zo'n groot bord is toch wat overdreven voor een halte waar op vrijdag- en zaterdagnacht na slechts één lijn stopt...
Afbeelding

Ziekenhuis Dordwijk, perron ri. Sterrenburg. Voor een lijn als 1, die de stad niet uit komt, is 'Dordrecht' een niet bepaald veelzeggende bestemming. Lijn 166 komt niet bij deze halte en lijn 7 wel maar die wordt niet op het bord aangekondigd...
Afbeelding

In de avond (en op zondag) rijdt lijn 4 op de Staart maar tot de Merwedepolder. Volgens het DRIP zet de chauffeur z'n bus echter in de achteruit om weer terug te rijden naar waar 'ie net vandaan komt :P (Zie de tweede vermelding van lijn 4)...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Het is toch "De staart'' en niet "Staart" ?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

"De Staart" is het stuk van het eiland van Dordrecht gelegen tussen het Wantij en de Beneden Merwede en ten westen van de N3. "Staart" is de naam van de wijk die niet alleen op dat stuk van het eiland, maar ook in de polders tussen beide genoemde rivieren ten oosten van de N3 gelegen is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Hoeveel bussen kunnen er bij een halte staan? Ik neem aan één, maar dan vind ik twee minuten halteertijd toch wat krap(foto 1 en 5).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

De perrons, met name op het station, zijn best lang hoor :wink: Langs perron A kan je minstens 4 bussen kwijt (op zondag komen 2, 3, 4 en 5 tegelijk en dat past). Een vijfde zou nog net kunnen, maar dan sta je in de weg voor bussen die het busstation verlaten door rechtsaf te slaan.
Perron B is zelfs nog langer, dat waren ten tijde van de oude benamingen halte E, F en G. Daar heb je nu nog twee verschillende halteplaatsen, eentje voor alle lijnen die de stad over de Papendrechtse brug verlaten en eentje voor alles wat over de Zwijndrechtse brug de stad verlaat.
Perron C kan je zelfs een stuk of zes bussen verspreid over drie halteplaatsen kwijt. En bij alle perrons is het mogelijk de bussen die voor je staan te passeren. Da's alleen niet mogelijk bij halte centrum voor de lijnen die vanaf het station komen, maar daar heeft alles veel instappers en maakt het niet zo gek veel uit (alleen in lijn 10 stapt daar zelden iemand, die wordt vaak ook al voor de halte voorbij gelaten door de andere lijnen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten